Co-sleeper

Is er iemand die van het bedje van ikea een co sleeper heeft gemaakt? Volgens mij was er iemand op het forum die dat gedaan had. Was erg benieuwd hoe , welk bedje enz.

kijk eens hier :wink: incl foto:

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=94500&sid=6f3e57b59d9609d018c56e34ca734d00

dat is toevallig, ik wilde net een topic gaan openen of dat mogelijk is :shock: :wink: De kleine is uit de wieg gegroeid (hij past nog wel maar hij haalt de bekleding los) dus moet nu in het ledikantje, maar slaapt vrijwel hele nachten tussen in omdat hij telkens wakker wordt en benauwd is, dus het lijkt me ideaal! Hopelijk lukt het :slight_smile:

Het was iemand van de okt 2010 baby,'s, volgens mij kroes.

Inderdaad toevallig! Mijn man en ik gaan in de kerstvakantie een inmiddels al aangeschaft Ikea-ledikantje in elkaar zetten als cosleeper incl uitzoeken hoe je het echt stevig en goed vastmaakt aan het ouderlijk bed en het matrasje op de juiste hoogte krijgt. Hoeft dan nog niet gelijk te blijven staan (kindje is immers nog op komst ;)), maar dan kan het er wel gelijk na de bevalling weggezet worden.

Daarover een vraagje: is het niet lastig om uit bed te ‘klimmen’ als er zo’n ledikant naast je staat aan het hoofdeind? Lijkt me vooral lastig kort na de bevalling (als je weer zover genezen bent vanonderen dat het geen probleem is over het bed te schuiven en er bij het voeteneind af te gaan, is het minder problematisch). En dan moet het ledikantje ook nog eens mee op klossen, omdat het anders niet gelijk met het bed staat. Hoe hebben jullie dat opgelost, als je je kindje v.a. de geboorte bij je wilde laten slapen?

Ik zit wat na te denken over mogelijke oplossingen voor dat probleem en bedacht me dat de eerste weken het kindje misschien op een (wiegen)matrasje met eigen beddengoed tussen ons in kan liggen, helemaal aan het hoofdeind van het grote bed (=180 cm breed)? En dan als de kraamhulp weg is (= geen noodzaak voor klossen meer) en ik weer ver genoeg hersteld, kan de cosleeper eraan. Wat denken jullie?

incl uitzoeken hoe je het echt stevig en goed vastmaakt aan het ouderlijk bed

daar maakte ik me eerst ook zorgen over, maar is helemaal niet nodig. Zeker als ze nog zo jong zijn, krijgen ze dat bedje echt niet verschoven en dan is gewoon strak ertegen aan zetten voldoende :thumbup:

en over je andere vraag: ik weet niet hoe jullie bed staat, maar kun jij anders niet aan je mans kant erin kruipen? Ik had een kleinere co sleeper dus hier was dat geen probleem. (en die van mij kon ook gewoon in hoogte versteld worden, dus toen mijn bed op klossen stond, stond het wiegje op hoogste stand).

Ik haak hier even aan…

Ons bedframe heeft een brede rand, zou dat niet wat onhandig zijn?

Ik denk wel dat dat onhandig is ja, je hebt toch een grotere afstand te overbruggen. Maar ja, even een ander bed halen doe je ook niet he :wink:

Ik moest inderdaad helemaal naar onderen schuiven om eruit te kunnen toen ik Marijne naast me had. Was wel even lastig maar je vindt vanzelf een goede beweging.

@mereltje85 wrote:

Ik haak hier even aan…

misschien een optie om het met schuimrubber of zo te overbruggen?

ik sla mezelf nog steeds voor mijn kop dat ik nooit iets ertussen heb gemaajt, en ik heb dan nog wel een bed zonder rand. Maar het sluit natuurlijk nooit helemaal aan, en dat is eigenlijk heel jammer.

en toen ik mijn bedje verkocht met extra matrasje, zei de koopster heel handig: oooh dan maak ik van dat extra matrasje wel iets om over het bedricheltje te doen…grmmmmm dat had ik natuurlijk ook moeten doen met dat matrasje ipv op de zolder neerleggen… :wall:

@mereltje85 wrote:

Ik haak hier even aan…

Heeft ons bed ook, een cm of 5 misschien wel zelfs. Maar heb er een dik ledikantdeken overheen gevouwen (eerst paar keer dubbelgeslagen), is ook meteen de ruimte die nog over is naast het matrasje opgevuld (doordat je een zijkant eraf haalt, heb je eigenlijk wat ruimte over tussen de matras en de zijkanten, althans, bij ons bedje wel). En als je zelf op die rand ligt, lig je ook zacht. Nu ff gauw dochter van kdv halen… Succes ermee!

@Beebie wrote:

@mereltje85 wrote:
Ik haak hier even aan…

Heeft ons bed ook, een cm of 5 misschien wel zelfs. Maar heb er een dik ledikantdeken overheen gevouwen (eerst paar keer dubbelgeslagen), is ook meteen de ruimte die nog over is naast het matrasje opgevuld (doordat je een zijkant eraf haalt, heb je eigenlijk wat ruimte over tussen de matras en de zijkanten, althans, bij ons bedje wel). En als je zelf op die rand ligt, lig je ook zacht. Nu ff gauw dochter van kdv halen… Succes ermee!

Dat klinkt wel handig…

Maar eens even overdenken, want aan de ene kant lijkt t me handig voor s nachts, aan de andere kant moet ze overdag ook veilig kunnen slapen, dus de zijkant moet wel in het bedje kunnen denk ik dan.

Naast mij in bed heeft ook zo’n voordelen, ik trek haar in mijn slaap blijkbaar al lekker tegen mee aan als ze pruttelt (en schijn daarbij opmerkingen te maken over boodschappenlijstjes :mrgreen: :roll: )

haha!

Wij hebben een oud ledikantje dat we binnenkort willen ombouwen tot cosleeper, maar er komt dan wel nog een extra ledikant op zn eigen kamertje, mn voor de middagdutjes. Ik wil hem dan wel veilig weg kunnen leggen idd en met zo’n cosleeper is dat geen optie lijkt me.

Nou inderdaad… maar ja, om er nou nog een ledikantje bij te kopen… Oudste ligt er nog in, maar die wil ik nog niet in een groot bed hebben :naughty:

Nou ja, maar eens denken of er iets te bedenken is dat je de zijkant er wel weer in kunt schuiven ofzo :think:

Maar dan zit je toch nog met het feit dat het matrasje veel hoger is als normaal en ze er evt overheen kan kukelen?

Ik vond het eerst ook een beetje onzin, maar via mp vind je een ledikantje al voor een paar tientjes, en tzt zet je hem daar gewoon weer op, dus ach.

Huh, hoe bedoel je dat nou? Hoezo is het matrasje hoger?

Het matrasje komt op dezelfde hoogte als ons matras, dat is (bij ons iig) ongeveer halverwege de ledikanthoogte. Als de baby zich dus op gaat trekken, kan hij over de rand vallen.

Het kwartje valt :). Tja dat is ook nog iets ja…

Maar ons bed is heel laag, dus ik denk dat dat hier wel mee gaat vallen. En optrekken zie ik hier nog lang niet gebeuren.

Fiep of Lune hebben jullie foto’s :think:

en met de zijkant omhoog:

Fiep, dat is wel een hele handige.

Wij hebben sinds gisteravond half 12 8) :mrgreen: ook een cosleeper, was erg makkelijk te maken en ze wilde er nog in slapen ook :). Heel fijn :smiley: