Campingbed-ervaringen gevraagd

Geen idee of dit hier op de goede plaats staat maar anders zullen de moddies het wel verplaatsen denk ik??



Maar goed, ik ben me aan het oriënteren op een nieuw campingbedje en ben benieuwd of er mensen zijn met een Koelstra travelsleeper of een Bébé Comfort bedje.

Beiden hebben een kruipluik. Gebruiken jullie kindjes dit? Welke raden jullie aan? Zijn ze verder stevig?

En is hier een extra matrasje bij nodig? Of is het matrasje dat er bij zit dik genoeg?

Als laatste ben ik nog benieuwd of een en ander handzaam is doordat er wieltjes onder zitten?

Kortom; benieuwd naar jullie ervaringen met campingbedjes…



Als er iemand uit de kop van Overijssel nog een bedje zoals bovengenoemd ter overname heeft hou ik me aanbevolen!!

Ik heb daar nooit zo’n ‘studie’ van gemaakt eerlijk gezegd. :think:

Heb er gewoon één van Prenatal gekocht een keer toen we hem

nodig hadden. Voor die enkele keer slaapt Anoek er prima op moet ik

zeggen :slight_smile:

Hier ook gewoon een goedkope van 39 euri en Jayden slaapt er heerlijk ik s’nachts bij ons op de kamer, ik heb er wel een extra dikker matrasje in gekocht (19 euro) dat is voor als ze er vaker in slapen dan 1 nachtje,omdat Jayden er al vanaf de geboorte s’nachts in ligt !!!

Ik had een bedje waar mijn zoontje ook een hele tijd standaard in sliep bij ons op de kamer… Met een gewoon matrasje erin.

Maar hij geeft nog wel eens wat problemen bij het in- en uitklappen dus hij staat nu standaard bij oma.

Ik wilde een nieuwe kopen maar vroeg me af of ik er direct eentje met zo’n kruipluik zou nemen; lijkt me handig voor als ze eruit klimmen… Dan namelijk liever via het luikje in plaats van klimmen met het risico dat ze eruit vallen…



Hou me dus nog steeds aanbevolen voor ervaringen en tips…

De rest alvast bedankt voor jullie reactie!

Wij hebben er 1 van Prenatal, ook met zo’n kruipluik. Als ik in de tuin bezig ben, doe ik het kruipluikje open en kan Kimberly mij toch in de hele tuin zien ( en ik haar :wink: ).



Toen de zon scheen had ik er een grote handdoek overheen gehangen, maar dan krijg je helemaal zo’n afgesloten hokje waar ze in ligt. Dus ook toen het kruipluikje open gezet en kwam er toch een briesje door heen.



Verder over het matrasje: als je de bodem er zo inlegt en niet goed aandrukt, voel je duidelijk de overgang tussen de plankjes.

Om te spelen vind ik het wel goed, maar als we ergens heen gaan en ze meot er in slapen dan leg ik een dekbedje/dekentje op de bodem.



die wij hebben klapt zonder problemen in en uit en door de wieltjes kun je m zo achter je mee rijden, hoef je m dus niet te dragen. Als je het campingbedje aan de bovenste los op pakt, draait hij automatisch zo om dat de wieltjes onder zitten.



Bovendien hebben ze ze ook nog in erg leuke kleuren, dus ik ben een fan :inlove:

Ik heb er een extra dik (opvouwbaar) matras bij én een bedplank met gaatjes (weet even niet hoe dat heet) op maten lagen zagen bij de GAMMA (paar euro’s). Ligt met plank superstevig (wel even de hoeken afronden ivm beschadigen van het bedje). Zonder extra matras en plank slaapt meneertje heel onrustig. Nu kan hij er prima een paar nachtjes in slapen.

Wij hebben een Koelstra, heel tevreden over. Het kruipluik wordt (nog) niet gebruikt. Hubbie meent dat deze als beste getest was door de consumentenbond :think:. Anyway, je hebt wel een apart matrasje nodig, hoor! Die krijg je bv. bij Babyplanet. Ik heb geen ervaring met de Bébé, maar Koelstra is aan te raden.

Wij hebben een Prenatalbedje (omdat er zo’n lief draakje op staat :roll: :mrgreen: ) en zijn daar erg tevreden over voor die enkele keer dat 'ie gebruikt wordt.



Zo’n kruipluik ken ik helemaal niet… lijkt me wel handig! :thumbup:

Wij hebben de Koelstra met kruipluik.

Tycho vond het kruipluik geweldig. Het bedje werd namelijk ook al soort box gebruikt bij mijn broertje thuis toen ze daar nog aan het klussen waren. Als hij er dan uit wou ging hij alleen door het kruipluik.



Verder gebruiken we het bedje niet zo vaak meer. Tycho gaat niet zo vaak uit logeren, en als hij gaat logeren dan is het meestal bij oma & opa en daar heeft hij een eigen Mexx bed.

Bedankt voor jullie berichtjes!

Denk dat ik dan toch maar voor de Koelstra ga. Die heb ik ergens op internet in de aanbieding gezien voor 59,- terwijl hij normaal 69,- kost. Matrasje kost 20,- en verder tijdelijk geen verzendkosten…

Relatief wel veel geld (vooral als je weet dat ik hier in de buurt een aantal “gewone” bedjes had gevonden voor 15 Ã 20 euro maa die hadden geen kruipluik).

Hopelijk hebben we er lang plezier van en wellicht als er ooit nog eens een tweede komt; dubbel lang plezier.

Hoi



heb een campinbedje van haucks als ik het goed schrijf



Die waren toen bij trekplijster te koop voor 59 euro in de winnie the pooh uitvoering.



Die van mij is echt stevig en makkelijk op te zetten, zou wel adviseren als je kind er vaak in moet slapen een extra matrasje in te doen.



Kwa kruipluikjes tja lijkt me een beetje overbodig heb ze nooit gehad en nooit gebruikt, vindt ze onodig

Toen Dano geboren werd kreeg ik er een als kraamkadootje. Ons bedje had gazen zijkanten (ik weet niet wat voor merk het was). Toen Dano vijf weken was, heeft hij een keer heel erg liggen huilen in het bedje. De babyfoon vergeten aan te zetten, dus hij lag al even te huilen. Met een bebloed vuistje, want hij was in zijn overstuur-heid steeds met zijn vuistje langs die gazen zijkant gegaan…

:o Wat zielig…

Oh mennnn dat zou ik ook echt erg vinden :hug:



Ik heb overigens een bedje bij mijn kinderkamer gekregen :thumbup: ding werkt prima…

En kruipluik zou ik juist niet willen :eh:

Ik zie eerder een bijdehandte peuter die het ritsje snapt en zelf uit zijn bed komt voor me 8)

wij hebben hem bij de leenbakker gekocht en het matrasje bij de prenatal…samen nog geen 50 euro kwijt,

ook hier geen voorstander van kruipluik. Heb er dus een gehad zonder luik.

@renzosmam wrote:

:o Wat zielig…

En kruipluik zou ik juist niet willen :eh:

Ik zie eerder een bijdehandte peuter die het ritsje snapt en zelf uit zijn bed komt voor me 8)




Er zit alleen een rits aan de buitenkant; dus bijdehandte peuters KUNNEN het niet open maken :wink: .



Ik heb de koelstra en die hebben opa en oma ook gekocht zodat ze het bedje zou herkennen.

Kruipluik wordt niet echt gebruikt; alleen in de zomer als ik hem wel eens buiten heb staan en ze het als hut gebruikt (deken erover).

Maar ik denk wel dat dat handig is als ze wat groter zijn en er anders uit klimmen.



Ons is vertelt dat het voordeel van de koelstra is dat die dingen aan de bovenkant waarmee je de stangen op slot zet bij andere merken onder de stof zitten en bij de Koelstra zit de stof los erover met klittenband. Zo kan je dit beter vastdraaien en als er wat mee is kun je er beter bij.

Wij vonden dit toen wel goed klinken maar achteraf vind ik het een beetje overdreven. Het nadeel is dat Maaike nu altijd al die dingen lostrekt. Maakt niet uit maar staat zo stom.

Een los matrasje is echt nodig maar is 15 euro ofzo en opvouwbaar (in 3 delen).

Mijn moeder had haar laatst perongeluk in bed gelegd zonder bodem (en met matrasje) :oops:; ik kan je vertellen dat ze dan niet echt lekker slapen (en ik me de hele avond maar afvragen waarom ze nou niet wilde slapen :wall: :oops: ).



Wat ik positief vind maar dat is misschien wel onzin:

Ze is er nog nooit mee omgevallen! Ze doet zo gek dus ik had dat eigenlijk al lang verwacht. Ze zijn dus blijkbaar toch nog best stabiel.



Hebben jullie dat programma gezien over die ouders met die tweeling waarvan er één overleed doordat opa en oma die stangen niet goed hadden vastgedraaid :cry: brrr; zo zielig krijg ik echt de kriebels van; en dat controleer ik dus nu ook altijd heel goed :shifty: .

@Mamalien wrote:

@renzosmam wrote:
:o Wat zielig…

En kruipluik zou ik juist niet willen :eh:

Ik zie eerder een bijdehandte peuter die het ritsje snapt en zelf uit zijn bed komt voor me 8)




Er zit alleen een rits aan de buitenkant; dus bijdehandte peuters KUNNEN het niet open maken :wink: .



.




:lol: Dát denk jij…die peutervingertjes (leuke woordspeling 8) ) die priegelen gewoon net zo lang tot ze bij het begin van derits ertussen komen hoor…

Maar heb het luik nog nooit in het echt gezien dus wieweet kan het echt niet… :shifty:

Jeetje, er zijn dus ook nare ervaringen met campingbedjes… :frowning:

Ik heb vandaag toch de Koelstra besteld mèt een extra matrasje.

Als het goed is wordt het morgen al bezorgd; dat is snel!!

Ik ben benieuwd hoe het bevalt…

Hoi Doornroosje,



Wij zijn net terug van vakantie, daar heeft de kleine dus in een campingbedje gelegen. wij hebben er hier thuis ook wel een, maar ik zag wel dat het bedje daar dus handiger was.



Dat campingbedje had een oprolbare bodem (die volgens mij altijd standaard bij het campingbedje zit) die je met de klitteband die er al aan vastzit onder de bodem van het bedje vast kon maken (snap je m nog?)

Dit vond ik reuze handig, aangezien bij die van ons thuis dat niet zit, en als hij er in zat rolde hij meteen dat matrasje op :? .



En die op de vakantie had wieltjes aan 1 kant die je op de rem kon zetten. Erg handig met verplaatsen van het bedje.



Succes iig met je bedje (misschien advies beetje mosterd na de maaltijd)



Groetjes van mij

@brabbel wrote:

Hoi Doornroosje,



Wij zijn net terug van vakantie, daar heeft de kleine dus in een campingbedje gelegen. wij hebben er hier thuis ook wel een, maar ik zag wel dat het bedje daar dus handiger was.



Dat campingbedje had een oprolbare bodem (die volgens mij altijd standaard bij het campingbedje zit) die je met de klitteband die er al aan vastzit onder de bodem van het bedje vast kon maken (snap je m nog?)

Dit vond ik reuze handig, aangezien bij die van ons thuis dat niet zit, en als hij er in zat rolde hij meteen dat matrasje op :? .



En die op de vakantie had wieltjes aan 1 kant die je op de rem kon zetten. Erg handig met verplaatsen van het bedje.



Succes iig met je bedje (misschien advies beetje mosterd na de maaltijd)



Groetjes van mij
Ha Brabbel,



Toch bedankt voor je reactie.

Mijn zoontje heeft afgelopen weekend in zijn nieuwe bedje (met extra matrasje erin) geslapen en dit ging prima! De wieltjes zijn ook handig om de tas mee te kunnen rijden.

Wat mij betreft mag er nu een slotje op dit topic; alles is wel gezegd denk ik?!