chloor in zwembadje

Aangezien het natuurlijk lekker weer is en de badjes weer buiten staan, kun je het water natuurlijk niet dagenlang erin laten staan.

Nu weet ik dat je van die speciale chloortabletten kunt kopen. Maar kun je er ook gewoon bijv. 2 dopjes gewone chloor in gooien zodat het water langer kan blijven staan?

Of worden die chloortabletten aangeraden?

Ik ververs het om de paar dagen…

Of ververs het deels… dat doe ik eigenlijk iedere dag!

geen idee, ik heb choortabletten en die doe ik in zo’n ding daarvoor

Geen idee, lijkt me niet hetzelfde effect geven.

In zwembaden worden ook tabletten gebruikt (werk in een zwembad), met een filter.

Volgens mij word het met gewone chloor ook groen!







Persoonlijk laat ik elke avond 1/3 weglopen en ververs ik, na 4 dagen ververs ik het hele bad.

@oessie wrote:

geen idee, ik heb choortabletten en die doe ik in zo’n ding daarvoor




Dat doen wij ook.

Denk ook dat gloor zo met een dopje er in gooien een ander effect geeft, is dat ook niet te sterk en dus gevaarlijk als ze het binnen krijgen ?

je mag geen gewone chloor gebruiken

mijn man is chemicus en zegt dat je t echt niet moet doen ( hij heeft chloor gemaakt) t is een heel verhaal waar ik ook de ballen van snap maar in dikke bleek of chlorix zitten echt ook andere dingen, het is niet goed voor de gzondheid,



daar komt bij dat de chloortabletten over een aantal dagen heen kleine concentraties afgeven in je badwater,

zou je er chlorix oid ingooien dan heb je dat effect niet

je kunt de concentratie ook onvoldoende bewaken



chloor kan ernstige gezondheidsklachten veroorzaken!



je moet echt gewoon speciale zwembad chloortabletten gebruiken!

hij benadrukt dat gewone chloor echt LEVENSgevaarlijk kan zijn, zeker in een kleiner bad met kleine kinderen



daarnaast is t zo dat alleen t gebruik van tabletten onvoldoende is, wil je t water echt wat langer goed houden zul je er ook een pomp in moeten hebben

bij een kleiner bad is t dus gewoon belangrijk t water te verversen om de drie dagen…je ziet t wel als t goen wordt



bij een groter bad chloortabletten die langzame afgifte van de werkzame stof hebben, en een pomp!

Nee joh geen bleek in een badje doen!!!

Ververs het gewoon elke dag als het een klein badje is :wink:



Wij hebben een bad van 244 cm doorsnede (2300 liter water)

Daar zit een filterpomp aan en elke avond gaat er een chloortablet in (en evt. korrels voor de PH)

Maar voordat er in gezwommen wordt, wordt het water getrest d.m.v. een teststripje (chloorgehalte en PH waarde)

Ik weet niet of er zulke kleine chloortabletten bestaan voor een klein badje :think:

Te veel chloor is ook niet goed, daarom wel even testen met een stripje!

Wij verversen ook elke dag de helft zo’n beetje. Maar ja, er gaat bij ons al zo gigantisch veel water (door een grote vijver) doorheen dat ik dacht dat dit misschien een oplossing zou zijn.



Maar goed…gewone chloor wordt dus afgeraden. Dan toch maar naar de winkel voor chloortabletten!!!



Bedankt voor jullie info :wink:

wij verversen het om de dag helemaal.

wij hebben maar een klein badje (3 ringen hoog en 1.50 meter denk ik? vullen gebeurt tot de hoogte van 2 ringen) en dat water is voor de planten.



De dagen dat het badje op kan zijn de dagen dat de tuin het ook moeilijk heeft en zo herbruik ik dat water op een nuttige manier :thumbup:

Wij hebben iedere jaar weer dat zwembad van het kruidvat : (262 x 175 x 51 cm) maar die gaat iedere dag helemaal leeg. Ik geef de planten water ervan en de rest gaat de afvoer in. Ik vind het erg vies om de kids de dag erna weer in hetzelfde water te hebben :oops: Al die beestjes en plassende (buurt)kindjes :lol: brrrrrrrrrrrrrrrr.

Hier ook zo’n kruid.vat exemplaar waarmee ik iedere dag de plantjes verblijd.

Zovaak komt het hier nou ook niet voor dat het zwembad gevuld kan worden :wink: .

@Sweet-Love wrote:

Geen idee, lijkt me niet hetzelfde effect geven.

In zwembaden worden ook tabletten gebruikt (werk in een zwembad), met een filter.


zwembad met tabletten???? weet niet welk zwembad, maar in de zwembaden waar ik werk/gewerkt heb, was of n chloorvat,(chloorbleekloog) , of Chlorinsitu-IV chloride-arm installatie, welke inhoud, een chloor in wateroplossing wordt bereid uit een zoutoplossing

hier word om de dag t zwembad ververst trouwens

Wij hebben ook een kruitvat bad van 244 m, maar die gooien we 1x in de 3 dagen echt wel leeg. We dekken hem wel af met afdekzeil omdat hij onder een boom staat, maar elke dag legen is met zo’n grote niet te doen.



Helaas zijn hier alle schoonmaakmiddelen voor een zwembadje uitverkocht :?

Maar goed het is hier toch niet lang genoeg mooi weer om de hele tijd in een badje te poedelen :wink:

Verkeerd gebruik van chloor kan levensgevaarlijk zijn. Ga niet inproviseren, maar laat je even informeren. Je kan busjes met chloortabletten kopen. volgens mij moet je ook opletten dat daar geen water bij komt (in het doosje) want volgens mij kunnen er nare gassen vrijkomen als je het doosje later weer open maakt.

Teveel tabletten in een klein badje is ook niet goed.

Goed de beschrijving lezen!!







Wij verversen ons opblaasbadje elke 2 a 3 dagen, afhankelijk van hoeveel troep er in ligt.

Het is geen antwoord op je vraag maar ivm veiligheid worden badjes hier steevast leeggegooid. Elke dag vers water.

Hier gaat het zwembad iedere dag LEEG!!! Heerlijk voor de enorme Hedra haag :mrgreen: krijgen die het badwater en wij de volgende dag het verse water wat anders over de planten zou zijn heen gegaan!

Kinderen vinden dat ook geweldig om bij te helpen!



Geen zwembad gaan proberen “goed” te houden! gewoon het water verversen iedere dag!

Inderdaad Kaboutertje, ook hier wordt het badje met veel plezier leeggeschept met alle gietertjes die er te vinden zijn! Een leuke en nuttige bezigheid. Soms gooiene we het badwater enkel over het gras omdat de tomaten,- paprika,- komkommer,- courgette,- en preiplanten niet tegen water met zonnebrand kunnen :wink:

Als je een klein badje hebt kun je hem dagelijks legen, met een wat groter bad wordt dat toch wel moeilijker hoor.

Bij ons wat groter bad begin ik er in iedergeval niet aan, gloortabletje en af en toe een gedeelte eruit laten lopen en weer wat nieuw water erbij. Ook gaan we regelmatig met een netje door het badje heen om blaadjes ed eruit te halen :thumbup:

Wij hebben ook een bad van 2,5 meter doorsnee maar dat staat hier inmiddels al 3 weken met hetzelfde water. ZOlang je ph en chloorgehalte in de gaten houdt en aanvult gaat dat prima. Ik test het wel dagelijks en zeker voordat Joost gaat zwemmen…



Ik vraag me af of je met zo’n klein badje niet snel teveel chloortabletten gebruikt dus ook ik zou het gewoon leeggooien aan het einde van de dag.