BV invriezen.. waarin?

Hay dames… mijn eerste vraagje weer, sinds de bevalling… :mrgreen:

Ben een thuisblijf mama… dus hoef eigenlijk weinig te kolven… maar als ik eens een avondje weg wil… of tussendoor weg moet dan is een klein voorraadje toch handig…

Heb dit bij Sanae gedaan door de melk in te vriezen in ijsblokjes zakjes… vreselijk vond ik dat… moest de melk overgieten in een ienieminie klein gaatje en soms liep het hele zakje niet vol omdat ik net niet genoeg gekolft had…

Met de melk eruit halen knipte ik het zakje maar kapot want de blokjes gingen er zo slecht uit… vond het echt een gedoe…

Heb dus gedacht om plastic flesjes te gebruiken… en die in de diepvries te leggen… kan dat?

En hoeveel cc per keer doe ik in het flesje… of moet ik dat even uitvogelen door een paar keer te kijken hoeveel cc hij drinkt?

Misschien hebben jullie andere oplossingen… dan hoor ik het graag…

Of zijn er diepvries zakjes die wel handig zijn…

Alvast bedankt… :-* groetjes Faizaa…

Faizaa, ik ben een fulltime kolver en kolf erg veel.

Ik vries dus heel veel in (denk dat de campina jaloers is op mijn voorraad, de vriezer zit echt helemaal vol :mrgreen: ).

Ik heb van Av*nt van de Via bekers gekocht. Hierin doe ik een diepvrieszakje en daarin dan de melk (ik maak bekertjes van 150 ml). Op het zakje zet ik uiteraard wat er in zit en de datum.

Na een dag als de melk bevroren is kun je ze dan heel makkelijk uit de bekertjes halen en weer in de vriezer terugleggen. De beker kan je dan weer gebruiken om nieuwe melk in te vriezen.

Hoop dat je hier wat aan hebt!

PS: ijsblokjeszakjes worden afgeraden omdat bij het uitdrukken van de melk plasticdeeltjes mee kunnen gaan en die bevatten weekmakers! Vandaar dat ik het in ‘grote’ diepvrieszakjes doe.

Groetjes,

Willy

Ik deed beide: in het begin goot ik alles over in ijsblok-zakjes. Dat vond ik ook een gedoe, maar ik was nooit degene die het er weer uit moest halen, aangezien ik geen flesjes hoefde te geven :mrgreen: . Later heb ik het gewoon in de flesjes laten zitten. Ik kolfde met een Avent kolf in de Avent flesjes, dop erop en in de vriezer. Als het echt dramatisch weinig was, zette ik het eerst in de koelkast, tot ik wat bij elkaar kon gooien.

Hoeveel cc’s, daar ben ik nooit achter gekomen :? Ik deed maar wat, gewoon ergens tussen de 100 en 200 cc, en het was eigenlijk altijd wel goed :think: :shifty:

He willy… goede tip… maarre… wat kosten die Via cups… heb op de site gekeken en daar staat niks bij… bovendien moet ik dan de hele zet aanschaffen of niet? Want daar zit dan ook de fles en speen bij wat op die cups passen… :think: als het betaalbaar is vind ik het ideaal en anders koop ik 20 flesjes bij hma of prnatal van 150cc… dan leg ik ze zoals Biebels al zegt, gewoon in de diepvries met fles en al… :mrgreen:

bedankt voor het meedenken dames… :-*

Faizaa, ze zijn niet zo duur.

Je hebt voor iets van 6,75 10 van die bekertjes. Je kunt kiezen uit 180 ml en 220. Je moet er dan nog wel los de schroefdekseltjes bijkopen (iets van 4 euro ofzo). Je kunt ook een set van 10 bekers + dekseltjes kopen, dan zit er ook zo’n ding op zodat met je avent kolf gelijk in zo’n bekertje kunt kolven. Die is er wel alleen in 180 ml bekers. Kostte geloof ik iets van 14 euro ofzo.

Ik vind ze trouwens ideaal, gebruik ze nu ook voor het invriezen van de fruit- en groentehapjes. Helaas zijn sommige daardoor wel wat oranje geworden door de pompoen en wortel… :mrgreen:

He Elise… kan ze dus ook apart kopen? Hoef ik geen avent kolf voor te hebben? En de maat, past die dan wel in mijn flessenwarmer… want ze lijken vrij breed… :think: Ik stuur mijn man wel even naar de winkel… kijken wat voordeliger is… flesjes los kopen of die avent potjes… dat je er ook eten en zo in kan doen is wel een voordeel… maar weet jij toevallig of ze in de flessenwarmer passen… of dat je ze even opmeet en dan kijk ik hier thuis… :oops:

Oh en waar koop je ze… :mrgreen:

@faizaa wrote:

Alle babyspeciaalzaken en de etos, andere drogisterijen denk ik ook wel. Heb ze zelf bij de pr*natal gekocht.

Of ze in een flessenwarmer passen weet ik niet, want we warmen altijd in een bakje met heet water op :mrgreen:

@Elise wrote:

@faizaa wrote:

Alle babyspeciaalzaken en de etos, andere drogisterijen denk ik ook wel. Heb ze zelf bij de prnatal gekocht.

Of ze in een flessenwarmer passen weet ik niet, want we warmen altijd in een bakje met heet water op :mrgreen:

:thumbup: :- elise… ga ik daar kijken en dan weet ik ook meteen of ze passen… :thumbup:

bedankt…

ik heb die bekertjes ook. Enige nadeel is dat de maatverdeling erg slecht te lezen is als ze in de vriezer staan. Dus even erop zetten hoeveel cc je erin doet kan handig zijn (tenzij je ze gewoon volpropt natuurlijk :mrgreen: ). En je kan ze later ook gebruiken om eten in te vriezen in porties voor die kleine :thumbup: En ze stapelen lekker stabiel.

Maar je moet idd de bekertjes en de dekseltjes apart kopen omdat ze die niet in 1 verpakking hebben gedaan.

@Willy wrote:

Ik heb van Av*nt van de Via bekers gekocht. Hierin doe ik een diepvrieszakje en daarin dan de melk (ik maak bekertjes van 150 ml). Op het zakje zet ik uiteraard wat er in zit en de datum.

Na een dag als de melk bevroren is kun je ze dan heel makkelijk uit de bekertjes halen en weer in de vriezer terugleggen. De beker kan je dan weer gebruiken om nieuwe melk in te vriezen.

Zo deed ik het ook :mrgreen:

Faizaa, je hebt PB (ik heb de bekertjes voor je opgemeten)!

Groetjes,

Willy

Willy… :thumbup: ze passen… ze lijken me idd erg handig… en de tip met het zakje is :thumbup: krijg helemaal zin om te gaan kolven :oops: :mrgreen:

Ja nog een tip als je ze met deksel in gaat vriezen…

Niet te vol proppen die beker :roll: melk zet iets uit…dan wordt de deksel eraf geduwt :wall:

Maar die met die diepvrieszak ga ik onthouden…die is echt slimmmmmmmmmm!

Elise…bakjes in de zon zetten als die er weer is :mrgreen:

Werkt als een tierelier! :thumbup:

Af en toe een lading ijsblokjes maken is ook handig, die ontdooien namelijk lekker snel. Altijd handig als blijkt dat je niet genoeg melk ontdooit heb…(Zita heeft af en toe van die momenten dat ze opeens wél veel uit de fles wil drinken :roll: ). Hub is dan erg blij met z’n ijsblokjes :mrgreen: :mrgreen:

Normaal gebruik ik trouwens de Medela flesjes van 150cc. Meestal drinkt Zita nl zo rond de 150cc en ze kunnen rechtstreeks aan de kolf.

Liefs Pinot

@Pinot wrote:

Normaal gebruik ik trouwens de Medela flesjes van 150cc. Meestal drinkt Zita nl zo rond de 150cc …

even off topic :think: waarom zit ik me dan helemaal de pl**ris te kolven voor 200cc (volgens het kdv is hij met 150cc lang niet tevreden) per voeding?

Volgens mij is Zita niet zo dol op de fles 8)

Celiza ook niet…zou een moord doen om haar 200cc te laten drinken uit een fles… :roll:

Maar ja iedereen zijn ‘‘probleem’’ hé :lol:

Ik kolf makkelijk en die muts drinkt t niet en een ander heeft t omgekeerd…lachen die bvbaby’'s!? :wink:

@renzosmam wrote:

Volgens mij is Zita niet zo dol op de fles 8)

Celiza ook niet…zou een moord doen om haar 200cc te laten drinken uit een fles… :roll:

Maar ja iedereen zijn ‘‘probleem’’ hé :lol:

Ik kolf makkelijk en die muts drinkt t niet en een ander heeft t omgekeerd…lachen die bvbaby’'s!? :wink:

Precies!!! Ik meestal kolf een keer per dag 1 borst en de opbrengst ligt meestal tussen de 175 en de 275 cc (ligt eraan of ik li of re kolf), maar opdrinken ho maar. Vrijdags werk ik altijd een hele dag en dan kolf ik rond 10.30, voedt een keer live rond 13.00 en dan red ik het prima tot een uur of 18.00. Heb mijn kolfmoment van 15.30 al snel laten vallen. De vriezer ligt toch vol…

Ik kolf trouwens wel altijd met KOK. Werkt als een trein :thumbup: :thumbup:

Liefs Pinot

@Pinot wrote:

Af en toe een lading ijsblokjes maken is ook handig, die ontdooien namelijk lekker snel. Altijd handig als blijkt dat je niet genoeg melk ontdooit heb…(Zita heeft af en toe van die momenten dat ze opeens wél veel uit de fles wil drinken :roll: ). Hub is dan erg blij met z’n ijsblokjes :mrgreen: :mrgreen:

Normaal gebruik ik trouwens de Medela flesjes van 150cc. Meestal drinkt Zita nl zo rond de 150cc en ze kunnen rechtstreeks aan de kolf.

Liefs Pinot

Heb ook de medela kolf… is idd erg handig die 150cc… maar ik kan hier ook eten in doen… ook wel fijn… en heb nu 10 bakjes :thumbup:

@renzosmam wrote:

Ja nog een tip als je ze met deksel in gaat vriezen…

Niet te vol proppen die beker :roll: melk zet iets uit…dan wordt de deksel eraf geduwt :wall:

Maar die met die diepvrieszak ga ik onthouden…die is echt slimmmmmmmmmm!

Elise…bakjes in de zon zetten als die er weer is :mrgreen:

Werkt als een tierelier! :thumbup:

Heb ze net helemaal volgepropt met eten… :wall: gaat het deksel dan ook vliegen??? :mrgreen: