concert / kind

Ik ga dus naar Jamiroquai in april.

Maar de grootste fan hier in huis ben ik niet maar is mijn zoon van 6.

Er was eigelijk geen haar op mijn hoofd die er serieus aan dacht zoon mee te nemen. Maar ik krijg nu al een aantal reacties van mensen die vragen of vinden dat zoon mee gaat/moet.

Maar tjee, het is op een doordeweekse schooldag, 's avonds laat en zijn gezondheid is niet fantastisch.

Maar aan de andere kant… Jay Kay is zijn held en zijn grote voorbeeld, en de muziek sleept hem overal door heen. Het doet wat met hem wat moeilijk is uit te leggen.

Hij wordt 7 in juni, als hij nou 10 werd!



Vanaf welke leeftijd zou jij je kind meenemen naar een echt concert (met uiteraard echt goede gehoorbescherming)?

Ligt aan het kind, maar ik denk vanaf 11-12 pas.

Wij zijn twee jaar geleden met de twee oudsten, toen 6 en 7 naar Concert at Sea geweest. Marco Borsato trad daar op en zij zijn net zo’n grote fan als wij. Dat was wel in het weekend.

17 mei, op dinsdag gaan ze weer mee naar Marco Borsato in Antwerpen. En ja, het is daarna schooldag, maar hoe vaak doe je dat nou. Het gebeurd echt niet regelmatig en als ze het zo leuk vinden moet het toch een keer kunnen. Ik had het op school al doorgegeven en zelfs de juf vond dat het een keer moet kunnen, zelfs als ze de dag daarna niet echt erbij zouden zijn vanwege vermoeidheid. Ik zou het dus gewoon doen. Veel plezier in ieder geval.

Ik vind Marco Borsato echt iets anders dan Jamiroquai geloof ik…

Nou ken ik die artiest niet, tenminste, de naam zegt mij niet, maar waarom is dat anders dan?

Nou het publiek bijvoorbeeld, (niet dat die van J. minder gemoedelijk is hoor) de plek, muziek van J. is swingender dus meer dansende botsende mensen etc.



Afgezien van de drukte en het kind dat niets kan zien, en dus op je nek moet nemen zodat diegene achter je niets kan zien etc, vind ik een concertzaal niets voor een jong kind.



Zeker niet omdat ik begrijp dat het kind van Marite gewoon extra gevoelig is voor allerlei invloeden. :slight_smile:

je hebt natuurlijk ook de tribune…

tenminste… waar is het concert???

in de HMH kun je wel rustig op de tribune zitten lijkt me…

maar het blijft wel jong.

maar… wanneer komt er weer zo’n concert… lijkt me niet een artiest die jaarlijks in Nederland komt… of heb ik dat mis?? ?

Maar ben jij ook fan van deze artiest?

Ik snap niet zo goed waarom je naar een concert gaat van een artiest waar je zoon fan van is en hij kan niet mee.

Vind het eigenlijk een beetje flauw klinken.



Mijn kind zou trouwens niet mee mogen.

Ik vind 6 te jong voor zo’n concert.



( maar ik zou uit solidariteit zelf ook niet gaan, ik zou eerder een dvd van een concert kopen)

Ik zou niet zelf niet gaan omdat ik het niet geschikt vind voor de kleine grote fan.



In een dansende menigte gaan staan met een kind dat zo gevoelig is als de jouwe (tenminste, wat ik weet van wat jij verteld dan he), zou ik niet doen. Als je bijv zitplaatsen zou kunnen kopen dan zou ik het wel doen.

Aan de andere kant, ze draaien al een tijdje mee he, ik neem aan dat ze tegen de tijd dt hij 10 is vast nog wel eens optreden :slight_smile:

Wij gaan zelf al jaren naar Venice. Onze oudste dochter vindt de muziek ook erg mooi. Twee jaar geleden, toen was ze bijna 8, is ze voor het eerst mee geweest. Ze vroeg er al 2 jaar om. Maar je kan bij dit concert blijven zitten en het was in het weekend. Als iedereen alleen had staan te zwingen had ik haar niet meegenomen. Ze heeft genoten, maar het werd zelfs voor haar erg laat. (ze heeft heel weinig slaap nodig) Vorig jaar is ze weer mee geweest en ze heeft er toen naar mijn idee meer aan gehad. Ze heeft bijna de hele avond voor het podium gestaan. Dit jaar gaat ze weer met ons naar een concert. Maar dan is ze ook al 10.



Ik denk dat je het echt zelf moet beslissen. Als jij het niet geschikt vindt voor je kind, moet je hem niet mee nemen. En vraagt hij er zelf om? Dat zou ik al een heel ander uitgangspunt vinden, dan als andere mensen het zeggen.



Ollie, waarom zou je als ouder zijnde niet naar een concert mogen waar je kind fan van is? Wij doen wel vaker dingen die onze kinderen ook leuk zouden vinden, maar wat nog niet geschikt is voor ze. Andersom gebeurd ook wel. Dat ik moet werken en zo niet mee kan naar iets waar ik graag heen had gewild. Dan zouden ze niet moeten gaan?

@bianca68 wrote:





Ollie, waarom zou je als ouder zijnde niet naar een concert mogen waar je kind fan van is? Wij doen wel vaker dingen die onze kinderen ook leuk zouden vinden, maar wat nog niet geschikt is voor ze. Andersom gebeurd ook wel. Dat ik moet werken en zo niet mee kan naar iets waar ik graag heen had gewild. Dan zouden ze niet moeten gaan?




Ik vraag Marite of ze zelf ook fan is.

In dat geval snap ik wel dat ze gaan.



Maar als mijn kind fan is van iets en ik eigenlijk niet dan zou ik niet naar een concert gaan waar mijn kind niet mee naartoe kan.

Ik zou dat flauw vinden voor mijn kind.



Andersom ben jij de volwassene en kinderen denken niet als volwassenen.

Niet alleen flauw, maar ook gewoon een beetje maf :lol:

Wat moet je nou ergens als je het niet echt leuk vindt?



Ik ben ook weleens naar Disney geweest zonder de kinderen… voelde toch niet helemaal lekker hoor, ik zat heel de tijd te bedenken hoe ze zouden reageren :roll:

Ik denk dat je gewoon op je gevoel af moet gaan.

Als ik je verhaal lees, merk ik dat je het zooo graag zou willen.

Ik zie vaker op festivals dat er kleine kinderen mee gaan, dat is een heel weekend. Waarom niet?? waarom dan ook niet 1 avond?

Het lijkt me geweldig om te gaan. Natuurlijk hoef je niet helemaal vooraan te gaan staan, achterin is al super. Misschien kun je iets regelen dat je bij de gehandicapten plaatsen kunt gaan staan. Vaak als opbelt en iets uitlegt zijn ze best wel meegaand.



Succes met het maken van je beslissing…

Laten we er maar vanuit gaan dat Marite zelf ook fan is, of het iig leuk vindt, anders ga je toch niet naar een concert :think:

Ik snap jullie. Maar ik begreep uit de openingspost dat ts het zelf ook leuk vindt, maar dat haar zoon eigenlijk de grootste fan is. Anders geïnterpreteerd :wink: Ik zou er zelf niet eens aan denken ergens heen te gaan, wat ik zelf niet echt leuk vind, terwijl mijn kind het wel leuk vindt.



Natuurlijk denken kinderen anders dan volwassenen. Maar kinderen moeten wel leren dat ze niet overal mee naar toe kunnen. Dat hoort bij het leven. Als wij een keer ergens heen willen en ze kunnen niet mee en willen wel graag mee, geef ik dat wel als tegenvoorbeeld. Ze gaan ook wel eens zonder mij ergens heen. Dat vind ik jammer, maar ik kan nu eenmaal niet altijd mee.

@Madre wrote:

Nou het publiek bijvoorbeeld, (niet dat die van J. minder gemoedelijk is hoor) de plek, muziek van J. is swingender dus meer dansende botsende mensen etc.



Afgezien van de drukte en het kind dat niets kan zien, en dus op je nek moet nemen zodat diegene achter je niets kan zien etc, vind ik een concertzaal niets voor een jong kind.



Zeker niet omdat ik begrijp dat het kind van Marite gewoon extra gevoelig is voor allerlei invloeden. :slight_smile:




haha je doet alsof het een enorme heavy metal band is, dan zou ik je commentaar kunnen snappen. maar het is jamiroquai maar :angel: Dat is geen beukende menigte en geen buitensporig drugs gebruik oid. Niet heel schokkend voor een kind om tussen in te zitten denk ik…Niet minder schokkend dan een hal vol bakvissen die meebleren met marco :wink:



Ik weet niet of ik het zou doen. :think: Wij gaan in de zomer regelmatig naar festivals, met kinderen. Maar dat zijn dan wel festivals die daar min of meer op ingericht zijn. Ik zou er niet aan moeten denken n mee te nemen naar bv lowlands. Maar dat komt vooral omdat dat míjn uitje van het jaar is, waar ik uit mijn dak wil gaan, en omdat daar wel dingen gebeuren waar ik mijn zoon nog veel te jong voor vindt. Beide dingen zijn bij jou niet echt van toepassing.



Als hij echt heel erg fan is en jij denkt dat hij het heel tof zou vinden en zou trekken met school (en als het niet eigenlijk vooral is omdat je nog een kaartje over hebt en niet weet wie anders mee moet), dan zou ik er denk ik een once in your lifetime uitje met je zoon van maken en er dus gewoon lekker heen gaan.

ter aanvulling: ik zou echt alleen gaan als je zitplaatsen hebt. Een staande bewegende menigte vind ik zelf soms al vreselijk claustrofobisch, en daar zou ik een kind dat zich niet staande weet te houden echt niet vrijwillig in zetten…

Natuurlijk ben ik zelf fan!

Al voor dat ik kinderen had!

Maar ik heb door een opeenstapeling van gebeurtenissen al mijn muziek aan de kant gezet en heb mn cd’s opgeborgen… vorig jaar ongeveer vond zoon ze en begon ze te draaien. Het is zijn disco muziek en ik heb eindelijk mijn muziek weer in mijn leven!

Hahaha en ik ben stiekem verliefd op Jay :wink: , ik moet hem van zoon aan de haak slaan “mama als jij nou gewoon met JaymiroKay gaat trouwen?!” (lees: hij wil een Ferrari en een helicopter enz.!) :wink: .



Ik had zoon beloofd dat ik zou proberen om een meet&greet te regelen (maar dat dat waarschijnlijk niet zal lukken), maar tjeemig, geen idee hoe ik dat voor elkaar moet krijgen.

Verder heb ik gezegd dat we wel samen post gaan maken, een brief schrijven, foto’s erbij en een tekening.

Verder nog met geen woord gerept over hem meenemen.

Maar nu kijkt hij de laatste tijd de nieuwe single, Lifeline, en daar zie je dus een jongentje staan tussen de mensen, was mij niet opgevallen maar zoon dus wel en nu is het dus van “als dat jongentje mag, waarom mag ik dan niet ook mee?!”.

Heb je zitplaatsen?



Ik zou anders eens op youtube kijken naar live beelden van hem.

Clips en singles zijn geregiseerd,

In het echt kan het heel anders zijn.

Maar nu kijkt hij de laatste tijd de nieuwe single, Lifeline, en daar zie je dus een jongentje staan tussen de mensen, was mij niet opgevallen maar zoon dus wel en nu is het dus van "als dat jongentje mag, waarom mag ik dan niet ook mee?!".

dat soort opmerkingen zou ik toch proberen niet mee te nemen in je beslissing. Tuurlijk ziet hij geen beren op de weg, maar daarvoor ben jij de opvoeder om wél een goede afweging te maken en niet af te gaan op een videoclip en de conclusie die je zoon daaruit trekt :wink:

Maar wat zegt je gevoel marite? volgens mij wil je hem dolgraag meenemen, niet? Gewoon doen dan! Wordt vast een heel bijzonder moeder-zoon-herinnering 8) (maar ik zou dus echt alleen gaan met zitplaatsen)


(en een meet en greet beloven te proberen te regelen...uh lijtk me vrij onrealistisch :wink: )