chocolade fontein

Blokker heeft hem nu voor 25 euro (geloof ik :think: )

Ik heb hem gister net bij de Wehkamp besteld voor 39.95

OH, ik heb al heel veel ideetjes opgedaan nu. Lijkt me echt leuk om te doen. Hij ligt nu nog ingepakt onder de kerstboom en we gaan op kerstavond pakjes uitpakken en dan wil ik hem ook eigenlijk wel uit gaan proberen. :smiley:



Wat ik alleen nog niet gelezen heb , hoeveel en wat voor soort chocolade je kan gebruiken. Kunnen er gewoon chocoladerepen in of moet je er aparte chocolade voor kopen.



ik kan niets nazien in de gebruiksaanwijzing, want ook die zit ingepakt :oops:

Het beste is chocolade met meer dan 70% cacao. Je kan speciale kopen, maar ik heb gewoon bij de supermarkt Swiss-repen gekocht…

Dat staat ook op de repen, die van Swiss is geloof ik 76% cacao :drool: :mrgreen:



In het kerstpakket zat ook witte chocolade :drool: en die heb ik niet bij de AH gezien :think:

Maar wij hebben ook een Chocolaterie winkel hier :drool: :drool:



Hebben jullie zo’n grote Lous :drool:

Wij hebben deze van Tristar … je ziet ook chocoladerepen die verkopen ze bij de AH :angel:



Nee Vic, die van mij is net zo groot als die van jou geloof ik…



Maar leuk is het toch wel…Ik gebruik de gewone repen en zal er slagroom doorheen doen 8)

@Marlous wrote:

Nee Vic, die van mij is net zo groot als die van jou geloof ik…



Maar leuk is het toch wel…Ik gebruik de gewone repen en zal er slagroom doorheen doen 8)




Moet er slagroom doorheen :o want dat moet ik dan nog gaan halen :o

@victoria wrote:

@Marlous wrote:
Nee Vic, die van mij is net zo groot als die van jou geloof ik…



Maar leuk is het toch wel…Ik gebruik de gewone repen en zal er slagroom doorheen doen 8)




Moet er slagroom doorheen :o want dat moet ik dan nog gaan halen :o




Dat wist ik ook niet :?

Ik had wel gehoord van een klein beetje slaolie, omdat het dan beter stroomt ofzo?



Hebben we hier op KOK geen mensen met ervaring, of gaan we het met de feestdagen allemaal voor het eerst proberen. :smiley: :wink:

Het hoeft niet, het mag :wink:

Als je dan toch uit je dak gaat, dan goed…



En slaolie zou ik echt niet doen. Vind ik echt een smerige gedachte :eh:



Maar goed, ik ben geen chocolade-fontein expert hoor.



Ik zou zeggen: doe wat jezelf lekker vind…



Daarom heb ik pure chocolade gekocht en doe ik er slagroom door.



Je kan bij chocolaterieen ook melk-chocolade kopen voor de fontein bijvoorbeeld…



Ik vind eigenlijk dat iedereen (het is een HIT) op de bewuste dag een foto moet maken en hier plaatsen :mrgreen:

Ik heb pure chocolade, dus slagroom klinkt :drool:

Ook heb ik witte chocolade, die doe ik dan met Oud & Nieuw

En ik zal een mooie foto maken :wink:

Oh ik krijg al helemaal zin in oud en nieuw heerlijk

Oh en over de olie, er staat in het boekje je kun een beetje smaakloze zonnebloemolie aan toe voegen :sick: maar dat lijkt mij ook niets :sick:

@Marlous wrote:

Ik vind eigenlijk dat iedereen (het is een HIT) op de bewuste dag een foto moet maken en hier plaatsen :mrgreen:




goed idee! zal zeker paar foto’s maken :mrgreen: :drool:

ooooooooooooooooooooohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh wat was dat héérlijk!!! :shock: :mrgreen: :drool: wij hadden marsmellows, ananas, lange vingers en aardbeiden om eronder te dopen :drool: heb een paar foto’s gemaakt, zal ik als ze op de pc staan ff plaatsen



maar… bij ons duurde het wel een uur voor dat de chocolade was gesmolten! waren niet zo handig geweest om dat van te voren te doen :shifty: dus hadden een uur extra tijd om het avondeten te laten zakken :mrgreen:

Hier duurde het smelten ook zoooo langggg, en volgens mij had ik niet genoeg chocolade of was het niet dun genoeg. Het was wel HEEL erg lekker, maar hij stroomde niet zo mooi door.



De volgende keer (oud en nieuw denk ik), haal ik melkchocolade die ik eerst smelt in de magnetron en zorg ik ook dat ik meer chocolade heb. Ik had nu 1 kilo. Dat leek me best wel veel eigenlijk…



Ik heb geen foto’s helaas, maar ben wel benieuwd naar die van jullie… :lol:

coba; wij hadden 500 gram, maar was idd zo op!! waren met zn 5en… maar aan andere kant ook niet erg dat het zo op was, anders worden we helemaal moddervet hahahahaha!!

k geloof dat je op marktplaats ook genoeg van die fonteinen kan kopen vanuit kerstpakketten!!

@Amy82 wrote:

coba; wij hadden 500 gram, maar was idd zo op!! waren met zn 5en… maar aan andere kant ook niet erg dat het zo op was, anders worden we helemaal moddervet hahahahaha!!




Wij hadden ook 500 gram, maar vermengd met 2 kopjes melk en we hadden ruim over. Wij waren met z’n zessen en 2 kleintjes…



De dag daarvoor waren we met 4 personen (en een kind uit bed geplukt :oops: ) en toen hadden we ook ruim over van de 500 gram.

We hadden dan wel chocolade van 75% cacao…Vond dit echt genoeg…



Had 2 kilo gekocht voor 2 dagen en heb dus nog heel veel over…



Vond het wel een gehannes. De eerste dag was het te dik en liep het niet lekker genoeg door, gisteren was het te dun en zat onze hele tafel onder de chocoladedruppels…



Vind het moeilijk om de juiste vloeibaarheid te vinden…

Ik heb een showtopic geopend! Mjam, ik krijg er echt zin in. Vanavond gaan wij los :mrgreen: :dance:

Wij hadden hier ook een choco - fondue gekocht voor de kerst, wij gebruikten allemaal blikfruit.

Nu stond er bij ons in het boekje dat je op 1 1/2 kilo chocolade 250 ml slaolie moest gebruiken om het glad te maken en dun.

Wij hadden het au bain marie gedaan daarna in het bakje van de fondue…ook wij hadden te dikken chocolade omdat ik niet zoveel olie erin durfde te doen maar de volgende keer doen wij dit dus wel…en ook al was de chocolade te dik lekker was het wel maar erg machtig.

Onze ouders vonden het wel apart, net zoals wij dat vonden.