daar gaan we dan...update pg3 Positieve samenlevingstest!

Ik denk dat je op de feiten vooruit loopt. :wink:

Ken jouw verhaal verder niet, maar denk dat je je niet zoveel zorgen hoeft te maken hoor.

Heel veel vrouwen hebben regelmatig cystes. Dat zijn dan doorgegroeide follikels. Die verdwijnen na de menstruatie gewoon weer.

Als je geen echo krijgt, weet je ook niet dat je er een hebt.



Als ik jou was, zou ik alle enge verhalen even achter je laten en het stap voor stap bekijken.

We geven je alleen aan dat er mogelijkheden genoeg zijn, ook met cystes.

Ik heb mijn foto gepost, om te laten zien dat mijn ‘zieke’ eierstok ook mee doet met aanmaak van follikels :wink: :stuck_out_tongue:



Waarschijnlijk heb je bij de volgende echo geen cyste meer. Is ie er nog wel, dan kun je altijd de volgende stap nemen.

Niet rennen, maar stapje voor stapje, dat helpt voor de rust echt. Anders maak je je alleen maar onnodig ongerust. :hug:

Hee Ivory, lief dat je het vraagt :slight_smile:



Het gaat goed, ik zit op dag 7 van de primolut en ik vind het erg fijn dat ik geen bloedverlies meer heb, ik ben daardoor meer ontspannen en wat onbezorgder. Klinkt misschien overdreven maar ik was steeds bezig met of ik wel of niet een tampon in zou doen als ik ergens heen ging.

Ik voel ook geen bijwerkingen, voel me eerder beter dan slechter :thumbup:



Donderdag bellen voor de uitslag van het uitstrijkje en in het weekend zal ik wel ongesteld worden, en ik ben erg benieuwd of het dan heel veel zal zijn.



Ivory, wanneer moet je weer terug naar de gyn? Ik 30 november.



Nicje, hoever ben jij eigenlijk in het hele proces?

Oh Nicje, ik klikte even op ‘mijn verhaal’ en zie dat je al heel wat achter de rug hebt :hug:

Nicje heeft inderdaad gelijk hoor, niet op de feiten vooruit lopen. (maar mocht het wel zover komen, dat leegzuigen voel je niet omdat je onder narcose bent dan, tenminste bij een kijkoperatie doen ze dat in ‘mijn’ ziekenhuis wel. Heb toen meteen gevraagd of hij mijn eileider wilde doorspuiten om te kijken of dit oke was.).

Hoop dat de cyste volgende keer niet meer te zien zal zijn!

Ineke…wat erg je derde miskraam…las het net.

Ik wil wel ff zeggen dat ik het super vind dat je mij advies geeft, ondanks al die onzekerheden die jij meemaakt. Je bent een sterke vrouw, ook al ken ik je niet persoonlijk.



Sterre, ik wacht op mijn ongi, moet rond de 23e komen. Ik was laatste keer 1 week te laat. IK ga echt hopen dat er op de echo niets te zien valt.



Nicje ook jij bedankt voor je adviezen…ik zal zeker niet op de zaken vooruit lopen,maar die cyste was al 5,5cm en de arts zei zo resoluut;tja een cyste.





Weet iemand hoe het kan dat cystes ontstaan? Kunnen ze je hormoonhuishouding beinvloeden?

Oh Ivory, Ineke is een van de vele sterke vrouwen hier op kok :clap:



Ineke :hug:



Ik heb vandaag gebeld met de ha voor de uitslag van m’n uitstrijkje, pap1, dus helemaal goed. Dat is alvast een geruststelling. Morgen laatste dag Primolut, dus daarna is het uit met de pret en kan het grote bloeden gaan beginnen :shifty:



Dus als de menstruatie doorbreekt moet je bellen met de gyn?

dank jullie meiden! Probeer sterk te zijn, momenteel lukt dat even niet zo heel goed.

Gisteren begonnen de tabletten al snel te werken, heb veel pijn gehad. Rugweeen geloof ik, ik kon niet zitten…uiteindelijk hielp het kersenpit-kussen wel een beetje. Ben het vruchtje ook al verloren geloof ik. Nu nog wat menstruatiepijn en nog wat vage rugpijn. Wanneer het bloeden over is moet ik voor nacontrole en dan overleggen hoe verder. Had al clomid in huis dus dat zal het dan wel gaan worden een volgende ronde.

Wil ook nog even vragen voor een uitstrijkje, heb deze nog nooit gehad. Toen ik een oproep kreeg was ik ook net zwanger, later heeft de gyn het nog eens gedaan maar dat was niet goed gegaan. Ga er nu de volgende keer maar eens om vragen, ook omdat mijn baarmoedermond zo snel bloed. Vraag je je toch af of er niet iets aan de hand is…

Fijn dat jouw uitstrijkje helemaal goed is.

Sterkte alvast met het grote bloeden.



Een cyste kan ontstaan door bijv. een eiblaasje dat niet tot springen komt maar doorgroeid, maar er zijn meerdere soorten, even googelen?



liefs

Ineke

Hoe gaat het Ivory?

@Sterre74 wrote:

Hoe gaat het Ivory?






Nog steeds geen nieuws…ben in afwachting van mijn ongi. Weer 3 dagen overtijd. Als het niet doorzet in het weekend, dan bel ik de arts even voor advies (was de laatste keer 1 week te laat).



En hoe is ie met jouw?

Hee Ivory, balen dat je weer zo lang moet wachten…is er een kans dat je zwanger bent trouwens?



Ik ben alweer aan het eind van de menstruatie, hij was niet zo heel veel heftiger als anders. Eigenlijk net zo on-heftig als anders :wink:

Begon alleen met wat meer zeurende buikpijn.

Vrijdagmiddag weer naar de gyn, eens kijken of er iets te zien is. Gisteren ook bloed laten prikken voor hormoonwaardes en daar zal ik dan wel de uitslag van horen.

Verder geen lichamelijke dingen, maar ik zit totaal niet lekker in mijn vel :frowning: Het wisselt van dag tot dag, smorgens voel ik me altijd beter dan savonds, de laatste 2 avonden ben ik behoorlijk chaggie en huilerig, ik baal d’r erg van.

Nou, vrijdag meer nieuws…

Sterre74 wrote:
Hee Ivory, balen dat je weer zo lang moet wachten...is er een kans dat je zwanger bent trouwens?

]Daar ga ik niet over nadenken, want uit ervaring kan je lichaam je ook voor de gek houden. Cystes kunnen ook heel goed je ongi tegen houden en mocht ik zwanger zijn..tuurlijk hoop je dat, kansen zijn er altijd als je "zonder" klust.

De :evil: :twisted: zijn er…morgen een afspraak om 10.30 voor bloedprikken en een uitgangsecho. En ik ben vreselijk bang voor prikken :?



Mijn man kan helaas niet mee, vanwege werk, dus dan maar alleen. Ik ben benieuwd of de cyste vanzelf is weg gegaan of dat ie er nog zit.

Ivory, sterkte morgen, ik zal duimen voor goed nieuws :hug:

Wel vervelend dat je alleen moet…Ik ben wel vrij morgen hoor :wink:



Ik vond het bloedprikken erg meevallen, ben vrijdag voor de uitslag geweest. Het was heel snel klaar en ik heb er gewoon niet naar gekeken.

De gyn heeft verder niets kunnen vinden, alle uitslagen (kweek, bloed) waren goed.

Nu is het weer afwachten of de primolut gewerkt heeft en ik een normale cyclus krijg. Ik verwacht in of na het weekend m’n eisprong en ik ben erg benieuwd of het weer gaat bloeden daarna. Bij bloedverlies maak ik een nieuwe afspraak met de gyn. En anders rustig afwachten (heel makkelijk :shifty: ) tot februari, dan zijn we een jaar verder en worden we doorverwezen. Nu maar hopen dat dat niet nodig is :pray:

Sterre74 wrote:
Ivory, sterkte morgen, ik zal duimen voor goed nieuws :hug:
Wel vervelend dat je alleen moet.....Ik ben wel vrij morgen hoor :wink:

Ik vind prikken doodeng...ze mogen van alles met me doen, maar als ik een naald zie dan doe ik het in mijn broek. :?
Ik heb zelfs geen oorbellen (net als oprah :wink: )pas op mijn 50e ga ik ervoor haha

Net terug van bloedprikken…vreselijk een kwartier zoeken naar een ader die wel goed bloed gaf…daarna een echo.



Cyste zit er nog steeds…niet kleiner en niet groter. Naast de cyste 3 blaasjes aan het rijpen. Joepie! Volgende week vrijdag weer een echo en kijken hoe het zich ontwikkeld en wanneer ongeveer de eisprong is.



Ze hebben me verders niets gezegt over de aard van de cyste…de arts sprak erover; Het is gewoon een deel van mijn lichaam???:think:

En ik vraag me af of die cyste niet in de weg zit voor de zwemmers??

Ga van de week ff bellen voor meer vragen. Ik krijg weinig informatie.

Mijn man moet wel voor een tweede keer zijn zwemmers testen. second opinion.

Nou Ivory, dat bloedprikken heb je in ieder geval weer gehad, toch maar weer dapper gedaan in je eentje :thumbup:



Ik heb geen idee of zo’n cyste dan in de weg zit :think:

Wel fijn dat je volgende week alweer terug mag komen toch?



Wat vind je man ervan dat z’n zwemmers onderzocht worden? De mijne ziet daar bij voorbaat al tegenop, uit angst dat er iets niet goed is.

vanochtend weer een echo…cyste 1 cm kleiner geworden :stuck_out_tongue:

Blaasjes lins en rechts van de eierstok…dus een heleboel kans voor een goed eitjes straks haha.

Nog geen uitslag van andere onderzoeken.



Sterre, je weet hoe mannen zijn…geen enkele man wil dat zijn mannelijkheid is aangetast en ze willen er liever niet over praten. Mijn schat doet alles wat de dokter vraagt, maar daar houd het op. We praten meer over mijn medische dingen.

Dat is goed nieuws Ivory, dat de cyste kleiner geworden is! Heeft hij er nog iets over gezegd, of ie uit zich zelf helemaal kan verdwijnen?



Tja, die mannen, ik snap hem ook wel hoor, dat ie bang is…sinds we bij de gyn geweest zijn is hij zeer betrokken bij m’n cyclus, dat vind ik erg fijn :thumbup:



Nou meid, gewoon aan de klus strakjes, met kerst zul je nog wel geen nieuws hebben dan, maar wie weet toch een positieve test begin 2008?



Ik heb eindelijk m’n eisprong gehad, althans, mijn temp is omhoog. Ik moest er lang (voor mijn doen dan) op wachten dit keer, wie weet is mijn cyclus nu anders door de primolut?

Vandaag samenlevingstest gedaan en was positief!!!



Nu wachten tot 6 januari. Hopelijk gaan we met goed nieuws 2008 beginnen. Nu lekker 2 weken afwachten :? Mijn eisprong was redelijk later dan ik altijd verwacht had, dus meiden duimen voor ons!

Wat is dat, een samenlevingstest? Heb d’r wel eerder van gehoord…Wel fijn dat ie positief was!