Carnaval

Wie viert er carnaval…?

Wat doe je aan…?

Wij gaan 1 avondje , ik heb alvast een velours( schrijf je dat zo?) rode cowbow hoed gekocht en wittte panty met rode hartjes. dan doe ik een shirtje aan en spijkerrok bedacht ik me zo

Ik was gisteren bij de makro …wat zijn die pakken duur.

Tijdje geen carnaval meer gevierd 4 jr geleden voor het laatst, heb er zin in

Ik niet, ik vind het vreselijk! De kinderen gaan wel verkleed naar school en we gaan naar 1 optocht kijken en that’s it. Saai he?

Ik ben amsterdammer en ik ken het niet.

Ik WIL het ook niet kennen want ik vind het echt verschrikkelijk. Dat gezuip en gehos. Voor mij geen manier om een feestje te vieren.

Maar goed, ieder zijn meug…

Ik had wel wat voor de kinderen gekocht om aan te doen, maar volgens mij wordt het niet gevierd op het kdv :think:

nee hier doen we er niet aan

Ik woon wel in Noord-Brabant maar vind er zelf niets aan, dat gehos en gezuip vind ik echt verschrikkelijk.

Maar het kindercarnaval daar ga ik met de jongens wel naar toe :wink:

Lucas is een piraat, Pepijn een musketier en Merlijn is mickey mouse :inlove:

Zelf heb ik een musketierskostuum gekocht, maar ik heb ook een nonnen pak (was vorig jaar een zwangere non en heb toen nog de originaliteits prijs gewonnen :mrgreen: )

Volgende week vrijdag is het carnaval op de psz en 's middags op de school van Lucas. Dat vind ik dan wel weer leuk.

is het vandaag carnaval?

@stillewater wrote:

is het vandaag carnaval?
haha jij viert het dus overduidelijk niet :lol: :lol: :lol:

Volgende week vrijdag avond begint het… tot de woensdag erop…

Hier wel, we gaan eerst vrijdag, zonder de kids naar 3 uurkes vuraf :mrgreen: dan zaterdag naar de optocht daarna een verjaardag(dus geen carnaval), zondag naar kindercarnaval met de hele vriendengroep :dance: , maandag en dinsdagmiddag waarschijnlijk naar kindercarnaval en maandagavond ga ik misschien nog met een vriendin.

Ik ga dit jaar als spaanse danseres. Maar als ik alleen met de kids ga dan moet ik het nog even bekijken.

Wij vieren het alleen op het kdv. Laurens gaat als Bumba en ik pas nergens meer in dus ga als zeekoe denk ik :lol: :wink: .

wij vieren ook carnaval (en ik doe dat zonder gezuip, drink geen druppel alcohol)

morgenavond hebben we gala-avond.

Zondag is hier de 1e optocht van twente. de route loopt langs ons huis.

na de tijd ga ik geen feest vieren in de tent.

volgende week zondag hebben we kindercarnaval waar ik zelf bij in de organisatie zit.

en rosenmontag gaan we vieren in Oldenzaal,

Oja we gaan als matrozen paar hub en ik.

Y. wou per se als mega mindy.

verder ben ik 13 jaar dansmarieke geweest!!!

hoi hoi

ben van oorsprong limburgse en woon dus in brabant dus carnaval zit in me bloed.

uit sávonds gaan we niet bij gebrek aan oppas maar gaan wel overdags naar verschillende optochten en met de kids smiddags naar een kinderdisco.

ik ben verkleed als farao, frans waarschijnlijk als pooier me dochter als tiroler meisje, wes als bandiet en fransje als lievenheersbeestje :lol:

Normaal gaan we op vrijdagavond (niet verkleed) en op zondagmiddag en avond. Maar inderdaad dit jaar geen oppas. Dus vriend gaat vrijdagavond en ik ga zondagavond. Zondagmiddag gaan we naar de optocht kijken en misschien maandag ook nog maar dan in het dorp waar mijn ouders wonen.

Ik trek aan: lange witte rok, witte trui, diadeem met witte en roze hartjes, geschminkt, en zwarte harige jas er boven (hopelijk is het niet te koud). Kian gaat als zorro en vriend als een lord uit de 18e eeuw (zonder pruik).

Ik vind het geweldig om in de stad te lopen en al die mooi geschminkte en verklede mensen te zien. En dan die zaate herremeniekes. Zo gezellig. In Maastricht is het echt straatcarnaval dus hopelijk droog weer.

Ik ontken alles wat met carnaval te maken heeft :silenced:

Ik ben limburgse in hard en nieren, echter trof een brabantse vent. Hij zat hier in de hofkapel (de kapel die de prins begeleid)…toen hij uit de hofkapel stapte kon ik hem echte carnaval laten zien: limburgs carnaval (jaja ben een chauvenist (? lol hoe schrijf je dat?)). Hij was om en begreep wat ik bedoelde met echt carnaval. Dit jaar gaan we op dinsdag in limburg optocht kijken en wat hossen zonder zuipen (ja dat is echt mogelijk) Anne blijft zoals het er nu naar uitziet dan bij Opa en Oma logeren die in limburg wonen om nog meer van t carnaval te genieten en wij gaan naar huis aangezien mn partner nog een belangrijk examen voor de boeg heeft. Ik weet nog niet wat ik aandoe, maar Anne heeft haar nieuwe princessenjurk al uigezocht :inlove:

Ik ben brabo, dus mijn hart gaat wel sneller kloppen van carnaval.

We wonen tegenwoordig in een dorp waar ze het eigenlijk totaal niet kennen, en manlief vindt er ook geen klap aan.

Het zal bij mij dus beperkt worden tot de optocht in mijn dorp en misschien een paar pintjes in het lokale cafeetje.

ik als Groningse die in het westen woont kent carnaval ook niet echt.

Ooit eens een dagje ngevierd in Brabant, erg leuk maar goed.

Op de creche doen ze er wel aan, en mischa is dit jaar brandweerman :inlove:

Oh carnaval… de horror. Vreselijk, blijf er zo ver mogelijk vandaan.

Even kijken in de schoolkalender of Bas het toevallig niet viert… Hoop t toch niet

Ik vind carnaval echt hartstikke leuk! Vroeger vierden we het altijd bij familie in Brabant, de laatste paar jaar gewoon in ons eigen Nijmegen. Ik vond het op zondag verrassend leuk in de stad :dance: Op maandag en dinsdag merk je er niet veel van :roll: ).

Noud gaat als mickey mouse (pak is bijna klaar), Marlot als Minnie (hoop ik, zelf wil ze als Bumba :roll: ), Oscar gaat als mafia en ik :eh: ik heb echt nog geen idee, misschien piratenvrouw ofzo… Ik ben altijd van de last-minute, dus doe graag ideeen op… Iemand nog iets leuks te koop in maat 42-44 :mrgreen:

Jaaaaa carnaval :dance: ik vier het met m’n vriendin…we hebben van die spaanse jurken gekocht :lol: normaal is het gewoon boerenkiel maar we dacht nu een keer wat anders! Gaan zondag de 22-ste naar Oldenzaal :thumbup:

wij gaan de 23e naar oldenzaal