contact met kraamhulp

ik ga vanmiddag voor de zoveelste keer op bezoek bij mijn kraamhulp…echt een super mens :dance: ( en ze is nog wel boven de 60 jaar haha)



ik weet van andere dat de kraamhulp soms een echt vriendin is geworden die hun hele leven bij het gezin blijft horen…



hebben jullie ook nog contact met je kraamhulp?



moet wel zeggen dat dit mijn 2e kraamhulp is…mijn eerste heb ik het huis uit gekeken :oops:

Anders gestemd. Kraamhulp bij Thije was een tof mens maar meer lang leve de lol. Ik ben iemand nodig die mij een beetje tempert en niet als een dol dwaze mee gaat zitten doen. Ik heb weinig rust gehad die kraamtijd.



Kraamhulp bij Yara tof mens ook maar die was meer gein uithalen en we hebben veel gelachen maar 12.00 boven en gordijnen dicht en rust!!



vond ze beiden op hun manier best leuk maar die bij Thije dacht ik zo nu is het mooi geweest weer.Met beiden zou ik overigens geen vriendinnen worden. Waren allebei stukken ouder dan mij.

Hoi



Met mijn laatste kraamhulp heb ik geen contact meer ze ging wel vlak daarna werken en woonde hier in breda.

Had haar website en heb dat in het begin vaak op gekeken.

was een goede en vooral ook erg zorgzame hulp ook nog lekker jong en heb het erg goed gehad met haar



Maar ben de website kwijt en heb er nu ook geen contact meer mee

Ik heb bij alledrie supertoffe kraamhulpen gehad, echt super! Maar geen contact meer, nee.

Het was beide keren leuk, maar niet leuk genoeg om contact te houden :wink:

Bij Esmee had ik een oudere vrouw, die echt moederde over me.

Vond ik heerlijk, want ik vond het best eng, zo’n klein babietje opeens :eh:

Bij Kim had ik ook een aardige vrouw, kon gezellig met haar kletsen, maar dat was het wel.

Ik heb door mijn kraamhulp een fantastische (voor zover het kon) kraamtijd gehad… Door haar ben ik niet in een depressie geschoten…

Vind het wel jammer dat ik haar adres niet heb want had graag nog een af en toe een foto van Veron willen sturen en haar nogmaals willen bedanken voor het enorm goed helpen met de borstvoeding…

Had haar graag willen laten weten dat ik mede door haar 10 maanden bv heb kunnen geven…



Vriendinnen hadden we niet geworden. Zij was een heel stuk ouder dan ons…



gr patricia

Ik heb nog een tijdje contact gehad met mijn kraamhulp bij Merijn, maar is op een gegeven moment verwaterd. Bij Xander had ik ook een lief mens, maar daar heb ik helemaal geen contact meer mee gehad nadat ze weg was.

De eerste was aardig en lief, maar ok erg jong en onzeker, wat wat lastig was want het ws mijn eerste. De 2e was lief daadkrachtig en kundig. Heerlijk mens. We hebben geen contact meer, maar mocht er oit nog eens toch een 3e komen dan vraag ik haar terug.

Ik ben zelf bijna 7 jaar kraamverzorgende geweest en heb het contact naderhand altijd afgehouden. Ben bij 4 gezinnen nog eens langs geweest na de kraamtijd maar dan is de sfeer zo anders dan in die “intieme” kraamweek.



Al mijn kraamgezinnen zeiden als ik het kraambed afsloot’ Als je in de buurt bent kom je nog maar eens langs" .

Maar dat heb ik dus eigenlijk nooit gedan, want als ik dat had moeten doen had ik bij heel wat gezinnen langs kunnen gaan in al die jaren, haha. Dan zou ik geen normaal sociaal leven meer kunnen leiden volgens mij, haha.

Wel gaf ik altijd mijn adres, omdat ik het leuk vond om na een paar maanden nog een foto van het kindje te ontvangen voor in mijn plakboek, dan kwam de foto naast het geboortekaartje in het boek.

(heb in totaal 8 albums vol!)



Zelf heb ik absoluut niet de behoefte om mijn 2 kraamverzorgende die ik heb gehad ooit nog een keer te zien, haha. heb 2 keer een rot kraamweek gehad. (maar dat is een heel ander verhaal)

Die van ons was super ! Dik in de 50, zelf kinderen en kleinkinderen.

Ze was er één met geweldige tips uit grootmoeders tijd :thumbup:

We waren allebei droef op de dag dat ze voor het laatst was…



We hebben zo nu en dan nog contact. Ik stuur haar regelmatig

kaartjes en een foto van Anoek. Eén keer in de zoveel tijd

belt ze eens op om te bedanken enzo.

Ik zal wel de enigste zijn hier,maar ik heb geen kraamhulp gehad bij Justin en Jowena :oops:

Kreeg genoeg hulp van mijn moeder en zus,mijn nicht heeft haar dochter 14 maanden lang gevoed dus haar kon ik bellen als ik problemen had met de bv.



Bij Jason :**: was het niet nodig,hij heeft die 4 weekjes in het zkh gelegen :frowning:

@prinsjeJason wrote:

Ik zal wel de enigste zijn hier,maar ik heb geen kraamhulp gehad bij Justin en Jowena :oops:

Kreeg genoeg hulp van mijn moeder en zus,mijn nicht heeft haar dochter 14 maanden lang gevoed dus haar kon ik bellen als ik problemen had met de bv.

Moest jij van je verloskundige geen kraamzorg hebben, ook al was het maar voor 1 uur per dag voor de controles, voorlichting enz?

mijn kraamhulp was ik blij dat ze ging.



ik mocht charity precies om de 3 uur maar de fles geven vaak huilde ze dan al een half uur.

moest haar iedere dag in bad doen wat ik zelf onzin vind want ze had een extreem droge huid tot bloedens toe.

De kraamhulp heeft geen 1 keer de badkamer of wc even gepoetst niet eens ff snel. maar wel iedere dag gezogen en gedweild(ik had een knip die onstoken was)

als er veel bezoek was dan riep ze me moeder of ze het bezoek wilde weg sturen had ze ook best zelf kunnen zeggen vind ik dat het te druk werd.



en ik weet nog goed de avond dat ik met char thuis kwam dat ze de fles niet wou en dat ze haar afpakte en zei kom maar je bent te onrustig ik doe het wel.



ik was echt kwaad !!!

Die van ons is een scheet! Echt het was een hele rare periode natuurlijk, maar het heeft ontzettend geholpen dat ze er was. Voor de praktische zaken zoals eten (waarom zou ik eten, maar als het er stond ging er iig iets naar binnen) en de zorg, maar ook als persoon, lief om tegen te praten, en vooral ook mee te praten. Ze is super ervaren, rustig en zelfs ondanks dat er geen beeb was om te verzorgen geen dag gehad dat we dachten van gut waarom ben je er toch?

En het liefste willen we haar natuurlijk een keer weerzien in andere omstandigheden.

Ik had nu echt een bagger kraamhulp …



Ze was wel erg behulpzaam en lief… maar ik heb dr de deur uitgekeken … en waarom ??.. :shifty:

Ik weet het niet eens…

ik had haar 3 dagen … en 2 dagen had ik een weekendkraamhulp … ik denk dat dat het was … :shifty:



Ik wil bij een volgend kindje wel 1 en dezelfde kraamhulp :shifty: en niet 2 verschillende

Bij Sanne hadden we echt en superkraamhulp…geen contact meer mee maar ze woonde ook veel verder weg dus kom je elkaar niet steeds tegen…we hebben alleen haar gehad dus geen wisseldiensten…



De eerste kraamhulp bij Sem zei werkelijk alleen het nodige en zat alleen daarna maar in de boeken :eh: …de tweede bij Sem was een lekker kletstante waar ik veel lol mee heb gehad…die zie ik af en toe nog wel eens…

Wij kregen couveusehulp nadat Kaylee uit het ziekenhuis kwam. En wat was ik blij dat dat mens weg was zeg :snooty: In het huishouden mocht/wilde ze niets doen, alleen Kaylee in bad doen en dat soort dingen. maar ja, wij waren al blij dat Kaylee eindelijk thuis was en dus wilden we de verzorging nou wel een keer zelf doen. Met als resultaat dat ze alleen maar op onze bank heeft gezeten, met moeite 1 keer in die week een stofzuiger door t huis heeft gehaald en de rest van de tijd niets heeft gedaan.

Antwoorden op onze vragen mbt de prematuriteit van Kaylee en eventuele andere dingen in de verzorging had ze niet… Doe dan ook geen couveusehulp :hand: Neuh mijn kraamverzorgster hoef ik niet meer te zien :wink:

Als deze ook weer te vroeg zou komen blijf ik wel wat langer in het ziekenhuis in de plaats, dan maar geen kraamhulp als ik thuis kom.

Geen prettige kraamhulp hier, wel aardig en hartelijk, maar ik vond ze niet echt goed in hun vak. Ik durfde niet goed aan te geven wat ik gedaan wilde hebben, en dus deden ze het hoogstnodige.



De eerste keer had ik er een die alleen engels sprak! :wall: :wall: (lekker met die niet lukkende bv) :naughty:



De laatste wist wel van aanpakken, maar was nogal een bemoeial :smiley:

@Mama_jeanet wrote:

@prinsjeJason wrote:
Ik zal wel de enigste zijn hier,maar ik heb geen kraamhulp gehad bij Justin en Jowena :oops:

Kreeg genoeg hulp van mijn moeder en zus,mijn nicht heeft haar dochter 14 maanden lang gevoed dus haar kon ik bellen als ik problemen had met de bv.

Moest jij van je verloskundige geen kraamzorg hebben, ook al was het maar voor 1 uur per dag voor de controles, voorlichting enz?


Ik ben bij alledrie in het zkh bevallen,bij Justin en Jowena alle controle's in het zkh gehad.
Bij Jason :**: liep ik in het begin wel bij een vk tot de 20 weken echo.
Bij Jason :**: keizersnede gehad dus kreeg ik de zorg in het zkh.
Bij Justin en Jowena is de vk iedere keer controle komen doen.

zo kreeg mijn vriendin bij haar laatste een meid van 23 die net afgestudeerd was en dus nog niet alles wist etc.



dat maakt natuurlijk niet uit alleen is mijn vriendin 35 en was het haar 5de kindje is ze marokaans dus heb je veel hulp van je familie en kon de kraamhulp nog wel wat van haar leren.



ze heeft haar kraamhulp naar huis laten gaan en gezegd dat ze lekker thuis kon blijven :smiley: