Chinees eten

Ik ben wel benieuwd wat jullie lekker vinden bij de chinees.

Ik vind tjap tjoy met bami heerlijk. Het liefst nog met een loempia ernaast :drool:

Hub vind lust allebei, nasi of bami, maakt hem niet uit. ene keer kiest hij biefstukjes in pepersaus en zoals vanavond hete kip.

We hebben weer gesmuld :drool:

Kom maar op met de heerlijke bestellingen! :mrgreen:

Voor mij graag:

Chinese tomatensoep

Bami met foe yong hai met kip of babi ketjap

Gebakken banaan!!

Mmmmmmmmmm.

We eten niet vaak chinees , maar als we het eten kies ik meestal voor Koe Lo YOuk of babi pangang en een groot stuk kroepoek.

Foe yong hai! :drool:

en natuurlijk gebakken banaan… zoooo lekker!

Ik ben niet zo heel erg gek op chinees eten, omdat alles zovel op elkaar lijkt qua smaak.

Maar hier wordt altijd standaard gehaald:

Babi pangang spek

Foe yong hai

kip met champions

en dat rode vlees wat een beetje zoetig smaakt, ik ben de naam kwijt :doh:

Wij eten meestal wel 2 dagen chinees als we het halen.

alles :lol: :lol:

Bami, beetje satésaus, kroepoek. En als toetje gebakken banaan :drool:

Jammer genoeg lusten de kiddies dat ook, dus tegenwoordig moet ik mijn

bakje delen :evil: :wink: :lol:

ow ja gebakken banaan :drool: :drool:

@mamma van sharondenise wrote:

en dat rode vlees wat een beetje zoetig smaakt, ik ben de naam kwijt :doh:

Dat vinden wij ook heel erg lekker ja.
Gebakken banaan koop ik al twee porties van, anders heb ik zelf niks :lol: .

Verder vind ik de ossenhaas erg lekker, maar dat doen we niet altijd.

Chai Sieuw. Zoet pittig rood varkensvlees, geroosterd. Zonder saus maar met gegrilde groenten, paprika, ui, komkommer.

Heerlijk!

En Pang Sit met zoetzure saus.

Meestal halen we babi pangang, sate, mini loempia’s en bami.

Soms idd ook van die heerlijke zoete gebakken banaan erbij!

Wij eten hier ook minstens 2x van hoor!

Ik vind bijna alles wel lekker (behalve garnalendingen), maar ik krijg altijd ontzettende buikpijn van chinees eten…dus wij doen het niet zo vaak

het schijnt te maken te hebben met een soort chinees kruid wat als smaakversterker gebruikt wordt :think:

@mayo28 wrote:

ik krijg altijd ontzettende buikpijn van chinees eten…dus wij doen het niet zo vaak

het schijnt te maken te hebben met een soort chinees kruid wat als smaakversterker gebruikt wordt :think:

Ik denk dat je Ve Tsin bedoelt.

Hier dol op Chow Pei Kai (goed geschreven? :think: ) en alles met garnalen :drool:

Op het huwelijk van Hubs huisgenoot (Hongkong-chinees) hebben we echt Chinees gegeten. Dat was pas :drool: :drool: :drool: Vaak wist ik niet wat het was, maar het smaakte allemaal zooooowww lekkerrrrr! :drool:

voor vegetariërs is er nooit zo heel veel keus. hier is het dus áls we chinees halen meestal foe yong hai, gado gado of tjaptjoi. Of als het op de kaart hebben iets met tofu.

@mayo28 wrote:

Klopt. Het is ve-tsin wat dat (kan) veroorzaken.

Een oom van mij kan er ook absoluut niet tegen. Die gaat er gewoon van stuiteren :lol:

Wij eten bijna nooit chinees. Dit omdat bijna alles hetzelfde smaakt naar mijn idee. Hetzelfde zoetige ingedikte sausje :sick:

Vaak wordt er tijdens familie bijeenkomsten chinees gehaald, en dan eet ik het liefs mihoen met koe lo yuk, of kip in hete kerriesaus (met lekker veel groente erin).

Nou, ik ga er gelukkig niet van stuiteren :mrgreen: …maar vervelend is het wel :wall: .

Ben er wel achter dat het per Chinees verschilt, dus ik heb mijn vast adresje 8). En soms heb ik er gewoon zo’n zin in dat ik de buikpijn voor lief neem :lol: :lol: :lol:

Wij halen het nu dus ongeveer 1x per 2/3 maanden…soms nog minder vaak

Maar lekker is het wel :drool:

Hier echt de Sui Yuk (gebraden speenvarken) en de Ti Pan Kip in zwarte bonen saus, Jammie!

bami pangang, sate, kroepoek en miniloempia;s worden hier het meest gehaald

we krijgen het niet heel vaak

maar ow krijg er nu al trek in :drool:

kai ting :drool:

chai sieuw of zoiets :drool:

bami met satesaus erbij :drool:

loempia :drool:

babi pangang, koe loe yk, gebakken banaan, kiop met cashewnoten (weet denaam niet) en vooral de bami… mmmmmmm :drool: :drool:

krijg er spontaan zin in!

wij eten het niet zo vaak, omdat ik er meestal enorme maag klachten van krijg. Maar ow wat is het lekker! :drool: