BV en zwangerschap

Voor de eerste verjaardag is koemelk idd geloof ik geen aanrader. Iets met teveel eiwitten en teveel zouten. :think:

Heb je misschien ook al gekeken naar waarin je het andere drinken aanbied? Sommige kids zijn echt wild van fruitsmoothies aangelengd met water of magere yoghurt. Soms maakt het verschil waarin je het aanbied; beker, lepel, tuit met of zonder anti lek, rietjesbeker of fles. Zelfs een beker met een gewoon rietje kan soms helpen.

Wat je kolft komt natuurlijk niet overeen met wat ze drinkt dus stel je kolft 80 cc dan kan het zomaar zijn dat ze zelf per voeding wel het dubbele drinkt. Dus een keer of 6 100 tot 160 cc dan zit ze nog steeds aan de hoeveelheid vocht die ze nodig heeft. Alle fruit en groente bevat ook nog eens vocht. En mijn zoon was in de tijd van het beginnen met vast voedsel echt gek op soep! Gewoon lekker zelfgemaakt, kippepoot koken, kruiden erbij (geen zout) een boel groente (begonnen met grof gesneden boerensoepgroente want dat pakte hij zo met het handje uit de soep :mrgreen: ) en de boullion deden we dan met een lepel tussendoor. Nog steeds is zijn favoriete eten soep van Opa. En daarmee smokkelen we groente naar binnen. Voor je meisje is het dan ‘smokkelen’ met vocht.

Kan het trouwens ook zijn dat ze nu met dit rare tussenin weer wat meer zweet? Floris zweet meer nu ik hem dik inpak als we in de ochtend naar school lopen. Een zomerjasje voldoet niet maar een winterjasje is vaak weer te warm eigenlijk. Is het zonnig dan pak ik hem eerder in in een vestje met zomerjas erover is het koud dan is het of dik ingepakt in de Bunker of hij gaat in de draagdoek mee onder mijn oude zwangerschapsjas. In uiterste twijfel kun je zelfs nog overwegen om haar luiers te wegen. Vaak zul je zien dat het nog meevalt met de plasluiers omdat ze toch echt meer wegen dan je zo denkt. Of dat ze vaker kleinere beetjes plast ipv een paar hele grote plasluiers.

Ja ik bedoelde eerst fv (kunstvoeding) en later pas koemelk. Zou met koemelk nog even mee wachten. Of anders sojamelk?

Het aanbieden van onbewerkte koemelk als volledige melkvoeding aan een baby is idd geen goed idee i.v.m. o.a. teveel aan eiwitten. Maar zo naast alles wat dit meisje al aan vast voedsel eet en nog aan bv krijgt, is een bekertje onbewerkte koemelk (tenzij er uiteraard sprake is van KMA) geen enkel probleem hoor. Met die combinatie is het absoluut niet nodig om nog kv te geven. Het is aan te raden om dan wel voor volle melk (en dus ook volle yoghurt en volle kwark) te kiezen. Kijk anders ook eens op het bijvoedingforum voor goede informatie en tips (volgens mij komen Stefan en Gonneke daar ook nog wel eens :)).

Kijk, dank jullie wel ! :mrgreen:



KV wil ik liever ook niet meer aan beginnen.

Maar wat smokkelen hier en daar kan ik wel proberen :lol:

In verschillende vormen aanbieden doen we al. Een tuitbeker pakt ze niet, een rietjesbeker eigenlijk ook niet. Het enige wat een beetje wil is gewoon een open beker, maar dan gaat er zoveel langs/overheen (of ze kiept hem om hihi) dat ik de beker eigenlijk wel steeds vast moet houden. De gekolfde BV krijgt ze via tommee tippee fles. Fruit vindt ze lekker, komkommer bied ik trouwens ook regelmatig aan. En we hebben nog een beetje volle yoghurt staan, dus daar ga ik vanmiddag eens mee experimenteren :mrgreen: En 1 bekertje volle melk/yoghurt structureel per dag kan dus geen kwaad ? Fruitsmoothie kan ik ook eens proberen. Goeie ideeen allemaal :mrgreen:

@Selena wrote:

En 1 bekertje volle melk/yoghurt structureel per dag kan dus geen kwaad ?


Nee hoor, dat kan gewoon als onderdeel van een gezond voedingspatroon. Overigens is mm ook zuivel heh? Dus die ongeveer 500-600 cc is inclusief mm. Ik heb op het bv-forum nog even als zoekterm “yoghurt” ingegeven en moet je eens kijken wat een lijst van topics dat opleverde: klik :smiley:

Wow, zo leer je nog eens wat :mrgreen:



Leuk ! Alleen… ze blieft dus geen volle yoghurt haha.

Net een klein beetje volle yoghurt geprobeerd. Nou ze trok nog nooit zulke vieze gezichten en hield vervolgens haar mondje stijf dicht… :stuck_out_tongue:

We gaan eens melk proberen…

En kwark dan? dat is qua structuur wat steviger.



Hier geven wij geitenproducten (ik geef geen bv meer).



En qua melk zou ik eens geitenmelk proberen (verse). Heeft qua smaak iets meer weg van bv.

Ja geitemelk is zachter en vind het zelf ook altijd wel lekker. Kwark is vaak ook zachter van smaak of anders iets ala biogarde of zo. Kwark kun je misschien ook wel mengen met magere yoghurt als de dikte haar alsnog niet bevalt. Of volle yoghurt met fruitsap. Haalt net het meest extreme zure eraf.

Van bv weet ik niets van maar heb misschien wel een tip voor het vele huilen.

Wij zijn met Siem naar een ostheopaat geweest toen hij vaak huilde met het aankleden. (en voorkeurshouding en moeilijk kunnen poepen)

In Schagen zit Erik Buter, echt een aanrader. Wij zijn bij hem geweest en de voorkeurshouding is nu weg, ook met behulp van fysio. Ook kan hij weer poepen, nu soms 3 keer op een dag :mrgreen: en het huilen kwam doordat er spieren vastzaten in zijn nekje door een te snelle bevalling.

Ik zou dat eens proberen, want zoveel huilen dat is niet hoe het normaal hoort te zijn bij baby’s.



Wel heel vervelend voor jullie, wat een slaapgebrek zullen jullie hebben :hug:

Ja het huilen begint me ook een beetje zwaar te vallen ja.

Vannacht heb ik op het logeerbed gelegen omdat ik na 2 x 12 uur alleenzorg voor Lynn, even behoefte had aan alleen mezelf. :shifty:

Lynn slaapt de laatste tijd ook verschrikkelijk slecht. Het duurt letterlijk úren voor ze 's avonds in slaap valt, en wordt nog tig keer wakker.

In haar eigen bedje is het brullen, dus ligt ze bij ons in bed, maar wij kunnen pas weglopen als ze in slaap gevallen is (anders is het ook brullen). En laat dat nu gerust 2/3/4 uur duren, iedere avond weer :frowning: Ik ben er eerlijk gezegd een beetje klaar mee. Woensdag gaan we naar de kinderarts om te kijken of het niet iets lichamelijks is. Ostheopathie/cranio-sacraal therapie heb ik overwogen, maar toen net voor tijd op een Zembla-aflevering gestort, waarin werd besproken dat het echt niet zo onschuldig is, er degelijk risico’s aanzitten. Kindjes die dus op de behandeltafel zijn overleden door ostheopathie, doordat ze dubbelgevouwen werden of anderszins fout geknakt/bewogen zijn… En ik ben dan te bang dat mijn meisje iets overkomt, dat wil ik natuurlijk al helemaal niet. Ik vraag me eigenlijk ook af of het ondertussen niet ‘gewoonte’ voor haar geworden is ? Ze is haar hele leven al huilerig, jengelig, slecht slapen.



We zijn nu bezig met een evt. SMI (Sociaal-medische indicatie) voor kinderopvang, omdat ik echt even rust nodig heb. Het begint me op te breken, 24/7 alleen met een huilbaby zitten, continu op haar lip moeten zitten omdat ze anders huilt, de sfeer wordt steeds grimmiger, ik ben het zat en wil na bijna 10 maanden even wat rustmomentjes. Zeker nu met de zwangerschap, het breekt me op en zowel Lynn als ik moeten even uit de situatie denk ik. Maar omdat ik afgekeurd thuiszit, krijgen we geen reguliere kinderopvangtoeslag. En zonder toeslag kunnen we het niet betalen. Nu komen we wellicht in aanmerking voor SMI zodat we speciale toeslag krijgen, en Lynn een aantal dagdelen in de week naar een gastouder kan. Dat gaat denk ik zoveel rust brengen, zoveel meer gezelligheid omdat ik kan opladen, Lynn met andere situaties/mensen ‘leert’ omgaan, en ik haar zorg daarna weer beter terug op kan pakken.



Nou ja, dat dus…



Over de geitenmelk, heb je dat ook in de supermarkt ? :shifty: :oops:

Net heeft ze een klein flesje gewone warme melk op, dat dronk ze zowaar op, maar toen ik nog wat wilde maken (het was niet zo veel) wilde ze toch ineens niet meer. Ga het nog even aankijken, maar ze heeft het in ieder geval op. :angel:

Bij de ostheapaat zit je er zelf bij he. Bij Siem drukte hij alleen. Kind ging niet dubbel etc. Ik vind het zeker het proberen waard. Als hij iets doet wat je niet bevalt dan zeg je stop. Erik is echt een hele fijne man. Mijn man stond er ook sceptisch tegenover maar ik ben blij dat ik toch doorgezet heb en geluisterd heb naar mezelf. Achteraf is hij er ook blij mee dat het gewerkt heeft.



Ik snap echt wel dat jullie er zat mee zijn, phff. Je kunt er zo weinig mee. Je hebt alles al geprobeert :hug:

Ik voelde me de eerste weken soms ook zo hulpeloos. En soms nog wel eens als hij weer eens een huilaanval heeft :shifty: Maar dat is zelden gelukkig. En als het dan 10 maanden lang is, elke dag, petje af voor jullie.



Ik hoop dat het lukt met een SMI. En zo niet, Lynn is hier ook altijd welkom! :hug: :hug:

Misschien kom ik wel wat knullig/hard over. Maar je wil niet weten hoeveel kindjes/baby’s er overlijden in de reguliere geneeswijze. Doordat er een verkeerde injectie gegeven is (om maar een voorbeeld te noemen).

Omdat er 1 persoon die beweerde dat ze een osteopaat is/was en een spoedcursus kraken heeft gevolgd (waar ze absoluut geen papieren voor had) en op een verkeerde manier een baby heeft behandeld wordt gelijk heel de osteopathie als verkeerd/gevaarlijk bestempeld.



Hier mee wil ik niet zeggen dat je je maar moet storten op alleen de alternatieve geneeswijze.



Ik hoop dat je snel iets gaat vinden waardoor je dochter goed in dr vel komt te zitten. Wij hebben uiteindelijk bij onze zoon ook gekozen voor twee middagen KDV, omdat ik ook gek werd van het gehuil.

Hmm, ja dat is ook wel zo. Maar tegelijkertijd heb ik wel zoiets van: het gaat dan wel om een mensenleven, niet om iets kleins. Als het 1 keer misgaat kan je het nooit meer terugdraaien. :shifty: Vandaar dat ik er terughoudend in ben ja na dit soort berichten/tv uitzendingen…



Ik hoop inderdaad ook dat de SMI voor kinderopvang gaat lukken. Ben nu wel op zo’n punt dat ik vind dat er wat moet veranderen ja. Ik word soms helemaal seniel van al het gehuil, iedere dag weer. Ik word er helemaal chagrijnig van en ben dan soms echt klaar met Lynn :oops: En nu met de zwangerschap ben ik daarbij nog eens extra moe en misselijk en wil ik soms eventjes, heel eventjes… me-time zonder huilend kind. Daarom voor het bestwil van ons hele gezin toch aan het kijken voor kinderopvang, terwijl ik thuisblijfmoeder ben. Denk dat dat voor alle partijen beter is hier :oops:



@ Mutsie, dank je wel, lief van je :mrgreen:

Selena vraag je HA of een fysiotherapeut die je vertrouwd. Een goeie osteopaat heeft geen cursusje gevolgt maar een artsen opleiding met extra opleiding om uiteindelijk osteopaat te worden. Dat zijn geen prutsers die niet weten wat ze doen en weten ook precies waar ze bij babies op moeten letten.

En ondanks dat we hier geen huilbabies hebben lijkt het me dat bijna iedereen wel begrijpt dat je echt niet zo lang met een huilend kindje kunt zitten. Ook moeders zonder huilbaby hebben momenten dat ze niet weten waarom een kindje huilt. Dat voelt machteloos want je weet ook niet hoe je ze kunt helpen. Hopelijk komt er iets waardoor het minder wordt en je een vrolijk meisje weer hebt. Een paar uur elke week even in andere goede handen zodat je kunt bijtanken! :thumbup:

Jammer dat je niet hier om de hoek woont, anders had je je mooie dochter gerust hier een paar uurtje mogen komen spelen. Echt waar hoor. :-* :-*

Ik hoop zooo dat jullie het voor elkaar krijgen.

Hoe gaat het nu?



Zit net je verhaal te lezen maar meid, kapotte tepels…Onze jongste kraste er met haar nageltje langs en er zat echt een sneetje in. Wat een pijn doet dat zeg!



Ik hoop voor je dat het slapen van je dochter inmiddels wat beter gaat?



( wat dom zeg, ik had allen de eerste blz gelezen en toen gereageerd :oops: )

Inmiddels zijn we weer ietsjes verder.

Ik kolf nu nog maar 40-60 cc gemiddeld, en heb besloten af te bouwen. :shifty: En ergens geeft het wel wat rust nu in de zwangerschap ofzo, aan de andere kant is het ook wel een pietsiebeetje moeilijk, het is toch een speciale periode geweest die nooit meer terugkomt bij Lynn, en ik wilde altijd langvoeden (maar ja, nu met de onverwachte zwangerschap verandert alles). Maar goed, het loopt gewoon snel terug (gaat dat altijd zo snel ?), en door alles begint het voeden me ook steeds meer tegen te staan. :oops: Ik heb ook niet de fut om me helemaal toe te gaan leggen op het verhogen van de productie, wat tijdens een zwangerschap toch niet zoveel gaat doen waarschijnlijk. En ergens… ergens lijkt het me ook wel fijn om mijn borsten éventjes weer voor mezelf te hebben, voor baby nr. 2 straks gelijk komt. Maar ik blijf het ergens toch moeilijk vinden dit besluit, ook al sta ik er wel achter. Ik zit nu nog op 3-4 keer kolven of live-voeden per dag (incl. de nachten). Ze krijgt 1 x koemelk (150 cc), en 1 x Nutrilon Goede nacht (150/200 cc) erbij nu. Gelukkig pakt ze de fles vanaf dag 1 gewoon goed.



Het voelt ergens wel een beetje verdrietig, deze periode met Lynn af te sluiten. Het voelt alsof ik de BV uberhaupt afsluit voor de rest van mijn leven, maar dat is natuurlijk niet zo. Als alles goed gaat ligt er over een paar maanden een nieuw beebje bij me te drinken, dus het is geen definitief BV-afscheid (ook al voelt het ergens wel zo). Daar moet ik me ook maar een beetje op focussen misschien.

Hier ook een mannetje die na 4 maanden plots 's nachts alleen maar huilde/krijste/schreeuwde/brulde, dodelijk vermoeiend!

Wij zijn toen ook met hem naar een Osteopaat gegaan en dat heeft super geholpen! Hier ook alleen darm massage en behandeling voor zijn voorkeur. Na 5 sessies al een heel ander kind.

@Selena wrote:

Het voelt ergens wel een beetje verdrietig, deze periode met Lynn af te sluiten. Het voelt alsof ik de BV uberhaupt afsluit voor de rest van mijn leven, maar dat is natuurlijk niet zo. Als alles goed gaat ligt er over een paar maanden een nieuw beebje bij me te drinken, dus het is geen definitief BV-afscheid (ook al voelt het ergens wel zo). Daar moet ik me ook maar een beetje op focussen misschien.


Ik kan me je gevoelens heel goed voorstellen, Selena. Ik heb er ooit een keer kennis mee mogen maken tijdens mijn bv-periode met DL. We hadden geen AC gebruikt en bij het idee dat ik wel eens zwanger zou kunnen zijn vloog het me idd aan dat onze bv-periode daardoor veel sneller afgelopen zou kunnen zijn dan DL en ik wilden. Daar was zij nog niet aan toe en ik ook nog helemaal niet. Ik bleek toen niet zwanger te zijn, maar voor jou komt er nu wel heel onverwachts een einde aan jullie bv-periode. Het is niet raar dat je daar verdrietig om bent en dat je tijd nodig hebt om die bijzondere periode op emotioneel gebied goed af te sluiten. Misschien kun je nog wat mooie bv-foto’s maken als tastbare herinnering?

Selena, wilden je alleen even dikke knuffel geven!