Cars taart

Onze zoon wordt volgende week 3 jaar en hij wil heel graag een Cars taart.

Nu hebben we voor onze dochter ook een Cars taart gemaakt toen ze 3 werd (op haar eigen verzoek hoor, ze wil nu persé een roze taart!) en eigenlijk wil ik een taart maken met blauwe en rode marsepein ofzo en dan 2 Cars auto’s bovenop maar hoe maak je zoiets eigenlijk ?

Is dat eenvoudig voor iemand die alleen maar kwarktaarten en monchou’s kan maken ?

Zoiets heb ik in gedachten, kan ik dat ? :think: :

kijk eens op http://www.deleukstetaarten.nl

daar vind je allerlei voorbeelden, tips en trucs. volgens mij moet dat lukken hoor!

Ben net begonnen met het taarten maken en het is hardstikke leuk.

Moeilijk is het niet, het neemt alleen wel heel veel tijd.

De cars auto boven op weet ik eingelijk niet hoe je dat precies doen moet, op de link eerder staat het allemaal wel beschreven.

Ik ben nog wat aan het knutselen, en het lukt aardig. Ik ga straks voor de kinderen een leuke taart maken.

Wil je weten hoe je een taart maakt of hoe en wat met marsepijn?

tip: fondant vinden kinderen vaak lekkerder dan marsepein! Gebruik dat voor de decoratie :smiley:

lukt best maar moet je wel even oefenen

we hebben in contact een topic met mama’s die taarten maken kun je vast met al je vragen terecht

Ja hoor, dat lukt best! Beetje oefenen inderdaad en veeeeeel informatie verzamelen (in het KOK-taartentopic bij contact bijvoorbeeld! :wink:).

Ik heb net 2 Cars taarten gemaakt, alleen dan net even anders :wink:

Namelijk naar onderstaand idee, alleen dan met een ECHT autotje.

Pfoe, zo’n strakke taart kan ik volgens mij nooit maken :shock:

Ik ga het weekend even oefenen denk ik :think: Maar het moet woensdag al klaar. It’s a long shot…

Als je een proefkonijn nodig hebt… :angel:

Hehe Heleen, nou je bent van harte welkom hoor! Theedrinken bij de Appie is ook niet wat he :wink:

even goed lezen op de leukstetaarten

en vragen stellen bij taartmama’s

en dan je best doen het is wel vrij moeilijk hoor puzzeltaart het lijkt makkelijk maar ik heb ook 1 puzzel gemaakt pas.

Nee, da’s niet echt een gezellige plek om lekker te kletsen.

Alhoewel het wel leuk was om je eindelijk “live” te zien :mrgreen:

Ja! Verrassend he ? :wink: Was leuk inderdaad. Mark heeft jullie niet eens gezien, te druk met z’n wijn. Coq au vin was verrukkelijk! Met deze wijn :

AH Argentina Malbec Sauvignon Bonarda

Prijs per standaard hoeveelheid: € 3.99/LT

je hebt PB :mrgreen:

bij de appie zag ik een verpakking van kinder taart liggen wat je zelf moet bakken met alles er bij in ook met blauw of dat fondant is weet ik niet maar deze zou je bv wel kunnen maken en dan opmaken met echte auto’s misschien een idee

En zoiets? Zelf gebakken in een kevervorm en toen bijgesneden en gevuld en toen bekleed

@Karin2 wrote:

Ja! Verrassend he ? :wink: Was leuk inderdaad. Mark heeft jullie niet eens gezien, te druk met z’n wijn. Coq au vin was verrukkelijk! Met deze wijn :

AH Argentina Malbec Sauvignon Bonarda

Prijs per standaard hoeveelheid: € 3.99/LT

Dat geldt voor jou vast ook :mrgreen:

Ik zal M ook weer eens aansporen om coq au vin te maken :drool: .

Die wijn heb ik al vaak naar staan kijken, maar eigenlijk nooit mee genomen. Is dus wel een aanrader :smiley: .

Is het inmiddels ook gelukt met de taart?

:-*

GEFELICITEERD!!! :inlove: :inlove: :inlove:

:-* namens de hele feestcommissie :smiley:

Haha :smiley: Hij was gisteren jarig :wink: Dus als je straks taart wil komen eten: het is op! Maar heb nog wel veel lekkers over hoor :slight_smile:

De taart is wel gelukt alleen we hadden te weinig basisfondant om het als een kleed over de taart te leggen dus we hebben losse delen gebruikt. Voor een eerste taart was ie gelukt en lekker :thumbup:

En nu ga ik poetsen. Na een feestje wil ik altijd graag mijn eigen wc terug :wink: en het was gisteren geweldig weer dus we hebben veel buiten gespeeld/gezeten en heb zwart zand all over the place. Even door het huis dus!

NOUUUUUU hij is toch GEWELDIG geworden!!! :dance: :dance: :dance: :dance:

Ik was nog wel zo dicht in de buurt, ben vergeten een stukje te komen proeven :doh: :wall:

Nou moeten we maar snel een volgende maken :mrgreen: :drool:

Liefs