Cadeauwensen veeleisende schoonzus

Hoi allemaal,



Ik kan echt jullie hulp gebruiken: sinds ongeveer een jaar heeft mijn zwager een nieuwe vriendin. Het is een aardig meisje, maar houdt zich bezig met totaal andere dingen dan ik: ze weigert confectiekleding te dragen en heeft alleen de duurste make-up en accesoires. Ze kijkt me nog net niet minachtend aan als ik m’n H&M jurkje op een verjaardag verschijn :wink:

Nu is ze binnenkort jarig en heeft zwager ons een wensenlijstje doorgegeven: het probleem is dat het goedkoopste dat daaop staat €80,- kost, iets dat ik op dit moment niet kan en wil missen. Daarnaast zijn ze beiden, vanwege al het shoppen, continue blut waardoor wij beiden een boekenbon kregen. Absoluut een leuk cadeau, maar vind het niet in verhouding.



Ik wil het nu oplossen door een goedkoper cadeau te kopen dat wel voldoet aan haar ‘merk’ eisen, maar ben daar dus niet in thuis. Heeft iemand van jullie een leuke cadeautip voor mijn schoonzus dat ze zal waarderen, ondanks een beperkt budget?



Alvast bedankt!

Tsja… lastig. Ik zal gewoon heel makkelijk zijn hierin en geven wat je kan uit geven toch?



En iets samen geven met anderen?

ik zou haar zelf een cadeaucard geven van douglas/fashioncheque/bijenkorf of zo. misschien niet het meest origineel maar dan kan ze toch iets uitzoeken wat ze zelf wil en jij blijft binnen je budget

of een boekenbon :lol:



Ik vind het behoorlijk brutaal ook gewoon, zulke dure cadeaus vragen.

Erg apart dat je aan haar eisen moet voldoen en dat ze zulke dure cadeaus durven te vragen… Een bos bloemen met wat geld of een cadeaubon en dan voor een bedrag wat je anders ook zou geven. Zijn ze helemaal betoeterd om iets voor minimaal €80,- te vragen?! Dat zou hier alleen een optie zijn als we met zijn allen geld bij elkaar zouden leggen.

@Jippie wrote:

Erg apart dat je aan haar eisen moet voldoen en dat ze zulke dure cadeaus durven te vragen… Een bos bloemen met wat geld of een cadeaubon en dan voor een bedrag wat je anders ook zou geven. Zijn ze helemaal betoeterd om iets voor minimaal €80,- te vragen?! Dat zou hier alleen een optie zijn als we met zijn allen geld bij elkaar zouden leggen.




Precies.



Ik ben al blij met een bon van D&K winkel… :wink:





Hier pas nog een kinderverjaardag van vrienden (een van hun zoontjes was jarig). Zo’n lijstje.nl kun je zelf kiezen wat je kunt kopen, tsja allemaal kadootjes vanaf 17,00 euro. Uhm… :think: Toen maar gewoon zo’n intertoys bon gekocht. Was hij ook helemaal tevreden mee.

Zou inderdaad een cadeaubon geven met het bedrag dat jij wilt geven. En dat hoef je met die kaartjes van tegenwoordig er niet eens op te zetten :wink: mag ze in de winkel raden :smiley:



Erg apart hoor zulke hoge eisen :shifty:

Idd, en helemaal omdat ze nog maar 1 jaar in de familie is… Ik gaf die boekenbon gewoon terug… :mrgreen: :wink:

BIZAR! Ik zou me kapot schamen als ik dit soort wensen neer ging leggen… Dat doe ik bij mijn eigen kant van de familie niet eens :roll:



Maar goed, daar vroeg je niet om :wink: Ik sluit me inderdaad aan bij de rest, een boekenbon :lol: of een bon van een parfumerie ofzo, mag ze zelf uitkiezen wat ze ervan koopt :thumbup: Ik zou dus absoluut niet meegaan in deze hysterie :thumbdown:

Ik zou navragen of dit wel het goede briefje is :angel:



En ik zou hier niet in mee gaan. Misschien een boek over omgaan met geld 8)

:lol:

Of een spaarvarken :mrgreen:

Pardon :shock:



Hemel… wij doneren in een algemene pot 25 euro p.p voor de volwassen verjaardagen en met die 200 euro per jaar sparen we dan om elke 2 jaar luxe uit eten te gaan met z’n allen…



Als ze zo van de merken is, dan zou ik gaan kijken bij de kringloopwinkel voor een leuke merkriem of tas… :angel:



Maar je kan ook denken aan een andere hoek… geef je haar een lekkere fles douchefoam van Rituals… als er iets “merk” is, dan is het Rituals wel, het is superlekker spul en je kan er voor pakweg een 10tje al terecht voor een item.



Tegelijkertijd wil ik je meegeven dat je overkomt als iemand die haar schoonzusje wil pleasen en zich haar mening wel aantrekt. “ze kijkt nog net niet neerbuigend als ik in mijn hm jurkje kom” ofzoiets… Maar ga er maar vanuit dat als ze zo in elkaar steekt, ze ALTIJD wel iets zal vinden om commentaar op te hebben of op jou neer te kijken. Ik zou direct beginnen met erboven staan. Zij haar ding, jij het jouwe. Je moet haar eigenlijk gewoon iets geven wat JIJ leuk vind om te geven, wat je een ander zou geven en als zij daar niet blij mee kan zijn, zegt dat meer over haar dan over jou.

Een wensenlijstje geeft toch niet direct aan dat je dat ook moet kopen? Vooral niet als het wat duurdere dingen zijn. Ik zou dan geld geven met een mooie kaart en uitleg erbij dat het een bijdrage betreft voor datgene wat ze graag wil hebben. Of een cadeau bon van de winkel waar je het product kunt kopen.



Zelf heb ik ook een heel rijtje merkproducten die ik altijd gebruik. De dove lijn die ik ooit eens kreeg is in de kast beland en uiteindelijk in de kliko. Ik kan er niets mee. Okee, dat komt ook omdat ik een erg moeilijke huid heb en overal jeuk en brandende pijn van krijg. Maar met bijvoorbeeld een riviera maison product of cadeau bon maak je me ook niet blij. Het past gewoon niet bij me.



Iemand een plezier doen is toch kijken naar hoe de persoon is en daar iets voor uitzoeken? En niet iets uitzoeken met het idee in je hoofd " bah wat een akelig persoon ben jij dat je zoveel geld uitgeeft aan dure dingen. ik koop je lekker iets goedkoops. Lekker puh!!!

nou, dat ben ik niet helemaal met je eens Ariel… een wensenlijstje is bedoeld ter inspiratie, maar als daar niets onder de 80 euro opstaat, geeft dat wel aan de verwachting van de gene die wenst nogal hoog liggen.

En de topicstartster kent haar schoonzus natuurlijk al wat langer dan wij, dus de context erbij nemende vind ik het behoorlijk ongepast om zulke dure cadeau’s te vragen. Hier komen dat soort bedragen pas ter sprake als mensen 50 worden, gaan trouwen of een 40 jarig huwelijksfeest geven.



Dat je niet direct hetgeen hoeft te kopen wat gewenst word en dan een bijdrage doet, dat zou in mijn opkomen als iemand iets vraagt van rond de 40 euro… dat is op het randje, sommigen zouden dat best geven. Maar zoals ze aangeeft… 80 euro cadeau’s of duurder… ik zou flabbergasted zijn.



@topicstartster… je kan ook kijken naar wat ze specifiek opgeeft… vraagt ze bijvoorbeeld dure parfum of make up, dan ga je naar Douglas, haalt een cadeaubon als bijdrage van Douglas en vraagt of ze een monster hebben van het luchtje wat ze graag wil. Vraagt ze een dure sjaal (vorig jaar liep heel Zwolle hier met een sterrensjaal van Maison Scotch… 1 sjaal van 100 euro ofzo) dan zou ik een fashion cheque geven… Op die manier kan je haar lijstje als inspiratie gebruiken.

@ariel wrote:



Iemand een plezier doen is toch kijken naar hoe de persoon is en daar iets voor uitzoeken? En niet iets uitzoeken met het idee in je hoofd " bah wat een akelig persoon ben jij dat je zoveel geld uitgeeft aan dure dingen. ik koop je lekker iets goedkoops. Lekker puh!!!




Dit is ook absoluut niet mijn insteek! Sterker nog, ik wil haar juist iets geven dat ze graag wil hebben, ook omdat ik het gevoel heb dat ik haar misschien te snel veroordeel. Bovendien liggen dingen wat gevoelig, dus ik wil absoluut niet iemand voor het hoofd stoten.

Ik kan alleen niet voldoen aan de wensen die ze heeft opgegeven, vandaar dat ik vraag om een (goedkopere) tip.



Cell, ik denk inderdaad dat ik dat ga doen, er staat ook Chanel Coco Mademoiselle op de lijst (de Parfum, niet EdP of EdT), daar hebben ze vaak wel samples van.

Cell, we schrijven toch hetzelfde? Douglasbon, fashioncheque of geld met een kaart met uitleg.

Marie, ik snap wel dat jij dat niet bedoelt. Maar de tips die je kreeg lagen voor mijn gevoel wel in die richting.

Iets wat ze graag drinkt?

Een lekkere wijn of een likeur?

ik sluit me aan bij de rest… een cadeaubon. Dan kan ze zelf iets kiezen.



Ik had vorig jaar ook een dure wens en heb gewoon cadeaubonnen van de betreffende winkel gevraagd. Ik blij, zij blij. Ik zou niet durven om iets van 80 euro te vragen, behalve aan mijn man dan misschien.