Ik vroeg me af hoe dat op gang komt, en óf het wel op gang komt… Maak je oxytocine aan zogauw je je kind aanlegt of zoiets, of hoe moet ik het zien? Ik wil toch wel heel graag dat de bv lukt deze keer nl
Ik heb geen enkele moeite gehad met de BV na mijn KS.
Het kwam na 2 dagen een beetje op gang, was zelfs snel voor mijn doen.
Gewoon kwestie van zo snel mogelijk aanleggen, ik was heel vroeg geopereerd ivm met gebroken vliezen die 's nachts braken en een uiteindelijk dwarsliggende baby :roll: dus ik mocht mijn dochter heel snel bij me hebben op de uitslaapkamer, was toch niemand anders…
En daarna aanleggen aanleggen en nog eens aanleggen
Ik heb een foldertje gedownload over BV na een KS van een BVsite, kostte 0,95 cent, maar heb er veel aan gehad.
Ook heb ik vroeg mijn BV wens aangegeven bij de gyn en al meteen toen ik wist dat de baby gehaald zou worden dmv een KS, vertelde ik dat ik BV wou geven, zodat daar rekening mee gehouden zou worden.
Verder heb ik mijn vriend aangesteld als persoonlijke BV guard, zodat ze GEEN kunstvoeding zouden geven in mijn labiele momenten en een beetje afvallen van de baby (was echt nodig want ze willen die baby’s maar al te graag KV geven zeg :wall: )
Maar met blijven aanleggen kom je al een heel end!
heb het zelf niet gehad maar denk idd dat vooral aanleggen aanleggen aanleggen het belangrijkste is! En zogauw het niet goed gaat een lactatiekundige vragen!
Ik heb een spoedkeizersnede gehad (dus niet gepland). BV is nooit een probleem geweest. En dat terwijl ik pas na 24u gestart ben wegens toegediende medicatie.
Ik heb zelf bij Indy een geplande ks gehad, en de bv kwam goed opgang. Indy was diegene die niet goed wou aanhappen (ze moest ff bijkomen van de ks) en de 2e dag heeft ze maar 1x goed gedronken. Ben toen wel tussendoor gaan kolven maar niet veel hoor eigenlijk. Ben gewoon blijven aanleggen dat ze maar leerde goed aan te happen na 3 dagen dronk ze steeds beter. Moet wel zeggen dat de verpleegsters in het Ziekenhuis me enorm geholpen hebben en ook continu bezig waren om de bv maar te laten slagen :thumbup: .
Geef nu nog steeds bv :thumbup: terwijl het bij Y.eline toen helemaal mislukt is…
Bv geven na een ks kan heel goed. Je moet er alleen rekening mee houden dat je lichaam in sommige gevallen wat meer tijd nodig heeft. Dus veel aanleggen. In sommige ziekenhuizen leggen ze je baby al op je borst als ze nog aan het hechten zijn. Je kunt van te voren uitzoeken hoe dat bij jouw ziekenhuis zit. Vertel de gyn van te voren dat je bv wil geven dan kunnen ze daar rekening mee houden. Via de VBN http://www.borstvoedingnatuurlijk.nl/ kun je ook een brochure bestellen over borstvoeding na een keizersnede.
Veel succes!
BV na een keizersnede is bij mij in beide gevallen gelukt.
Kwestie van geduld, goed aangeven in het ziekenhuis dat je bv wilt geven, en daarnaast niet huiverig zijn als het niet op gang komt.
Omdat de jongste bij ons vrij groot was, heeft hij via fingerfeeding mondjesmaat bijvoeding gehad, dat was nodig ivm bilirubine gehalte.
Op mijn verzoek hebben ze toen ivm allergie hypoallergene bijvoeding gegeven, op de 3e dag liep alles prima, heb uiteindelijk bij de jongste anderhalf jaar gevoed.
hoi ff een opmerking…ik ben ook bevallen in het ziekenhuis (zelfde ziekenhuis als waar jij gaat bevallen) en ik wist niet zoveel van borstvoeding, alleen dat ik het perse wilde geven! Ze gaven mij daar instructie dat ik 1x in de 4 uur moest proberen te voeden…dit is dus echt een slechte opmerking he! Ik heb 's nachts gewoon mn eigen ding gedaan en mn moppie steeds bij me genomen zodra ik dacht dat ze honger had! Het is echt wel belangrijk om regelmatig aan te leggen hoor om je productie op gang te brengen.
Ik vond het wat dat betreft slechte begeleiding in het ziekenhuis…ik hoop dat het voor jou een stuk beter gaat :thumbup:
@kloos wrote:
hoi ff een opmerking…ik ben ook bevallen in het ziekenhuis (zelfde ziekenhuis als waar jij gaat bevallen) en ik wist niet zoveel van borstvoeding, alleen dat ik het perse wilde geven! Ze gaven mij daar instructie dat ik 1x in de 4 uur moest proberen te voeden…dit is dus echt een slechte opmerking he! Ik heb 's nachts gewoon mn eigen ding gedaan en mn moppie steeds bij me genomen zodra ik dacht dat ze honger had! Het is echt wel belangrijk om regelmatig aan te leggen hoor om je productie op gang te brengen.
Ik vond het wat dat betreft slechte begeleiding in het ziekenhuis…ik hoop dat het voor jou een stuk beter gaat :thumbup:
Helaas komt dit heel vaak voor. In het ziekenhuis adviseren ze vaak om op schema te voeden terwijl na een ks je juist extra moet aanleggen. Ik adviseer daarom ook om naar een informatieavond te gaan. Dan sta je misschien net wat steviger in je schoenen.
moirah, ik wist dat niet en zo naief als ik was had ik zoiets van…oke als jullie het zeggen…maar ik kon na de dag er niet meer tegen en begon 's nachts eigenwijs te zijn, moppie huilde en ik dacht die wil bij dr moeder zijn of drinken…dus continue bij me gelegd…en gelukkig is de borstvoeding vrij snel op gang gekomen :inlove: en ik was blij dat ik de volgende dag direct naar huis mocht…
Dank voor de antwoorden!
Ik ben naar de info-bijeenkomst geweest in het ziekenhuis, en daar werd het heel rooskleurig verteld allemaal, sloeg echt nergens op…ik zat daar echt van 'ja hoor dat zeg jij wel, maar ik weet dus ook hoe het hier echt gaat :roll: ’ Mss hielp het ook niet mee dat degene die de cursus gaf ook degene was die toen ik ingeleid ben met Jayden vergeten is het infuus open te draaien en ik een uur lang voor jan met de korte achternaam heb liggen wachten op weeen, en ze de ene naar de andere stomme opmerking maakte
Maar goed, veel aanleggen begrijp ik dus, zal de eerste dagen wel geen pretje zijn als die wond zo gevoelig is, maar hey het is voor het goeie doel he? Vorige keer ben ik daarom gelijk gestopt, maar weet nu een beetje beter wat me te wachten staat. En ik eis gewoon goeie begeleiding hier in het zh, ze helpen me maar hoor, ik hou de baby deze keer bij me 's nachts en ze geven haar maar aan als ze huilt. En mss is erbij kolven ook een goed idee als het eerst niet zo goed op gang komt?? Jayden hapte nl niet goed aan toen, en begon meteen te krijsen omdat er niet gelijk melk kwam, vervolgens wilde die dan helemaal niet meer aanhappen :?
He…hoop zo dat het allemaal een beetje vanzelf gaat eigenlijk, wil zo graag dat het lukt
bij mij is de bv na de ks ook goed op gang gekomen. nadat ella geboren is is mark natuurlijk met haar mee gegaan. en toen de verpleegkundige haar glucose wilde geven zo mark lonneke wil borstvoeding geven :thumbup: goed van mijn manneke hé. ze kreeg toch die glucose ivm gewicht maar wel netjes met een spuitje. begeleiding daar was erg goed alleen was ik meestal al klaar met voeden als zij de tweede borst aan wilde leggen. enig nadeel vond ik dat ella niet binnen het uur is aangelegd, nu had dat bij ella geen nadelig effect maar dat kan wel zo zijn.
daar heb ik ook de grootste moeite mee dat ze direct na de geboorte niet rustig op mijn buik bij kon komen en de borst zoeken.
hier ook prima ervaringen met bv na ks. eerste kind een spoed ks en bij de tweede een geplande. bij allebei is de bv prima op gang gekomen ook al kon ik mijn kindje niet direkt aanleggen omdat ik eerst zo’n 2 uur op de herstel afdeling moest liggen wachten tot ik weer voldoende bij was (de zwaarste uren uit je leven). daarna meteen aangelegd en regelmatig aan blijven leggen.
o ja, wat de pijn van de wond betreft. in het begin voedde ik veel liggend in bed. zo voel je er niks van. maar voor de genezing is het heel goed om te bewegen dus al snel ging ik zo veel mogelijk uit mijn bed en voedde dan zittend. maar wel met een kussen om mijn buik te beschermen (maar is sowieso makkelijker als ze nog zo klein zijn).
verder was mijn eerste heel zwak en op een gegeven moment hebben we wat kv gegeven maar via een spuitje met een slangetje dat je op je tepel legt. zo lijkt het voor je kindje of het aan de borst drinkt. mocht dit bij jou nodig zijn dan kan je daar in het zh om vragen (als ze er zelf niet mee komen) ipv dat ze een fles geven. en o ja, mijn tweede sliep heel veel dus die moest ik vaak wakker maken om even aan te leggen.
hoop dat het bij jou ook allemaal gaat lukken. sterkte met alles!
Ik heb het de gyn toen wel 10 keer gezegd.
Ik weet niet in welk zkh je gaat bevallen, bij ons was het zo dat ik op de dag van de geplande ks een kamer kreeg waar ik na de ks ook kwam te liggen. Ik kreeg een verpleegkundige toegewezen die de hele dag bij me is gebleven. Van tevoren heb ik haar ook nog eens 5 keer gezegd dat ik bv wilde geven en dat ik niet wilde dat ze flesvoeding kreeg.
Ik had wel het idee, al was het maar voor mezelf, dat het effect had.
Succes!!!
dat vond ik ook zo erg die herstel afdeling terwijl mark en ella op de babyafdeling waren. gelukkig mocht ik an een uur gaan. komt doordat ik in het weekend bevallen ben en dan de recovery gesloten was en ik bijmoest komen op de intensive care... niet leuk daar lagen mensen die heel ziek waren en ik lag daar blij te wezen door mijn dochter :inlove: mocht daar wel al na een uur weg omdat het erg druk was en op de kraamafdeling erg rustig.
…
…
Meiden, allemaal heel erg bedankt voor de antwoorden :-
Gezien het beleid in het zh hier weet ik dat ik gewoon op m’n strepen moet staan, en gelukkig is mijn wederhelft ook niet op z’n mond gevallen, dus wat dat betreft moet het goedkomen
Wil overigens vragen of de baby deze keer bij mij mag blijven na ik uit de ok kom…maar dat zal wel niet kunnen neem ik aan… Vorige keer duurde het ook zo lang voor ik eindelijk herenigd werd met mijn kleine hummeltje
Ik ga gewoon heel veel aanleggen, desnoods kolven als het weer niet zo wil vlotten, en dan hoop ik dat we z.s.m. naar huis mogen!
Moirah, dank je! :- Zal er zeker gebruik van maken!
Caren, gewoon vragen hoor, wie weet…
Heb van een kennis van me gehoord, die ook in het WZA is bevallen, dat ze s ochtends is bevallen en haar zoon pas om 21 uur te zien kreeg… Vreselijk… En als je BV wilt geven is dat neit zo handig.
Ik heb na de bevalling ook een paar uur in het WZA gelegen, de verpleegster heeft me wel geholpen met proberen aan te leggen, maar er werd niet echt doorgezet, is daar dan ook niet gelukt. Gelukkig daarvoor thuis al wel.
Veel succes vrijdag en alle dagen daarna :thumbup:
heeft niet echt met bv te maken, maar in Emmen doen ze aan kangaroeën met papa… Juist omdat mama nog op de uitslaapkamer ligt.
Het kindje heeft dan in elk geval direct dat huidcontact. Nog een tip; hou bezoek de eerste uren lekker op afstand, zodat jij alle tijd hebt om aan te modderen. Want dat mag, gewoon echt de tijd nemen! Zorg voor een relax-sfeer, dat komt het op gang komen alleen maar ten goede.