campingbedje en matrasje

Ik vroeg me even af hoe jullie dat doen met campingbedjes en matrassen.

Mijn dochter heeft een campingbedje bij mijn ouders staan en daar ook een matras bij.

Op vakantie hadden we dit gewoon bij ons maar in het hotel hadden ze ook alvast een bedje neergezet. Zelfde soort bedje alleen dan alleen zo’n ‘plastic’ matrasje erin zeg maar. Die je standaard bij het campingbedje krijgt.

Leggen jullie je kinderen daar op te slapen? Zou namelijk echt zo bang zijn dat ze daar dus op kan stikken. Of zie ik problemen die er helemaal niet zijn?

Nou hebben we met de vakantie het bedje en matras is de auto van mijn ouders gedaan, in die van ons past dat gewoon niet. Maar voor ik volgende keer ergens ga overnachten en voor hetzelfde ‘probleem’ sta; hoe lossen jullie dit op?

Ik vind dat zogenaamde matrasje wat standaard bij een campingbedje zit niet een matrasje te noemen hoor. Het is meer een lattenbodem.

Voor Nica hebben we destijds een matrasje erbij gekocht en die gebruiken we nu voor de jongens.

Toen we bij Landal een campingbedje gehuurd hadden kregen we dus ook zo’n bedje zonder matras, dat hoort zo zegt die jongen, dat is het matras! Ik zei: Heb jij ook een boxspring zonder matras? :think:

Uiteindelijk toch een passend matrasje gekregen.

Ik ken mensen die hun kinderen daar gewoon op laten slapen, maar ik vind het echt niet kunnen, het is knetterhard en ligt voor geen meter volgens mij.

Wat je zou kunnen doen is alleen je matrasje mee nemen, scheelt weer een stuk ruimte in de auto, die kun je makkelijk ergens tussen proppen nog. Of als je echt geen ruimte heb zou ik de Deryan travelcot aanraden :thumbup:

Over het punt stikken zou ik me dan weer niet zo druk maken. Je ligt er op vakantie toch ook vaak vlakbij en als je er een molton en hoeslaken overheen legt lijkt het me wel wat mee te vallen.

Ja, ik vind dat dus ook echt geen matras te noemen hoor. Dat ligt toch niet lekker. Fijn dat ze toen bij landal nog wel een matrasje hadden. Maar blijf het toch vreemd vinden dat als je een babybedje reserveert dat ze zoiets durven neer te zetten. Was nu ook echt blij dat we gewoon zelf spullen hadden meegenomen.

Matras in de auto gaat echt niet passen, we hebben een aygo :stuck_out_tongue: en daar past dat matrasje echt niet bij in.

Heb meteen even gekeken naar een deryan travel cot en dat lijkt me wel een goede oplossing voor ons. Thnx voor de tip. :-*

het “matrasje” dat bij een campingbedje zit hebben wij voor mischa altijd gewoon gebruikt. Hij woog amper wat en voor af en toe ging dat prima.

Bij daimen hebben we nou wel een los matrasje erbij gehaald omdat hij een stuk jonger er langer in zou moeten slapen(vakantie) en hij altijd op zijn buik slaapt.

Dat is gewoon een keihard ding, dat noem ik ook geen matrasje…

Bij Prenatal kun je gewoon een opvouwbaar matrasje voor een campingbedje erbij kopen.

Hier heeft Jinte er gewoon altijd zo op geslapen hoor, gaat prima! T is ook niet helemaal van hard iets, zit ook wat zachts op. Nu het campingbedje bij mijn ouders staat en Fenne er dus twee keer per dag, 2 dagen achter elkaar in slaapt, legt mijn moeder wel het matrasje van het bedje erin. Ze kan niet in het ledikantje daar omdat die op dezelfde kamer staat als waar Jinte slaapt en dat gaat niet samen.

Maar als we op vakantie gaan nemen we echt het matrasje niet mee hoor! Ze hebben er altijd prima geslapen, heb wel zo’n aerosleepding voor over het matrasje en die doe ik er wel altijd in, dus angst voor stikken is zo een stuk minder!

Ik wist eerst niet dat je ook van die opvouwbare matrasje voor een campingbedje kon kopen dus sliep Josephine op dat ‘matrasje’ dat bij een campingbedje zit. Maar ze sliep dus heel slecht of eigenlijk niet. Van de zomer toch zo’n extra matrasje aangeschaft en ineens sliep ze wel in het campingbedje. ik zou dus zo’n opvouwbaar matrasje erbij kopen. Wel weer een groot ding erbij, maar het ligt volgens mij vele malen beter.

wij hebben er ook zo’n opvouwbaar matrasje bij gekocht, ideaal :thumbup:

Bij mijn ouders staat een ander campingbedje en mijn ouders hebben er een echt matras bij. Als wij er niet zijn ligt dat in het logeerbed (kajuitbed met losse lattenbodem) dus hebben ze er geen last van en onze kinderen kunnen in de ledikant leeftijd er heerlijk slapen.

Wij hebben zo’n opvouwbaar ding van de Prenatal.

Werkt prima.

@Riz wrote:

Wij hebben zo’n opvouwbaar ding van de Prenatal.

Werkt prima.

hier ook :smiley:

Als we een weekend bij mijn ouders gaan slapen dan slapen de kids gewoon op het matrasje die standaard bij het campingbedje zit. We hebben dan wel een handdoek erover liggen en dan een hoeslaken erover, zodat het wat zachter ligt voor de jongens. Ze slapen altijd zonder problemen.

Hier ook een opvouwbaar matras van de Prenátal.

Dat neemt niet veel ruimte in, kun je in 3 delen vouwen, en het zit in een tas.

Robin heeft ook altijd op het 'lattenbodem’matras gelegen, omdat ik niet wist dat er ook andere matrasjes te koop waren… :oops:

Pas nadat we Lucas er een keer in hadden laten slapen, en ik zat te vloeken op het stomme dunne ding dat erin lag, ben ik eens gaan zoeken naar matrassen voor een campingbed, en jawel, die bestonden gewoon!

Dat ziet er zo uit:

Hier altijd prima geslapen op “standaardmatrasje” :thumbup: , het is niet hard, het is dun, maar zacht.

Gebruikten het maar af en toe voor 1 nachtje.

@Anneke wrote:

Dat ziet er zo uit:

die gebruik ik ook! Echt super

@Romi82 wrote:

Dat is gewoon een keihard ding, dat noem ik ook geen matrasje…

Bij Prenatal kun je gewoon een opvouwbaar matrasje voor een campingbedje erbij kopen.

nou zo hard vind ik dat ding niet hoor, ja vergeleken met het matrasje.

Maar die guppies zijn ook niet zo heel zwaar he, dus gaat prima

Wij hebben er ook een los matrasje bij, dat ding wat erbij zit is echt een lapje stof om de plank heen (al hoewel dat per campingbedje wel verschilt, bij sommige zitten er wel 2 laagjes stof om :wink: ). Neem eigenlijk meestal mn eigen bedje, en zeker mn eigen matrasje mee.

Dit jaar gingen we met het vliegtuig op vakantie naar warm land, dus toen heb ik de aerosleep meegenomen. Op vakantiebestemming aangekomen lag er dus ook alleen een plank in het bedje. Hadden appartement met 4 slaapplaatsen, dus hebben de dekbedjes van de 2 over gebleven bedden afgehaald en die in het bedje op de plank gelegd en de earosleep erover. Zo had ze toch een lekker zacht bedje, veilig met het aerosleep dekje en heeft ze heerlijk geslapen. Bij alle parken kun je vast wel extra lakentjes/dekentjes vragen om er toch nog een zacht bedje van te maken.

Hier ook echt niet alleen op die plank hoor :naughty:

Hier ook zo’n opvouwbaar ding :thumbup:

Het ‘matrasje’ van ons Koelstra-bedje is gewoon een plank 8)

Bedankt voor de antwoorden.

Zie dat de meningen nogal verschillen over het ding wat er standaard bij zit.

Ga nu even twijfelen tussen zo’n opvouwbaar matras en een travel cot maar neig wel naar dat laatste. Compact, licht en wel echt dr eigen plekje. En ze zijn er in erg leuke kleuren :smiley:

@mayo28 wrote:

Hier ook zo’n opvouwbaar ding :thumbup:

Het ‘matrasje’ van ons Koelstra-bedje is gewoon een plank 8)

Hier dus hetzelfde bedje, met dezelfde plank :eh: