camping Nederland

hallo allemaal,



wij willen ons eens alvast gaan verdiepen in de campings in Nederland, vorig jaar zijn we een weekje in de Ardennen geweest, maar nu hebben we eigenlijk zoiets van, laten we eerst eens Nederland gaan bewonderen !!



nou zoeken wij dus een leuke, kindvriendelijke camping en dan het liefst in Noord-Brabant of Zeeland, we zaten eerst ook aan de eilanden te denken, maar daar gaat ons meisje al met opa en oma een aantal dagen heen!!



oja wel handig om te weten, wij hebben zelf een Tent Basecamp 6 persoons, dus wel een grote :shifty:



nou kom maar op met de tips !!!

Wij gaan dit jaar voor de 2e keer naar camping De Paal in Bergeijk.



Super echt waar. Het is een paradijs voor kinderen :thumbup: .

@Riz wrote:

Wij gaan dit jaar voor de 2e keer naar camping De Paal in Bergeijk.



Super echt waar. Het is een paradijs voor kinderen :thumbup: .




En heel erg duur :silenced:



Uhm, wij vinden de camping van de beekse bergen erg leuk, vooral omdat je gratis entree krijgt voor oa de beekse bergen zelf en speelland. Op bijna ieder veldje is wel een speeltuintje en er is kinderanimatie, goed restaurant bij, binnenzwembad(je) (leuk peuter/kleuterbad), natuur buitenbad. O ja en er vaart een boot vanaf de camping naar speelland en beekse bergen en speelland zijn ook bereikbaar via het treintje dat daar elke 20 minuten geloof ik rondrijdt.

@Riz wrote:

Wij gaan dit jaar voor de 2e keer naar camping De Paal in Bergeijk.



Super echt waar. Het is een paradijs voor kinderen :thumbup: .




heb even op de site gekeken en ziet er inderdaad erg leuk uit !! heb even info aangevraagd dus ben beniewd !!



thx voor de tip !!

@mama van anne wrote:

@Riz wrote:
Wij gaan dit jaar voor de 2e keer naar camping De Paal in Bergeijk.



Super echt waar. Het is een paradijs voor kinderen :thumbup: .




En heel erg duur :silenced:



Uhm, wij vinden de camping van de beekse bergen erg leuk, vooral omdat je gratis entree krijgt voor oa de beekse bergen zelf en speelland. Op bijna ieder veldje is wel een speeltuintje en er is kinderanimatie, goed restaurant bij, binnenzwembad(je) (leuk peuter/kleuterbad), natuur buitenbad. O ja en er vaart een boot vanaf de camping naar speelland en beekse bergen en speelland zijn ook bereikbaar via het treintje dat daar elke 20 minuten geloof ik rondrijdt.




tjsa duur, in de periode dat wij willen gaan (voor of naseisoen) valt het nog wel mee !!

ga ook eens kijken bij jouw tip !!

Thx !

De Paal is heel goed hoor, daar is niets verkeerds over te zeggen, wij vinden alleen dat je bij de beekse bergen zoveel meer krijgt voor de prijs, omdat wij het dierenpark en speelland zo leuk vinden, dus tja tis gewoon wat vind je leuker.

@mama van anne wrote:

De Paal is heel goed hoor, daar is niets verkeerds over te zeggen, wij vinden alleen dat je bij de beekse bergen zoveel meer krijgt voor de prijs, omdat wij het dierenpark en speelland zo leuk vinden, dus tja tis gewoon wat vind je leuker.




dat heb ik net ook gezien !! ziet er ook erg goed en mooi uit, heb hier ook een brochure van aangevraagd :wink:



maar is het ook wel wat voor de kleine meid van ons ?? is bv speelland niet voor de wat grotere kinderen, omdat ze dan iets ouder dan 2.5 is…

@riki79 wrote:

@mama van anne wrote:
De Paal is heel goed hoor, daar is niets verkeerds over te zeggen, wij vinden alleen dat je bij de beekse bergen zoveel meer krijgt voor de prijs, omdat wij het dierenpark en speelland zo leuk vinden, dus tja tis gewoon wat vind je leuker.




dat heb ik net ook gezien !! ziet er ook erg goed en mooi uit, heb hier ook een brochure van aangevraagd :wink:



maar is het ook wel wat voor de kleine meid van ons ?? is bv speelland niet voor de wat grotere kinderen, omdat ze dan iets ouder dan 2.5 is…




De speeltuin is voor alle leeftijden wel wat te doen, alleen moet je je kind daar goed in de gaten houden aangezien het direct aan het water ligt allemaal. Er is vanalles voor kleine kindjes en zo tot steeds ouder. Anne vond het alleen al super om in het water te zijn daar en kon zich een uur vermaken alleen op het springkussen.

Grootste ‘probleem’ van speelland is dat er geen schaduw is, dus je moet zelf wel een parasol meenemen anders zit je continu in de zon.

Wij gaan altijd naar natuurkampeerterreintjes. Ze hebben een boekje, dat moet je de eerste keer aanschaffen (iets van 15 euro) en daarna kost een overnachting ook aanzienlijk minder dan op gewone campings.

Je hebt er dan ook geen kinderclub/acitiviteitengebeurens ofzo, maar daar houden wij ook niet zo van.

We kiezen altijd op zwemwater, dat is er bij een groot aantal wel, kinderboerderij, speeltuintje en er zijn er ook een hoop waar je een vuur mag maken. Lekker een broodje bakken boven een vuurtje is altijd een heeel groot succes :smiley: En als de kinderen op bed liggen is het ook gewoon lekker om zo warmpjes bij een vuur te zitten natuurlijk :smiley:

O ja, op kinderkampeerwereld.nl heb je een overzicht van veel kindvriendelijke campings.



Ik denk niet dat dit commercieel is aangezien hun zelf niks verkopen, anders excuus aan het beheer.

mama van anne wrote:
O ja, op kinderkampeerwereld.nl heb je een overzicht van veel kindvriendelijke campings.

Ik denk niet dat dit commercieel is aangezien hun zelf niks verkopen, anders excuus aan het beheer.[/quote

goeie tip, zal er eens spieken !!

Ligt wel niet in Brabant/Zeeland, maar Marveld in Groenlo :thumbup:

wij hebben afgelopen zomer op camping de Flierweide in Bathmen gestaan.

Is een boerencamping. Nou ja… niet helemaal, ze zijn namelijk gestopt met het boerenbedrijf om de camping te beginnen :lol: De overburen zijn wel gezellige dames koe.



Wij houden niet van al teveel ‘gedoe’ dat zoeken we dan buiten de camping wel op.



Hier was een simpele speeltuin (zandbak, klimrek, glijbaan, speelhuisje, schommel, wipwap) die wel ontzettend nieuw was. Nieuw en schoon sanitair met oa kinderdouche (op hoogte, dus lekker makkelijk) en voor ons erg fijn: een verzonken babybadje.

Ruime plekken met bij elke plek een waterpunt :thumbup: en wij zaten achteraan bij de speelstrook, daar mogen verder geen tenten meer staan, dus heeeerlijk rustig ook nog eens.



Je loopt vanaf de camping zo het bos in en verder genoeg te doen in de omgeving.

Het is echt waar je van houdt. Ik vind zelf die grootschalige campings echt niks, hoe leuk het voor kinderen ook zal zijn. Hou zelf heel erg van kleine campings, bij boer of lekker in de natuur. Voor kinderen is dat ook heerlijk; een lekker stuk land om rond te rennen, met skelters te rijden, bij de dieren te kijken, en zo. Zoek liefst lekker kleinschalig op zodat je kind ook gewoon zijn gang kan gaan zonder kwijt te raken/de tent niet terug te kunnen vinden.



Twee jaar geleden bv heel veel plezier gehad bij deze boer. Hij komt elke ochtend alle kinderen ophalen die zin hebben om mee te helpen in de stal, en verder kunnen ze gewoon de hele dag lekker rondrennen, spelen enz.

bathem en groenlo ligt een beetje dicht bij schoonouders hahah en we willen dit jaar juist gezellig met z’n 3en :wink: hhhahaha



wat mij juist fijn lijkt aan de grotere campings is dat er vaak wel een goed zwembad (binnenbad) bij zit en wat extra activiteiten !! ook zie ik veel kleine speeltuintjes bij een plek dat vind ik ook wel erg fijn, zodat ze wel lekker zelf kan spelen in zandbak e.d. wij hebben vorig jaar op een wat kleinere camping gestaan, maar daar was dus eigenlijk niks te doen en ook niet veel gezinnen met wat jongere kinderen… vind erg moeilijk om een leuk plekje te kiezen haahha



de boerderijcampings lijken me ook wel leuk, maar meer als ze net een jaar of 2 ouder is



(en krijg je ook net vandaag een briefje in je handen gedrukt dat je voor 1 maart je vakantie door moet geven :wall: :snooty: )

Die boerderijcampings lijken mij ook echt leuk hoor :thumbup: .



Inderdaad lekker rustig en niet zo massaal. Wij houden eigenlijk wel van rust en gingen voordat we kinderen hadden altijd naar rustige campings en nooit naar die massale vakantieparken.



Wij hebben toch voor een grote camping met veel faciliteiten gekozen omdat we graag in NL willen. We willen niet te ver rijden. En dan heb je toch wat kans op slecht weer en regen. Dan is een binnenbad wel handig. Als de kids wat ouder zijn denk ik dat ze zich beter kunnen vermaken, ook bij slecht weer. Maar nu dus toch voor een camping gekozen die de kids vorig jaar wel heel fantastisch vonden en waar ze zich zeker kunnen vermaken :smiley: .



De camping is best prijzig, dat klopt. Maar verder hoef je daar niet meer te betalen voor alle faciliteiten. En wij gingen eerder vaak naar Frankrijk, Italie, dan hadden we een hoop reiskosten en overnachting onderweg. Dat sparen we nu weer uit :smiley: .

@riki79 wrote:

bathem en groenlo ligt een beetje dicht bij schoonouders hahah en we willen dit jaar juist gezellig met z’n 3en :wink: hhhahaha



wat mij juist fijn lijkt aan de grotere campings is dat er vaak wel een goed zwembad (binnenbad) bij zit en wat extra activiteiten !! ook zie ik veel kleine speeltuintjes bij een plek dat vind ik ook wel erg fijn, zodat ze wel lekker zelf kan spelen in zandbak e.d. wij hebben vorig jaar op een wat kleinere camping gestaan, maar daar was dus eigenlijk niks te doen en ook niet veel gezinnen met wat jongere kinderen… vind erg moeilijk om een leuk plekje te kiezen haahha



de boerderijcampings lijken me ook wel leuk, maar meer als ze net een jaar of 2 ouder is



(en krijg je ook net vandaag een briefje in je handen gedrukt dat je voor 1 maart je vakantie door moet geven :wall: :snooty: )




Jee dat is wel snel zeg! Wij zijn erg van het laatste moment beslissen.



Ik vroeg me af wat je dan wil van die activiteiten? Je dochter is daar toch een beetje klein voor of niet?



Juist voor zulke kleintjes vind ik zo’n klein boeren/natuurcamping ideaal; kunnen ze veilig rondscharrelen en zeker bij de campings met dieren is je peuter heel de dag lekker bezig. Juist als ze wat groter worden kan ik me voorstellen dat je kiest voor een grotere camping met meer faciliteiten.

En wij kiezen dus nog steeds bewust voor de kleinere campings ook in NL :lol: En we hebben vorig jaar eigenlijk geen slecht weer gehad. Ja 1 avond echt noodweer, maar ja dat was op een tijdstip dat je toch ook niet meer in een zwembad ligt.



Wij zijn 2x naar een zwemparadijs geweest. Echt de hele dag onder de pannen geweest, heerlijk :thumbup:

@riki79 wrote:

bathem en groenlo ligt een beetje dicht bij schoonouders hahah en we willen dit jaar juist gezellig met z’n 3en :wink: hhhahaha



wat mij juist fijn lijkt aan de grotere campings is dat er vaak wel een goed zwembad (binnenbad) bij zit en wat extra activiteiten !! ook zie ik veel kleine speeltuintjes bij een plek dat vind ik ook wel erg fijn, zodat ze wel lekker zelf kan spelen in zandbak e.d. wij hebben vorig jaar op een wat kleinere camping gestaan, maar daar was dus eigenlijk niks te doen en ook niet veel gezinnen met wat jongere kinderen… vind erg moeilijk om een leuk plekje te kiezen haahha




speeltoestellen zijn wel heel relaxed ja, ik stond vorig jaar op een mini camping met echt recht naast ons een zandbak en speeltoestellen, ideaal. Kinderen rende tent uit, speelde hele dag daar en wij konden vanuit tent oogje in zijl houden.
Maar dat soort dingen staan dus vaak ook op kleine campings :wink:
(och en daarvoor stonden we op terschelling gewoon op een natuurplek, waar niks anders was dan een douche en wc, en ook dat was super. Als ze maar speelmaatjes en -ruimte hebben. Maar ik kan me wel voorstellen dat je wel wat zekerheid wil dat je kidneren zich vermaken. Het was voor mij echt een verrassing toen ik eerste keer met hem ging kamperen (toen was ie 2,5) dat het voor mij dus gewoon inhoudt dat ik hele dag kan lezen!! Had verwacht dat je als moeder ook op vakantie voortdurend druk bent met je kinderen, maar hier gaat dat dus altijd echt heeel relaxed)

Wij gaan dit jaar naar camping achterste hoef in Bladel. Niet eerder geweest, maar ze hebben daar wel speeltoestellen op de veldjes. Erg handig met onze ukkepuk. En de grote kids vermaken zich altijd wel op een camping. Ze hebben altijd zo vriendjes en vaak willen ze niet eens de camping af om iets te gaan doen.

We zijn inderdaad ook eens bij de Beekse Bergen geweest. Was wel leuk, maar voor de prijs net niet leuk genoeg (ondanks dat je onbeperkt toegang hebt tot de parken). Maar goed, dat is mijn mening. Maar ook daar hebben de kids zich vermaakt (maar meer gewoon op de camping dan persé in het safaripark en het speelland).