cb-hel

Ooh jeetje wat herkenbaar. Ook mijn jongens bouwden een toren ipv een vrachtwagen, noemde dat rare ding maar een theepot omdat het daarhet meest op lijkt en zeiden dat ze niet binnen mogen gooien :lol:

En in het dossier las ik later dat ‘moeder defensief reageerd en weinig spraakzaam is’. Gek he, als ze alles (geen heel bijzondere dingen; rapley, vegetarisch eten, lang borstvoeden) afzeiken en daar elke keer even bij vermelden ‘maar je moet volgende maand weer komen want je zit in de risicogroep’ :shock: Gewoon, omdat ik toevallig wat jonger dan gemiddeld moeder werd :eh:



Dus… met dochterlief ben ik naar een antroposofisch huisarts gegaan die ook cb deed, stuk prettiger…

In de risicogroep? Meen je dat, Lune? Hoe oud/jong ben je dan? Wat belachelijk om je in een hokje te stoppen?

Hier zien ze me niet zo vaak op het cb (ik vergeet die afspraken altijd :oops: )

Maar heb geleerd om er redelijk omheen te praten. Ja, ze kunnen uit een beker drinken (doen ze thuis niet altijd, want dan blijf ik dweilen) en nee, geen nachtvoeding (behalve als ze wakker worden, dan krijgen ze er echt een om zo snel mogelijk weer in slaap te komen)

Ik heb me af en toe een arts gehad: verkeerde meting en meteen tussen neus en lippen door beginnen over een zgn. familiehoofdje :think: .

Bleek keer erna dat er idd verkeerd gemeten is, maar je blijft er toch aan denken.

Dochter zou te dik zijn, haar moedervlek moesten we maar meteen weg laten snijden, die was lelijk :shock:

Och, met vijf kinderen weten ze dat ze niet teveel hoeven bemoeien, maar die paar opmerkingen die ze dan maken…

Oh vreselijk zeg…wat stijlloos over die moedervlek.

Ja, het aantal kinderen en je eigen houding helpt ook wel.



Ik was zo verbijsterd de eerste keer dat ik daar met mn knulletje kwam, ik was net 20, mn moeder ging mee omdat het ijskoud was en ik zo dus met de auto kon en ze spraken dus niet tegen mij maar tegen haar…

Daarna was ik idd ook wel enigzins defensief hoor denk ik :wink: Zo naar om zo op je leeftijd veroordeeld te worden terwijl ik heel bewust aan het moederen was.

Na een verhuizing bij nieuw cb was het overigens ook al veeeel beter, en elke maand ben ik ook nooit gegaan. Ik wist dat ze me dat niet konden verplichten en heb ze ook verteld dat ik dat nergens voor nodig vond en dat ik graag zelf een extra afspraak zou maken als ik het niet zou redden… Vonden ze niet leuk, weer een extra kruisje bij mn naam natuurlijk :roll:

moedervlek ik heb ook een grote (4 bij 2 cm rond ongeveer) en nergens last van als hij zou veranderen of jeuken moest ik maar naar de dokter gaan is mij altijd verteld… dus beetje gek laat maar wegsnijden…



en met de eerste was ik ook jong (17) dus had ook een aantal kruisjes te pakken ook omdat ik naar 6 weken van bv naar fv ging en zo en afbouwen in 2 dagen omdat ik het zelf niet meer trok

Jasper vond het ook geen ‘trein’, maar noemt het (heel terecht, want het waren allemaal verschillende kleuren) een ‘regenboog’, dus toen ik vroeg of hij die wilde bouwen, ging’t in een keer goed :dance: gelukkig hebben wij een GE-WE-LD-IG CB dat over dit soort dingen niet moeilijk doet :mrgreen:



Sterkte en succes voor de volgende keer :-*

Levi wordt in december 3 jaar, ben benieuwd wanneer hij een oproep krijgt.

Ben bang dat het niks zou worden voor de CB-dames :lol:



Tja ook mijn peuter, is een heerlijke normale peuter haha

Wij hebben gisteren de 3-jarige “test”" gehad. Ik zag er enorm tegenop omdat ze de laatste maanden nogal dwars is en vooral bij vreemden. Ik heb met haar de plaatsje geoefend en verteld dat de mevrouw allemaal opdrachtjes ging geven. En het ging prima, zelfs het brilletje op was geen probleem. Alleen bij het maken van het treintje, was ze even boos want ze wilde het met de rode blokjes maken en niet met de blauwe, maar dat ging gelukkig weer snel over.

ik heb de afspraak met eef over geslagen, geloof het allemaal wel :think:



ogentest moet ze over een jaartje gewoon doen, maar deze afspraak, nee hoor had er echt geen zin in :roll:

Wat jammer dat ze daar dan moeilijk over doen zeg!!!



Wij hebben gelukkig echt een top wvk. Zeker als ik haar heb, ben ik erg blij. Zij heeft gewoon begrip voor 2 trubbeldreumessen, die lampenknoppen interessanter vinden dan dat blokje van haar. Ze probeert het dan een paar minuten later weer een keer. Gelukkig nog geen problemen gehad.

Hier 2 prima wvpk, die nemen alles van mij aan en als ze iets niet willen, dan niet, vertrouwen op mijn oordeel en doen over die test echt niet zo moeilijk. Ben zelfs door cb ook enorm geholpen met tobben met reflux enzo. De arts vindt ik iets minder. Erg hoor dat er zulke cb’s zijn. Blijf wel vinden dat je zelf ook sterk in je schoenen moet staan over wat je wil en vindt, ik ken hier idd ook verhalen over vreemde adviezen enzo. Dan vind ik het echt consternatie bureau!

Ik moet 12 oktober voor ogentest. Meneertje al heel wat keren laten oefenen, gaat prima, weet de plaatjes wel, kerk met wolk erboven is een wolk.



maar die oog dicht met dat brilletje, dat wil hij echt niet. Tranen als ik er over begin. Ben benieuwd hoe dat zal gaan verlopen.