Clomid: controle echo en progesteron?

Ik ben vanmiddag op spreekuur geweest.



De dokter vroeg hoe het ging met de Clomid. Toen ik antwoorde dat ik nu wat heftiger op de 100 mg reageerde keek ze me wat raar aan.



Wat blijkt nou, ik heb WEL een eisprong gehad vorige maand en ik had gewoon weer 50 mg moeten slikken. Erg lekker dus van de secretaresse… Die gaf aan dat mijn progesteron te laag was, ik dus geen eisprong had en ik 100 mg moest slikken.



Gelukkig wou ze wel een echo maken en resultaat is dat ik nu aan iedere kant een mooi eiblaasje heb zitten, die mooi ontwikkelen en nu allebei ruim 20 mm zijn :dance: Ik kreeg zelfs de foto’s mee. Ik dacht dat ik het ziekenhuis uitzweefde, eindelijk een positief iets :dance:



Nu :pray: dat een van de twee aanslaat.



Mijn humeur kan niet meer stuk vandaag :dance: :dance: :dance:

ha meid ,

kijk eens aan zeg dat is goed nieuws 2 eitjes wow !!:slight_smile: ga heel hard duimen voor je hoor :slight_smile:

darkchild hoe is het met jouw nu een maand verder ??

Hoi Nathasha,



Hier gaat het op zich wel goed, zit nu op dag 20 van ronde 3. Sinds gisteren last van een beurs gevoel en vanmiddag voelde het alsof ik ongesteld moest worden. Tja, dan zit je daar weer over te malen :roll:



Hoe is het met jou? Heb je nog veel bijwerkingen? Ik las dat je er veel last van had?

ha meid nu gaat het wel alleen heb ik erge last van mijn stuitje … dat heeft een andere oorzaak zitten en en opstaan is zo pijnlijk maar ja liggen kan ook

nie de hele dag



vandaag ga ik naar de ferti arts toe kijken wat ze zegt en kan doen :slight_smile:



zit ook in 3de ronde nu ben erg benieuwd :slight_smile:

vandaag geweest toch weer clomid mee gekregen voor 3 maanden en verplicht afvallen 13 kilo moet er minimaal vanaf :frowning: wel een beetje een bommer maar ja moest met ovulatie testen aan de slag gaan ook …



morgen gaan we beginnen met diëten en veel sporten en hopen dat ik over 3 maanden want dan moet ik terug komen genoeg ben afgevallen minimaal die 13 kilo ik hoop zelf stiekem iets meer :slight_smile:

Hmmm, mijn vorig berichtje is blijkbaar niet gepost :think:



Wow 13 kilo, das niet niks, maar je staat er wel positief tegenover als ik zo lees :slight_smile:



Hier moet er eigenlijk ook weer wat van af. Was zo dapper 4,5 kilo afgevallen begin dit jaar, maar daarna was het er ook zo weer aan :frowning:



Ik heb gelukkig geen testen nodig, kan precies merken wanneer ze de sprong wagen nu ik aan de clomid zit.



Ik denk dat ik ook maar weer ga Dr. Frank-en :slight_smile: Beviel me wel goed. Alleen die 10.000 stappen die ik eerst moest zetten gaan hem echt niet worden. Dan maar een uurtje fietsen per dag :slight_smile:



Heel veel succes met afvallen :slight_smile: ik :pray: :pray: :pray: dat je afspraak over 3 maanden anders loopt dan nu de planning is :wink:

ja is best veel he . ik probeer positief te blijven dr frank heb ik gedaan werd ik misselijk van en die maaltijden jakkk hahahaha begin gewoon met gezond eten weinig koolhydraten en sporten en geen koek snoep etc :slight_smile: dat gaat een hoop schelen





hoe merk je dat je ei hebt dan ??

Ik heb nog nooit de maaltijden van de site gevolgt. Maar nam wel als leidraad de groenten en dingen die je allemaal mocht. En ik heb koolhydraatarm brood van de bakker. Daar zit nog te veel in als je heeeel streng het dieet gaat volgen maar het is al veel beter als een bruinbrood



Ik heb nu al op de afgelopen 16e cyclusdagen slijmontwikkeling (sorry, weet er geen beter woord voor) en dit is ook alleen op die dag. Vaak is nadie tijd ook het drukkende gevoel van mijn eierstokken.

Misschien dat ik er de volgende ronde ook wel een test tegenaan gooi :slight_smile: Altijd fijn om het echt zeker te weten :slight_smile:



Ik heb wat moois gekregen van een vriendin :slight_smile: Een houten engeltje, daar doe je een briefje in met je hartewens. Ze staat nu op mijn nachtkastje en je weet vast wel wat er op dat briefje staat :slight_smile:



Het nichtje van mijn man voorspelde al een tweeling in oktober :slight_smile: Waarom anderen meteen over een jongen beginnen :stuck_out_tongue: Ach, het houd de familie bezig :wink:



Misschien doe ik wel gezond met je mee :slight_smile: Lekker fietsen met de hond en weer wat regelmatiger eten :slight_smile:

ha meid

slijm is juist goed zeker als helder en erg rekbaar is :slight_smile: dan zit je in je vruchtbare periode :wink:



wat onwijs lief van je vriendin zeg :slight_smile: ik weet zeker wat er in het briefje staat meis ik ga hard duimen voor je hoor :-*



kijk een 2ling zou helemaal mooi zijn toch hahahahah



ik eet 3x perdag smorgens volkoren brood 2 stuks zonder boten met mager belegen 1 yakultje in de middag of 2 broodjes met cup a soep en komkommer plakjes of een zelf gemaakt soep met komkommer of een salade



rond 16.00 een kop koffie verkeerd met een plakje ontbijtkoek



dan avonds avond eten en later een stukje fruit en veel drinken :slight_smile:



liefs

He meis,



Hoe gaat het nu, kun je het een beetje volhouden?



Dat klikt heel goed :slight_smile: Je mag trouwens gerust halvarine op je brood smeren. Daar zit vaak ook goede stoffen in die je nodig hebt, dus dat hoef je niet perse te laten :slight_smile:



Ik heb er gisteren een test tegenaan gegooid bij mijn vriendin. Ze had er nog een liggen en we hadden allebei zoiets van, laten we het proberen. natuurlijk te vroeg want woensdag is mijn Nod en dus negatief. Toch geef ik de moed nog niet op. Ik ben zo moe, zo emotioneel en loop nog steeds met krampjes rond.



De duimpjes draaien hier hard voor ons allebei :smiley:

he meid ja het gaat wel alleen ben aangekomen nu snap er geen hol van wahahahaha misschien vocht ofzo nou ja hoop dat van de week weg is …



spannend zeg ja denk nog te vroeg meid wacht even tot dinsdag …



ik ga duimen voor je hoor knuffel :slight_smile:

Dankjewel meis :smiley:



Ben je meer gaan bewegen? Als je namelijk gaat sporten kweek je natuurlijk ook spieren en die wegen zwaarder dan vet :slight_smile:



Ik had dat ook, ik viel maar niet af en bleef maar lopen en lopen :slight_smile:



Knuff terug!!!

nee meis niet gesport ivm met stuitje maar benen worden stijf dus morgen gaan we hard aan de slag ga weer shake doen in de morgen en soepje in de middag en avond licht zonder koolhydraten :slight_smile: zeker 5 dagen pw :slight_smile:

Dat moet zekers gaan lukken :smiley:



Vanmorgen kwam hier de :evil: :evil: :evil: langs :frowning:



Heb dan ook een baal dag. Merkt manlief nu net ook nog op dat ik niet echt vrolijk ben vandaag… :roll:

he meid :hug: :hug: :hug: :hug: balen zeg leef met je mee probeer postief te blijven en te denken op naar volgende maand dikke kus

Dankjewel.



Tja, hoe eerder het komt, hoe eerder de clomid er weer in zit :slight_smile:

wahahahahaha ja das waar zo kan je er ook over denken lol :slight_smile:

Hee dames,



Ik meld me alvast weer even hier, hoop namelijk binnen korte termijn weer aan de clomid te gaan. Eerste is er mbv clomid en we zijn al even bezig voor de 2e, maar met dezelfde problemen als toen. Mag vanmiddag de verwijzing naar de fertiliteitsarts ophalen, dus dan even afspraak maken.



Ik lees alvast mee! :slight_smile:

tierr suc6 vanmiddag :slight_smile: hopen dat je het snel mee krijgt :slight_smile: