consultatiebureau

(ik weet eigenlij niet waar het moet staan, dus maar bij de favoriete huiskamer… sorry modies als het verkeerd staat…)



pfff wat ik nou toch meemaakte op het cb!!



er was een neiuwe arts, en een leerlinkg arts.

Sophie weegt nou 10900 gram en is 77 cm.

In plaats van zich voor te stellen begonnen ze meteen met: ze is wel veel te zwaar hoor. wat krijgt ze allemaal te eten?? :shock: dus ik gezegd dat ze gewoon drie maaltijden per dag krijgt, fruit en evt. in de middag nog een tussendoortje als ze daar behoefe aan lijkt te hebben.

Nou, moest ik de proties maar gaan halveren!! sorry hoor, maar een meisje van 14 maanden, mag toch gerust 's morgens een boterham, smiddags 2 en savonds normale portie warm??? :shock: maar nee, we moesten het echt gaan halveren.



Toen kwam de vraag wat ze dronk op een dag. Dus ik verteld dat ze best veel dorst heeft, en buiten de maaltijden om, in de ochtend en in de middag ook nog wat drinken kreeg in de vorm van water, thee of diksap. Nou ook dat mocht absoluut niet, want als ze bij de maaltijden dronk, was dat genoeg voor de hele dag. en dat moest bij de maaltijd dan wel groeimelk zijn en geen gewone melk. (vorige keer zeiden ze dat ik gerust gewone melk mocht geven, want groeimelk was puur comemrcieel, maar toen ik dat zei lachtte ze me gewoon in mijn gezicht uit)



daarnaast moest sophie vandaag 2 spuitjes. De bmr en voor hersenvliesontsteking.

Na het eerste prikje begon sophie te huilen (in mijn ogen heel terecht) en zei ze: nounou, je hoeft niet gte huilen hoor, je zal in je leven wel vaker iets krijgen wat een beetje gevoelig is!

enne: toen schoot ik een beetje erg uit mijn slof en heb van alles geroepen. Daarnaast heb ik sophie opgepakt, ben naar de verpleegkundige gelopen die in de ruimte ernaast zat, en heb gevraagd of zij alsjeblieft het tweede prikje wilde geven. Zij wilde dat wel doen, komt de arts erbij staan om dat te verbieden…

en toen heb ik dus gezegt dat sophie dan nou niet haar tweede inenting zou krijgen, omdat ik het absoluut niet door de arts liet doen, en dat ik anders eenklacht zou indienen tegen haar…



uiteindelijk heeft de vpk de tweede prik gegeven, maar wat was ik boos!!



pffff sorry voor het lange verhaal, maar moest het even kwijt!

Tjeee goed gehandeld wil ik als eerste zeggen.





En ik vind dat een kindje van die leeftijd ook echt een boterham mag in de ochtend en 2 in de middag en en avondeten.

En halveren ?

Je kunt toch niet opeens der eten gaan halveren.



Misschien dan een kwart ofzo ?

En gewonen melk word toch aangeraden na 1 jaar :?

En hier krijgt mijn dochter ook vaker drinken dan bijv alleen bij der tussendoortje.



je hoeft niet gte huilen hoor, je zal in je leven wel vaker iets krijgen wat een beetje gevoelig is!



Dit kun je toch niet zeggen, vind die spuitjes altijd zooo zielig.

Wat zou ik ook BOOS ZIJN GEWORDEN :evil:

Hier op het cb die de spuitjes zet zijn gelukkig wel ontzettend lief.

najaaa zeg… wat was dat voor een hork…?



en dat is dan een jeugdgezondheidszorg-arts?



een beetje meer compassie en aanpassing zou welkom zijn. Ik vind het knap van je dat je zowiezo het hele ‘advies’ hebt afgeluisterd, ik zou bij het begin van de tirade al opgestapt zijn!!



Nu moet ik zeggen dat ik een heel goed contact heb met het cb, en ik af en toe echt sta te kijken van de wan-praktijken die ik hier af en toe lees… bah bah!

Ik zou alsnog een klacht indienen. Wat een hork zeg :naughty: Groot gelijk dat je bent weggelopen

Oh meid, als eerste een dikke :hug: . Je zou ze toch… :twisted: :twisted: :twisted: dat consternatiebureau :wall: !

Vind het heel goed wat je gedaan hebt :clap: . Ik zou er te wattig voor zijn. Al zou ik zeker naderhand een klacht voor in zijn gaan dienen.

Als ik zo lees wat ze eet is dat meer dan prima. Het kind zou in mijn ogen gewoon honger hebben als ze maar de helft kreeg.

Gewoon geven wat je nu ook geeft hoor en niks aantrekken van die mutsen die daar zitten en denken het wel even te vertellen :snooty: .

En dan ook nog verbaasd zijn dat een kindje gaat huilen als ze een spuitje krijgt :wall: .

Bah…kan me hier ook heel boos over maken :twisted: .

jeetje wat een kreng zeg!! ik vind helemaal niet dat ze dan veel krijgt!! en om dat nou gelijk te gaan halveren… :roll:



ik krijg altijd commentaar dat melissa te licht is, het is nooit goed

Echt weer een typisch geval van consternatie bureau!



:evil: :evil: :evil:



Wat heb jij goed gehandeld zeg!



:thumbup:



En echt belachelijk hoe er met je omgegaan is. Ik zou persoonlijk alsnog een klacht hebben ingedient eigenlijk.

Dat zo iemand nieuw is, ala, dat zo iemand nog wat moet leren oké…



MAar dit??? nee dat kan ik mijn ogen echt niet.

Punt een zet je een kind van die leeftijd niet op dieet (wat ze wel doen als ze haar voeding gaan halveren! :shock: )

Punt twee groeimelk is wel degelijk commercieel, zelfs onze kinderarts zei “het is maar goed voor één ding: de portemonnee van de bedenkers”

Punt drie: zoals ze omging met de entingen is al helemaal schadalig!



Dikke :hug: voor jou meid!

Ben blij dat ik jou niet was, en denk dat zij daar ook blji mee mogen zijn, want ik had de hele boel op stelten gezet, en ze hadden zo een knal van me kunnen krijgen!

Wat een bullPIEPPPPPPPPP!!! :evil:

Je kindje moet gewoon lekker kunnen eten en drinken wat het wil!

:evil:

@oessie wrote:

jeetje wat een kreng zeg!! ik vind helemaal niet dat ze dan veel krijgt!! en om dat nou gelijk te gaan halveren… :roll:



ik krijg altijd commentaar dat melissa te licht is, het is nooit goed


Precies, bij mijn dochter mekkeren ze ook altijd dat ze zo klein en licht is!

Ga alsjeblieft niet luisteren naar deze dame zeg! Wat een hork!

Ik heb net nog even het boekje van het CB nagekeken voor gemiddeld gewicht en lengte bij meisjes van 14 maanden:

Gewicht: ong. 10,2 kg

Lengte: ong. 77,5 kg



Jouw dochter doet het dus prima en deze dame moet misschien een andere baan gaan zoeken? Of in de herscholing gaan :roll:

:shock:





Is maar goed dat ik niet bij dat cb ben…





Stan is 7,5 maand en hij is 75 cm en 10 kilo… En alles netjes binnen de curves… Het is dan wel een jongen maar hij is 4 maanden jonger…





Niet teveel van aantrekken, meid, gewoon doen wat je moet doen… :hug: En top dat je zo hebt gereageerd vwb de prikjes… :thumbup:

dank julile wel voor jullie antwoorden! vind het prettig te lezen dat het niet aan mij lag dat zij gewoon echt bot en lomp waren!



en ellen: ebdankt voor je lijstje! sophie is dus wel iets aan de zaardere kant, maar niet dat ze op dieet hoeft! (wat ik toch ook niet gedaan zou hebben hoor…ze verbruiken zo enorm veel!)

tjee…wat een zeikerds zeg! Je hebt het goed gedaan hoor meis :-*



Bij ons wordt er gelukkig nog niet gezeurd over lengte/gewicht. Isa is klein en licht, met 15 maanden: 75cm en 8480 gram. Zo lang ze blijft groeien en de ‘lijn’ blijft volgen is het OK…

Super dat je haar meteen hebt laten weten dat JIJ de baas over je kind bent! En helemaal datr je je niet hebt laten overrompelen door die arts die verbood dat de WV de prik mocht zetten…komop zeg…het moet niet gekker worden!



Enne…pleassee…voor alle andere mama’s die daar komen en die niet zo bijdehand zijn als jij: Dien echt een aanklacht in! Die dame weet kennelijk echt niets! Geen kennis, geen omgangsvormen, sociale vaardigheden,inleving…

Ze is nog leerling,dus ik denk dat ze nog eventjes terug naar school mag voordat ze losgelaten wordt op echte beebs!


Sophie weegt nou 10900 gram en is 77 cm.


Nou zeg...en dis is te dik??? Volgens mij is dit een hele normale curve voor haar leeftijd hoor!
Erger nog, dit wogen mijn beide kids al zowat op 10 a 11 maanden! En die werden nooit als te zwaar bestempeld...heeeeel normaal. En zo groot zijn wij niet eens allemaal...
Wat een waanzin dus.....

Meid..laat je niet gekmaken! Je hebt goed gehandeld!
en ellen: ebdankt voor je lijstje! sophie is dus wel iets aan de zaardere kant, maar niet dat ze op dieet hoeft! (wat ik toch ook niet gedaan zou hebben hoor...ze verbruiken zo enorm veel!)
_________________


Wat hierbij misschien zelfs nog vergeten wordt is of ze al veel loopt e.d.
Na de 1 jaar (of als ze meer gaan bewegen) gaat de vaart er vanzelf uit hoor!
Ik las wat je dochter allemaal eet...de mijne eet misschien 2 keer zoveel nu (bijna 20 maanden),maar heeft altijd al veel gegeten..in gewicht weegt hij 11 kilo,maar als je hem ziet dan vraag je je ernstig af waar al dat eten blijft...vanaf 14 maanden gaan ze al dat eten echt wel verbruiken door actiever te worden! Maak je geen zorgen!

Tjonge wat een stom mens zeg. Ik vind het ook onzin dat je dochter te dik zou zijn. Mijn dochter was met 14 maanden 76 cm en woog 10030 gram. Ze was wel wat aan de stevige kant maar ze is nu 2 jaar en 2 maanden en nu weegt ze pas 12 kilo. Ze worden op deze leeftijd toch een stuk aktiever en dan komt het vanzelf wel goed hoor. Ik zou me daar zeker niet druk om maken hoor.



En wat betreft die arts… ik zou er toch nog een klacht van maken. Ik vind echt dat ze raar gereageerd heeft.

Zow dan, wat een hork van een arts zeg :snooty: :wall:

Tis ook nooit goed h;e, kennelijk kicken die mensen erop om kritiek te kunnen leveren ofzo.

Een leerling arts zei je? Ik mag hopen dat diegene die haar begeleidt haar nog wat bijbrengt, want zo kan ze toch echt de praktijk niet in zeg :snooty:



Héél goed dat je voor jezelf en je meissie bent opgekomen hoor :clap: :-*

Edit: ik lees terug en het was een nieuwe arts én een leerling :shock: Héérlijk voorbeeld wordt er dan gegeven :silenced:

Wat belachelijk! :twisted: Ik zou alsnog een klacht indienen als ik jou was. Dit kan toch niet?! :twisted:



Ik heb nooit echt commentaar gehad over het gewicht terwijl Amélie licht is voor haar leeftijd (ik denk nu tegen de 12 kg. en ze is 2 1/2).

Vorige week was ik er met Juliëtte en toen zei de WV wel dat ik de 5 voedingen overdag moest doen en niet 's nachts, want ze moest leren dat ze 's nachts geen voeding meer kreeg. Als ze wel wakker werd mocht ik haar wel wat geven, maar dan ong. 100 cc. ofzo. En ik moest dan ook maar 120 cc geven i.p.v. 150 cc wat ze al krijgt en dan de eerste en de laatste voeding wel 150 cc. Toen ze haar onderzocht zei ze dat ik toch maar op 150 cc moest blijven want dat kon ze wel gebruiken :roll:

Nou dat ritme van overdag 5 voedingen werkte helemaal niet want ze sliep nog max. 6 uur, het ritme wat ik erin had was dus helemaal in de war. Ik ben dit weekend weer gewoon op de oude voet verder gegaan en afgelopen nacht heeft ze iets meer dan 7 uur geslapen :smiley:

ik merk dat het me toch jeer aangegrepen heeft dan ik dacht, met als gevolg dat sophie net om kwart vooro 5 krijste van de honger… *had haar vanmiddag minder gegeven) ze viel aan op haar eten, en daarna op haar fruit als toetje, dat ik mezelf wel voor mijn kop kon slaan… waarom luister ik in godsnaam naar zo’n t**t van een cb arts, als ik mijn eigen meisje het beste ken? ik heb har dus ok lekker na haar fruit ook nog ene betje yoghurt gegeven, en toen leek ze pas verzadigd… vinid het zooo slecht van mezelf dat ik het zo enrom aantrek en daardoor mijn meisje minder gegeven heb!

Tuurlijk trek je het je aan meid. Niets zo kwetsbaar als een jonge moeder die haar uiterste best doet op de juiste manier voor haar kindje te zorgen! :hug: