wij gaan een nieuwe keuken kopen
en er komt waarschijnlijk een combi magnetron in
ivm ruimtegebrek nu twijfelen we enorm of we toch niet
een oven en magnetron apart willen
hier zijn vast hopelijk positieve ervaringen over een combi
en ik ben ook heel benieuwd welk merk wel/niet goed bevalt!
Ik heb magnetron en oven apart en ben daar zeer tevreden over.
Sorry, geen bevredigend antwoord voor jou.
geef niet hoor
ik had ze liever ook apart gehad vandaar mijn twijfel
Bij aanschaf van onze keuken hebben we een combi laten inbouwen. Ik gebruik de oven erg vaak en liep het meest tegen het feit aan dat de oven nog warm was als ik een fles oid voor een kind wilde opwarmen. Daarnaast is de inhoud van een combi erg weinig en ook dat werd lastig. En dus de combi er uit een een mooie, grote en luxe oven laten inbouwen. Voor erbij op het aanrecht een klein magnetronnetje. (ook niet ideaal omdat het toch veel ruimte kost op mijn aanrecht en er geen bord inpast als ik een bord eten op wil warmen, maar ik ben wel superblij met de oven en magnetron apart.
Sorry, ook niet bevredigend…
marion, maar als oven werkte de combi wel erg goed??
Toen wij een keuken gingen uitzoeken wilde ik ook persé de oven en magnetron apart om dezelfde reden als Marion: dat de oven nog warm zou zijn als je een fles warm moet maken.
De ovenfunctie is wel goed in een combi-oven maar het schijnt wel altijd weer even uitzoeken te zijn hoe lang dingen erin moeten.
Je kunt zeg maar niet dezelfde tijden en temperaturen aanhouden als in je oude oven.
Schijnt he want daar heb ik geen ervaring mee. Ik heb sinds samenwonen in eehmmm…2000? :think: alleen nog maar een combi-over gehad en ben er blij mee. Ja als de oven warm is, gaat de magetron functie wat lastiger maar niet overkomenlijk.
Je moet alleen niet de grill functie aanzetten als je een stoomsterilisator in de magnetron wilt zetten :roll: :roll: :oops: :oops: :oops: want dan krijg je dus één gesmolten brok plastic. Gelukkig zat mijn kolf er niet in :shifty: dat was helemaal een dure grap geworden.
Maar als jij een regelmatige gebruiker bent van de oven voor allerlei baksels etc zou ik een gewone oven nemen.
mijn moeder eheft al zeker tien jaar een combi, pas is die kapot gegaan en ze heeft er een nieuw ein laten zetten. Ze bakt veel. Ze laat altijd het deurtje open staan als ze de oven had gebruikt, was die zo weer koud, voor het magnetrongebruik.
Ik heb een combi, ik vind het erg handig. Heb er nooit problemen mee met de temperatuur, of verkeerde functie (mijn man helaas wel). Ik bak niet heel erg veel, maar wat ik bak gaat erg goed. Er zit een afkoelfunctie op bij de mijne, en is dus snel weer afgekoeld, zodat ik de magnetron weer kan gebruiken.
ik zou geen aparte oven meer willen.
Wij hebben een combimagnetron. Als oven functioneert hij echt prima, geen klachten over.
En dat hij nog warm is als er iets in de magnetron moet vind ik niet zo erg (even bordje eronder, en langer dan 30 seconden staat zo’n flesje melk er toch niet in meestal, dus daar kan het best tegen).
Ik vind hem alleen wel erg klein. In een nieuwe keuken (ooit…) wil ik dan ook zeker een aparte oven, zodat er meerdere pizza’s tegelijk in kunnen, en ook een ovenschotel voor meer dan 4 personen (handig als er bezoek komt).
Maar ja, als je weinig ruimte hebt, dan kan ik me voorstellen dat je kiest voor een combi-oven. Hangt er natuurlijk ook vanaf hoe vaak je de oven gebruikt.
Het schijnt uit te maken of je een oven hebt die ook magnetron is, of een magnetron die ook oven is.
De laatste is echt helemaal niks. Als magnetron doet ie het wel, en een pizza bakken gaat nog net, maar taart of cake bakken absoluut niet. Het midden wordt dan niet gaar.
Dus misschien is het handig om te kijken wat je qua functie het belangrijkst vindt…
@Lily2006 wrote:
Het schijnt uit te maken of je een oven hebt die ook magnetron is, of een magnetron die ook oven is.
De laatste is echt helemaal niks. Als magnetron doet ie het wel, en een pizza bakken gaat nog net, maar taart of cake bakken absoluut niet. Het midden wordt dan niet gaar.
Dus misschien is het handig om te kijken wat je qua functie het belangrijkst vindt…
Hier toch echt hele andere ervaring hoor.
Al tien jaar een combimagnetron en géén vaste oven.
Ik bak er álles in wat ik in een normale oven ook zou doen, zonder enig probleem.
Het enige waar ik in de combi nog wel eens op zou letten is dat als het lang in de oven moet dat ik dan donkere bovenkant krijg door de directe hitte daar en dan dek ik dus eerst een kwartiertje af met alu folie.
Ik heb nu al 8 jaar een whirlpool talent family (wordt nu niet meer gemaakt) maar ik gebruik hem zelfs na die 8 jaar nog dagelijks tot volle tevredenheid, zowel als oven als als magnetron
Toen wij in dit huis kwamen wonen zat deze keuken er net een jaar in. Met combi. Zonde om dus een nieuwe keuken neer te zetten maar ik mis mijn oude aparte oven wel!
Alleen al voor de ruimte. Ik kan hier 1 pizza tegelijk in bakken en dat is met een gezin niet handig. Ook het uitzoeken inderdaad van temperaturen en baktijden was even wat werk.
Voor nu voldoet hij prima, maar als we aan een nieuwe keuken toe zijn ga ik absoluut voor een groot fornuis en bijbehorende oven. Magnetron zou dan naar de bijkeuken gaan denk ik.
hier is onze combi oven pas stuk gegaan en heb mij dus echt verdiept in wat en wat wil ik.
ik gebruik een oven heeeeel erg veel.
ik zou graag een oven en magnetron apart hebben, maar heb gekeken en vergeleken en het maakt niet uit wat je neemt. beide bakken goed.
tegenwoordig zijn de combi;s zo gemaakt dat er echt geen verschil is.
wij hebben dus ook weer een combioven… siemens (en dan basismodel) en werkt super hoor…
Hier een Combi en een hetelucht oven…
Ik vind het ideaal! Af en toe heb ik dus twee ovens, maar ook een magnetron en een oven.
Ik wil echt niet anders meer!
Wij hebben ruim 10 jaar een whirlpool combimagnetron gehad. Ik weet niet welke type. Het was degene met de meeste inhoud zodat je er ook een grote lasagneschaal in kon zetten. We gebruikten hem bijna alleen als oven en waren er erg tevreden over. De magnetronfunctie gebruikten we pas echt intensief in het laatste jaar toen mijn dochter werd geboren. Ook daar waren we erg tevreden. Jammer genoeg begaf hij het na 10 jaar en toen hebben we een sharpe combimagnetron gekocht. Niet onze eerste keuze maar het was zaterdagmiddag toen hij kapot ging en we hadden hem echt meteen nodig. Deze doet het wel aardig maar ben niet echt tevreden over de ovenfunctie. Als ik iets na het voorverwarmen in de oven doe, doe ik hem altijd nog een keer op voorverwarmen. Ook zet ik hem altijd een aantal graden hoger. Beetje onhandig, maar als je het eenmaal weet is er best mee te leven. De gewone oven gebruiken we niet of nauwelijks.
Ik heb al een paar jaar een combimagnetron. Hij werkt perfect, kan er alles in maken. Nu bak ik niet heel vaak qua taart enzo, maar pizza’s, kippenpootjes grillen, overschotels, allemaal perfect. Er kunnen 2 pizza’s tegelijk in. Wij wonen maar met zn tweetjes, dus dan is dat goed te doen.
Ik heb een niet ingebouwde sharp, zoiets als deze:
hier ook een combi, waar je vooral op moet letten is de hoogte van de temperatuur. De meeste combi’s gaan maar tot 225 maximaal. Zelf wou ik meer en ben uitgekomen bij een wirhlpool. verder vondt ik het noodzakelijk dat ik een plaat in kon schuiven, ipv alleen een rond rooster.
Service is ook belangrijk, heb nu 1 keer een probleem gehad met de oven ( lampje stuk) en binnen twee dagen stonden ze op de stoep om deze gratis te vervangen.
Die van Nookie heb ik ook geloof ik
ik had een combi magnetron, maar heb er toen al heel snel een oven los naast gezet. Ik vond hem als magnetron ideaal maar als combi drama.
nou gewoon weer beide los, ander huis inbouw oven