bv, rs en buikvirus

sinds woensdag ligt salomé hier in het zkh met het rs virus. Op zich heeft ze geen klachten qua benauwdheid maar ze hoest soms heftig en gooit dan de complete voeding eruit.

Ze drinkt slecht bv. Ik weeg voor en na het voeden en er komt steeds 45-50 bij. Te weinig. Ze heeft een sonde en ik probeer te kolven maar ik breng hooguit 70 op. Ze krijgt er nu kv bij via de sonde. Jammer maar het moet even. Ze heeft gewoon geen energie om goed te drinken. Ik moet strikt gaan voeden om de 3 uur. Gelukkig niet 's nachts. Ik heb het idee dat de bv nu heel snel terug loopt en ik weet even niet wat te doen. En ik vind mijn dochter zielig :frowning:

Syntocinon?

Beterschap voor je meiske… :hug:

Oh en neem je ook rust? Jij moet goed slapen hoor… goed drinken, voor jezelf zorgen voor zover dat kan…

Vertrouw op jezelf, bijvoeden met KV is nu even het beste…zij moet aansterken… icm jouw BV krijgt ze toch alle vitamientjes binnen… Dus komt goed, meis…

Dmv syntocinon kan je misschien wat meer kolven…

@lydia wrote:

sinds woensdag ligt salomé hier in het zkh met het rs virus. Op zich heeft ze geen klachten qua benauwdheid maar ze hoest soms heftig en gooit dan de complete voeding eruit.

Heh Lydia, wat sneu zeg :frowning:

@lydia wrote:
Ze drinkt slecht bv. Ik weeg voor en na het voeden en er komt steeds 45-50 bij. Te weinig. Ze heeft een sonde en ik probeer te kolven maar ik breng hooguit 70 op.

Maar dat is toch weer 70cc, Lydia :thumbup:

Wat voor kolf gebruik je op dit moment?

Misschien kun je verder met de volgende informatie en tips?

Bv.com-afkolven van mm

Bv.com-melk afkolven

@lydia wrote:
Ze krijgt er nu kv bij via de sonde. Jammer maar het moet even. Ze heeft gewoon geen energie om goed te drinken.

Ik hoop dat ze snel weer aansterkt joh. Wat je eventueel nog zou kunnen overwegen is bijvoeden met donormm? Meer informatie hierover kun je terugvinden op http://www.moedermelknetwerk.nl .

@lydia wrote:
Ik moet strikt gaan voeden om de 3 uur. Gelukkig niet 's nachts. Ik heb het idee dat de bv nu heel snel terug loopt en ik weet even niet wat te doen. En ik vind mijn dochter zielig :frowning:

Het is akelig om je kindje zo te zien :frowning:

Wat betreft het voeden om de drie uur; zie je mogelijkheid om haar toch wat vaker te gaan voeden? Als ze namelijk vaker die kleinere beetjes binnenkrijgt, komt ze op een dag in totaal op een grotere hoeveelheid voeding uit en dat zal dan meer richting de totaal benodigde hoeveelheid cc’s gaan. Bovendien is dat een belangrijke stimulans voor je melkproductie, die je zo beter op peil zult kunnen houden. Ik begrijp heel goed dat je blij bent dat je in principe niet 's nachts hoeft te voeden of te kolven. Toch is het, zeker wanneer je merkt dat je productie terugloopt, aan te raden om dit wel te doen. Juist de nachtvoedingen zijn namelijk een flinke boost voor je melkproductie.

Sterkte en beterschap! :hug:

Hier nog wat extra info waar je wellicht verder mee kunt:

LLL-Bijzondere omstandigheden/ziekenhuisopnamen

En een informatieblad van LLL over RS-virus en bv (tegen betaling te downloaden): LLL-Informatieblad RS en bv

bedankt voor de linkjes :thumbup: nu mag de sonde er misschien morgen uit als ze vannacht goed drinkt maar ze lijkt niet meer te weten hoe ze moet pakken :cry: ik ben even weg bij haar, zijn al de hele avond aan het proberen en ze krijst van woede. En van de honger ben ik bang. Als ze straks weer niet drinkt gaat er weer wat via de sonde.

Kom op lieve Salomé, ga nu maar weer lekker bij mamma drinken :pray:

ze drinkt al 10 cc meer en pakt al wat beter :dance: komt helemaal goed.

Goed om te horen zeg, zo doorgaan Salome … :hug: :thumbup:

Fijn… :thumbup:

He, wat naar dat je meisje in het ziekenhuis ligt.:hug:

Yvonne heeft al veel info gegeven dus ik ga je niet overspoelen met info, maar wat hier ook wilde helpen was borstcompressie tijdens het kolven

http://www.borstvoeding.com/kindjeaandeborst/al-even-bezig/borstcompressie.html

sterke, ik hoop dat ze snel weer naar huis mag

gisteravond had ze de minimale hoeveelheid niet gehaald. Mogen niet naar huis dus vandaag. Heb gekolfd en genoeg melk dus sonde. Ze heeft zitten klieren aan de borst. Echt alsof ze het niet meer snapte. Maar nu om zeven uur dronk ze ineens 100! Straks gaat de sonde eruit en hopelijk blijft ze dan zo goed drinken.

fijn te lezen leeds, dat ze het weer een beetje lijkt te begrijpen! En nu even doorzetten in deze lijn! :-*

Ik hoop echt dat ze het vandaag door krijgt hoe het weer moet!

Kom op Salomé bij mama drinken is veel lekkerder :wink:

Lydia sterkte met je meisje :hug:

Hey meid, balen dat je niet naar huis mocht

Ik hoop dat je morgen wel lekker naar huis mag!!

Wij zijn weer helemaal geinstalleerd thuis gelukkig

Nu moet Myrthe nog even een beetje afkikken van alle aandacht

Dat geeft weer een beetje vertrouwen heh, zo’n fijn en goed verlopen voedingsmoment :thumbup:

Ik hoop dat ze de draad snel weer oppakt en dit zo doorzet, dan kunnen jullie lekker weer naar huis!

Beterschap!

het drinken ging zo goed dat ik haar ineens mee mocht nemen :inlove:

oh wat super zeg :inlove: :inlove:

ow wat fijn! Jullie zijn dus lekker weer thuis?

:dance: :dance: