En nou maar hopen dat ik het goed geschreven heb, maar volgens mij moet 't zo, toch :mrgreen:
Maar goed, ik vraag me bijna 2 jaar na m’n bevalling nog steeds het volgende a :think: f:
3 dagen voor de uitgerekende datum ben ik bevallen van joost
Om 3 uur 's nachts braken spontaan de vliezen, daarna begonnen de weeen en Joost is om 08.31 uur geboren,. dus lekker snel voor zo’n eerste bevalling. :thumbup:
Joost had in het vruchtwater gepoept, dus ik beviel in het ziekenhuis, Toen ik daar aankwam en ze me op bed gingen installeren kreeg ik zo’n band om mijn buik voor de weeensterkte.
Joost kreeg later een draadje op zijn hoofd voor zijn hartslag.
Maar voor dat draadje geplaatst werd , werd ik gecatheteriseerd. Nou heb ik wel eens gehoord dat dat is om te zorgen dat het sneller zou gaan.
Dat was om 06.00 en ik had toen 4 cm ontsluiting dus voor de snelheid hoefde het toch niet lijkt me dan? :think:
En ik heb begrepen dat ook niet iederen gecatheteriseerd wordt.
Heeft iemand een idee waarom ze dat nou gedaan zouden kunnen hebben? Of zijn jullie toch ook (bijna) allemaal gecatheteriseerd en heb ik een paar uitzonderingen gesproken?.
Ik ben gewoon vergeten het te vragen , maar ik vond het zo’n pokkegevoel na de bevalling :? , dat het me is bijgebleven.
Iemand een idee?
ik ben thuis bevallen en dus niet gecatheteriseerd… Maar ik moest wel van de verloskundige voor het persen nog even plassen…
(dit op een po op een krukje bij gebrek van een wc boven, hihihihihi)…
Geen idee waarom dat je een catheter kreeg…
gr patricia
je blaas moet leeg zijn tijdens de bevalling, hoe het presies zit weet ik niet meer.
maar ik geloof dat je blaas kan scheuren en dit zelfs tot dood kan leiden omdat jezelf kan vergiftigen.
Ik heb ook een catheter ingebracht gekregen, maar dat was omdat het een ks werd, daarvoor moest m’n blaas leeg. Tijdens het persen geen catheter ingehad, dus het zal wel per zkh verschillen of je hem wel of niet krijgt. Ze hebben mij voor het persen ook niet gevraagd of ik moest plassen. Ik heb die middag tijdens de weeen nog wel geplast op de po-stoel, een ramp vond ik dat, om daar op te komen tussen de weeen door! ik zat ook aan een infuus en een elektrode vast en dan nog weeen opvangen, dus dat bewegen ging allemaal niet zo soepeltjes!
Inderdaad, wat een ontzettend rotgevoel was dat zeg, dat inbrengen van die catheter!! :shifty: Hij heeft bij mij nog een dag gezeten en ik vond dat toch wel makkelijk, hoefde ik tenminste niet van bed af om te plassen! :mrgreen: (elke beweging deed me namelijk pijn…)
Eruit halen vond ik ook niet echt fijn!
Wel griezelige gedachte dat je (volle) blaas kan scheuren tijdens een bevalling… :shifty:
Hier in zh bevallen maar geen catheter ingehad!
heb er ook eentje gehad
omdat ik zelf voelde dat ik de hele tijd moest plassen
maar ook omdat ik een ruggeprik kreeg en je dan dus helemaal niet hoort te voelen dat je moet plassen (en ze niet allemaal ondergeplast willen worden :mrgreen: )
dat gevoel van moeten plassen waren achteraf persweeën
want mijn hele blaas was leeg
ik heb er eigenlijk niets van gevoeld,
lag toch al half in shock dus ik was allang blij dat er iets gebeurde
Ze hebben mij 2x gecatheteriseerd zelfs, maar heb daar gelukkig niets van gevoeld. Het is 1x thuis gebeurd en 1x in het ziekenhuis. Als je blaas te vol is, zit 'ie in de weg en dat kan ook weer weeen tegenhouden als ik het goed onthouden heb. Vandaar dat het soms gedaan wordt.
Groetjes,
Heleen
Ik ben ook in het ziekenhuis bevallen, maar ben niet gecatheriseerd.
@Heleentje wrote:
. Als je blaas te vol is, zit 'ie in de weg en dat kan ook weer weeen tegenhouden als ik het goed onthouden heb. Vandaar dat het soms gedaan wordt.
Groetjes,
Heleen
Ik heb dat ook gehad en denk hetzelfde als Heleen.
Nou, als je blaas vol is dan kan ie in de weg zitten als je moet persen.
Je loopt eerder leeg dan dat je blaas scheurt hoor, daar heb ik nog nooit van gehoord.
Na Saba, thuisbevalling, had ik uuuuuren na de bevalling nog niet geplast en dat moet schijnbaar wel om de baarmoeder te kunnen laten zakken waarbij de blaas dan in de weg zit. En toen hebben ze gecatheteriseerd. NIET fijn. Riep ook dat ik dat nooooooooit meer wilde.
Ja, je ziet het aankomen, gebeurde dus wel :roll:. Bij 32 wk. vroegtijdige weeën van Tosca, blaasontsteking, catherisatie om een zo zuiver mogelijk beeld te krijgen van het soort bacterie :? . En na het breken van de vliezen op de dag van haar geboorte ook weer omdat mijn weeënactiviteit niet sterk en continu genoeg bleef en dit daarbij zou kunnen helpen. Maar op dat moment heb ik niet afgevraagd hoe of wat. Heb het maar laten gebeuren, maar ook toen weer vreselijk gevoel.
ik heb het nog maar eens opgezocht, want ik zei al dat ik het niet zeker wist.maar had zoiets gehoord van iemand.
je blaas kan hierdoor wel overrekken en hierdoor blijvende blaasproblemen ontstaan.
@Mellie wrote:
Nou, als je blaas vol is dan kan ie in de weg zitten als je moet persen.
Dat klopt ook ja.
Jowena kwam moeilijk eruit,toen hebben ze ook de blaas geleegd.
Ik ben ook gecatheteriseerd en tegen mij zeiden ze dat het was omdat de baby dan meer ruimte heeft om eruit te komen. Ik heb er overigens niets van gevoeld.
bedankt voor jullie antwoorden! Ik lees al een paar dingen waarvan ik denk : ohhhh ja, dan kan het natuurlijk!
Ik zie dat ze jullie idd wat meer uitleg hebben gegeven dan mij terplekke Ik ik ben het gewoon keihard vergeten natuurlijk da’s ook niet ondenkbaar
bovendien is het soms ook een stukje eigenbelang van degene die de bevalling leidt; die staan nogal in de “vuurzone” zegmaar
(maar het is vooral om het verhaal dat een volle blaas de weeen remt enzo) Ze hebben het bij mij de 1e keer ook gedaan. Bij de 2e bevalling heb ik gezegd dat ik niet wilde dat ze het weer deden want ik heb er toen met Ruben nog erg lang last van gehad.
Ik heb er ook eentje gehad, midden in een weeënstorm. Ik heb er dus niks van gevoeld… Bij mij deden ze het omdat ik klaagde over aanhoudende buikpijn, die niet afzwakte met de weeën. (niet dat de weeën erg afzwakten hoor… in zo’n megastorm :roll: )
Zij dachten dat een volle blaas de oorzaak van de pijn kon zijn. Maar ik was ‘leeg’.
20 minuten later mocht ik gaan persen en toen was de pijn natuurlijk over :lol:
hier ook, gewoon thuis, om plek te maken voor de beeb
Demi wilde er wel uit maar paste niet omdat ze verkeerd om lag (sterrenkijkertje) door het legen vd blaas hoopte de vk dat er meer plek zou zijn.
Ja vervelend gevoel maar och… tijdens een bevalling wel het minst erge van alles vond ik
gr
muts
Hier ook gecatheteriseerd in het ziekenhuis.
Ik was er behoorlijk verbouwereerd van. Met name omdat ze me niet hebben aangeboden om zelf naar het toilet te gaan, maar ze gewoon die slang er bekant zomaar inpropten.
Ik heb er geen last van gehad, maar vond het niet zo leuk… :x
Bij mijn beide bevallingen ben ik tijdens de weeen gecatheteriseerd, bij Lucas omdat de ontsluiting niet vorderde en ze op die manier wilde proberen of het aan een volle blaas lag, maar dat was dus niet zo.
Uiteindelijk kreeg ik een “vaste” catheter omdat ik een keizersnede kreeg.
Bij de bevalling van Pepijn hebben ze me gecatheteriseerd omdat Pepijn tijdens het persen niet diepgenoeg zakte en dit kwam waarschijnlijk door een volle blaas en dit was toen dus wel zo
Ik vond het niet vervelend.