chloor in zwembadje

ik heb hier gewoon een rond badje. maar Vind het eigenlijk een dure grap om hem iedere keer leeg te gooien, helemaal omdat ze zon er niet op staat en er dus al lauw water in moet. maar na 1 dag staan vind ik het badje al echt niet meer fris. Een glibberige bodem en stinkend water… :S

Wij hebben een middelgroot bad en we maken hem iedere dag leeg. We hebben voor weinig geld een dompelpomp gekocht. Die zuigt het water uit het bad en via de tuinslang wordt dan de tuin gesproeid.



Kost je minimale moeite en het water wordt hergebruikt. :thumbup:

hier ook elke dag leeg,

in de ochtend vul ik hem, is ie later op de dag weer lekker warm…



(heb ook zon badje van de kruidvat)

Wij hebben een groot bad, dat zit nu helemaal vol. Water blijft er de komende weken gewoon in.

We hebben een pomp, een chloordrijver, teststrips om dagelijks het water te tesen (Ph en Chloor) en Ph-plus en Ph-min korrels.

Water is mooi schoon, we gebruiken nog een visnetjes voor vliegjes of blaadjes in het water.

ik gooi hem elke avond leeg…heb je ook geen tabletten nodig…

s’morgens word hij weer gevuld.



ook wel zo fris met kindjes die de plas nog niet kunnen ophouden.

Waarom kan je niet gewoon een klein beetje bleekmiddel in het water doen?
Het water gebruik ik slechts 2 of 3 dagen en wordt gefilterd.
Ik snap niet waar de chemieexperts in dit forum zich druk over maken.
Gewoon een straaltje bleekwater lijkt mij niet echt schadelijk.

Ik gebruikte het water uit het grote bad om de planten water te geven, dat deden we met een paar emmers en gieters. De volgende dag deden we er weer vers water bij. En dan de pomp aan. Maar het grote bad is gisteren naar de stort gegaan, we gaan weer voor een kleiner exemplaar die vlugger is op te zetten en te vullen en legen.