Curettage zonder narcose

Hai allemaal Ik zou graag ervaringen willen weten van een zuig curettage zonder narcose :wink: narcose is niet echt een optie namelijk ik reageer daar heel heftig op .

76 keer gelezen en niemand een antwoord ?? jammer !!!



gaat toch niet door morgen een spoed curettage bloed was niet goed mag niet langer meer zo lopen :frowning:

@Nathascha wrote:

76 keer gelezen en niemand een antwoord ?? jammer !!!



gaat toch niet door morgen een spoed curettage bloed was niet goed mag niet langer meer zo lopen :frowning:




Was ook 1 van de lezers en niet reageerders… maar ik ben onder narcose gecuretteerd.



Was nog nooit onder narcose geweest, was dus ook wel even ‘bang’ voor alles en of ik er niet op zou reageren (uiteindelijk wel op gereageerd met ontzettende uitslag all over en jeuken aaaarrgggh, maar vooruit).



Toch wou ik het niet bewust meemaken dat ons mini mensje van 10 weken (toen gestopt, kwamen er met 11 week zw.schap achter) weg gingen zuigen (alleen het idee al :frowning: ).



Succes morgen :hug: .

Dank je wel voor je antwoord ik heb zo de zenuwen niet normaal meer.

Het is geen makkelijk onderwerp had zo op een antwoord gehoopt haha maar ja nu doet dat er niet meer toe want die optie is nu dus niet meer .



heb ooit een gehad heel lang geleden denk wel 15 jaar :frowning:



ben nu al op en dan moet ik morgen nog hahaha

hoop dat kort duurt ?



liefs

lieve meid… Ik heb er geen ervaringen mee maar wil je heel veel sterkte wensen! :-*

de curettage zelf zal nooit heel lang kunnen duren…

Want ik weet nog dat er 20 minuten zat tussen het laatste tijdstip dat ik op de OK op de klok zag en toen ik weer wakker werd op de verkoever kamer.



Even gerekend dat ze zonder narcose daar geen tijd aan kwijt zijn, maar wel wat extra tijd om jou op je gemak te stellen en te houden… zou ik zeggen een minuut of 15, zoiets?



:hug:

ow dat valt wel mee dank je wel :-* :-* :-* :-* ff kort slaapje dus hihi

maar je moet nu wel onder narcose begrijp ik dan?

ja nu we omdat er spoed bij is en er te veel in zit en dat het beter was voor me zeiden ze echt ze maken je helemaal gek daar :frowning:

@Nathascha wrote:

ja nu we omdat er spoed bij is en er te veel in zit en dat het beter was voor me zeiden ze echt ze maken je helemaal gek daar :frowning:




Hoe spoed is spoed dan als het tot morgen kan wachten?

Heb jij natuurlijk niks aan, maar ik denk dan… wat maakt het dan uit of je wel of niet onder narcose gaat?



Nou ja, je hebt ook wel wat anders aan je hoofd dan hier nog over uit te zoeken etc.



Weet niet hoe je reageert op narcose, maar hopelijk valt het mee voor je.

Eventueel met een spinale prik (zoals een ruggenprik, maar met een dunner spuitje dat in en uit gaat (wordt ook gegeven bij een ks)).

Dat heb ik gekregen toen ik van ons ventje :vlinder: (16 weken zwanger) ben bevallen en de placenta niet wilde komen.

mamamarije dat dacht ik dus ook dat zei ik ook en toen zeiden ze is niet meer verantwoord om je nog langer zo te laten lopen ( verlies al 2 weken bloed ) en de bloed uitslag niet goed dus :frowning:



een epuderaal mag ik niet meer wegens eds heb ik wel gehad maar hoorde achteraf dat echt gevaarlijk is :frowning:



erg misselijk als ik uit narcose kom en medicatie helpt niet me zus heeft het ook en die zei me dat ik moet eisen voor de narcose iets voor tijdens en erna ! dan moet het redelijk helpen bij haar wel dus dat gaan we maar doen

En een roesje met lachgas?



Hoop dat het morgen allemaal meevalt.

Veel sterkte :hug:

Meid, heel veel sterkte vandaag. Ik heb gelukkig geen ervaring met curretage of narcose. Alleen een roesje.

Hoop voor je dat het meevalt en dat je niet al te ziek wordt van de narcose.



:hug:

Heel veel sterkte vandaag meis…



Heb alleen ervaring met een curetage onder narcose… maar goed als ze nu inderdaad er toch voor gekozen hebben om je onder narcose te brengen, dan zou ik wel iets tegen de misselijkheid eisen.



Ik zal aan je denken. :hug:

Als het goed is ben je nu al in het zkh! Ik wil je iig nog veel sterkte wensen en zal aan je denken! Ik hoop dat de narcose meevalt! :-*

heel veel sterkte!

Heel veel sterkte vandaag. :hug:

Ik heb twee keer een curettage gehad ivm miskramen en beide keren met ruggenprik. Dit vond ik zo waardeloos, dat ik me heb voorgenomen om (mocht het ooit nodig zijn, maar ik hoop dat alles goed gaat met deze zwangerschap), ik alleen nog maar narcose zou willen bij een curettage.



Veel sterkte! :hug:

hai dames ik kopie en plak dit even

lang verhaal:(



donderdag ochtend 8.00 er in vrijdag avond thuis :slight_smile:



4 oktober melden nuchter om 8.00 op de verpleeg afdeling nuchter vanaf 20.30 avond er voor .



Op van de zenuwen en aan de dunne ( door de zenuwen ) werd ik opgenomen mocht ik weer bloed prikken en 2 uur later naar pre OK voor controle anesthesist daar vroeg ik een Kamerlings tablet voor de OK want die geven ze op de afdeling niet meer en werd voorgeschreven uur voor de OK dubbele dosis nog wel hihi



Verder werd me dus verteld dat ik op het side board stond ( spoed ok board) daar komen alle spoedgevallen binnen en worden naar ernst afgehandeld op de OK Ow dat wisten we dus niet dat had ze me niet verteld de tijd kroop voor bij en om 3 uur was ik het spuug zat ! moe dorst hongerig ja zit je dan toch al ruim 18 uur zonder vocht … ben naar de poli gegaan van de gyno en ben boos geworden waarom er geen gyno aanwezig was die mij kon opereren !



terug op de afdeling kwam de zaal arts naar me toe en heb ik er alles uitgegooid ook dat ik een autistisch kind heb thuis en dat ik hoorde dat ik na een bepaalde tijd als ik op de OK zou komen erna niet maar neer huis zou mogen gaan Verdrietig en wat er in gods naam nu allemaal aan de hand is wat er zo spoed wat is er niet goed dat ik zo in het diepe ben gegooid zonder duidelijke antwoorden !! gelukkig waren ze lief en hebben ze me alles uitgelegd wat ze konden .



het was zo dat mijn alg bloedbeeld oke was maar mijn HCG veels te hoog stond 3000 dus en dat kan niet na een miskraam daarbij hoort hij met grote eenheden te zakken het zakte wel met 300 en das te weinig vandaar de spoed curettage . hij zat die morgen dus op 2700 Verdrietig en daarbij heb ik een cyste op mijn eierstok die maar bleef groeien waar wat inzit en daar was ook nog gene echte duidelijkheid over Verdrietig



na dat kreeg ik mijn pil en zou ik om 16.00 op de OK liggen echter werd dit op het laatste monent weer veranderd door spoed gevallen . Ik ben in slaap gevallen en nadat ik wakker werd voelde ik me met de minuut zwakker en zieker worden . hoofdpijn , migraine , misselijk, zwak kon amper recht zitten inmiddels was het 19.30 savonds 22.5 uur al nuchter storte ik letterlijk in ben in huilen uitgebarste ik wilde naar huis ik moest drinken ik voelde me zo ziek :(gelijk kwam er een zuster ( ik lag vlak bij de bali gelukkig ) en ging gelijk bellen de spoed OK was afgelopen ik zou geholpen worden eerst volgend telefoontje zou voor mij zijn .



tel gaat ze gaan de OK schoonmaken en even eten … pffff ook dat nog ondertusen lag ik gestrekt 10 minuten later ik moet naar de OK hup Ok kleding aan en naar beneden inmiddels 19.50 bijna 23.5 uur zonder vloeistof afscheid nemen van me moeder en hubbie die de hele dag mee hebben gewacht Op de voor OK 2 lieve dames alles uit gelegd en schrokken zich kapot 1 zag er mega slecht uit bloedruk was veels te laag en infuus werd gezet en 1ste zak van 500 ml werd gelijk in een rap tempo er in gespoten voelde me zo beroerd . Daarna gelijk naar de OK



De anesthesist aardig man vroeg vragen ik zei de dingen en vertelde ook alles hij zei dit mag niet ze hadden je een infuus uren geleden op de afdeling moeten geven . , moest overstappen naar Ok tafel vertdelde dat ik zo,n hoofdpijn had migraine en misselijk er van en of hij iet voor tijdens en na de oke gelijk voor de misselijkheid wat gaf , er ging gelijk een flesje paracetamol aan en een dicloflnac voor de hoofdpijn . werd aan de praat gehouden 20.05 kijk op de klok en voel me weg zakken hebben ze slim aangepakt hihihi 20.30 eerste keer wakker cal gelijk in slaap heb koud …20.45 weer wakker ik heb dorst !! mag ik aub wat drinken … uhhhhhh 2 slokjes dan heb je pijn ? nee !1! misselijk ?? omg nee waaaaaaa de 1ste keer niet misselijk na een OK wil je een ijsje JAAAAAAAA graag Glimlach heb ik lekker opgesmult en was weer om 21.15 op zaal Glimlach was suf en viel elke keer weg . de arts kwam mocht helaas niet meer naar huis omdat er niet zo mega veel uitkwam en ze toch bang zijn voor een buitenbaarmoedelijke zwangerschap ( ik denk had je dan daar niet gelijk naar kunnen kijken ) maar ja met eds ga je niet gelijk snijden … ik was wel benauwd na de OK en kreeg extra zuurstof al was de zuurstof genoeg in bloed



ik was te moe om wat in te brengen ben in slaap gavallen na 3 mini hapjes beschuit en 2 bekers drinken zuurstof is hele nacht aangebleven en heb redelijk geslapen … volgende ochtend bloed prikken en wachten op de echo en uitslag pateloog …



wachten en wachten en wachten … tijd gaat weer langzaam voorbij maar ik mag lekker eten en drinken . dan komt er een arts … ken die beste man niet eens



uhhh ja uw HCG is nog steeds erg hoog ! ow het zakt wel maar nog niet hard genoeg stond nu op 2000 dus 700 gezakt Glimlach

en was je wel zwanger in je buik ?? had mijn dossier dus niet … ik wilde dus zeggen nee in me Oor nou goed wil je daar ff kijken maar ik schoot in de lach door mijn eigen gedachten en zei nee we hebben alles in me buik gezien heb ook placenta verloren … etc nou Zondag dus weer bloedprikken en ik mocht naar huis .Eindelijk



kleine kwartier later zag ik mijn eigen gyno aan de bali dus liep op hem af op dat moment draai ik me om zegt hij ik zocht jouw Glimlach lief he



heb hem alles gezegd hij heeft vele uitgelegd en ook gezegd dat een fout is van infuus en hij neemt alles over niks geen ferti afdeling een andere gyno ik heb het helemaal gehad de afgelopen maand en dat begreep hij wel

ik kan hem alles zeggen !! ik ken hem ook meer als 20 jaar Glimlach natuurlijk





Nou ik ben thuis dus bloeden is er amper heb een inleg kruisje in geen pijn geen krampen dus gaat goed Glimlach geestelijk wat minder moet alles ff verwerken dinsdag naar mijn gyno en dan een goed gesprek zo hebben Glimlach komt allemaal wel goed Glimlach



zo sorry voor het lange verhaal Glimlach nu hopen dat ik geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap heb ( er zit wel een cyste ) en dat we het allemaal nu snel kunnen afsluiten