Hier alleen cadeautjes met Sinterklaas. In ons vorige huis wilde ik absoluut geen kerstboom, omdat het te klein was, maar nu we de ruimte hebben ga k er toch maar eens over denken. En als ik hem dan wel haal, dan komen daar snoepjes en chocolaatjes in te hangen waar Jurian dan bijvoorbeeld elke dag eentje van mag kiezen en opeten. Dat blijf ik zo’n leuke kersttraditie vinden Maar niet met cadeautjes.
Van mijn familie af meer van kerst mee gegekregen dus dat blijft er in en hub z’n fam heeft juist veel met sinterklaas en dat blijft er ook in en hail is ook jarig in december dus helemaal een feest maand voor haar :mrgreen:
ze krijgt nu met sinterklaas alleen maar een kleine cadeautje nog geen schoen ofzo… want nu heeft ze er dus niks aan, zelfde al kerst, we zetten wel de kerstboom op en alles.
Hier bij beide feestdagen.
Bij de Sint zijn het veel kadootjes voor de kinderen en alleen chocoletters voor de volwassenen.
Bij Kerst elke dag 1 kadootje voor ieder kind, en de volwassenen meer kadootjes.
Hier sinterklaas, kerst en daartussenin zit ook nog eens de verjaardag van dochterlief. 3x cadeaus dus.
Maar… alles wordt verdeeld over die 3 dagen.
Al voordat er kinderen waren vierden we met de hele familie kerst met cadeau’s, wij trekken dan lootjes, dus iedereen krijgt er ook maar 1 (oke, 2, want mijn ouders kopen meestal per stel nog iets erbij :shifty: ) De kinderen horen daar natuurlijk ook bij, dus die krijgen ook nog iets onder de boom vandaan.
De sint is er dit jaar echt voor het eerst, maar komt niet met hele zakken vol.
En de verjaardag is om verwend te worden, dat die toevallig ook in december is, daar kan ze zelf niets aan doen.
Wij doen cadeautjes met kerst en met sinterklaas. Ik ben zelf opgegroeid met de kersttraditie en mijn vriend heeft meer met sinterklaas.
Toen we kinderen kregen heb ik dan ook meteen gezegd dat ik ook mijn tradities in stand wil houden, want dat ik al genoeg heb moeten opgeven toen ik in NL ben komen wonen.
Zodoende dus met allebei cadeautjes hier :inlove:
Wij doen ook cadeautjes met Sint én Kerst.
Pakjesavond vieren we altijd echt op 5 december, met ons eigen gezinnetje. In de zak zitten dan vooral cadeautjes voor de kids, met alleen een chocoladeletter en wat kleinigheidjes voor onszelf erbij (sokken, ondergoed, nieuwe agenda).
Bij de opa’s en oma’s vieren we het apart, dus 3x in totaal.
Met Kerst doen we standaard 3 pakjes per persoon, en die leg ik op Kerstavond als de kids op bed liggen dan onder de boom. Verrassing dus, als ze op Eerste Kerstdag 's morgens uit bed komen. :lol: En dan, allemaal nog in pyama, een voor een de cadeautjes uitpakken.
Vreselijk Amerikaanse toestand natuurlijk, maar zó leuk! :inlove:
Dus hier is het wel een redelijke cadeautjesregen in december, ja. 't is maar goed dat onze kids allebei mooi halverwege het jaar jarig zijn. :mrgreen:
Hier zijn er cadeaus met 5-12 én met de kerst.
Alleen voor de klaas doen wij cadeautjes zelf kopen voor de kleine.
En met de kerst is het traditie iedereen 1ste kerstdag bij m’n moeder en dan koopt zij alleen cadeaus voor haar 7 kleinkinders en de volwassenen kopen dan alleen iets voor mn moeder.
Tot 3 jaar geleden deed ons ma ook nog voor ons allemaal iets kopen maar het worden er steeds meer :D:D:D en sindsdien doet ze alleen voor haar kleinkinders. Wel heeft ze altijd wel iets voor in bad ofzo onder de boom liggen of chocolaatjes voor de volwassenen.
Krijg er nu al weer zin in in de feestdagen…
Omdat het voor onze kids te druk wordt om meerdere keren met sint cadeautjes uit te pakken, doen wij sint bij ons thuis met mijn ouders (en stiefbroertjes) en dan kerst bij mijn schoonouders.
Anders krijgen ze echt op 1 avond veel te veel cadeautjes.
We hebben dat afgeschaft toen we 3 jaar geleden voor 2 kinderen 6(!!!) zakken speelgoed hadden staan. Nu geef ik duidelijk instructies mee. Per persoon voor de kids 1 cadeau kopen, of iig maximaal voor een bepaald bedrag (zeg 20 euro) iets moois kopen, en de kids hebben dan meer aan 1 mooi cadeau, dan aan meerdere kleine dingen waar ze niets mee doen.
Hier ook alleen sint, voor de groten doen we sowiso niks wel een letter natuurlijk :mrgreen: Finnley is 10 december ook jarig dus kost het al genoeg
Hier dus wel sint en kerst…en dan ook nog jarig op 1 december :roll:
Sint met schoonfamilie (3 neefjes), echt een familiefeest met surprises en kadootjes voor iedereen.
Kerst met mijn familie, kleinigheidjes onder de boom
december is hier altijd een dure maand. eerst sinterklaas, dan is elize jarig en een week later is het kerst.
wij vieren beide dagen maar met sinterklaas krijgen alleen de kinderen cadeautjes. met kerst krijgen we allemaal een cadeautje.
zijn wel kleine/ niet dure cadeautjes. de kinderen krijgen met hun verjaardag een groot/duur cadeau.
ik vind sinterklaas leuk voor de kinderen maar zelf ben ik echt van de kerst. kijk nu al uit naar de feestdagen. zodra sinterklaas het land uit is komt hier de kerstboom in huis :shifty:
Wij vieren vanuit mijn ouderlijk huis altijd uitgebreid sinterklaas, met gezellig sinterklaasliedjes op, pepernoten en chocolademelk en heel veel cadeautjes voor iedereen… dus ook de vowassenen, op dit moment zijn er niet eens kinderen, haha. Iedereen koopt voor iedereen wat cadeautjes. Wel altijd kleine cadeautjes, zoals chocoladeletters, sierraden, sokken en weet ik veel wat en af en toe een wat groter cadeautje ertusssen.
Met kerst hebben we niet specifiek een cadeau-traditie, maar ik vind het juist wel weer kerstgedachte om in de dagen voor kerst gezellig door de winkelstraten te struinen op zoek naar iets speciaals waar je je dierbare blij mee kunt maken… en dus koop ik dan meestal wel wat cadeaus voor onder de kerstboom.
hier 5 december met kado’s, dan 1e kerstdag kerst met kado’s en 2de kerstdag verjaardag tl met natuurlijk kado’s voor haar.
Wij doen zo lang ik me al kan heugen aan kado’s met kerst, iedereen krijgt ongeveer 4 a 5 kado’s
Als kind zijnde vondt ik het een machtig gezicht zo’n mooie boom en dan van die mooie speciaal ingepakte kado’s er onder :inlove:
Daarnaast deden we ook aan Sinterklaas en kregen we ieder een zak met kado’s tot we er niet meer ingeloofde.
Daarna ook nooit meer wat met sinterklaas gedaan (beide familie’s niet)
Moet heel eerlijk bekennen dat ik vroeger kerst altijd stiekem leuker en mooier vondt dan de Sint :oops:
Nu we een zoon hebben, een brusje en een neefje opkomst, ontkomen we niet meer aan Sinterklaas.
Kerst vinden we zeer gezellig en we hebben dan ook met zijn alle afgesproken dat we dat er ook gewoon inhouden.
Dus vanaf volgend jaar doen wij weer beiden :mrgreen:
Dit jaar vindt ik het nog niet zo nodig.
Zolang de kids klein zijn, alleen de Sint. Pas als ze ouder zijn,dan schaffen we sint af en doen we kerst…misschien…
Beide vind ik onzin…
Van opa en oma’s krijgen ze sowieso iets met kerst,maar van ons hoeft het niet. Mijn man wil ze wel wat geven en misbruikt kerst als excuus,maar dan is het iets wat ze elders in het jaar ook tussendoor zouden krijgen…