Cadeautjes met sinterklaas EN kerst?

nav het topic sinterklaascadeaus een poll vanwege mijn nieuwsgierigheid :wink:

Wij vieren sinterklaas en doen dit naast de pepernoten en chocolademelk (natuurlijk) met cadeautjes. Zowel voor de kinderen als de volwassenen zijn er pakjes.

Nu lees ik heel veel over dan ook nog met kerst cadeautjes en was dus benieuwd hoeveel dit gebeurt, aangezien ik dit steeds meer om ons heen hoor. Wij hebben met kerst gezellig de boom en tafel mooi dekken etc, maar geen pakjes onder de boom.

Dat word dan zoiets:

Na het diner zal ik maar zeggen, als alles gezakt is, laten we de jongste de kadootjes onder de boom uithalen en samen lezen we de naam die op het kadootje staat.

Vind Luuk al erg leuk om te doen!!

Zijn we misschien een uurtje mee bezig omdat we met kerst ook echt niet voor honderden euro’s kopen.

Denk dat we voor allemaal iets van 30 euro kwijt zijn; kinderen en volwassenen.

Wij krijgen alleen cadeautjes van de sint. Vind ik persoonlijk ook wel meer als genoeg, om 20 dagen later nog een keer cadeautjes uit te pakken vidn ik iets te veel van het goede eigenlijk. (behalve als ze jarig zijn natuulrijk :slight_smile: ).

Bovendien komt de sint echt cadeautjes brengen en gaat de kerst gedachte volgens mij over iets anders :angel:

hier verdelen wij het juist…

met sint een paar kado;s en kerst een paar onder de boom.

Hier is Sinterklaas echt een kinderfeest. Pakjesavond vieren we met de kinderen en een grote zak gevuld met cadeautjes en snoep, hoewel we dit jaar per kind ongeveer 3 a 4 cadeautjes hebben varierend van sokken/pyama en wat speelgoed tot een chocoletter.

Wij als volwassenen hebben dan geen cadeautjes.

Meestal mogen ze ook hun schoen zetten bij opa en oma en dan gaan we met de hele familie op een zaterdag of zondagochtend nog uitpakken wat er daar in de schoen zat.

Gewoon 1 cadeau hoor, opa en oma hebben 10 kleinkinderen en dus lopen ze al aardig leeg op 1 cadeautje per kind :lol:

Met kerst is het hier in ons gezin traditie om voor elkaar een cadeautje te kopen.

Tot nu toe was het steeds de jongens voor de meiden.

Papa gaat met Peter en Michel op stap en koopt wat voor mama en Aniek en nu dus ook voor Suus.

Het gaat vooral om het gebaar, Kerst is een feest van vrede en liefde en herinneren (voor ons dan he) en dus maakt het mij niet uit wat ze kopen.

Vorig jaar kreeg ik knutselpapier (vond Peter zo mooi) en een cdtje

Heb ook al eens eens gekleurde wasknijpers gekregen en een roze mok :lol:

En Aniek en ik (volgend jaar nemen we Suus ook wel mee) kopen cadeautjes voor de mannen.

Zo kreeg Papa al een keer van Aniek een stoffen etui met niks erin… hahahaha, 1x raden wie hem nu in gebruik heeft :mrgreen:

Van mij krijgt hij meestal een lekker luchtje en wat sokken, lekker cliche.

Het zijn nooit dure cadeautjes, soms minder dan 1 euro van de kinderen… :smiley: Maar we vinden het zo leuk om het op die manier te doen en dan op kerstochtend eerst ontbijten en dan allemaal op t vloerkleed om beurten cadeautjes uitpakken.

:inlove:

Dit word onze eerste sinterklaas en kerst met zn 3en, hij krijgt er nu natuurlijk nog niet zoveel van mee, maar wij willen het ook gaan verdelen, wat kado’s met sinterklaas en wat kado’s onder de kerstboom.

Was altijd meer van de kerstcadeautjes maar nu gaat ze straks sinterklaas ook begrijpen… en aangezien Noëlle van 27 december is, hebben wij de kerstcadeautjes afgeschaft.

hier alleen met sint. Ben zelf ook helemaal niet opgegroeid met de traditie van cadeaus met kerst, en zie ook niet in waarom ik dat zou veranderen. Dat mijn zoon een week voor sint jarig is, versterkt dat alleen maar, want dan zou het drie keer op rij cadeaus zijn, dat lijkt me voor niemand goed :angel: Maar ook zonder die verjaardag zou ik het dus bij sint laten. Bij sint hoort het gewoon bij de traditie, bij kerst voor mij niet.

Hier net zoals bij Fiep (maar dan zonder een verjaardag er vlak voor)

Wij vieren dus wel sinterklaas EN kerst :slight_smile: En om het nog doller te maken:

29nov is lente jarig met kado’s :slight_smile:

5dec vieren we sinterklaas met kado’s

24dec vieren we kerst met kado’s in ons eigen huis

25dec vieren we kerst met kado’s bij opa en oma in zwolle

26 dec vieren we kerst met kado;s bij opa en oma hier.

Daartussendoor mogen ze nog hun schoen zetten :slight_smile:

Ik heb al een hele doos lobbes-spullen klaar staan, die gaan allemaal in de schoen en in de zak. Mijn ouders nemen voor sinterklaas ook nog wat kleine dingen mee en pyama’s gaan ook in de zak (dan zit hij dus al snel vol).

Onder de boom gaan allerlei dingen die ze ws anders toch wel hadden gekregen. Kleine poppetjes, dvd, klei, stiften, kleurboek etc

Hier vieren we sinterklaas en met kerst krijgen de jongens allebei een boek.

met sinterklaas kadootjes voor hun appart

en voor kerst 1 kado voor hun samen…

dit jaar word dit monopoly jr

Ik kan me voorstellen dat je dat doet waar je mee opgegroeid bent omdat dit veilig en vertrouwd voelt. Ik ben dus opgegroeid met een pyjama/boek en een zakje lekkers van Sinterklaas en cadeau’s voor de kerst. En dan is het niet zo maar iets dat door de economie bedacht is, maar het kerstkind(Jesus dus) brengt samen met engeltjes de cadeaus.

Bij ons thuis was dat altijd heel belangrijk en werd zelfs de boom door de engels en het kerstkindje versierd. Dan gingen wij op kerstavond rond half drie 's middags met mijn moeder naar de kindermis en als we terug kwamen(nog geen 1,5uur later-respect voor mijn pa) stond daar in eens een versierde boom, de lichtjes aan en onder de boom allemaal cadeaus :inlove: Nu versieren we de boom samen, maar de cadeau’s worden nog steeds door het ‘kerstkindje’ gebracht die ook de kaarsen en sterretjes aansteekt :wink:

Dan gaan we allemaal op de bank zitten met een drankje en een hapje en de teksten van de kerstliedjes. Mijn moeder draait al 30jaar dezelfde LP (!!!) met kerstliedjes, gezongen door een heel goed koor in een mooie kerk met verder geen poespas. Wij worden dan geacht om mee te zingen, maar voor mij een mijn broers is het al jaren sport om zo geloofwaardig te playbacken als we maar kunnen 8) - tja je moet wat he :shifty: Toen we klein waren las mijn moeder dan ook nog het kerstverhaal voor. Pas daarna worden de cadeau’s uit gepakt.

Aansluitend gaan we aan tafel waar we al zo lang ik me kan herinneren fondue eten en na het eten helpen we allemaal om alles op te ruimen en dan spelen we meestal met z’n allen een nieuw bordspel dat onder de boom lag en hoefden wij kinderen pas na 9en of zo naar bed.

Bij mijn vriend thuis hebben ze dan weer een hele traditie rondom Sinterklaas. Tja, wie ben ik om te zeggen dat het zus of zo moet :wink: Dus ja wij doen het 2x :mrgreen:

Wij doen nu ook alleen sinterklaas. Gewoon gezellig pakjes avond.

Schoen zetten nog niet.

Bij ons thuis ook altijd alleen sinterklaas, maar heel soms lag er toch wat onder de boom, en dan was het een gezelschapsspel voor het hele gezin. Dus soms 1 pakje onder de boom. Dat wil ik over een jaar of 2-3 ook gaan doen, met de kerst 1 pakje een gezelschapsspelletje, maar daar zijn ze dit jaar nog te klein voor.

Wij doen alleen cadeautjes met sinterklaas en dat vind ik ook meer dan genoeg.

Bovendien vind ik kerst dus echt helemaal niks met cadeautjes te maken hebben en heeft ook niks met de kerstgedachte te maken.

Hier alleen cadeaus met Sinterklaas. Kerst heeft niets met cadeaus te maken, ik wil niet dat de aandacht van dat feest wordt verlegd en het gewoon wederom een reden is om speelgoed te krijgen, niet helemaal de kerstgedachte wat mij betreft. En zoonlief is twee weken na kerst jarig, dan wordt er ook flink uitgepakt, des te meer reden om met kerst niets te geven.

Wij vieren sinterklaas met de ene kant van de familie (de mijne) en kerst met de andere kant van de familie (de zijne dus ;)). Ik ben niet gewend kerst met cadeautjes te vieren, maar mijn schoonouders wel. Soms vind ik het wel jammer dat het vooral om de cadeautjes lijkt te draaien, maar eromheen is het ook gewoon erg gezellig.

Gelukkig is J.inthe zelf in mei jarig. :wink:

wij doen zelf aan sinterklaas, en ook mijn ouders doen aan sinterklaas voor de kleinkinderen.

met kerst doen we bij schoonfamilie een beetje. ieder koopt voor 1 iemand voor 10 euro iets.

Das niet de bedoeling… Vorig jaar hebben we samen aan kerst gedaan, denk dat we vanaf nu cadeautjes met Sinterklaas doen… :mrgreen:

Ik denk dat het maar net is wat voor invulling je geeft aan kadootjes geven met kerst. Voor mij hoort het wel helemaal bij de kerstgedachte.

Iedereen maakt iets voor elkaar, al vanaf de peuterleeftijd. En dan op koopavond vlak voor kerst 's avonds de stad in met 1 kindje apart, die dan bijvoorbeeld een mooie steen mag kopen voor in het zelfgemaakte schattendoosje :inlove: Vervolgens geeft die dat op kerstochtend bij ons, vol trots aan de broer./zus voor wie dat met liefde gemaakt is. Ja, voor mij echt wel de kerstgedachte.

Daarnaast krijgen ze hier altijd een spel oid erbij, iets wat ze echt met zn drieen kunnen doen (ook weleens een doos kapla geweest).