chocolade fontein

Wie heeft er ervaring met een chocoladefontein en wat kan je hier allemaal bij gebruiken? Ik hoorde iets over lange vingers, spekjes en fruit?

En hoeveel en wat voor soort chocolade ben je nodig?

haha zeker ook een kerstpakket gekregen? :mrgreen:



mijn vriend had ook een chocoladefontein erin zitten, gaan we 1e kerstdag gebruiken. dus ben benieuwd naar de verhalen van anderen!! :drool:

Hier zat hij ook in het kerstpakket en ook wij gaan hem pas met kerst gebruiken :drool:

Hier zat er al puur en witte chocolade bij en marshmallows bij :drool:

We kopen er nog fruit bij :drool:

Maar hadden jullie dan een chocolade fontein of chocolade fondue in je kerstpakket? Ik heb hem zelf gekocht en wil hem op kerstavond gebruiken. Maar weet nog niet zo goed hoe en wat je er allemaal bij kan doen…

Fruit, dan denk ik banaan ofzo? Wat voor soort nog meer?

Ik heb een chocolade Fontein :drool:

En er zit een boekje bij, ik zal eens ff kijken :angel:

Wij hadden chocolade fondue in het pakket zitten, met een blok kookchocolade en marshmallows…deze gaan we 2e kerstdag onder ons 3 jtes opeten na gewoon te hebben gefondeud :drool: Hopenlijk smaakt het, we hebben het ook nog nooit zelf gedaan. Op vakantie kregen we er fruit bij, maar dat was geen fondue maar een fontein.

Oké

daar staat in:

Gebruik altijd vers fruit, niet alleen voor de lekker maar ook voor de mooi :drool:



Bij het serveren is het altijd leuk een mooie combinatie van kleuren te maken.

Met sateprikkers kunnen er spiesjes gemaakt worden, die je dan onder de fontein kunt houden.

Fruit op schalen of borden kunnen op kleur neergelegd worden, een toefje mint of basilicum om het af te maken, een kleurig lekker resultaat.



Als je stukjes banaan gebruikt, niet te lang van te voren snijden dan worden ze bruin.

Een beetje citroensap doet wonderen.

Kinderdiptip

Dip na de chocodip nog even in de gekleurde hagelslag of nootjes



Roomsoesjes, allerlei koekjes, marshmallows :drool:

hmmm, wij hebben er geen maar het klinkt goed :drool:

(verse) ananas lijkt me er erg lekker bij, en aardbeien (wel erg uit het seizoen) en druiven, oh en peer :thumbup:

Oh ik wil ook zo’n fontein wat klinkt dat gezellig en lekker zeg.

Wat erg lekker is, maar oh zo fout: cake…in blokjes…hmmmmmmmm 8)

wij doen sinasappels, aardbeien, appels, frambozen, lange vingers…

Ik heb bij een bedrijf gewerkt waar we met van die grote fonteinen op beurzen staan en feesten ed . Weet je wat heeeeel lekker is om te mee te dippen…roomsoesjes :drool:



Wat wij altijd gebruiken als dippings:



Aardbeien

stukjes banaan

marshmalows

lange vingers

ananas

Ananas is ook :drool:

En aarbei natúúrlijk :angel:

ik had ook litchies (schrijf je dat zo :eh: ) die vruchten in een harde schil met een pit erin,erg lekker met chocolade

En bij de AH heb je gesneden vers fruit (hoe bedoel je lui :silenced: ) en daar zaten stukjes avocado en MANGO jaaa mango dat was ook lekker!

Lekker hoor :drool: :drool: :drool:

fruit, bescuitjes (harde droge koekjes), lange vingers, cake, mini bagels, mini donuts, en als toetje ijs met chocoladesaus :mrgreen: :wink:

soepstengels

Ehm… ik loop natuurlijk ernstig achter, maar…

…wat is een chocoladefontein?!



Toevallig ook diegene die wij hebben zie ik :mrgreen:

Ooooooohhhhhhhh ik wil ook zo’n chocoladefontein! :drool: :drool: :drool:

Maar es kijken wat het kost!





Liefs,

Moon

@spooky wrote:

Ooooooohhhhhhhh ik wil ook zo’n chocoladefontein! :drool: :drool: :drool:

Maar es kijken wat het kost!





Liefs,

Moon




Het is erg populair op moment, dus je hebt ook zeker betaalbare… :thumbup:

En wáár kun je die kopen? Vind ik ineens ook wel errug leuk om dinsdag met alle gasten te doen!