combimagnetron wel of niet???

Ik heb de grootste combimagnetron/oven van whirlpool. Lekker groot ding en ik kan er alles mee. Het is een heteluchtoven met magnetronfunctie. Hij koelt zichzelf vrij snel af en ik heb echt nog nergens problemen mee gehad. Ik bak zelf pizza s, cake, taarten, muffins etc.

Wij hebben een combi van Miele en voor ons is dit voldoende.

Toen de jongens nog baby waren, moest je inderdaad wel opletten dat er niks in de oven stond rondom flestijd. Op zich heb ik er nooit problemen mee gehad dat hij nog lang bleef als de over klaar was, meestal liet ik dan de deur op een kier staan en dan kon je na 5 minuten al een flesje in de magnetron zetten.

Je kan inderdaad maar 1 pizza in de oven doen, maar de jongens eten vaak piccolini’s en daar passen er nog wel 4 van bij. Daarna de 2e pizza erin en nog wat piccolini’s erbij om nog een ronde te kunnen eten.

Laatst wilde ik iets (rosti-rondjes?) in de oven doen, maar die moesten bij voor 230 graden en dat redde ik dus niet, maximaal 225 graden. En meestal moet je toch wel 10 a 20 graden meer dan aanbevolen doen.

Ik bak misschien 2 keer per maand een cake of muffins en daar is deze combi prima voor.

Ik zou echter niet zonder een van beide kunnen, dus mocht je geen ruimte hebben voor een oven en magnetron, dan zou ik voor een combi gaan.

wat super zoveel reactie’s thanx!!

heb hier al veel tips van opgeschreven

en ga zeker dingen meenemen voor morgen!

Wat voor mij het grote voordeel is van een combi en waar vlgs mij nog niemand het over gehad heeft: de mogelijkheid om oven- en magnetronfunctie tegelijkertijd te gebruiken.

Bijvoorbeeld bij het maken van een hartige taart hoef je niet eerst de groente te bakken/koken. Ook als je bv een ovenschotel al eerder op de dag bereid hebt en bewaard in de koelkast; gewoon de oven in met bv 300 watt erbij en alles wordt goed gaar en warm!

hier sinds kort een BAUKNECHT Combi-oven, hij zat bij de tweedehands keuken die ik heb overgenomen…en ik ben er erg tevreden over…

mijn oude magnetron deed zn werk lang zo goed niet, mn oude oven wel , dat is een heteluchtoven waar ik erg tevreden over was/ben, ik houd hem er wel bij ivm grotere formaten bakken, maar moet wel zeggen dat de combi oven boven verwachting presteert voor een cake ofzo heb ik echt niks anders nodig

geen ervaring met flessen hier dus dat kan een argument zijn zoals ik in de reacties hier lees, maar ik gebruik zowiezo een magnetron erg weinig