Ik kreeg dit mailtje van mijn neef, dacht kom op ik plaats het hier even, keek wel even :shock: toen ik het zag.
Geven jullie nog aan goede doelen???
Hi allemaal,
Kreeg dit vandaag binnen van vriend Henk, nu ik hoef verder niets meer te zeggen, dan alleen:
“Als ze weer met een collectebus onder m’n neus durven te komen”…
Ik heb het afgedrukt en bij de voordeur klaar liggen…
Salaris bestuurders Goede Doelen 2008 moeten tegenwoordig bekend gemaakt worden
met het onderstaand resultaat in euro’s: Bron: rvdm
Instelling
Naam
Salaris in €
Unicef
Henk Franken
371.459
Rode Kruis
Cees Breederveld
198.000
Hartstichting
Hans Stam
181.119
Nierstichting
Paul Beerkens
177.249
Kerk in actie
Haaije Feenstra
176.000
KWF Kankerbestrijding
Ton Hanselaar
175.135
Artsen zonder Grenzen
Hans van de Weerd
174.000
Prins Bernard cult. fonds
Adriana Esmeijer
160.400
Natuurmonumenten
Jan Jaap de Graeff
154.000
Plan Nederland
Tjipke Bergsma
136.000
Wereld Natuur Fonds
Johan van de Gronden
129.498
Cordaid
René Grotenhuis
128.514
Greenpeace
Liesbeth van Tongeren
126.901
Woord en Daad
Jan Lock
125.361
Astma fonds
Michael Rutgers
125.000
Zonnebloem
Marijke van Eck
122.416
Terres des Hommes
Ron van Huizen
117.440
Amnesty
Eduard Nazarski
115.955
Oxfam/Novib
Farah Karimi
115.769
SOS Kinderdorp
Albert Jaap van Santbrink
103.164
Cliniclowns Nederland
Hans Geels
94.577
Liliane fonds
Kees van den Broek
92.016
War Child
Mark Vogt
87.600
Leger des Heils
geen jaarverslag
Reumafonds
geen jaarverslag
Ik geef overigens ondanks dit trouw aan de collectant hoor
ik heb altijd een potje bij de deur staan…
voor de kids vind ik het leerzaam, en zij vinden het leuk…
maar ja dat de grote mannen zoveel verdienen :shock:
en toch blijf ik geven… :thumbup:
Ja weet je wat het is, die mensen hebben zoveel mensen en verantwoordelijkheden, ja daar staat een flink bedrag tegenover. Al moet ik zeggen dat bij mij de grens ligt rond de ton aan jaar salaris, daarna vind ik het echt te gek worden!
:think:
Ik moet zeggen dat ik hier nooit zo bij stil sta, maar ook deze directeuren moeten uiteraard betaald worden. Tenminste… Is het ook een full-time job? Of is het een “klus” die ze bij hun andere baan erbij hebben?
In het eerste geval heb ik er dus geen probleem mee, in het 2e geval wel. Dan zie ik het toch meer als vrijwilligers werk
Maar goed, nogmaals ik heb geen flauw idee wat ze doen voor dat geld. Ik hoop maar dat het het ook waard is. Al vind ik de verschillen tussen de bovenste en de onderste wel erg groot :eh:
:-* Liefs, Evelien :vlinder:
Leger des Heils is ook een GGZ instelling en de OR van de GGZ-instelling waar ik werk heeft jaarcijfers van andere instellingen opgevraagd.
Het leger heeft een jaaromzet van miljoenen euro’s! De directeur heeft daar dus ook alle verantwoordelijkheid over.
En verdient zo’n 50.000 per jaar! :thumbup:
(precieze cijfers weet ik niet meer, maar de omzet gaat echt over 100 miljoen…)
ja eigenlijk weet je nooit waar het geld terecht komt…
soms doe ik wel mee aan een collecte maar alleen als ik denk dat het een nuttig iets is…
Hele hoge bedragen inderdaad, maar die mensen werken zich een slag in de rondte om te zorgen dat er gedegen informatie is en gedegen onderzoek gedaan kan worden. Het is een full-time job waarschijnlijk werken ze meer dan 40 uur per week. Dat mag beloont worden.
Ben ik het niet helemaal mee eens, maar het moet geen discussie worden hahaha, al mag dat wel natuurlijk.
Maar als ik kijk naar het SOORT organisatie is het ook een stukje sociale betrokkenheid, heb je affectie met het doel en het komt nogal vreemd over dat je bedelt voor elke euro omdat dit bijvoorbeeld een leven kan redden en je vangt zelf ruim 4 ton.
Er zijn genoeg mensen die zich een slag in de rondte werken, meer als 40 uur en het niet krijgen hoor.
Mijn man heeft een jaar lang ruim 80 uur in de week gewerkt, de dag na het begraven van zijn vader stond hij er alweer voor zijn baas, ziekenhuis opname van onze pasgeboren baby etc. De baas had hem nodig en hij was er, hij heeft veel mensen onder zich en dient ook het juiste voorbeeld te geven, maar ik zie onze bankrekening nooit tot zulke hoogtes stijgen
(ja of hij sluist het weg naar een zwitserse bankrekening hahaha)
Ik bedoel maar te zeggen dat er zat mensen werken met verantwoordelijkheid, veel uren werken etc maar dan NIET voor een goed doel.
Het is TE tegenstrijdig zeg maar. Mijn man werkt voor een commercieel bedrijf :roll: deze directeuren voor een organisatie die vraagt om geld van burgers.
@Pinkie wrote:
Hele hoge bedragen inderdaad, maar die mensen werken zich een slag in de rondte om te zorgen dat er gedegen informatie is en gedegen onderzoek gedaan kan worden. Het is een full-time job waarschijnlijk werken ze meer dan 40 uur per week. Dat mag beloont worden.
Er zijn, laten we zeggen, verpleegkundigen die zich ook een slag in de rondte werken en de verantwoording over het welzijn van zieke mensen hebben. Wellicht appellen met peren vergelijken, maar is vind de redenatie dat ze veel uren maken een behoorlijke dooddoener aangezien meer mensen dat doen.
Natuurlijk begrijp ik dat deze mensen bepaalde studies e.d. hebben gevolgd en dus een goed salaris verdienen. Maar als je het hebt over een salaris van DRIE TON??? Belachelijk…
ja 3 ton was het idd, ik had het over ruim 4 :oops: beetje overdreven, maar geeft denk ik wel mijn visie hierop weer hahaha
even duidelijk voor jullie schetsen:
De directeur van Unicef krijgt iedere maand: 17.000 euro op zijn bankrekening gestort
die man verdient zo’n € 200,- per UUR, dus een kopje koffie drinken met collega’s levert hem 200 euries op!
Daarbij heeft hij ECHT geen kosten van een auto etc die wij wel hebben!
Dit vind ik echt BELACHELIJK veel geld voor een goede doel baas
Ik vind het nogal een verschil of je te maken hebt met een organisatie die overzichtelijk is (zoals een ziekenhuis met personeel en patienten) of met een internationale instelling waarbij je te maken hebt met enorm veel regelgeving, nationaal en internationaal.
Er komen vele malen meer aspecten bij kijken dan enkel directeurtje spelen.
Dus ik vind deze bedragen niet idioot ofzo. Als je het afzet tegen de bedragen die ze zowieso jaarlijks gebruiken om hun doelstellingen te halen…
Zie het zo… als je je huis verkoopt, krijgt je makelaar een passend gage van de verkoopprijs.
Hoe groter de instelling, hoe meer ze doen, hoe meer geld er jaarlijks verzameld en gebruikt word voor hun doelstellingen, hoe meer verantwoordelijkheid (immers al dat geld moet verantwoord worden) en dat daar dan een passen percentage van naar de directeur gaat, vind ik niet meer dan normaal.
Ik zou me zorgen gaan maken als een miljoenenstichting ala unicef, zijn directeur maar 50.000 euro zou betalen, verwacht je echt een kwalitatief goed leider voor dat geld?
Het is voor een directeur heel simpel, hij weet wat hij kan, hij weet wat hij in het bedrijfsleven op kan brengen en dan kies je niet voor een charitatief directeursschap voor 50.000 als je een bedrijfsdirecteur kan zijn voor 300.000…
Ze zullen dus moeten conccureren met het bedrijfsleven willen ze een goede directeur hebben voor zo’n functie.
Persoonlijk vind ik dat dus niets van doen hebben met collectes.
Ik collecteer met liefde voor het totaalplaatje van een instelling en waardeer het dat ze daarvan ook een goede leidinggevende betalen.
@~Marion~ wrote:
@Pinkie wrote:Hele hoge bedragen inderdaad, maar die mensen werken zich een slag in de rondte om te zorgen dat er gedegen informatie is en gedegen onderzoek gedaan kan worden. Het is een full-time job waarschijnlijk werken ze meer dan 40 uur per week. Dat mag beloont worden.
Er zijn, laten we zeggen, verpleegkundigen die zich ook een slag in de rondte werken en de verantwoording over het welzijn van zieke mensen hebben. Wellicht appellen met peren vergelijken, maar is vind de redenatie dat ze veel uren maken een behoorlijke dooddoener aangezien meer mensen dat doen.
Natuurlijk begrijp ik dat deze mensen bepaalde studies e.d. hebben gevolgd en dus een goed salaris verdienen. Maar als je het hebt over een salaris van DRIE TON??? Belachelijk…
Natuurlijk gaat het niet om de uren die ze werken (dat was een reactie op de vraag van iemand of het een bijbaan was of een fulltime job). Het gaat om de kennis, die is schaars en wordt daarom beloont.
@kaboutertje wrote:
even duidelijk voor jullie schetsen:
De directeur van Unicef krijgt iedere maand: 17.000 euro op zijn bankrekening gestort
die man verdient zo’n € 200,- per UUR, dus een kopje koffie drinken met collega’s levert hem 200 euries op!
Dit vind ik echt BELACHELIJK veel geld voor een goede doel baas![]()
denk dan even na over het volgende…
Je stelt dat er bijvoorbeeld maar 50 of 60 duizend aan salaris gegeven mag worden, gewoon 2x modaal en dat is het.
Denk je dan echt dat een omvangrijke stichting, die veel doet op wereldwijd gebied, een directeur kan vinden die passend met die omvangrijke verantwoording om kan gaan?
Wetende dat een directeur van dat niveau in het bedrijfsleven een dikke veelvoud van dat verdiend?
Ik zie Jan met de pet namelijk nog niet directeur zijn, dan weet je zeker dat het een puinhoop word.
Ik blijf erbij, het mag dan charitatief zijn, als het om solliciteren gaat, kijkt een directeur daar niet naar en zullen ze gewoon met een conccurerend salaris over de brug moeten komen
Cell, klopt maar er zit wel een groot verschil in, een goed doel vind ik toch echt een stukje social qualities bij komen kijken. Affectie met de baan zeg maar.
Maar ik kan me deels wel vinden in je verhaal, ik zal ook niet minder gaan doneren hoor hahaha
Nou, ik ben wel zo reeel dat hoeveel affectie ik ook heb met een doel, ik toch wel zo eerlijk ben om te zeggen dat als ik 3 ton kan verdienen voor mijn gezin en genoegen moet nemen met 50.000 ik toch verder ga kijken, hoeveel zo’n doel me ook doet.
Idealen zijn mooi, maar helaas kun je van idealen niet leven.
De meeste directeuren zijn begonnen in het bedrijfsleven, ze hebben hun leven opgebouwd en zijn bepaalde levenstandaard al gewoon.
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat een directeur die eerder 3 ton verdiende en gevraagd word voor bijvoorbeeld Unicef, zal zeggen… Nee natuurlijk, ik vind het zo’n goed doel, ik verkoop mijn huis, mijn dure auto, we gaan gewoon weer 2 onder 1 kap wonen en ik neem genoegen met 1/6 van mijn eerdere salaris…
Zou jij dat doen?
Ik niet 8)
@kaboutertje wrote:
Ook met een auto van de zaak heb je kosten, je bent verplicht om een bijtellingte betalen aan de belastingdienst van 25% van de cataloguswaarde
@Cell wrote:
@kaboutertje wrote:even duidelijk voor jullie schetsen:
Dit vind ik echt BELACHELIJK veel geld voor een goede doel baas![]()
denk dan even na over het volgende…
Je stelt dat er bijvoorbeeld maar 50 of 60 duizend aan salaris gegeven mag worden, gewoon 2x modaal en dat is het.
Denk je dan echt dat een omvangrijke stichting, die veel doet op wereldwijd gebied, een directeur kan vinden die passend met die omvangrijke verantwoording om kan gaan?
Wetende dat een directeur van dat niveau in het bedrijfsleven een dikke veelvoud van dat verdiend?
Ik zie Jan met de pet namelijk nog niet directeur zijn, dan weet je zeker dat het een puinhoop word.
Ik blijf erbij, het mag dan charitatief zijn, als het om solliciteren gaat, kijkt een directeur daar niet naar en zullen ze gewoon met een conccurerend salaris over de brug moeten komen
:thumbup:
My point exactly!!
Probeer het eens procentueel te zien.
Stel je hebt directeur A hij is iemand met een bepaalde kennis en capaciteit X en verdient 60.000 per jaar en vervolgens harkt hij 600.000 binnen per jaar.
Stel je hebt directeur B hij is iemand met een bepaalde kennis en capaciteit Y en verdient 300.000 per jaar en vervolgens harkt hij 3.000.000 binnen per jaar.
Dan mag hij dat salaris best ontvangen van mij.
psies Ruud… net als dat je de verkopend makelaar ook zijn courtage gunt als hij een top verkoopprijs voor je heeft bewerkstelligd…
Ik vind het dus zeker geen rare bedragen… gewoon marktconforme salarissen.