Clomid

Hoi,

Zijn er dames met positieve ervaringen en hoe lang duurt het ongeveer voordat je zwanger werd met Clomid?

Ik moet namelijk de volgende cyclus met Clomid 50mg beginnen omdat ik steeds last heb van cysten sinds de operatie ) 3 cysten nadat 2 myomen zijn verwijdert )

Groetjes,

Linda

Hoi Linda,

Ik verwijs nogmaals naar “meiden met een lange cyclus” bij “zwanger worden”. Daar zijn een heel stel dames die ook Clomid slikken. Zowel positieve als negatieve ervaringen… maar vooral veel lotgenotensteun!!

Weten ze niet waarom je die cysten ontwikkeld? En zou Clomid ook helpen dat te onderdrukken of is het vnl. om je cyclus in het gareel te “dwingen”. Iig wens ik je veel succes en ik hoop dat het aanslaat!

Hoi Linda,

Ik voel wel dat het werkt maar ben nog niet zwanger geraakt met clomid slik het al 2 jr nu.

gr marientje

hoi linda…

ik ben er mee begonnen, na 2 mnd zwanger (wel helaas mk, maar niets te maken met clomid)… daarna ca 5 maandjes en toen was het weer gelukt… en nu een pracht van een zoon.

Ik kreeg er hele regelmatige cycly van (was onwijs onregelm.)… en dat heeft heel goed geholpen. Slikte ook maar 50 mg en dan dag 5-9.

Hou je een temperatuurlijstje bij? vond ik wel erg makkelijk om te zien wanneer je eisprong is hoor!

succes

snoesje
[/b]

Hoi Linda

Ik heb ook clomid geslikt, ik reageerde hier erg goed op… Soms wel eens te goed en dan had ik wel 3 eitjes. Dit weet ik omdat ik het in combinatie gebruikte met IUI, dus gecontroleerd werd.

De 2de en de 4de keer had ik 3 eitjes en de 4de keer is het gelukt, gelukkig ben ik nu inverwachting van 1…

Ik hoop voor jouw dat het net zoveel succes op zal leveren!!!

Good luck!!!

Kaya

Ook ik heb Clomid geslikt, de tweede maand was ik zwanger!!

Goed spul…vind ik.

Sterkte ermee

Josien

@Linda25 wrote:

Hoi,

Zijn er dames met positieve ervaringen en hoe lang duurt het ongeveer voordat je zwanger werd met Clomid?

Ik moet namelijk de volgende cyclus met Clomid 50mg beginnen omdat ik steeds last heb van cysten sinds de operatie ) 3 cysten nadat 2 myomen zijn verwijdert )

Groetjes,

Linda

hoi linda ik hebin de afgelopen jaren al 3x eerder clomid gebruikt

ik heb nu 4 kinderen namelijk en ben weer bezig haha voor de 5de en weer met clomid bij de eerste keer duurde het 4 maanden

bij de 2de keer 3 en bij de derde keer ook 4

nu zit ik op ronde 2 en moet nu even afachten kijk anders even naar mijn voorstellen verhaal onder zwanger worden daar staat het een en andervan me in

veel succes en groetjes natas

Hallo,

Ik heb vandaag bloed laten prikken om het progesteron gehalte te meten.

Ik heb waarschijnlijk een eisprong gehad ( rechts ) en aan de linkerkant een joekel van een cyste.

Ik dacht gisteren dat ik ongesteld moest worden maar het heeft nog niet doorgezet .

Ik heb wel getempt maar de temp blijft maar laag. hij was wel iets hoger ( van 36,1 naar 36,5 ) maar dat was maar 3 dagen.

Ik zal de volgende week ongesteld moeten worden maar ik ben bang dat ik het weer niet wordt dankzij die rotcyste :0(

Het geeft me wel hoop dat er dames zijn waarbij het gelukt is dmv Clomid:)) Zulke verhalen geven hoop :))

Groetjes,

Linda

Ik was op zoek naar wat meer info over Clomid en kwam deze topic tegen, fijn te lezen dat in ieder geval bij velen de cyclus weer normaal werd :thumbup: ik heb zelf gemiddeld een cyclus van 35 dgn met pas op dag 23 een eisprong…

Zit nu op dag 4 van mijn allereerste Clomidkuur van 5 dagen, heb 50 mg gekregen.

Merk er weinig van, als ik zo de bijsluiter lees dan had ik allerlei vreemde symptomen verwacht :wink:

Ben heel benieuwd hoe het aan zal slaan, ik hoop vurig dat ik me straks onder het groepje snel zwanger door Clomid kan scharen :smiley: maar goed geduld is een hele schone zaak dat heb ik het afgelopen jaar wel geleerd :angel:

Hallo,

ik kreeg ook clomid voorgeschreven omdat ik telkens een erg lange cyclus had. Daardoor was de gyn onzeker of ik telkens wel een eisprong kreeg. Ik nam 50 mg Clomid, van dag 2 tot dag 7. En hoera :!: in de 2e maand werd ik zwanger.

Weinig bijwerkingen gehad, behalve een duidelijk voelbare (pijnlijke) eisprong, geen lichtflitsen ofzo hoor!

Veel succes,

Lot

ik gebruik ook clomid en dan erachter aan een iui. Het is mijn eerte kuur en krijg dag 3 t/m 7 100mg.

Ik heb ook weinig last van de bijwerkingen, wel wat slomer en slaap slechter. Maar kan ook toeval zijn.

Veel succes allemaal

Heb nu mijn eerste ronde Clomid 50 mg achter de rug en het is heel goed aangeslagen :dance:

Eisprong is van dag 23 naar dag 16 vershoven en ik had een mooi groot ei :thumbup:

Verder nergens last van gehad, beetje hoofdpijn maar dat kan natuurlijk ook psychisch zijn :wink:

Zit nu op dag 30 van mijn cyclus en ben benieuwd…

Maar check je je eisprong dan met een ovulatietest of krijgen jullie dan een onderzoekje ofzo? Ik moet de eerstvolgende menstruatie ook beginnen maar snap er weinig van geloof ik…

Ik heb de Clomid via mijn gyn, ik moest op dag 3,4,5,6,7 vanmijn cyclus beginnen. (je telt gewoon vanaf dat je ongesteld bent geworden, dat is dag 1)

Op die dagen moest ik 1 tabletje innemen en rond dag 14 van mijn cyclus moest ik een afspraak maken bij de gyn voor een inwendige echo (daarmee kunnen ze zien hoe groot je eitje is ik mag altijd meekijken op de monitor) en een samenlevingstest (daarmee kijken ze of het zaad nog goed bewegelijk is in je schede, ze nemen dan wat slijm weg met een wattestaafje en leggen dat onder de microscoop. :thumbup:

Waarom op dag 14 van je cyclus? Omdat bij een normale cyclus van ongeveer 28 dagen je op dag 14 ongeveer je eisprong hebt. Door de Clomid groeien je eitjes sneller en zijn ze eerder rijp, dit veroorzaakt weer een vroege eisprong (mist alles goed aanslaat)

Persoonlijk was mjn cyclus van 35-40 dagen terug gegaan naar 30 dagen en mijn eisprong was op dag 16 ipv dag 23! :dance:

Ik temperatuur zelf elke ochtend en je eerste fase van je cyclus (dus VOOR je eisprong) is je temperatuur laag, de tweede fase dus NA je eisprong gaat de temperatuur met minsten 0,3 graden omhoog.

Werkt echt heel handig :thumbup:

Hmm. Ik heb het via de huisarts en ik probeer het inmiddels een beetje te snappen, maar ben nog niet ongesteld dus ik laat het nog even liggen. Ik moest geloof ik op dag 3 (of was het nou 5?) slikken. Maar dan ben ik wel benieuwd wanneer die eisprong dan komt.

Ik ben ook voor het eerst bij de gyn geweest en ik heb ook clomid 50 mg gekregen. Nu slik ik provera om de menstruatie op te wekken en op dag 3 moet ik dan de clomid slikken. Ik ben ook erg benieuwd. Ik zal in ieder geval blij zijn als ik weer en normale cyclus heb. Nu is het gemiddeld 55 dagen. Een inwendige echo wees wel uit dat er wel een stuk of 10 rijpe eitjes zaten maar uiteindelijk springt er geen ééntje. Hoop dus niet dat ze door die clomid ineens allemaal gaan springen :hand:

Ik zit nu aan de tweede clomidkuur. Zit nu op dag 8 van mijn cyclus en ik had het idee dat mijn eisprong vorige maand veeeel te vroeg was, dus ik ben vanaf vandaag met ovulatietesten begonnen. Dan koop ik er maar meer hoor deze keer…

Wil het nu allemaal wel in de gaten houden want ik vind er niks meer aan eigenlijk, dat babygedoe. Meer er last van?

Gelukkig had ik na de eerste ronde clomid een cyclus van 28 dagen ipv 55! Helaas niet zwanger. Ben nu aan de tweede ronde begonnen en ik zit nu op dag 15. Erg spannend. :pray:

Misschien een beetje niet zo’n fris vraagje, maar hebben jullie als clomidslikkers ook veel meer afscheiding dan normaal?

Ah kijk hier zijn de Clomid gebruiksters. Ik ga deze week dus beginnen met de 1e kuur van 5 dagen. Ik ben benieuwd. Ik hoop zo dat het werkt en dat mijn cyclus korter wordt. Ik heb trouwens geen uitgebreid onderzoek gehad maar alleen 2 x bloed prikken en 2 inwendige echo’s. Viel me mee.

Hoe is het nu met jullie? Degenen die nu 1 of 2 keer Clomid hebben gebruikt? Moeten jullie daarna naar de gyn. Ik hoef pas terug te komen na beide kuren en niet tussendoor nog. Op andere sites of forums lees ik dat de dames terug moeten komen rond de 14de dag om naar het eitje te kijken. :think: