BVer zoekt steun..(weer een vraagje)

Hallo dames,

de wanhoop nabij…

en daarom klop ik hier aan om mijn motivatie en kijk er op te vergroten…



Namelijk Wilco is nu een dikke 2 weken maar ook al 2 weken houd hij mij compleet uit mijn slaap…

Ik begrijp dat baby’s snachts komen (heb namelijk nog een zoon) maar van 23.00 uur t/m 3/4 uur snachts wil Wilco alsmaar aan mijn borst of bij mij zijn…



Nu sta ik op het punt om op kv over te schakelen en wel omdat dan ook hubby mij iets kan ontlasten wand die slaapt gewoon door het geschreeuw heen (en ik kan er niet zo goed tegen dat hubby de hele nacht slaapt en ik pal naast hem de hele nacht in de weer ben)



Ook ben ik met alle voedingen zo’n 3 kwartier bezig (verschonen erbij gerekend) maar ik heb hier nog een peuter lopen die graag ook aandacht wil en op momenten van voeden grijpt hij zijn kans om van alles uit te halen wat niet mag…





pfff kom maar op met die mooie woorden!!





xx

famke

VOLHOUDEN!!! :hug: :hug: :hug: :hug:



Meid het klinkt echt super naar. De enige tip die ik je kan geven is DE tip die bij ons geholpen heeft … (aleen was nicolai toen 6 maand :? )



Je kind aanleggen zorgen dat het goed drinkt en de volgende keer dat het kind wakker word (kort na een voeding) Papa uit bed. Want een kleine ruikt je melk. als hij de melk ruikt wil hij natuurlijk hebben.





Ik weet niet of het werkt … maar hier ging het prima! (na 1 week)





Je hebt het al goed gedaan, 2 weken zijn 2weken die je al hebt, probeer gewoon te zeggen, ik ga proberen tot 1 maand, dan een beetj meer enz…



Sterkte ermee!!!





:hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

Oh Famke, heel herkenbaar!



Doordat je zo moe bent krijg je van die wanhopige gevoelens, ik heb het de afgelopen nachten ook, dat gevoel.



Ben alleen maar bezig met troosten en voeden, soms vergeet ik gewoon naar m’n kindje te kijken, naar hoe lief ze is en hoe mooi ik haar vind, ben alleen maar bezig met m’n tepels en te bedenken hoe graag ik wil slapen…



Ik had het vannacht inderdaad, ik wilde Madelief bij me nemen om te troosten maar ze ging meteen op zoek naar een tepel, inderdaad, ze ruikt de melk!

Hoe staat je man hier in? Behalve dat hij overal doorheen slaapt, is het wel een goede tip om hem evengoed wakker te maken om jou te ontlasten, als Wilco goed gegeten heeft, kan hij hem misschien in slaap krijgen?



Goede tip om het per week te bekijken, wie weet zie je het over een week al wel weer ietsje positiever?



Veel sterkte, goed idee om hier een topic te openen :hug:

Is het echt honger? sabbelt hij op zijn handjes e.d. Of is het vooral huilen/krijsen en zijn het misschien krampjes? Dan is voeden juist niet handig omdat hij dan nog meer krampjes krijgt.



En echt, het wordt beter. Ik heb het de eerste paar weken ook verwenst. Nu gaat het zoveel beter… De eerste weken vind ik gewoon echt belachelijk zwaar. Vanaf week 4 wordt het beter.

:hug:

Oef idd ik denk ook KRAMPJES. :oops:

Onze kleine man heeft het ook gehad tijdens de stuwing. Teveel melk te snel binnen etc. Frustratie tot en met, gehuild in bed ivm het aan proberen te leggen en hij steeds draaien met zijn koppie, sabbelen op zijn knuistjes. :frowning:

Slaapgebrek brak me nog extra op.

Tot de kraam hier ook de tip gaf; laat papa hem maar een keer verschonen (hij poepte ook ineens meer door de mega productie zeg maar), tshirt van papa in bedje leggen (gebruikte uiteraard) en als dat ook niet helpt maar even op de arm van papa. :thumbup:

Daar sliep hij (soms met wat hulp van gesabbel op papa’s pink voor de geruststelling en het bevredigen van zijn zuigbehoefte zonder dat het mijn tepels kapot maakte door het gesabbel ipv zuigen want het eerste kloofje kondigde zich al aan, lang leve de Lilly Padz die dat gelijk de kop indrukte!) dan ‘zomaar’ in en zo hadden we alletwee onze nacht welliswaar gebroken, maar na 2 nachten was de stuwing over, ik ietsje meer uitgerust, meer geduld, Casper beter aan het drinken en nu kan ik niet anders zeggen dan dat we allemaal tevreden zijn!



Hij drinkt nu ong nog een keer of 2/3 in de nacht en ik kan mijn geluk niet op! Gemiddeld drinkt hij tussen de 15 en 20 minuten maar wel ‘effectief’ zeg maar, zonder frustratie, en met een meer geduldige en uitgeruste mama.

En shocking genoeg…aan mijn banner zie je dat mini-mannetje hier nog ‘maar’ 1 week is :o

Wat fijn dat je hier dan de steun en (h)erkenning krijgt!





Ik vindt BV geven heel erg mooi hoor en ben er trots op dat het dit keer wel lukt!

maar net wat sterre zegt, soms ben ik alleen maar tiet (voor mijn gevoel) en vergeet ik te genieten van ons ventje.



Krampjes heeft hij bijna nooit, een dikke scheet of een spuitluier en hij is het weer kwijt, maar goed er zal ongetwijfeld wel eens wat dwars zitten…

Nee, het is voornamelijk het bij mij willen zijn en dan het liefst met tepel in slaap willen vallen…

ik zal vanavond met mijn man praten en voorstellen dat ook hij er snachts best wel eens uit kan…





hoop dat het indd na 4 weken wat regelmaat in zit





hoop dat ik met deze motivatie de nacht weer door kom!





xx

famke

Hoi Famke,



Ik weet niet of je een box hebt die een eindje naar beneden kan, maar onze oudste (1 1/5 nu) die zet ik als ik Tygo moet voeden, in de box, Dan kan hij daar ff spelen, of ik zet zijn favo DVD even aan en dan kan ik rustig Tygo voeden. De 1e 2x mopperde Justin wat maar nu is hij het gewend en heeft hij er geen moeite meer mee…



Misschien een handige tip voor overdag…



Heel veel succes ermee en meissie probeer vol te houden!! Hoe erg het ook is, het gaat vanzelf over… Ook hier heeft Tygo heel erg last van krampjes gehad en ik werd er gek van, maar nu is het over en is het een heel vrolijk mannetje en dan ben je die ellende alweer vergeten hahahahaha

He meid,

zeker herkenbaar hoor en dat slaapgebrek sloopt je :hug:

maar… het is het zo waard!

Kan je overdag voor jezelf rustmomenten inlassen? Slaapt je oudste 's middags nog? Zo niet kan je (zo deed ik het tenminste :oops: :wink: ) een rustmoment pakken zo rond 13.00 als kindertv begint. Lekker met je oudste op de bank en hopelijk de kans af en toe even weg te dommelen.

Als de mogelijkheid zich voordoet pak alle hulp die je pakken kan om het bv-verhaal nu op de rails te houden.



En dat “alleen maar tiet” zijn ook dat herken ik. Ik vond dat af en toe best moeilijk hoor om na die 9 maanden (met veel liefde en plezier) nog steeds mijn lijf niet voor mezelf te hebben. Ook al ben je niet aan het voeden je lijft herinnert je er voortdurend aan. Maar als ik nu dat blakende ventje zie dan overheerst de trots dat ik het toch volgehouden heb (en Jelmer is de enige die bv heeft gehad!).

Ik wens je dat ook toe; dat je over een poosje dit “gedoe” achter je hebt en dan trots op dat ventje en op jezelf kan zijn!

Hoe ben je de nacht doorgekomen Famke?

Daar ben ik ook wel benieuwd naar ja!



Ik was net dit topic aan het doorlezen terwijl mijn dochter onwijs aan het huilen was maar ik had haar al 3 keer gevoed. Ga ik bij haar kijken, heel het bedje onder de spuug :shock: Neem haar bij me en ze is stil. En opeens hoor ik haar darmen tekeer gaan! En hoppa, weer spugen.



Ik denk dus dat ik haar ook een beetje teveel gegeven heb :shifty:



Hopelijk ben jij goed de nacht door gekomen!

Allereerst: Maak die vent van je gewoon wakker!! Heb ik ook gedaan. Gedeelde smart is halve smart en papa’s kunnen ook een hoop. Geef je Wilco een speentje? Hier was dat dé oplossing omdat allebei m’n kindjes veel zuigbehoefte hadden De tweede zelfs meer dan de eerste. Nr 2 heeft BV gehad en hoefde daar weinig voor te doen geloof ik. Die wilde na elke voeding alleen maar doorsabbelen. Dus: een speentje. Ik kon de jongste ook slecht troosten omdat ze dan ‘tiet rook’. Liet ik manlief doen.

Moet er wel bijzeggen dat ik beide keren de babytijd in dat opzicht niet leuk vond. Laaaaange nachten met veel gedoe. Als je echt BV wilt geven dan kom je hier al BV-end wel doorheen. (In veel opzichten is BV dan ook wel weer erg handig: altijd bij de hand, op temperatuur en je kunt net snel teveel geven. Maar het gaf ook wel weer de stress van de onzekerheid of ik wel een hele voeding op voorraad had. Door de vermoeidheid was dat vaak niet zo denk ik.)

Misschien een idee om een LK te bellen met je vragen? Drinkt Wilco overdag wel goed? Is het 's nachts alleen maar even drinken, sabbelen en in slaap vallen?

Hoe is het vannacht gegaan?

Nou, gisteren een geweldige nacht gehad, meneer is netjes na elke voeding gaan slapen…



Heel anders was het afgelopen nacht, t/m 5 uur in de baan geweest …

Wilco is dan zo helder!

Een speentje spuugt hij uit of begint enorm te kokhalzen, ook wil ik zelf niet dat hij een speentje gebruikt (maar in wanhoop probeer je van alles).



Ik kan er de vinger niet op leggen wat er is…

overdag gaat het super, gewoon drinken en slapen heel soms is hij dan even wakker.

maar gelijk om 23 uur is het mis, meneer is helder, wil continu drinken of gewoon bij mij liggen.

Op zich is het bij mij op bed liggen geen probleem maar door de vermoeidheid durf ik het gewoon niet meer…



hij groeit verder prima! het is een heerlijk ventje van 4300 gram!



naja hoop dat er straks meer van de goede nachten komen en de mindere langzaam afnemen…

morgen 3 weken BV!





xx

famke

Famke, ik herken heel veel van je verhaal in mijn 2 zoons. Ik zag daar dus ook het meeste tegenop tijdens mijn zwangerschap.

Vanaf dag 1 heeft Lynn bij mij op de buik geslapen en dat ging super. We hebben geen 1 gebroken nacht gehad. Na 8 weken hebben we het heel langzaam afgebouwd en nu slaapt ze gewoon lekker in haar bedje.

Ik wil je dus echt een hart onder de riem steken meid. Het is zo heftig en het sloopt je compleet, maar het wordt echt beter na een poosje.

Als ik met Jart de wanhoop nabij was, legde ik het verschoningskussen tussen onze hoofdkussens in. Dit maakte ik dan voor Jart op met zijn eigen dekentjes. Zo heb je niet het gevaar van slapen in je bed/te warm/wiegendood. Ik kon dan met een pink in zijn mond toch nog wat uurtjes wegdommelen en zelfs slapen. Zo heb ik de eerste 2 weken toch wel wat nachten doorgebracht.

:hug:

@Hellen wrote:

Als ik met Jart de wanhoop nabij was, legde ik het verschoningskussen tussen onze hoofdkussens in. Dit maakte ik dan voor Jart op met zijn eigen dekentjes. Zo heb je niet het gevaar van slapen in je bed/te warm/wiegendood. Ik kon dan met een pink in zijn mond toch nog wat uurtjes wegdommelen en zelfs slapen. Zo heb ik de eerste 2 weken toch wel wat nachten doorgebracht.

:hug:
Zo heb ik het de eerste weken ook gedaan.Had op den duur eelt op mijn pink :mrgreen:

Telkens aanleggen is niet altijd goed want dan krijgen ze veels te veel binnen waardoor ze weer onrustiger worden…komt goed meid

Doet me goed hoor!!



al die steun en verhalen…

Ik hoop dan ook dat ik het kan volhouden tot dat het ritme zich draait.



Vandaag heb ik heb niet savonds maar sochtens gebadderd, hij was daarna heel actief en vertoonde het gedrag als snachts…

overdag laat je een kindje eerder even huilen dan snachts ook omdat ik niet wil dat mijn peuter snachts ook wakker wordt.





hou jullie op de hoogte!





xx

famke

nog een vraagje…



voeden jullie op verzoek?



echt als je kindje vanzelf wakker wordt? houden jullie de klok niet in de gaten?

Wilco is nu 3 weken, kan ik het loslaten om hem om de 3 uren te voeden?







xx

famke

Ik voed wel op verzoek en laat Lynn dus ook wel is langer dan 3 uur slapen hoor. Kijk als ze al 10 uur liggen te slapen vind ik het wat anders, maar als hij verder goed op gewicht is dan zou ik hem gewoon pas voeden als hij zelf komt.

Mijn ervaring is n.l. dat Lynn altijd wel aan de borst wil dus als ik haar iedere keer wakker maak wil ze ook iedere keer drinken. Als ik haar laat slapen ligt ze ook vaak zo 5 uurtjes achter elkaar lekker te slapen.

Madelief komt meestal zelf binnen 3 uur weer voor de volgende voeding, maar als het me te lang duurt dan pak ik haar. 'snachts niet, dan heb ik liever dat ze wat langer slaapt :wink:



Maar, het is wel voeden op verzoek, want als ze binnen 2 uur komt, dan leg ik haar ook gewoon aan.

de ervaring hier is dat die peuters er vanzelf doorheen slapen. In het begin toen de Minke of later Jelmer er was vonden ze het even vreemd maar in no-time sliepen ze overal doorheen (incl de bevalling van Jelmer!)