contact met kraamhulp

leuke kraamhulp, geweldig mens, en ja, ik spreek haar nog geregeld, ze is ook even op de verjaardag van Lys geweest, lief mens enne ik wil haar een eventueel volgende keer weer :angel:

:-*

wij hadden een super kraamhulp maar ze is verhuisd naar frankrijk en dus helaas geen contact meer…



erg jammer moet ik zeggen



celes

Eerlijk gezegd begrijp ik dit niet. Mijn kraamhulp zei dat ze absoluut geen contact mocht opnemen met de gezinnen waar ze gewerkt had, hoe graag ze dat ook zou willen. Ze was een vrolijke meid die goed van aanpakken wist en kon de informatie zo brengen zonder betweterig over te komen.



Zelfs toen ze bij ons werkte mocht ze een paar deuren verderop waar ze eerder gewerkt had, nieteens gaan vragen hoe het nu was, ookal was dat dus vlakbij. Ze vertelde dat ze dit zo jammer vond, omdat het altijd leuk is om mensen later nog eens te zien met hun kindje.



Dus vandaar dat ik er erg van op kijk dat jullie nog zo lang contact hebben (gehad) met de kraamhulp, hier staat het letterlijk in de voorwaarden dat dat hier dus niet mag :shock: :?

Toevallig had ik bij beide kinderen dezelfde. Een oudere vrouw die het zo deed als altijd. Aardig mens, maar verder ook niets. Ze deed waar ze voor kwam…



Gewoon een kraamhulp dus…

Ik had ook een super kraamhulp! Klikte gewoon goed. Maar afspreken

doen we niet. Ik kom haar wel vaak tegen (woont bij mij in de straat) bij het boodschappen doen, wandelen enz. en we maken dan altijd een praatje en meer niet. Ik weet wel dat bij een 2e zij gewoon weer komt!

Hier ook een prima meid gehad, jong, maar ze wist wel alles wat we vroegen. Verder hetzelfde als Bagheera hier, contact na de kraamweek mag niet. Omdat Daniël op haar laatste dag snel naar het ziekenhuis moest, heeft ze ons haar mob. nummer gegeven, zodat we haar konden bellen wat er precies aan de hand was. Dat hebben we gedaan, en toen vertelde ze dat ze daarom al op haar donder had gehad van haar baas. Het mag hier dus absoluut niet! (zou het wel leukk vinden als ze hier voor de deur zou staan hoor!)

Hier 2 kraamhulpen in een week.



De eerste was een oudere dame die mij bepaalde dingen verkeerd aanleerde bv matrozenbedje. Ook met de bv ging het absoluut niet goed. Ze had niet door dat Moreno niet goed kon aanhappen. Met het resultaat dat hij op vrijdagmorgen nog maar 2790 gram woog terwijl zijn geboorte gewicht 3110 was. Ook zag hij heel wild uit zijn ogen kon zijn temp niet meer vast houden zelfs niet met twee kruiken en stond op het randje van uitdroging. Als ze ook maar een dag langer was geweest had Moreno in het ziekenhuis gelegen met uitdroging.



De tweede was een meid uit duizenden. Die had gelijk door dat het niet goed ging. Dus overlegd kv of kolven. Mijn moeder heeft dus gelijk een kolf opgehaald. Vanaf dat moment ging het een stuk beter. We zijn uit eindelijk met een tepelhoedje gaan voeden en het is allemaal goed gekomen.



Met geen vanbeide heb ik meer contact.

Ik was blij dat ze weg was. :oops: Een volgende keer zal ik ook doorgeven dat ik haar niet weer wil. Prima meid qua wat ze deed in het huishouden e.d., maar ze kwam íedere ochtend te laat (en ja, dan zat ik alweer te huilen omdat het niet wilde met de bv) en ze bepaalde veel te veel. Kwamen mijn ouders van de andere kant van het land, zei ze ‘ja maar we gaan wel zo Dana in bad doen’. :hand: Nee… volgende keer liever een ander.

Wij hadden een super kraamhulp echt een lieverd. ze ging bijna met pensioen.



Ze wist alles en had meteen door als er iets niet goed zat. en het meest wat ik nog waardeerde was toen ik helemaal doodop uit hetziekenhuis kwam

zei ze zo en nu gaan jullie eerst allebij naar bed geef die jongen maar aan mij die houd ik wel even bezig en jullie wil ik 2 uur niet horen en zien. dat was precies wat we nodig hadden.



(ik moest namelijk terug naar het ziekenhuis om mijn urinecatheter er uit te laten halen maar die nacht was kai heel erg onrustig geweest om het uur wakker dus wij gingen met ze drieen al doodop naar het ziekenhuis heb daar heel lang moeten wachten plassen lukt niet en toen ik dus weer thuis kwam met catheter en wij niet meer konden was onze engel er.)



we hebben geen contact maar dit topic doet me herinneren dat we haar nog even moeten mailen want dat hebben we beoofd als hij 6 maanden was zouden we even mailen.



dus ga ik nu meteen maar even doen.

Geen kraamhulp gehad, mijn man was mijn kraamhulp en daar was ik,ondanks dat hij super klungelig en net zo onervaren was als ik, heel blij mee :mrgreen: Nu lachen we er om, maar we hadden de eerste paar weken wel erg veel stress (en altijd koud eten).

Wij hadden een hele leuke kraamhulp en ik kom haar ook nog regelmatig tegen. Bij elkaar op de koffie komen we niet, maar we geven haar wel weer op als 1e keus voor de volgende kraamperiode. Kans is alleen klein dat ze komt, want waarschijnlijk is ze dan zelf net met zwangerschapsverlof.



Groetjes,

Heleen

Mijn kraamhulp was een aardig mens, maar wel lui. Kwam 's ochtends binnen en ging op haar gemak met mij mee zitten eten (ons eten at ze) en dan eens de vaatwasser uitruimen om een uur of half 10 (ze kwam rond 8 uur binnen meestal). Hubbie had dan inmiddels maar alvast gestofzuigd, met twee honden in huis is dat het eerste wat wij doen als we beneden komen. Ze maakte de wc en wastafel boven schoon, de douchebak deed ze met breft voor in de wc en ze gebruikte overal toiletpapier voor (en hub had speciaal voor mijn hechtinkjes van die hele dure maar lekkere zachte lotus gehaald). Ze was gewend om stagiaires op te leiden dat zal het wel geweest zijn…



Ik heb voor deze keer een ander kraambureau want ik wil haar (ze woont hier vlakbij) toch niet nog een keer… en ik vond het wel goed om andere ervaringen van een ander op te doen.

Ik heb anders gestemt: die van ons hebben we de deur gewezen :evil: . Ik ben er zelfs zo ontevreden over dat mocht er (maar dat gebeurd niet) een 2e kindje komen, ik helemaal geen kraamhulp wil. Vreselijk…het was een grietje in mijn leeftijd dus dat zou goed moeten kunnen klikken, echter deed ze geen reet, ze kwam te laat, liet alles achter zich slingeren en toen ik vroeg of ze samen met mij de nageltjes van Anne wilde veilen omdat ze zo lang waren zei ze: doe dat zelf maar, gaat net als bij je eigen :shock: …Wij konden nog langer hulp krijgen ivm de ks, maar we hebben haar buiten gezet, zonde van het geld :x .

Lijkt me zo vervelend dat je geen goede hulp hebt. ik was best moe van de bevalling en had ook nog een cathter dus kon echt wel wat hulp gebruiken.



en hechtingen van voor naar achtern.



moet er niet aan edenken dat we dan iemand hadden gehad die niks wilde doen enzo.



tuurlijk weet wel dat ze er tegenwoordig zijn voor moeder en kind en niet veel in het huishouden mogen dan als er geen tijd voor is maar er is altijd wel even tijd om iets kleins te doen wat voor jouw dan heel veel betekent.

Achteraf was die van ons toch best aardig.

Toen ze er was vond ik het niks. Ze liet vaak doorschemeren dat wij toch een andere manier van huishouden voerden dan zij zelf, maar ze was ook wel geïnteresseerd in alles in ons huis.



Ze hield van reizen naar verre bestemmingen (dan heb je bij ons al een link), ze hield van lezen (wij ook, en man benadrukte dat nog door in mijn kraamweek doodleuk een boekenkast in elkaar te gaan timmeren).

Maar ze hield ook van orde en dat past hier niet zo :mrgreen:



Aan het eind hebben we haar een veel te dure reisgids over Sri Lanka gegeven, waar ze in de zomer naar toe zou gaan.



We hebben heel veel foto’s gekeken en gewoon gepraat over niks, ze heeft de borstvoeding gestimuleerd tot ik er gek van werd maar ze deed het super.



Maar als ze aan kwam rijden in haar blinkende audi a4 kreeg ik al de kriebels :wink:



En toch zou ik haar nog wel eens willen zien, stiekem was ze wel leuk.

Ik weet niet eens meer hoe de kraamhulp bij Indy heette :oops:



De kraamhulp bij Kes zat al 39 jaar in het vak. Ik was even bang dat ze erg ouderwets zou zijn, maar ze was juist heel makkelijk en héél relaxed. Juist omdat ze zoveel ervaring had.



Maar om nou contact te houden met je kraamhulp, nou nee.

Onze kraamhulp was best goed in het verzorgen van mij en Mara en met de borstvoeding, maar ze bleef maar kletsen. Ze ratelde zelfs door als ik op bed lag te slapen. En als ik uitlegde hoe ik wilde dat ze de was deed, zei ze “Okee” en deed het gewoon toch op haar eigen manier! Ik was best blij toen ze weg ging en ik hoef haar echt niet meer terug te zien.

Na ruim 2 1/2 jaar hebben wij nog steeds contact, niet heel veel maar het is er nog wel.

Maar wij hadden ook wel een heel bijzondere…

Onze kraamhulp vroeg in het eerste gesprek hoe wij het huishouden hier deden en waarmee, en dat nam ze dus over. Ze heeft zelfs de was weggewerkt die er van ons nog lag ( 2 a 3 draaien zeg maar).

Ze was zelf net zwanger op het moment dat ze bij ons werkte, dus dat was ook erg leuk.

Ze vertelde dat ze na de bevalling ergens anders ging werken en dat vind ik best jammer, want mocht er een tweede komen dan had ik haar graag weer gehad.

Ze werkte ook heel goed maar ook zo dat wij er niks van merkte. Als ik even beneden zat, ging ze boven aan de slag, maar ging ik even te bed, dan ging ze beneden aan het werk.

Ze vroeg nog of wij opmerkingen hadden over haar, zodat ze daarvan kon leren, maar we konden niks bedenken, ze was gewoon super!