Cyclus na verwijdering spiraaltje

Nu ongesteld geworden…

Wat jammer! :hug: Het is ook omdat je niet exact weet wat je cyclus is. Bij Katie heeft het ook 2 maanden geduurd. Bij deze was het wel in 1x raak maar omdat ik niet wist wanneer ik nou echt eisprong had, hebben we week lang om de dag gesext. Als ik de laatste dag van die week niet had gedaan. Dan was ik nu ook niet 34 weken zwanger.





Wat was je eerste dag van de laatste menstruatie van September en Oktober?

Ja wij deden het elke dag ronde eisprong…en dat is uitgerekend 14dagen ja je eerste dag ongesteldheid,dus dat klopte wel…

Elke dag sexen verslechterd ook de kwaliteit. En omdat zaadjes max 72uur in je leven, kan het haast niet missen om 1 dag over te slaan :slight_smile:

ja ook 1x dag niet hoor, maar wilde zeker zijn… maar ja kan zwemmers traag zijn of net niet eisprong hebben, tis best moeilijk al denkt iederheen van niet… :frowning:

Het is ook moeilijk omdat je ernaar verlangt om zwanger te willen worden. Je bent er zeg maar mee bezig dus wil je ook dat het lukt.



Nu maar voor de volgende ronde gaan :slight_smile:

Ja hoor, zou morgen of zaterdag pas ongesteld moeten worden , en net met afvegen ligt rood bloed… word er gek van zo onregelmatig het is… vorige maand 31 dagen ertussen en nu dus nog geen 28 ofzo… ppfff en we hebben al om de dag geknutseld… ik weet het nu ook niet meer hoor…

en ik reken al vanaf mijn eerste ongsteldheids dag en dan 14 dagen erna moet je eisprong zijn, en wij beginnen al , na ik niet meer bloed, met om de dag knutselen… :roll:

en ben er deze keer minder mee bezig, want dat helpt ook niet echt… dus heb me er ff van afgezet, dit ook omdat ik maandag te horen heb gehad dat ik ontslagen ben … dus, dat is nu ff waar ik mee bezig ben… ppfffff

Als je onzeker wordt doordat je wat onregelmatig ongesteld bent kan het helpen om ovulatietestjes te gebruiken. Dan hoef je in ieder geval niet bang te zijn dat je je eisprong mist. Ik vond dat zelf best wel een geruststelling. Succes!

@babywens74 wrote:

Ja hoor, zou morgen of zaterdag pas ongesteld moeten worden , en net met afvegen ligt rood bloed… word er gek van zo onregelmatig het is… vorige maand 31 dagen ertussen en nu dus nog geen 28 ofzo… ppfff en we hebben al om de dag geknutseld… ik weet het nu ook niet meer hoor…

en ik reken al vanaf mijn eerste ongsteldheids dag en dan 14 dagen erna moet je eisprong zijn, en wij beginnen al , na ik niet meer bloed, met om de dag knutselen… :roll:

en ben er deze keer minder mee bezig, want dat helpt ook niet echt… dus heb me er ff van afgezet, dit ook omdat ik maandag te horen heb gehad dat ik ontslagen ben … dus, dat is nu ff waar ik mee bezig ben… ppfffff




Ik breek hier even in…niemand heeft precies op de 14e dag de eisprong, als je die al hebt. Om dat te kunnen bepalen zou je idd ovulatietesten kunnen gebruiken of eens je temp bijhouden.

nee precies niet,maar wel rond die dag, en dan hebben we geknutseld. om de dag die week… dus hoever kan je er naast zitten, en ja heb ovu test gebruikt en ben vruchtbaar…

dus wat kan je nog meer doen dan om de dag knutselen… dus gewoon weer overnieuw beginnen… we zijn pas 4de ronde bezig, dus zo lang is het ook weer niet als je kijkt naar mijn leeftijd… denk ik dan maar zo… maar het is altijd wel ff K*T… als je dan soms hoort van sommigen dat ze perongeluk zwanger zijn en of pil niet geslikt…

Je kan alles goed doen, maar het blijft natuurlijk ook gewoon een kwestie van een flinke dosis geluk. Er kan voor een bevrucht eitje onderweg nog zoveel mis gaan waar je helemaal gaan invloed op hebt. Het blijft gewoon iedere keer een wonder als het lukt. Bij ons duurde het de eerste keer 4 rondes en nu had ik er 6 voor nodig. Ik ken ook verhalen van stellen die allerlei hulpmiddelen voor de eerste nodig hebben gehad en toen vrij vlot na nummer 1 spontaan ineens zwanger waren van de tweede. Dus het zegt echt helemaal niks. Wat ik idd wel heb gemerkt is dat het allemaal langer duurt als je er ‘teveel’ mee bezig ben. Ik heb tot twee keer toe een forum-pauze ingelast en allebei die keren bleek ik toen juist die maand zwanger. Toeval? :wink:

ik ben hier ook ff niet meer geweest en mn eerste kindje inmiddels al 16 jr heb ik :smiley:

3 jr over gedaan, maar toen bleek mn partner destijds traag zaad te hebben, en ik was toen jong…

dus ja zeker, ff niet mee bezig, zijn is het beste… dus ga ik nu zowie zo dan want ben hard op zoek naar nieuw werk… dus dat is nu bezig heid nummer 1

Een zwangerschap is niet zo vanzelf sprekend. Al zijn de omstandigheden perfect, en heb je op het perfecte moment gemeenschap, dan nog is de kans dat je tijdens een cyclus zwanger raakt maar 15 tot 25%.

Gemiddeld raakt 50% van de vrouwen die graag een kindje willen in de eerste 3 maanden zwanger. Naar een half jaar is dit percentage opgelopen tot 75%. En 90% van de vrouwen is binnen een jaar zwanger.

Waarom zwanger worden niet lukt kan verschillende oorzaken hebben. Als je cyclus onregelmatig is, zal het moeilijker voor jou zijn, het juiste moment voor gemeenschap te bepalen, waardoor een zwangerschap wat langer op zich kan laten wachten.

Ook heeft de leeftijd van de vrouw veel invloed op de vruchtbaarheid. Zo zijn je kansen op een zwangerschap bij een leeftijd tussen de 19 en 24 jaar zo’n 30%. Bij vrouwen tussen de 25 tot 33 jaar is dit al afgenomen tot 18%. Boven de 34 jaar loopt dit percentage sterk af. Een vrouw van boven de 35 jaar heeft vaak niet meer elke maand een eisprong. De gezonde eitjes worden steeds minder, en ook gaan de hormonen van de vrouw steeds minder goed werken. Ook neemt de kans op een kindje met afwijkingen sterk toe bij vrouwen van boven de 35 jaar. Dit omdat de eicellen vaak van mindere kwaliteit zijn