clomid en effecten

ja prima had ze snel in huis heb de cassettes wel genomen :slight_smile:



vind ovu testen toch best soms moeilijk af te lezen :slight_smile:

Eerste ronde dat ik clomid gebruik voor iui. 2 tabletten per dag (dag 3 t/m 7). Had altijd al een goede eisprong maar voor de zekerheid toch clomid. Merk helemaal niks. Dus 0 bijwerkingen. Ben benieuwd of het ook iets heeft afgedaan. Morgen een echo om te kijken naar de/het rijpende eitje(s).

Ik heb tot 2 keer toe Clomid moeten gebruiken, omdat ik ook PCO heb. Ik heb zowel voor mijn dochter in 2002 en voor mijn zoon in 2007 9 kuren gehad, 150 mg. En ppff die bijwerkingen. Ik had voornamelijk last van opvliegers, echt niet normaal, en ze komen van binnenuit, dus weinig aan te doen. Ook had ik last van “lichtflitsen” in de ogen. Zeg maar, als ik snel met mijn ogen van links naar rechts ging zag ik de lampen van de auto’s als strepen. Dat was ook erg vervelend en reden voor de gyn om over te stappen op injecties. Dat dreigement had hij eerder moeten uiten, want juist die kuur werd ik zwanger.



Succes meid !!!



Esther

Tabletjes hebben goed het werk gedaan. Iets te goed eigenlijk want er zijn 3 goede eitjes. Dus de volgende ronde krijg ik een lagere dosis. Maar hier dus totaal geen bijwerkingen.

Miepel: zijn ze niet eerst begonnen dan met 50 mg bij jou?

Nee, ik moest gelijk 2 nemen. Is dan 100 dacht ik. Nu zit ik in de volgende ronde en moet ik er 1,5 nemen.

Hier ook een clomid gebruiker. Ik zit nu in mijn 2de cyclus, eerste cyclus 50 mg, en behalve mijn humeur beïnvloeden heeft het weinig gedaan. Deze cyclus 100mg, ik heb ook wel “last” van een hogere temperatuur vooral 's nachts. Maar mijn humeur pfff, ik ben zo niet mezelf, ik jank om alles, irriteer me aan dingen die me normaal niks zouden doen.

Ik heb echt met mijn man te doen.



Ik heb endometriose waardoor mijn linker eileider en eierstok verkleeft zijn, waardoor ik aan mijn linker eisprong niks heb zeg maar, en daar zit ie de laatste 4 of 5 cycli a. We hopen dat de clomid de rechterkant stimuleert. Ik moet morgen naar het zkh om bloed te prikken, en krijg dan te horen wanneer ik moet komen voor een echo, om te kijken of we dit keer de eerste poging iui kunnen doen.

summerchild hoe gaat het ??



merk duidelijk dat ik geen clomid meer gebruik cyclus worden langer heb vandaag pas mijn ei gehad gelijk mijn banner aangepast dus ga over de 40 dagen heen … nou ja beter een ei dan geen ei toch …



Bianca-k ik had ook erg veel bijwerkingen , opvliegers hoofdpijn , haaruitval , buikpijn heel erg emo en heel sacho ook . ik zat op de 150 mg .

ik heb 9 jan afspraak weer met de ferti arts en hoop dan de iui in te gaan .



miepel wat apart zo ken ik niet , heb nu 5x clomid gehad ( en daarvan 5 kids gekregen maar elke keer weer begin 50 mg en dan opbouwend afgelopen sept laatste keer clomid gehad 6de keer ook weer 150 mg heb nu een pauze van 3 maanden . die is nu dus om .

Hey hey,



Zo he… was helemaal het topic vergeten, omdat ik geen mail meer krijg dat er berichten zijn :x



De laatste keer 27 dec naar de dokter toe geweest. Daar waren twee eitjes te zien die moesten springen. Ik een paar dagen geleden net voor oud en nieuw pijn aan mijn buik. Rechterkant van mijn onderbuik. Leek alsof ik heel erg moest plassen en de pijn trok door naar beneden. Uiteindelijk na een aspirientje ging het wel weer.

Ovulatie testen en temperatuur hebben niets uitgebleken :eh: Ik had toch echt veel pijn en na een dag was het weg :think:

Nu inmiddels sinds gister onwijze pijn aan mijn tepels en borsten. (ook bijna heel de dag hard :x) groter geworden en roder lijkt het wel. :roll: Ik heb geen idee, zit met veel vragen. Kan ik zwanger zijn en hoeft het niet dat temperatuur omhoog gaat of de ovulatietest iets uit wijst??? :eh:

Heeft iemand een idee???





Liefs

Summerchild

Vaag Summerchild, het klinkt wel als een eisprong, maar als de testen en temperatuur niks aangeven, lijkt me dat niet.



Ik heb maandag bloed laten prikken, en ik moest gelijk dezelfde dag terug om een echo te laten maken.

Daarop waren 2 prachtige eitjes te zien aan de rechterkant, mijn goede kant. Dus ik heb vannacht pregnyl moeten spuiten om de eisprong in gang te zetten, en morgen krijgen we onze eerste IUI. Ik kan het nog niet geloven!!!

Dat is wel goed nieuws Bianca :smiley: Ik hoop echt dat het gelijk aan slaat!!! :-*



Ik hoop dat het raadsel snel wordt opgelost :frowning:

Ik hoop voor jou ook dat je snel duidelijkheid hebt.



We mochten ook wel een goed nieuws krijgen, we zijn in april 3 jaar bezig met zwanger raken, en behalve een zwangerschap met een miskraam op 7 weken is er niets gebeurd. We hebben in september of oktober 2011 al toestemming gekregen voor IUI, maar vanaf toen zat mijn eisprong steeds links.



We hopen natuurlijk dat het gelijk raak is, maar ik ben wel zo realistisch dat ik weet dat dat bijna nooit zo is.

Ik ga heel hard voor je duimen!!! :pray:



Heel erg veel succes gewenst en ik stuur positieve energie naar je :inlove:



Liefs

Summerchild

summerchild als de ovu testen niks aan wijzen en je temp niet omhoog gaat is het denk ik niet goed gegaan . ik weet niet wanneer je test en met welke testen ? heb je elke dag getest 1x of meerdere keren ?

hey. ik heb vanaf de dag dat de dokter zei dat ik een ovulatie kon krijgen getest. En die lieten niets zien, maar toen waren de testen helaas op. En ben ik verder gegaan op mijn temperatuur alleen te testen. Op de laatste ovatie test die ik heb gedaan zag ik eerst een dikke test streep, maar die verdween toen weer :frowning: en sindsdien doe ik alleen nog temperatuur testen. Maar die blijft op 36.6 hangen inmiddels. In de avond 36.9C. Vorige week had ik wel rare schommelingen in mijn temperatuur. Maar geen drastische verhogingen…xxx summerchild

hai een pos ovu test is als je 2 dikke strepen hebt van de zelfde kleur of donkerder ligt er aan welke testen je hebt . als je ze een tijdje gebruikt dan ga je het herkennen welke kleur een pos test is .



vlak na de eisprong stijgt de lichaamstemperatuur met 0,2 tot 0,4 graden celcius. en deze blijft tot aan je menstruatie Pas als je minimaal drie dagen een stijging hebt gehad van minimaal 0,2 graden kun je ervan uitgaan dat je eisprong is geweest. dus met tempen geeft die na de eisprong aan .



Ik hoop da je lekker geklust hebt en dat je een raakschieter hebt



groetjes :wink:

Nou dat klussen zit wel goed. :stuck_out_tongue: mijn lief gebruikte het als smoesje :twisted: “nee, we moeten echt hoor lieverd, want willen toch een kindje” :stuck_out_tongue: haha! mannen :roll:



Mijn lichaam heeft nooit gewerkt zoals het moet, dus ga er nu ook niet vanuit dat het zo is… en hoop inderdaad dat het raak is geweest. :slight_smile:





xxx

Summerchild

Bij mij werkte de ovulatietesten ook nooit…maar ik had met CLomid (100 mg) wel een eisprong. Inmiddels ben ik 2 keer zwanger geworden met CLomid en heb ik 2 prachtige ventjes :inlove:

herkenbaar hoor al die bijwerkingen. Vooral de opvliegers! :?

Ik heb de afgelopen 7 maanden clomid gebruikt en wij starten dezE maand met IUI.

Weer een nieuwe spannende fase…

Succes girls…



gr jan10

Wij hebben gister onze eerste IUI gehad. Het stelt eigenlijk niks voor. Nu komt het grote afwachten, ik moet over 2 weken terug om bloed te laten prikken om daarna te horen of ik zwanger ben of niet.



Ik voel wel dat er iets in mijn buik gebeurd is. Het voelt een beetje beurs, ofzo. Waarschijnlijk omdat ze werkelijk met de katheter in mijn baarmoeder is geweest.