Ik had een meisje wat ik van mijn school kende (en wat de nicht van mn broertjes vriendin is)
Hadden geregeld dat zij bij mij kwam in de kraamweek! :thumbup: Overigens, was ze ook van mijn leeftijd!
Vond het heerlijk dat zij er was! Goede afspraken gemaakt, echt helemaal top vond ik hoor! :thumbup:
Af en toe spreek ik haar nog! Via MSN! En ik kom haar nog wel eens tegen bij het uitgaan, dan drinken we gezellig wat! :thumbup:
Ik had een schat van een kraamverzorgster, maar van mij had ze wel wat strenger tegen mij mogen zijn Maar ja dat kon zij ook niet weten mss.
Mijn oma was net overleden en daarna was ons huis nogal verslonst. Ik was echt gaar die laatste weken van mijn zwangerschap…en veel bekkenpijn.
Onze Kraamverzorgster heeft werkelijk waar in een paar dagen tijd ons hele huis van onder tot boven gesopt. Zo lief!!! Ze zei dat ze dat normaal niet zo deed, maar vanwege onze situatie (H werkte toen ook nog nachtdiensten dus ik stond er gewoon alleen voor…) deed ze extra werk. Ben haar er nog dankbaar voor.
Ik ben zelf een nogal rusteloos type. En ik heb in mijn kraamweek niet 1x keer 's middags gerust… Door erfenis stress zat ik zelfs al op dag 6 bij de notaris :oops:
Achteraf had ik veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meeeeeeeeeeeeeeeeeeer moeten rusten…
Maar achteraf is het altijd zo makkelijk he :mrgreen:
Mijn eerste ontmoeting met onze kraamhulp: eind van de middag stond ik onder de douche. De kraamhulp belde aan, stoof langs Jeroen heen naar de badkamer en riep vanachter de deur “Heb je stolsels?” Ik was met stomheid geslagen. Ook goedemiddag.
Al met al was het geen superleuk mens… géén contact meer mee dus en we vierden een feestje toen ze weg was!
Ik wou dat ik nog contact had met de kraamhulp…
Ik heb nog zoveel foto’s voor haar en ik zou haar graag een hele mooie bos bloemen willen geven.
Maar ik heb geen idee waar ze woont. Zouden ze dat bij de kraamzorgorganisatie afgeven??
@sammetje23 wrote:
Maar ik heb geen idee waar ze woont. Zouden ze dat bij de kraamzorgorganisatie afgeven??
Nee, maar je kan foto’s wel naar die kraamzorg organisatie sturen en dan tav. “Naam kraamverzorgende” dan komt het bij haar aan (als ze er nog werkt.
Die kraamhulp die ik bij Samara had was echt een heks en ik ben toen gek geweest dat ik die opmerkingen en die bazigheid pikte…
Nee wij waren echt opgelucht dat zij weg was.
En door deze ervaring nemen we dit keer maar 24 uur kraamhulp…
Bij mijn oudste dochter bijna 19 jaar geleden had ik een kreng van een mens,Francis was geel en zij besloot haar kanariepiet te noemen,men ik kon haar wel wurgen.
Ik zorgde ervoor dat Francis al was gewassen en aangekleed als die toverheks kwam ,ff controle en dan kon ze weg want mijn moeder en nicht waren hier van 7 tot 17 uur.
Bij Rachel heb ik er geen gehad,3 dagen ziekenhuis en naar huis,verloskundige vond dat ik het best zelf kon en zij kwam toch op huisbezoek.
Bij Benito had ik een jonge vrouw en dat was een lieverd,die wilde alles doen in die 3 uur maar vaak zei ik dat ze na de controles wel weg mocht,had zij ook eens een vroegertje.
Ze plande mij vaak als laatste in dan kon ze vroeg naar huis
Onze kraamhulp was een meid van mijn leeftijd, en ze was goed. Ik kreeg iets van 3 of 4 uur kraamhulp per dag (weet 't niet eens meer) en maar 3 dagen omdat ik een ks gehad heb en 4 dagen in 't zk lag. Maar in die korte tijd dat ze er was heeft ze enorm veel gedaan; iedere dag stofzuigen, badkamer en wc schoonmaken, keuken aan kant, eten voor mij en Ilja maken, ons douchen/badderen, echt top! :thumbup:
Verder had ze ook wel tijd om te kletsen maar ze moest ook een hoop formulieren invullen enzo. Vond ze zelf ook niet leuk.
Ik was wel blij dat ze weer ging hoor. Ze was wel aardig, maar wel erg serieus. En we hadden verder zeer weinig gemeen. Maar goed, ze is kraamhulp en daar kwam ze natuurlijk ook voor, en wat dat betreft echt geen klachten hoor! Het kraambureau vond ik eigenlijk een grotere ramp! (telefonische intake in week 37 waarin werd gevraagd of we bezwaar hadden tegen een rokende kraamhulp in huis, goh, wat denk je zelf? :x En ik mocht onverwachts een dag eerder naar huis, maar ze konden ons niet garanderen dat we de volgende dag een kraamhulp zouden hebben, echt heel slecht! )