cb-hel

Hier vanmorgen geweest. Stijn wakker moeten maken, daarna laten eten, wassen en aankleden en op de loopfiets. Is maar 1.2 km.



Maar goed, Stijn had al geen zin in het uitkleden. Wegen wilde hij niet, opmeten ook niet maar toch gedaan. Is een pukkie hoor, 13.8 kg en 93cm. Geen commentaar ook gehad daarop.



En toen naar de wijkvp, wat een huppel vond ik dat zodra ik haar zag. Ze legde vier blokjes neer, een er op en zei dat het een vrachtwagen was, mikte alles door elkaar en zei dat Stijn hem na moest maken. Stijn zei: is geen vrachtwagen, is blokjes. En die bouwde tot vier keer toe een toren. Benoemde de kleuren van de blokjes en al dus ik prees hem.



Toen de vormenstoof. Die ging makkelijk, alleen had ik gezegd dat hij het blauwe blokje moest draaien en dat mag niet, dus die telde niet mee. Dan toch niet.



Daarna moest Stijn een lijn trekken, wilde hij niet dus deed het niet. Ook een boekje er bij en ze zei: waar is de vrachtwagen? Stijn keek naar de eerste pagina en zei: twee eitjes, wit, in rood dopje. Was ook zo maar ze zat te zagen over die vrachtwagen. Stijn dus, met diepe zucht: vrachtwagen geel. Zij: waar is de vrachtwagen Stijn?



Toen was ik er al beu van en Stijn zei: naar huis mamma. Maar nee hij moest de bal pakken. En naar haar gooien maar Stijn gaf hem. Ze zei: je moet de bal gooien waarop Stijn zei: mag niet innen gooien he mamma.



Toen de ogentest, daar had hij echt geen zin in. Trok de bril van zijn hoofd af. Ze zei dat ik zijn armen vast moest houden maar dat lukte niet zonder hem pijn te doen. Ik weet dat zijn ogen prima zijn, op een grote afstand ziet hij een mier lopen, herkent blauwe druifjes enz en ook met boekjes lezen gaat het goed.



Die muts: ik twijfel nog of hij links of rechthandig is.Ik heb twee keer gezegd dat ik zelf ambivalent ben.



Ze zei ook nog dat ik de ogentest thuis had moeten oefenen. Ik kreeg pas vorige week de oproep maar dacht mens stik er maar in zeg. Stijn doet het prima, loopt in veel dingen (bijna alles) voor op zijn broers op die leeftijd.



Oh ja omdat Stijn even dwars was zei ze al dat het CB een pedagoog in dienst heeft die ik kan bellen als het verergerd. Hallo, hij is bijna drie, welk kind van die leeftijd doet alles gedwee?



Nou ja in oktober terug en dan hoop ik maar op een ander (lees leuker) iemand. Want van deze invaldame kreeg ik echt enorm de zenuwen. :wall:

geweeeeeldig; mag niet innen gooien :mrgreen: :mrgreen:

lol pedagoog als het verergerd. Als wát verergerd?? Ik lees over een intelligente gezonde eigenwijze peuter. Niks mis mee :thumbup:

Niks mis met jouw manneke! Zie het helemaal voor me. Hier ook diezelfde vrachtwagen blokjes. Hieke legde ze braaf terug zoals moest en keek die vpk echt zo aan: :roll:



:mrgreen:

:mrgreen: klinkt heel gezellig!



Alleen die ogentest.

Ik wil je meegeven dat wij ook dachten dat de ogen hier heel goed waren, want hij zag immers alles.

( wel mooi een lui oog he :shifty: )

1 oog kan alles overnemen zonder dat je het als ouder in de gaten hebt.

Pffff om gek van te worden het cb.



Je mannetje is gewoon een echte peuer.

Niets van aantrekken hoor.



Ik moet over 3 maanden met Mika naar het cb dan word hij ook 3.

Ik weet zeker dat hij de ogentest ook niet wilt doen,als je iets lief vraagt misschien dan wel,maar als het moet dan doet hij het vast niet.



Hier op het cb ook vaak gezeur over zijn groei omdat hij nog steeds te hard groeit,tja ik kan geen plankje boven zijn hoofd gaan spijkeren en hem uit gaan hongeren.



Ik ben blij dat hij nog maar 2 keer hoeft,dan ben ik er eindelijk van af.



groetjes Bianca

hier hadden we ook zoon eigen wijze peuter



en een fluitketel die kent hij niet ( die stonden vroeger bij ons op het gas) nu hebben we een water koker en theepot werd niet goed gekeurd ik vond het een hele mooie thee pot en nu nog steeds fluitketel wat is dat mama ??

@ingemamavan2 wrote:

hier hadden we ook zoon eigen wijze peuter



en een fluitketel die kent hij niet ( die stonden vroeger bij ons op het gas) nu hebben we een water koker en theepot werd niet goed gekeurd ik vond het een hele mooie thee pot en nu nog steeds fluitketel wat is dat mama ??




Dat vind ik nou echt maf!

Ze gaan toch ook geen picto’s van cassette bandjes laten zien tegenwoordig? Zelfs oma heeft geen fluitketel. ( en in ons geval wil dat heel wat zeggen :mrgreen: ) Vrees dat Sam ook zal zakken voor het fluitketel examen hoor :lol:

herkenbaaaar!!!

Zelfde CB andere Wvk waarschijnlijk, maar toch.



Blokjes, brug, kan je dat nabouwen?

Oudste: dat is geen brug! DIT is een brug en pakt nog een handvol blokjes en ging bouwen en kwam idd op iets wat veeeeeel meer op een brug leek dan haar bouwwerk :mrgreen:



Ja hij kan goed stapelen, maar hij luistert niet naar de opdracht :wall:



enne… ik ken weinig kids die bij alles zo maar meewerken op die leeftijd op het CB en ben allang blij dat onze middelste de ogentest gewoon regelmatig in het zhuis doet. Scheelde veel tijd op het CB :wink:



Overigens in het zhuis keuren ze bijna alles goed qua benaming als het maar 1 duidig is, dus elke keer dezelfde naam voor hetzelfde plaajte.



De zwaan was hier eerst een vogel, is nu wel een zwaan, de theepot noemt hij een gieter en de oogarts vindt het allemaal prima, want hij zegt op elke regel keurig gieter. Je kan ook kleine beestjes nemen :o

Ik hoop serieus dat Jinthe tegen die tijd op dezelfde manier reageert als jullie kinderen. :pray: Jammer dan wat het CB daar van vindt, ik vind het getuigen van een kind wat zelf nadenkt en dat ook laat merken. :thumbup:

@ingemamavan2 wrote:

hier hadden we ook zoon eigen wijze peuter



en een fluitketel die kent hij niet ( die stonden vroeger bij ons op het gas) nu hebben we een water koker en theepot werd niet goed gekeurd ik vond het een hele mooie thee pot en nu nog steeds fluitketel wat is dat mama ??




Hihi, hier werd de fluitketel door m’n meisje “koffie” genoemd. :mrgreen: :inlove:

Dat werd hier wel goedgekeurd trouwens. Ik vind het ook eigenlijk bezopen dat ze daarin bij jullie zo flauw doen, het gaat er toch om dat hij de plaatjes kan zien en herkennen, niet of hij de betekenis van het woord fluitketel kent?

Wat jammer dat het cb vaak zo’n negatief imago heeft. Het cb staat toch naast jou als ouder. Ze denken met je mee, volgen de ontwikkeling van je kind, geven indien nodig advies. Het cb is vrijwillig, je bent niet verplicht om daar heen te gaan.



Hier krijg je een boek met alle fases tot 4 jaar, je kunt precies zien wat je te wachten staat bij een volgend bezoek. De ogentest kun je zo van te voren even oefenen

ja het is vrijwillig, nee je hoeft niet heen… maar toch ben ik een paar keer negatief verrast daar.



Bij de jongste nu tot nog toe niet.

Op bv gebied zijn ze eindelijk bijgeschoold, dus geen rare dingen/adviezen om de boel om zeep te helpen gehoord, wijkverpleegkundige is tot nog toe elke keer dezelfde geweest en dat is een topwijf :thumbup: Nee in de 3e ronde heb ik geen klagen… maar bij de oudste 2 zeer zeker wel (al was het maar omdat ze daar totaal niks deden met onze zorg over de ogen van onze middelste… en hij toch een beste afwijking van +6 aan beide ogen heeft!).

@rijstkorrel wrote:

Het cb staat toch naast jou als ouder. Ze denken met je mee, volgen de ontwikkeling van je kind, geven indien nodig advies.


Dat is de bedoeling, ja, maar ook hier helaas niet altijd die ervaring…

@Mip wrote:

lol pedagoog als het verergerd. Als wát verergerd?? Ik lees over een intelligente gezonde eigenwijze peuter. Niks mis mee :thumbup:
dat is voor die muts zelf… als ze zich nog meer gaat aanstellen, dan kan stijn zijn mama bellen dat de cbjuf even op de vingers getikt moet worden :mrgreen:



maaruh dat je zo netjes bent gebleven… dat kan ik dan niet meer …

maar goed ik heb ook het nodige meegemaakt met de cb dames :snooty:

Hier alleen maar lof over het cb! Geen dwingende dingen en andere rare taferelen. Goed luisterend en meelevend. Als Tycho iets niet wil, dan komt dat later wel een keertje.

Ik moet in sept weer heen voor de ogentest ed, dus ben benieuwd!

Oefenen??? Tycho WIL niet eens naar die plaatjes kijken :lol:

Het is heel vaak zo dat het thuis allemaal goed gaat (bouwen, plaatjes benoemen ed.) en dat je daar allemaal — krijgt omdat ze het dan juist net even niet op dat tijdstip willen doen! Boeien, als ouder(s) weet je zelf wel of het goed gaat met je kind. Al kan ik me ook voorstellen dat je het als ouder niet ziet als het toch iets minder gaat :think: Maar goed, tot nu toe hier hele goede ervaringen met het cb!

Ik ben blij dat we nog maar 1 keer hoeven als Amy 3 jaar 7 maanden is en dat we er dan vanaf zijn :thumbdown:

En dan eindelijk no more cb :dance: Teveel meegemaakt, lang verhaal, zal ik jullie niet mee vermoeien :wink:



De fluitketel is hier “koppie thee” :mrgreen: En die wordt wel goedgekeurd hoor.



Haha die vrachtwagen maken van de blokjes was hier ook een giller.

Amy maakte er een keurig torentje van. Dus de vpk het weer voor doen. Het moet een vrachtwagentje zijn Amy. Amy bekijkt der eens, bouwt binnen 2 seconden het vrachtwagentje na en zegt: vrachtwagens zijn voor jongens. Ik ben prinses :mrgreen:

:mrgreen: ‘ik ben prinses’ :thumbup: GE-WEL-DIG!

:mrgreen:

hier ook blij met CB eigenlijk.

kom er altijd weer blij vandaan.



gewoon gezellig even kletsen hoe het gaat.

deze week nog

ze vroeg: vorige keer gaf je aan dat je nogal moe was, hoe gaat het nu met je???



ben altijd wel blij met de adviezen



en de theepot word hier ook goedgekeurd.

fluitketel is wel erg uit de tijd ook :wink:





en de kerktoren/sleutel mag ook allebei :slight_smile: