@Lune wrote:
Zou het stevig genoeg zijn?
Lijkt me wel; het staat of valt (letterlijk) met het erin vast kunnen schroeven van de bodem. Aangezien dat bij jouw ledikantje ook kan, is het daarmee goed

@Lune wrote:
Zou het stevig genoeg zijn?
Maar waarom koopt ‘iedereen’ dan van die dure cosleepers… als dat alles is :shifty:
Ben benieuwd wat manlief ervan vindt vanavond, maar het lijkt me idd goed zo. Matras is al op de goede hoogte, ga ik morgen zorgen dat ie stevig aan ons bed komt en een mooi lakentje maken
@Lune wrote:
Maar waarom koopt ‘iedereen’ dan van die dure cosleepers… als dat alles is :shifty:
@Lune wrote:
@fiep klophout wrote:
Vooral dat het kantje in en handomdraai omhoog en omlaag kon
@fiep klophout wrote:
@Lune wrote:Maar waarom koopt ‘iedereen’ dan van die dure cosleepers… als dat alles is :shifty:
nou, ik was echt blij met mijn bedje, zou het weer zo doen. Vooral dat het kantje in en handomdraai omhoog en omlaag kon, vond ik heel veel waard. En de wieltjes eronder.
En lang leve mp, ik heb uiteindelijk alleen maar de helft van het nieuwe matrasje betaald, de rest heb ik allemaal terug gekregen van de volgende gebruiker :wink:
Ja die zijkant lijkt me idd ook wel makkelijk! wij kunnen dat ook echt niet, maar dan nog zou ik hem niet alleen durven laten als hij zich op gaat trekken, het matras is toch een stukje hoger als normaal bij een ledikant.
Ach, het is onze vierde dus wij weten inmiddels wel hoe het in de praktijk zal gaan dus ons mannetje heeft twee bedjes straks; 1 op zn kamertje waar hij de middagdutjes doet en de avond begint en dus veilig zonder ons kan slapen, en een extra plekje bij ons voor na de nachtvoeding.
Het ene bedje is een oudje, de ander eh eigenlijk ook ws, ik ben op mp aan het zoeken maar ik val wel voor van die oude jaren 50/60 bedjes
met welke bedjes kun je nu een co sleeper maken? Wil/kan er liever niet teveel geld aan uitgeven op dit moment…
We hebben voor in de babykamer zelf de gulliver, met zo’n plank, van ikea. Zit op marktplaats te zoeken of nieuw bij ikea. Maar met matras erbij zit je dan toch al weer een beetje boven mijn budget…
In principe met alle ledikantjes (in wieg- of ‘groot’ formaat) waarvan de bodem wordt vastgeschroefd (en er niet los ingelegd wordt). Of dat met de Gulliver het geval is, weet ik niet, maar dat kun je zelf bekijken (aangezien je die al hebt). Werkt dat, dan zou je die misschien als cosleeper kunnen gaan gebruiken en op MP een goedkoop ledikantje bijkopen voor op de babykamer? Als je met formaat wieg uit de voeten kunt, werkt het wiegje wat ik op de vorige pagina noemde (van de Gardo); dat kost nieuw en met matrasje erbij ca. 60 euro.
Ik heb er een :dance: Ben er erg blij mee, nog een koopje ook
@Emma wrote:
Ik heb er een :dance: Ben er erg blij mee, nog een koopje ook![]()
@mereltje85 wrote:
Mooi!
Ik heb ook het idee dat het met ongeveer elk ledikant kan :)
Volgens mij is dat niet zo, maar je kan het natuurlijk wel zelf doen.
Hoe doen jullie het met dekens? Wij slapen nu onder een wollen deken met laken en zijn dat wel lichtjes zat. Nu dus afgesproken om hem echt terug in de cosleeper te gaan leggen (ik leg hem nooit terug in de wieg, dus dan ligt hij bij ons) en als dat goed gaat toch dekbed weer gebruiken.
@Lune wrote:
Hoe doen jullie het met dekens? Wij slapen nu onder een wollen deken met laken en zijn dat wel lichtjes zat. Nu dus afgesproken om hem echt terug in de cosleeper te gaan leggen (ik leg hem nooit terug in de wieg, dus dan ligt hij bij ons) en als dat goed gaat toch dekbed weer gebruiken.
Ja ik val echt altijd in slaap :?
Schijnt heel normaal te zijn, oxytocine enzo (zelf nog niet meegemaakt, maar ik pleeg na zekere andere acties waarbij oxytocine vrijkomt ook nogal gemakkelijk in slaap te vallen ;)) … Daarom moet ik eerst nog maar eens zien of dat hier met dekbed goed gaat; val ik ook in slaap tijdens/na de borstvoeding, dan dus voortaan onder laken + deken. Safety first!
Overigens, als het kindje al zo groot/oud is dat het zichzelf goed kan redden als het ergens onder geraakt, dan is het niet meer zo belangrijk. Maar voor echt jonge baby’s is een dekbed niet geschikt.
We deden het bij de andere vanaf een halfjaar ongeveer denk ik weer gewoon met dekbed. Maar met dit kindje ben ik zo angstig, iets met het lot tarten nog een kindje te wensen als je er al drie gezond en wel hebt rondlopen Dus ik durf nog niet :roll:
heb foto’s gezet in ander topic bij babyvraagjes.
Ik heb ons eigen twee persoons dekbed, maar dan wel zo dat het stuk wat over blijft aan hub zn kant ligt en ik dus echt geen deken in de cosleeper kan laten slingeren. Zoon zelf heeft een dekbedovertrekje met dekentje erin. Soms ligt hij nog bij ons in bed, maar ik voed nu echt meestal op de rand, dat hij zo terug op zn rug kan rollen als hij in slaap valt en dan dus in zn eigen bedje ligt. Vind het ideaal, al ben ik soms wel eens bang dat hij dus nooit meer zonder mij wil slapen :shifty: Hij is nu 6 maanden, maar de eerste tijd sliep hij snachts door. Pas toen hij ziek geworden is, is het snachts een rommeltje geworden en wil hij niet meer alleen slapen. Hij lag er vanavond even in, maar krijsen zodat ik hem boven nog gevoed heb, maar hij wilde echt niet slapen :think: hij ligt nu bijna heel de nacht aan mn borst.
Dus ikben blij met mn co sleeper, anders had ik er tig keer uit kunnen gaan om hem te halen/brengen. Voelt nog natuurlijker aan ook, zo lekker dicht bij!
Heb er spijt van dat ik dit niet eerder heb gedaan, bij de oudste 2 zou het ook ideaal zijn geweest…raad het echt iedereen aan
ja ik vind het ook super bevallen, ondanks de wollen deken!
Maar hij eindigt toch wel bij ons meestal, of zo ongeveer op de rand. Toch is het feit dat dat kan al heel prettig, gewoon net wat meer ruimte hebben we daardoor.
Wat een geweldige foto met je kleine onder de co-sleeper.