chocolade fontein

:think: ik denk alleen maar gehannes en veel troep als ik dit zo lees :oops:



hier gewoon een recaudje en een schaaltje met een handvat :thumbup:

We zijn gisteren uit eten geweest en daar hadden ze een “proffessionele” chocoladefontein. Die liep wel lekker soepel door. Volgens mij was mijn chocolade wel te dik. Ik las net over mengen met melk, dat klinkt beter dan mengen met sla olie. Nou de volgende keer maar eens proberen.

Mijn schoonvader had ook een chocolade fontein in zijn kerstpakket maar hij vond er niet veel aan en mijn schoonmoeder vond het maar een gedoe dus nu hebben wij hem gekregen!

Wij gaan hem denk ik op oud jaars avond gebruiken, heb er nu al zin in!!

Hier was het veels te dik :thumbdown: wel lekker maar het liep dus helemaal niet :naughty:

Wij hadden geen olie gebruikt, dat doe ik dus de volgende keer wel :drool:

IS HET NOU NIET ‘‘SLIM’’ :shifty: caps :oops: om van die chocolade korreltjes…voor chocoladefondue te halen,heb je bij de noten speciaalzaak vaak,dat smelt makkelijk én zit al room o.i.d in zodat het vloeibaar is… :thumbup:

Ja, ook hier een kerstpakket met een chocolade fontein :wink:



Misschien verschilt het per merk fontein, maar bij ons liep ie goed hoor, vond ik. Ik had er 400 gram melkcholcolade van het eigen merk van de plus ingedaan. Eerst gesmolten in de magnetron.



Ik vond het veeeeeeeeeeeel te zoet, dat dan weer wel, maar ik hou ook meer van pure chocolade dan van melk :think:

Ik heb een Breston en gebruikte 1 kilo pure chocolade van eigen merk C1000. De volgende keer ga ik melk chocolade gebruiken en zorg dat ik het aanmeng met melk of olie. En het smelten doe ik in de magnetron. Ik het apparaat duurde dat geloof ik wel een uur.

Ik heb vandaag van die caps bij de C1000 gehaald ben benieuwd of dat gaat werken waren speciaal voor dit soort dingen

@marielle wrote:

Ik heb vandaag van die caps bij de C1000 gehaald ben benieuwd of dat gaat werken waren speciaal voor dit soort dingen




Oh???

Waar liggen die dan bij C1000? Gewoon bij de chocolade afdeling ofzo? Lijkt me wel handig.

Nee hier lagen ze tussen de speciale kerst dingen de kransjes en sausjes en dergelijke en anders ff vragen het is van het merk Torras chocolade fondue

Wij hadden ook een chocolade fontein in het pakket maar hij paste niet in mijn auto…

@ruud wrote:

Wij hadden ook een chocolade fontein in het pakket maar hij paste niet in mijn auto…




hahahahahaha :mrgreen: :mrgreen:

Zooo ruud, waar is dat?

Dat ziet er echt zo mooi uit :shock:

@Marlous wrote:

Zooo ruud, waar is dat?

Dat ziet er echt zo mooi uit :shock:






Ergens in een Spaans of Portugees sprkend land zal even zoeken.



Edit klik voor meer choco fontein foto’s.

nou ik heb weer chocolade gekocht voor oud & nieuw :drool:

Dit keer bij de chocolatrie, korrels en gevraagd hoe het moest :shifty:

En ik weet nu hoe het moet :dance: cacao boter ook in korrels, meesmelten met het chocola :thumbup: en dan moet het goed gaan :mrgreen:

Mn moeder kocht haar fontein bij de AH voor 30 euro, hij was afgeprijsd.

We gaan het testen met oud en nieuw met vers fruit!!! :drool:

Daar hebben wij hem ook van, ik zou precies doen wat er in de beschrijving staat met die olie, anders lukt het echt niet.

Wij hadden minder olie gebruikt hij liep dus helemaal niet, de chocolade gewoon een half uur van tevoren aan zetten in het apparaat of eerst au bain marie verwarmen of gewoon zonder aan te branden in een pannetje.

Bij onze wokchinees (wij zijn vanavond aan het wokken geweest :drool: ) hebben ze bij het toetjesbuffet ook een chocoladefontein, lekkerrrrrrrrrrrr… :drool: :drool: :drool:

Ik vind het een geweldig idee, maar hoe maak je zo’n ding weer schoon???



Ik heb zo’n hekel aan schoonmaken van dat soort dingen, gaat het een beetje makkelijk???

Gaat heel makkelijk als je een vaatwasser hebt, je gooit alles er in :mrgreen: , behalve natuurlijk de onderst korf waar de chocolade in ligt, want daar zit het motortje in. Die maak je gewoon schoon, maar dat gaat heel makkelijk hoor. Je moet hem alleen niet een dag laten staan, dan wordt het een strijd :wink: !