Wij gebruiken standaard creme als Lissa een schone luier krijgt. Het was ons opgevallen dat Lissa soms met uitslag van de creche terugkwam (vorige week zelfs zo erg dat het helemaal rood en opgezwollen was en ik niet aan haar billen en schaamlippen mocht komen) en gisteren lag ze toevallig op de verschoningstafel toen ik haar kwam halen en zag ik dat ze haar billen niet insmeerden. Ja, nogal logisch dat ze dan uitslag krijgt. Maar ja, is het zo logisch dat ik altijd smeer? Even hier checken dus. Wat doen jullie?
Ligt er ene beetje aan…Als ze aan de dunne is, doe ik het elke keer…Als ze nog neit gepoept heeft op een dag ook…
Ik ben er iig niet zuining mee, en het helpt super! :mrgreen:
Hoi,
Ik smeerde Quinten ook altijd in, dat was gewoon standaard.
Toen hij daadwerkelijk een keer uitslag had had ik het idee dat het niet meer goed hielp.
Als mijn dochter een klein beetje luieruitslag krijgt doe ik er niets mee moet ik zeggen.
Als het wat erger word dan laat ik haar een uur in haar blote billetjes lopen, is het dan niet minder gebruik ik groene leem en dat werkt echt PERFECT !!
ik gebruik het alleen als de billen wat rood worden, dan smeer ik er wat op. anders niks. in het begin smeerde ik er ook elke keer wat op. totdat ze echt uitslag kreeg. toen heb ik 5 verschillende dingen moeten proberen voordat ze er vanaf was :snooty:
ik smeer niet in, nooit gedaan, alshet huidje gewoon goed is, waarom dan zalf smeren, dat doe ik bij mezelf ook niet.
Ik smeer wel, als het beetje rood is in voor de nacht, omdat ze dan de hele nacht een luier om heeft, verder eigenlijk niet. Overdag ook niet, alleen als het erg rood is, soms wel weer, zodat het ff snel en rustig kan genezen.
Krijgt ze geen uitslag van de pampers die ze hebben op het dagverlblijf? of van de soort doekjes die ze daar gebruiken?
Hej,
Ik gebruik het eigenlijk nooit. Alleen als ze echt erge luieruitslag heeft en dat is tot nu toe 3 keer gebeurd.
Als ze een klein beetje luieruitslag heeft, dan verschoon ik haar iets vaker en laat ik haar zo nu en dan in haar blote billen rond lopen. Dan is het hier zo over.
Groetjes
Yvonne
@konijn wrote:
ik smeer niet in, nooit gedaan, alshet huidje gewoon goed is, waarom dan zalf smeren, dat doe ik bij mezelf ook niet.
Ik smeer wel, als het beetje rood is in voor de nacht, omdat ze dan de hele nacht een luier om heeft, verder eigenlijk niet. Overdag ook niet, alleen als het erg rood is, soms wel weer, zodat het ff snel en rustig kan genezen.
Krijgt ze geen uitslag van de pampers die ze hebben op het dagverlblijf? of van de soort doekjes die ze daar gebruiken?
Hier ook zo.
Ik smeer nooit, als er luieruitslag is strooi en dep ik wat maizena op de billen en dat is altijd al goed gegaan.
Mijn jongens kregen juist luieruitslag door een zalfje en bij sudocrem was het helemaal erg.
Ik smeer niet standaard. Waarom zou je? :think:
Iets wat niet kapot is hoef je toch ook niet alvast te rerareren?
En idd goede kans dat je meisje reageert op iets wat ze bij het kdv gebruiken. Geparfumeerde billendoekjes ofzo…
Ik ook niet
Alleen als hij rode billen heeft en dat is gelukkig heel weinig (klop klop klop)
Smeren op een gezonde huid vind ik zo slecht, zie daar het nut ook niet van in. Die twee keer per jaar dat Joas rode billen heeft smeer ik, maar ga echt niet preventief smeren hoor.
ik eh… zou zelfs moeten zoeken naar billenzalf… we hebben ergens sudo crem en bepanthen. Maar dat smeer ik alleen met luieruitslag.
Mijn idee is dat juist door de huid in te smeren, het geen natuurlijke afweer opbouwt om te herstellen uit zichzelf.
Tot op heden klopt die theorie bij alle 3 de kinderen, ze hebben geen van 3en ooit echte luieruitslag gehad en als er iets was, dan was 1 of 2 keer smeren al voldoende.
Gewoon altijd goed schoonmaken, goede luier gebruiken, niet te lang in poep en plasluiers laten lopen en dan gaat het wel goed.
Hier wel na iedere luier verschoning insprayen met Zarqa billenspray. Als ik dat een keer vergeet heeft ze meteen rode billen en er ook pijn bij met plassen ( ze geeft dit aan door ‘auw petie’ te zeggen en te wijzen naar haar billen)
Bij Rhodé hoefden we niet iedere keer in te smeren, maar ook zij had erg snel last van rode billetjes. Bij haar smeerden we dan 1 a 2 keer met bepanthen in en weg was het.
Bij Amélie was het echt zoeken naar wat wel hielp. Zij had op een gegeven moment standaard kapotte billen (tot bloedens toe). Gelukkig in een opwelling maar die dure zarqa gekocht en wonder boven wonder was het na 2 dagen gewoon weg!
Dus hier altijd inspayen! Waarom wachten tot het rood wordt, en dus pijn gaat doen?
Het is ligt hier trouwens niet aan het type luiers of doekjes, want geloof me…ik heb volgens mij elke luier inmiddels geprobeerd!
@joseetje wrote:
@konijn wrote:ik smeer niet in, nooit gedaan, alshet huidje gewoon goed is, waarom dan zalf smeren, dat doe ik bij mezelf ook niet.
Hier ook zo.
Idem!
Ik smeer alleen als de billetjes wat rood zijn, anders niet. Onze meid heeft niet zo vaak luieruitslag, dus dan is dagelijks smeren niet echt nodig.
Dan is het dus helemaal niet logisch wat ik doe. Daar vreesde ik al voor. Reden dat ik het altijd standaard insmeer is omdat het CB mij dat destijds heeft verteld. Dun laagje, ook over de lipjes en klaar. Dus altijd trouw gedaan. Totdat ik dus zag dat ze het op de creche niet deden en als ik er nu bij nadenk, ja, waarom ook smeren? Maar goed, ze zit wel met d’r billen in een pamper te broeien, vandaar dat ik het ook eigenlijk wel weer logisch vond.
Afijn, wij zijn per heden gestopt met smeren. Het zal mij benieuwen hoe het zal gaan. Bedankt voor de reacties! Weer wat geleerd.
je kan haar beter dagelijks een half uurtje in de blote billen laten lopen, dan bij elke veschoning smeren…
Wij geven als advies dat het juist niet goed is om elke dag een laag zalf aan te brengen.
En dan bedoel ik de creme’s waar zink in zit, dus sudocremé, etc.
Die creme verzacht de billen en laat een beschermend laagje achter.
Dit is alleen nodig als de billen kapot zijn. Zo kan de kapotte huid herstellen en kan er geen nieuwe urine en ontlasting bij komen die gaat irriteren.
Zink heeft ook het effect dat het de huid dunner maakt.
Dus bij veelvuldig gebruik heb je uiteindelijk alleen maar méér last van luieruitslag, omdat de huid dun is en dus sneller geirriteerd.
Zinkzalf dus alleen bij aangedane huid, en anders gewoon iets van vaseline, of niets.
Oei. En wij hebben het dus al zolang gebruikt als ze oud is. Waarom zegt het CB dat dan? Damn. Afgelopen maandag had ze weer enorme uitslag, deed haar zo’n pijn. Arm kind. Voel me helemaal schuldig.