Creme tegen luieruitslag; standaard gebruiken of niet?

Niet schuldig voelen, jij wist niet beter. Dat is hoe het jou verteld is.

En je bent de enige niet, zijn veel mensen die dat eigenlijk helemaal niet weten.

Als je het er gewoon opsmeert tot het weg is, en daarna gewoon niets doet, of een veegje vaseline (leg je een beschermlaagje mee zonder dat het de billen ‘aantast’), dan doe je het prima hoor.

het enige wat hier hielp als ze luieruitslag hadden was billenpoeder

bij jayden werkt bepanthen ook wel maar ik zweer bij de billenpoeder van zwitsal. ook alleen maar als de uitslag heel erg is

guilty… wij smeren hier na iedere poepluier sudo.

en ook bij rode billen.

Hier ook niet standaard smeren en Casper heeft eigenlijk nooit uitslag. Verschilt ws natuurlijk wel per baby, sommigen zijn er nu eenmaal wat gevoeliger voor. Maar de tip van Jeanet is een goeie want maizena helpt de billetjes heel snel herstellen. En overdag af en toe in de blote billen want de lucht maakt de huid ook sterker en het broeit dan niet in de luier. :thumbup:

En zodra ze rode billen heeft even geen billendoekjes (ook geen sensitive) want vaak zit daar ook iets ala zink oid toegevoegd wat een laagje op de billen geeft. Simpel een (hydrofiel) washandje met lauwwarm water om schoon te maken.

Die zarqa heb ik hier ook een proefje van en met zijn tandjes die doorkwamen heb ik dat ook 2 x gebruikt tegen de rode plekjes, in combi met het zonder luier lopen was het echt met een uurtje weg, zag de rode plekjes wegtrekken waar ik bij stond! :shock:

als ik Dave 5 x heb ingesmeerd is het veel :mrgreen: hij heeft nog nooit rode billetjes gehad…

Jade heeft een iets gevoeliger huidje die heb ik nu al een paar x gesmeerd… maar gewoon een dun laagje… want idd zo goed is het niet.

gewoon lekker schoonmaken met een washandje met lauw water als het stuk is en dan even laten drogen even in de blote bibs das het beste.

wel een rare tip van je cb hoor :think: …

IK smeer alleen als t nodig is, en dan komt dus bijna niet voor, ze heeft nu 1 keer rode billen gehad en dat was toen ze der eerste tandje kreeg.

Voor de rest is het verschonen en hop luier om.

En daar zit je dan met een mega pot sudo creme, en een mega pot billen zalf van zwitsal :mrgreen:

@Tamara30 wrote:

IK smeer alleen als t nodig is, en dan komt dus bijna niet voor, ze heeft nu 1 keer rode billen gehad en dat was toen ze der eerste tandje kreeg.

En daar zit je dan met een mega pot sudo creme, en een mega pot billen zalf van zwitsal :mrgreen:

Als je die pot op grijphoogte laat staan en je fotocamera in de aanslag houd krijg je er ook nog eens leuke foto’s van :angel: :mrgreen:

En om ontopic te blijven: nee, ik smeer niet uit voorzorg. Nergens voor nodig. Alleen als ze echt uitslag kreeg dan wel, maar zelfs die keren zijn op 1 hand te tellen.

@konijn wrote:

ik smeer niet in, nooit gedaan, alshet huidje gewoon goed is, waarom dan zalf smeren, dat doe ik bij mezelf ook niet.

Ik smeer wel, als het beetje rood is in voor de nacht, omdat ze dan de hele nacht een luier om heeft, verder eigenlijk niet. Overdag ook niet, alleen als het erg rood is, soms wel weer, zodat het ff snel en rustig kan genezen.

Krijgt ze geen uitslag van de pampers die ze hebben op het dagverlblijf? of van de soort doekjes die ze daar gebruiken?

hier ook

@crazymom wrote:

@Tamara30 wrote:

Als je die pot op grijphoogte laat staan en je fotocamera in de aanslag houd krijg je er ook nog eens leuke foto’s van :angel: :mrgreen:

Goeie tip :mrgreen:

@Tamara30 wrote:

@crazymom wrote:
@Tamara30 wrote:

Goeie tip :mrgreen:

En waar blijven die foto's in het SF? :angel: :mrgreen:

Hoe zit het met bepanthen? Is dat net zo slecht voor de huid als sudocreme?