Carnaval

Hier al naar de lokale zwetsavond geweest in onze eigen wijk. Verder 2 middagjes kindercarnaval en natuurlijk de optocht.

Voor mezelf ga ik verder nooit op stap, maar met de kids vind ik het wel leuk.

Op school vieren ze het ok natuurlijk.

Ik ben verkleed als Fred van de Flinstones

Petri

Ook ik kom uit Brabant, maar ik vind carnaval dus echt een kinderfeest.

Het is leuk voor de kinderen om zich te verkleden, een optocht te lopen, en voor de wat oudere kindjes om ook feest te vieren.

Ik vond het vroeger zelf ook hartstikke leuk. Met de nadruk op vroeger.

Zo vanaf mijn 16de ongeveer ging de lol er wel vanaf.

Zatte mensen die eruit zien als Bob de Bouwer, nee sorry…

En dat hele prins gebeuren heb ik echt nooit begrepen.

Hier heb je mensen die er echt het heel jaar naartoe leven, en in carnavalsverenigingen zitten, enz.

Vreselijk.

Bij mij op het werk zijn er ook mensen die een hele week vrij pakken.

Ooo carnaval… heerlijk… als het afgelopen is kan ik al uitkijken naar het jaar erop :slight_smile:

Hier in Enschede kunnen ze dus echt geen carnaval vieren :slight_smile: Waar ik vandaan kom vieren ze van de zondagochtend uurtje of tien, tot en met de woensdagmiddag aan 1 stuk door. Af en toe ga je slapen als je t echt niet meer trekt, paar uurtjes en dan ga je weer door. Heerlijk. Het eerste jaar dat ik er niet heen kon heb ik tranen met tuiten gehuild.

Vorig jaar bij de optocht was ik zwanger van Jayden en gingen we s avonds niet… Huilen! Ik heb echt ontzettend staan janken daar :oops: :lol:

Dus dit jaar ga ik wel :slight_smile: Jammer genoeg weer niet in België :frowning: Maar ik ga wel dit weekend ast een voorproefje doen daar, er is een précarnavalbal, met afterparty tot s ochtends vroeg, en daar ga ik dus heen. Zonder vent, zonder kids, heerlijk… En dan volgende week optocht kijken in Borne en 's avonds t café in. En dan weer balen als om 1 uur de lichten weer aangaan en mopperen dat ze t in België veel beter kunnen :angel: (jaja en in Brabant etc ook :wink: )

ik vind het wel leuk ben niet iemand die er gek op is maar vind het wel gezellig en dan alle optochten kijken.

maar dit jaar helaas niet

@Vicky wrote:

Vorig jaar bij de optocht was ik zwanger van Jayden en gingen we s avonds niet… Huilen! Ik heb echt ontzettend staan janken daar :oops: :lol:

En dan volgende week optocht kijken in Borne en 's avonds t café in. En dan weer balen als om 1 uur de lichten weer aangaan en mopperen dat ze t in België veel beter kunnen :angel: (jaja en in Brabant etc ook :wink: )

Hahaha we gaan wat inhalen van vorig jaar!!! Ik heb er zin in!!!

Zal de Klos vast bellen dat ze genoeg boswandeling inslaan :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

ik ga niet carnavallen , heb een hekel aan carnaval.

een hoer en snoer feest vind ik t :oops:

als je ziet hoe de meiden er tegenwoordig bij lopen.

ladderzat in een pakje van de pabo…

en de mannen er achteraan als een stelletje … hondjes.

( kan ook aan mij liggen maar ik vind t niks * klaagmodes* )

voor ons donny kijken we de kinderoptocht in prinsenbeek .

en hij mag verkleed naar school , en dan was t weer genoeg voor dit jaar :slight_smile:

@Madre wrote:

Ik ben amsterdammer en ik ken het niet.

Ik WIL het ook niet kennen want ik vind het echt verschrikkelijk. Dat gezuip en gehos. Voor mij geen manier om een feestje te vieren.

Maar goed, ieder zijn meug…

Ik had wel wat voor de kinderen gekocht om aan te doen, maar volgens mij wordt het niet gevierd op het kdv :think:

Je moet ermee zijn opgegroeid om het te begrijpen :wink:

Maar mijn zwager uit Rotterdam … is helemaal GEK van carnaval.

Elk jaar heeft hij een super gaaf kostuum :inlove: sommige op vakantie gekocht :mrgreen:

Het is natuurlijk niet alleen gezuip en gehos … :wink:

Het is echt niet alleen gezuip en gesloer hoor :wink: Ik heb verschillende malen geheel alcoholloos carnaval gevierd en heeeeeeeeeeeeel veeel lol gehad( ik had vroeger altijd wel wat met carnaval; oorontsteking, keelontstekingen, antibiotica enz). Voor mij zijn het echt dagen van even het serieuze loslaten en heel veel lol maken. Ook vind ik het de laatste jaren een grote reunie van oude klasgenootjees en stapvrienden en aangezien ik wel van een feestje houd :mrgreen:

Maar wat doe ik nu aan :wall: het wordt nu toch wel heel lastminute :eh:

Ook ik heb geen alcohol nodig om lol te hebben :mrgreen:

Idd carnaval kan ook errug goed zonder drank hoor! en als je op tijd weg bent valt dat ook wel mee! :wink:

Vroegah gingen we 5 dagen aan een stuk, van 14 uur tot de kroegen sloten…ben erg echt mee op gegroeid, van jeugdfeesttent tot kroegentocht enz. Tegenwoordig niet zo heel veel meer hoor, meestal op tijd en dan ook op tijd weer naar huis. Vorig jaar nog 1 middag met dikke buik meegemaakt.

De sfeer op school is toch altijd wel superleuk!

Wij gaan dit jaar zaterdag samen kroegentocht met groep vrienden, als we oppas hebben, anders hub alleen, vrijdag begin ik de middag al met collegae en zondag gaat hub alleen. Ik ga dan wel met een stel nog naar de optocht kijken hier. Wat ik aan doe…ehm…das elk jaar weer de vraag want ik heb in de loop der jaren volop verzameld en dus volop keus!!

Alaaaaaaaaaaaaaaaf!!!

Vroegah ging ik altijd pas 's-avonds :mrgreen: tot sluitingstijd, maar later gingen we al 's-middags :mrgreen:

Dan zie je ook wel een verschil in mensen 8) :mrgreen:

wij blijven altijd ver weg van carnaval 8) ik woon midden in Limburg dus dan moet je echt je best doen om er niks van mee te krijgen…wij gaan dus altijd op wintersport :inlove:

maar goed, komende week moet Teun wel al verkleed naar de psz en het kdv :silenced: maar goed dat 't een kind van z’n ouders is en niet van verplicht verkleden houdt :mrgreen:

ik snap carnaval niet, kom uit Utrecht en ken het gewoon niet.

Knollie1, rosenmontag vieren ze hier ook, maandag over een week. Wat is dat toch?

Het valt mij op hoeveel mensen hier carnaval zien als een groot zuip festijn…

Ik vier carnaval in Weert en natuurlijk wordt er bier gedronken, maar het gaat hier voornamelijk om de gezelligheid. Dit wordt het 2de jaar dat ik carnaval ga viern zonder alcohol en ga het totaal niet missen…

Afgelopen maandag was er hier boerenbal, dan gaat iedereen verkleed als boer… Was weer beren gezellig. Zondag zijn we naar een receptie geweest van een Prins. Komende zondag gaan we ook naar de receptie van de stadsprins.

Normaal gesproken gaan we zaterdags t/m woensdag aan 1 stuk door. Maandagochtend om 10 uur Fruhsjoppuh, dinsdag al in alle vroegte naar het zonnebuizersbal, zondags meelopen met de grote optocht, maandag middag optocht voor de kinderen…

Dit jaar ga ik het een beetje rustiger aan doen, maar ik hoop wel dat ik iedere dag kan gaan…

Heb er ontzettend veel zin in…

@Moosje wrote:

Het valt mij op hoeveel mensen hier carnaval zien als een groot zuip festijn…

.
Nou omdat ik het ook echt zie als een zuipfestijn, ik woon in noord-brabant waar het ook in alle hevigheid gevierd wordt.

We wonen tegenover een voetbal vereniging en je wilt niet weten hoeveel kotstende carnavalvierders we elke dag voor ons huis zien dan. En veel ruzies en gedoe. En ze plassen ook lekker wild, staan ze tegen je muurtje te pissen, nou dat doe je niet met je volle verstand lijkt mij :naughty:

Vroeger was het normaal om “gezellig mee te doen” met mijn vriendinnen en die dronken zich zsm helemaal lam en dan lekker lallen en hossen, nou ik vond het niet gezellig en ik ben 2 jaar geleden voor het laatst een middag met een vriendin weggeweest en toe vond ik dat het nog precies hetzelfde was…

Dit jaar lekker naar kindercarnaval en dat is alcohol vrij dus ouders mogen ook niet drinken.

hier kennuh ze ook geen carnaval… en heb het dus ook nog nooit mee gemaakt… en dit jaar ga ik het bij een vriendin in eindhoven vieren… dus ben benieuwd ;)…

liefss :vlinder:

hahaha moet even lachuh…

het carnaval is dus van as zondag t/m woe… bij ons op kdv vieren ze het die don & vrijdag HAHAHAHA

ach ze doen er iig iets aan…

misschien toch maar een pakje voor Dave kopen, jammer alleen dat het allemaal grotere maten zijn ( va 140…)

dus zal het wel BUMBA worden…

Ik kom net als Moosje ook uit Weert, heb er ook jaaaaren carnaval gevierd. De optocht toch wel als hoogtepunt. Vertrekken vanuit het station en kouddddd meestal zeg, brrrr. Bij de stadterbrug voelde ik mijn voeten al niet meer. Er liep altijd ook een man mee als travestiet, hele blote jurk, man wat moet die het koud gehad hebben.

Inmiddels woon ik alweer 7 jaar in Veenendaal en vier ik het dus niet meer. Vond het vroeger altijd wel gezellig, maar echt missen doe ik het eigenlijk niet.

Morgen (straks dus) viert Thomas carnaval op school! :dance:

Hij gaat verkleed als (groene:think: ) hond!

Hoe ze het op school vieren weet ik niet, wel krijgt hij een bellenstokje en eten ze pannenkoeken! :dance: