Hoe doen jullie het met dekens? Wij slapen nu onder een wollen deken met laken en zijn dat wel lichtjes zat. Nu dus afgesproken om hem echt terug in de cosleeper te gaan leggen (ik leg hem nooit terug in de wieg, dus dan ligt hij bij ons) en als dat goed gaat toch dekbed weer gebruiken.
Mijn man en ik slapen in een bed van 180 cm breed, ieder met ons eigen 1-persoons beddengoed (dekbed). Ik ben een zeer rustige slaper; mijn dekbed belandt nooit ergens waar ik het niet verwacht had (dat van mijn man krijg ik nog wel eens in mijn gezicht als hij zich omdraait ;)) Hetzelfde geldt voor mijn kussen. Daarom vertrouw ik er gewoon op dat dat dekbed – wat nu immers al nooit naast mijn matras belandt, ook niet in de cosleeper terechtkomt. En mijn mans dekbed ook niet; daar lig ik tussen. Dus wij blijven na mijn bevalling gewoon met een kussen en onder dekbed slapen (en het kindje vanzelfsprekend onder lakentje en dekentje). En dan dus baby’tje wel steeds terugleggen in de cosleeper. Mocht blijken dat dat niet altijd gebeurt (bijv. omdat ik tijdens het voeden in slaap val), dan ga ik wel onder laken/dekens slapen.
Schijnt heel normaal te zijn, oxytocine enzo (zelf nog niet meegemaakt, maar ik pleeg na zekere andere acties waarbij oxytocine vrijkomt ook nogal gemakkelijk in slaap te vallen ;)) … Daarom moet ik eerst nog maar eens zien of dat hier met dekbed goed gaat; val ik ook in slaap tijdens/na de borstvoeding, dan dus voortaan onder laken + deken. Safety first!
Overigens, als het kindje al zo groot/oud is dat het zichzelf goed kan redden als het ergens onder geraakt, dan is het niet meer zo belangrijk. Maar voor echt jonge baby’s is een dekbed niet geschikt.
We deden het bij de andere vanaf een halfjaar ongeveer denk ik weer gewoon met dekbed. Maar met dit kindje ben ik zo angstig, iets met het lot tarten nog een kindje te wensen als je er al drie gezond en wel hebt rondlopen Dus ik durf nog niet :roll:
Ik heb ons eigen twee persoons dekbed, maar dan wel zo dat het stuk wat over blijft aan hub zn kant ligt en ik dus echt geen deken in de cosleeper kan laten slingeren. Zoon zelf heeft een dekbedovertrekje met dekentje erin. Soms ligt hij nog bij ons in bed, maar ik voed nu echt meestal op de rand, dat hij zo terug op zn rug kan rollen als hij in slaap valt en dan dus in zn eigen bedje ligt. Vind het ideaal, al ben ik soms wel eens bang dat hij dus nooit meer zonder mij wil slapen :shifty: Hij is nu 6 maanden, maar de eerste tijd sliep hij snachts door. Pas toen hij ziek geworden is, is het snachts een rommeltje geworden en wil hij niet meer alleen slapen. Hij lag er vanavond even in, maar krijsen zodat ik hem boven nog gevoed heb, maar hij wilde echt niet slapen :think: hij ligt nu bijna heel de nacht aan mn borst.
Dus ikben blij met mn co sleeper, anders had ik er tig keer uit kunnen gaan om hem te halen/brengen. Voelt nog natuurlijker aan ook, zo lekker dicht bij!
Heb er spijt van dat ik dit niet eerder heb gedaan, bij de oudste 2 zou het ook ideaal zijn geweest…raad het echt iedereen aan
ja ik vind het ook super bevallen, ondanks de wollen deken!
Maar hij eindigt toch wel bij ons meestal, of zo ongeveer op de rand. Toch is het feit dat dat kan al heel prettig, gewoon net wat meer ruimte hebben we daardoor.