Cyclus na verwijdering spiraaltje

Ik heb op 1 november mijn spiraalje (Mirena) laten verwijderen. 3 november al meteen ongesteld geworden. Daarna niet meer.

Ik zit vandaag op dag 37 van mijn cyclus.



Nu ben ik wel bekend met een onregelmatige cyclus

VB: toen ik van de jongste zwanger wilde worden: 25-37-53-zwanger (34).



Wat ik deze cyclus wel kenmerkend vind is dat ik op 16 nov (CD:14) vruchtbaar slijm had, echt een klodder slijm, drillpudding zeg maar haha. en op 19 nov (CD:17) een halve dag veel buikpijn aan de linkerkant… eisprong ??? dacht ik. Echt 100% zeker weet ik het natuurlijk niet, want ik heb niet getempt, geen ovulatietesten gebruikt. Op 5-12 negatieve test (CD: 33)



Heb je na verwijdering van het spiraaltje meteen je eigen cyclus weer terug? En bij mij dus onregelmatig? Bij de pil weet ik dat je lichaam weer heel erg moet wennen, maar is dat na een spiraaltje ook?

Ik had hetzelfde als jij 2 dagen na verwijdering wat bloedverlies, en toen niet meer… ik was namelijk meteen zwanger

Ik heb mijn banner trouwens ingesteld op 31 dagen, vandaar dus ‘overtijd’.

In Mei 2009 Mirena laten verwijderen en na 2x menstrueren in Juli positief getest. M’n cyclus was wel normaal op de 28dgn.

Zie banner :wink: mijn cyclus moest echt nog even op gang komen. Iedere maand werd het een beetje korter.

In een mirena zitten ook hormonen, hoewel minder en plaatselijk, maar dat kan wel invloed hebben. Maar dat is bij iedereen anders.

Ik was een paar dagen voordat ik mijn spiraaltje liet verwijderen ongesteld en na het verwijderen na 21 dagen. Nu ben ik al een dikke week ongesteld en het ziet er nog niet naar uit dat het snel zal ophouden ( hevig bloedverlies) ik ben ook erg benieuwd wat mijn cyclus gaat doen.

Ik heb afgelopen woensdag (28/12) m’n spiraaltje laten verwijderen. Vrijdag 30/12 een beetje ongi, volgende dag een stuk meer en vandaag begint het weer minder te worden. Een beetje vergelijkbaar met jouw verhaal dus Linda. Ik heb geen idee of het een normale menstruatie is of een bloeding die is veroorzaakt door het verwijderen. :think: En hoe mijn cylcus is weet ik ook niet echt, want ik werd bijna niet meer ongi toen de Mirena er nog in zat.

Hey Naatje! Je gaat ervoor…!! bij de ei-rammelaars had je volgens mij de verwachting dat het langer zou gaan duren toch? Hoe dan ook: Succes!



Over spiraaltjes kan ik je helaas niets vertellen :wink:

Ja ik mag!! :dance: Ik had het ook niet verwacht, maar hij was het er toch ineens mee eens dat het tijd was voor een tweede. :wink:

ik heb in 2010 oktber de mirena late verwijderen ( wat een rot ding met bijwerkingen zeg bah ) :silenced: ik werd ook gelijk erna ongi en dat heeft 2 weken geduurd en erna was ik gewoon weer ongi dan ik heb zo ie zo niet elke maand een ei pcos of te laat mijn ei …

Inmiddels ben ik twee cycli verder. De duur van m’n cyclus wordt korter. Dus dat gaat goed. Maar ik vroeg me af hoe het met de duur van m’n menstuatie zit. Ik ben nu steeds krap aan 3 dagen ongesteld. Ik vind dat vrij kort. Wel makkelijk natuurlijk. :wink: Maar ik vroeg me af of de hoeveelheid bloedverlies misschien iets te maken kan hebben met de kwaliteit van het opgebouwde baarmoederslijmvlies. Als ik maar zo weinig vloei, is het dan wel goed genoeg geweest om een bevrucht eitje te laten innestelen. :think: Weet iemand daar meer over? Of is dat geen reden tot zorg?

Hai NAATJE een korte cylcus is niet ook alles :wink: mij is altijd gezegt hoe minder baarmoederslijmvlies word opgebouwd hoe minder je vleoit wel logisch als er niet veel zit kan er ook niet veel uitkomen .



denk dat je beter naar een gyno kan die kan via de echo het een en ander bekijken en vertellen .

Tja ik zou het nog even aankijken. Twee cycli vind ik vrij kort om al meteen naar de dokter te gaan. Ik had een vrij stabiele cyclus maar ga nu ineens ook naar 31-32 dagen. Dat is wel de cyclus die ik ook had voor ik zwanger raakte. Maar het duurde dus wel 6 maanden voordat mijn lichaam aangepast is.

Ik zou dus nog een paar cycli afwachten en kijken wat er gebeurt.

Ik was ook nog niet bepaald van plan om al naar de huisarts te gaan hoor. Gewoon even kijken wat hier de ervaringen zijn. Het viel me gewoon op. Volgens de huisarts die het spiraaltje heeft verwijderd kon ik gewoon meteen zwanger worden. Maar misschien dat het dus toch nog even duurt voordat het bm slijmvlies goed wordt opgebouwd. :think:

als je een hormoon spiraal hebt gehad kan het soms even duren voor alles weer opgang komt … ik dacht dat je al even bezig was vandaar …



dan zou ik gewoon een maand of 4 a 6 afwachten en kijken wat er gebeurd .

Ik heb op 5 Maart mirens laten verwijderen, Donderdag 8 Maart loedverlies tot Maandag 12 Maart… En nu sinds afgelopen Vrijdag (23ste) weer bloedverlies. :think:



Is het nou korte cyclus of krijg je altijd 3 dagen na het verwijderen van Mirena bloedingen die niet uitwijzen op ongi? Ik hoop dat dit mijn echte ongi is en dat ik geen maanden hoef af te wachten om zwanger te raken. :shifty:

tja dat is nu nog niet te zeggen. ik denk dat de meeste vrouwen wel wat bloedverlies hebben van een verwijdering. maar wat je cyclus nu gaat doen, is helaas gewoon even afwachten :wink:

Dat is idd kwetsie van afwachten maar niet gedacht dat ik na 2 weken alweer ongi zou zijn. Zeker omdat 2 weken geleden 5 dagen bloedverlies heb gehad. Maargoed… We gaan maar gewoon aankijken :thumbup: Das het beste.

Ik 6 aug spiraal verwijderd bloed verlies 2 dagen, toen hele tijd niet, toen ongesteld…

Nu zou ik gisteren ongesteld moeten worden, test gedaan donderdag maar nog niet ongesteld. En is nu zaterdag…

Spannend :pray: