babi pangang, koe yo luk, kip in pikante saus, varkenshaas met ananas, chai sieuw met bami en witte rijst :drool:
Afgelopen zondag heerlijk babi ketjap gegeten. Helaas bij de 10e hap of zo zag ik een groene vlieg in het eten zitten. Mijn eetlust was meteen weg. Dus even geen chinees hier.
wij hebben meestal iets van het standaard saaie maar erg lekkere maandmenu MET KROEPOEK
met bami en chinese tomatensoep en natuurlijk voor hub de bananen
ik ben er vanaf gestapt sinds ik een keer een hele vieze banaan er tussen had zitten nu voor ij geen gebakken pisang meer!
@Karin2 wrote:
Chai Sieuw. Zoet pittig rood varkensvlees, geroosterd. Zonder saus maar met gegrilde groenten, paprika, ui, komkommer.
Heerlijk!
En Pang Sit met zoetzure saus.
Ja Karin cha sieuw dat bedoelde ik met rood vlees, dankje ik heb er de hele dag aan zitten denken. en nu ik pas jouw post lees denk ik oja :doh:
Echt zwanger he, m’n hoofd is een zeef :oops:
@Paikea wrote:
Afgelopen zondag heerlijk babi ketjap gegeten. Helaas bij de 10e hap of zo zag ik een groene vlieg in het eten zitten. Mijn eetlust was meteen weg. Dus even geen chinees hier.
ieuwwwwwwwwww :sick: :sick: :sick:
Ben je er niet mee terug gegaan?
HAd ik echt gedaan, bah wat smerig zeg.
Je betaaltt ook nog een hoop geld ervoor dus dan wil ik minstens vliegvrij eten.
ooo gats een vlieg :sick: …
Wij hebben jaaaaaren geleden ook eens een soort tor in de nasi gevonden, en nog wel op dag 2 (kliekjesdag) :sick:
Nooooit meer bij die chinees geweest, ook zal zijn ze ondertussen 10x van eigenaar veranderd 8)
nasi goreng met foe jong hai, tjap tjoi en babi panggan
hmmmm lekker!!!
Wij hebben een afhaal-wok.
Tegenwoordig haal ik daar lekker eten en bijna nooit meer bij een ‘gewone chinees’. Je krijgt dan zo’n doosje (zoals je in Amerikaanse films ziet). Dan neem ik witte rijst, kip knoflook met ketjapsaus. Daar doorheen gewokte groenten. Die smaak is veel puurder dan de smaak bij de chinees. Heerlijk (hebben het vanavond ook gegeten )
Als we chinees eten, maak ik het zelf (vlgs authentiek recept) of gaan we naar een restaurant waar ze chinees eten bereiden zoals ze dat in china doen. De vernederlandste chinees vind ik echt niet te pruimen :sick:
Favoriete gerechten zijn o.a.
Peking Eend
Ossenhaas met sesam
Wonton soep
Dim Sum
Gestoomd ei met gehakt en sichuan peper (zeer heet, maar o zo lekker)
Kip met cashewnoten en gestoomde rijst.
Fiep, voor vega chinese gerechten met een (soms westerse) twist, is het boekje China Modern van Ching-He Huang wel een aanrader. In tegenstelling tot de meeste andere chinese kookboeken staan daar best veel vega recepten.
@Maxime wrote:
Als we chinees eten, maak ik het zelf (vlgs authentiek recept) of gaan we naar een restaurant waar ze chinees eten bereiden zoals ze dat in china doen. De vernederlandste chinees vind ik echt niet te pruimen :sick:
Favoriete gerechten zijn o.a.
Peking Eend
Ossenhaas met sesam
Wonton soep
Dim Sum
Gestoomd ei met gehakt en sichuan peper (zeer heet, maar o zo lekker)
Kip met cashewnoten en gestoomde rijst.
Fiep, voor vega chinese gerechten met een (soms westerse) twist, is het boekje China Modern van Ching-He Huang wel een aanrader. In tegenstelling tot de meeste andere chinese kookboeken staan daar best veel vega recepten.
En waar zit deze dan?
Niet toevallig ergens bij Den Haag, dan kunnen wij hem ook eens proberen.
Wij hebben trouwens ook dat boek, en we hebben ook al haar tv-afleveringen op dvd.
Ze maakt erg lekkere dingen :drool:
In Rotterdam kun je naar Shanghai City (jacq Dutillweg :drool: :drool: :drool: ), Hong Kong (westersingel) of op het schouwburgplein.
In Den Haag zou ik het niet weten eerlijk gezegd.
Babi pangang en pangsit is mijn favoriet :drool: en zo’n groot stuk kroepoek erbij :drool: