clomid en effecten

ja vage zooi maar hoor volgende keer als je gaat moet je dingen vooruit bespreken dan weet je waar je aan toe bent .

als je nu geen goede ei hebt gehad zouden ze kunnen verhogen … maar ja je weet niet wat je gyno wilt , vind het maar gek aan toe gaan bij je gyn .

Dat was niet erg charmant idd. Ik hoop maar dat je niet zo als wij bijna 3 jaar moet wachten, tot er daadwerkelijk iets gebeurd.

:frowning: Bianca wat vervelend. Ik ben nu aan de clomid 100 mg inmiddels. Ik ga maandag er weer mee beginnen. Ik mag nog 4x clomid gebruiken geloof ik, dan wordt het Pregnyl spuiten :frowning: ik haat naalden!

xxx

Summerchilld

tja meid je moet er wat voor over hebben he :wink: 6 maanden kan maar het kan ook langer gegeven worden en dat word ook nog wel eens gedaan

heb je al een samenlevings test gehad ? zaad controle ?

de kuur clomid gaat meestal als volgt 1 tablet gedurende 5 dagen ik had dus dag 3 tot dag 7 andere beginnen weer op een andere dag voorgeschreven.

werkt het niet dan kan de dosis omhoog zelfde maar dan 2 tabletten werkt dit wel dan kan je het 6 maanden proberen .

werkt dit niet dan ga je naar 3 tabletten en als erna dit werkt ga je ook 6 maanden verder met de laatste dus kan je dus 9 maanden aan de clomid zijn op een goede dosis.

werkt het hierna niet of niet meer dan worden er injecties ingezet en of gaan ze eerst allerlei andere onderzoeken doen voordat je verder mag maar dan zit je niet meer bij een gyno maar een ferti arts .

onderzoeken kunnen zijn baarmoeder foto , kijkje nemen in de baarmoeder zonder de foto , er word naar al je hormonen gekeken , het zaad van je man word meerdere malen gecontroleerd en dan erna word gestart met een ander medicijn.

Ik heb vandaag de bloedtest gehad om te kijken of ik zwanger ben ja of nee. Zoals ik al min of meer verwachtte ben ik niet zwanger. Dus het hele circus begint weer van voor af aan.

o Wat vertekend dat je toch niet zwanger bent :frowning: ik was ook gewoon ongesteld geworden. Vandaag weer aan de clomid. Ik mag nu gewoon 6x door gaan om te kijken of er resultaat komt. :slight_smile: ik heb gevraagd aan de arts of ik ergens rond mijn eisprong nog een echo mag, want ik vind dat veel geruststellender. Ze zei dat ze nog 1 ronde willen kijken of het goed gaat :slight_smile: en dan gewoon klussen met beleid hihi… Als de clomid niet werkt binnen 6x wordt er weer gekeken. Zelfde dosis of hogere dosis. Ik hoop zo dat het werkt. Mijn lief en ik zijn beide gezond en jong, maar zelfs wij zijn nog niet gezegend met een kindje. Blijkbaar heeft de onvruchtbaarheid niets te maken met leeftijd… Zo zie je maar… Dokters hebben niet altijd gelijk XD succes dames!

summerchild vind het erg vreemd dat je de rest van de controles niet krijgt … die horen er bij zaad controle, samenleving test , want als een van die dingen niet goed is zal je meer hulp nodig hebben …

Samenlevingstest??? Geen idee wat dat precies is, maar zaad controle is er wel geweest. Dat was dik in orde… :slight_smile: Mijn dieet is al goed begonnen, 1,5 kilo afgevallen sinds maandag :slight_smile: Schijnt ook door de clomid te komen geloof ik… is het makkelijker om af te vallen, tenminste stond ergens op een site… of het waar is is nog maar de vraag :eh: Nu vandaag even een lekker dagje thuis. Beetje opruimen en gehaktballen draaien haha!

xxx

Summerchild

een samenlevings test is een test om te kijken of je slijm niet te zuur is en dus de zaadcellen niet gelijk dood .

Ja, dat wordt toch gedaan door een uitstrijkje te nemen? Dan heb ik het waarschijnlijk wel gehad.

Ik heb inmiddels zoveel testen gehad, ik weet het zelf af en toe niet meer. Ik krijg 21 januari nog een echo :smiley: En dan is t ff kijken of de clomid goed aan slaat! :lol:

xxx

Summerchild

een uitstrijkje is weer heel iets anders dan een samenlevings test :wink: een samenlevings test moet je smorgens zeg maar gemeenschap hebben en dan naar het ziekenhuis en dan nemen ze wat slijm af om te kijken of het niet te zuur is en of er nog zaadcellen in leven :slight_smile: al die testen ik weet hahaha een BM foto kan er ook nog gemaakt worden .

ik wacht nu op prog prikken en dan hoor ik verder van hoe en wat zaad is net weer weg gebracht voor extra controle voor de iui :slight_smile:

liefs

Oké Nee dan heb ik dat onderzoek niet gehad XD dat Zou manlief wel leuk vinden denk ik Haha! Wel is gekeken of mijn zuurgraad goed was. Ik herinner me dat ineens. Ik zit op dit moment in een hele stresvolle situatie :frowning: en denk dat dat ook niet goed voor me is. Ben ook heel erg moe, dat komt niet vaak bij een adhder voor. Slaap gerust nu 9 uur. Terwijl ik anders maar 7 uur max slaap :frowning: Snap niet hoe normale mensen altijd zoveel kunnen slapen XD mijn vriend slaapt ook altijd veel… Maarja op het moment ik ook… Na 10 uur stort ik in :frowning: het is een wonder dat ik nu nogg wakker ben haha! Ga nu wel lekker slapen :slight_smile: hopelijk doet het me goed. Morgen weer vroeg dag! (helaas) xxx summerchild

he meid das ook niks :frowning: zijn toch hormonen he die doen soms dingen met je lichaam …

wie weet is het snel raak meid :slight_smile:

Haha Nee het is nog niet raak. Ik moet morgen mijn laatste pillen clomid. Maandag een echo. Ik ben benieuwd hoe het er binnen aantoe gaat. Ben wel benieuwd. Ga er maar niet vanuit dat het deze maand lukt met de stress die ik heb. Als het toch lukt is het mooi mee genomen. :slight_smile: Xxx summerchild