BV en zwangerschap

Lynn is nu 9 maanden en krijgt nog BV. Ik wilde graag langer voeden en maar kijken wanneer het stopt. Nu ben ik echter vrij plotseling zwanger, en het voeden is echt niet fijn meer. Het doet verschrikkelijk zeer omdat mijn tepels zo gevoelig/pijnlijk zijn door de zwangerschap. En echt, ik let er al op dat ze goed aanhapt, maar de pijn is bijna niet te harden. Er hoeft maar een zuchtje wind langs te gaan en het is weer raak. Ik heb nog wel wat melk aangezien ik v/d week nog wat kolfde, maar heb wel al het idee dat het terugloopt ook al voed ik op verzoek. En ik heb werkelijk nog NOOIT 1 probleem met de bv/productie gehad, ondanks regelmatig voeden op schema in begin en soms maar 4 voedingen op 1 dag, flesjes kunstvoeding tijdens haar zh-opname, zonder bijkolven of wat dan ook. Dus dat het hier terugloopt zegt best wat. :frowning:



Vannacht hadden we echt een rotnacht. Sowieso begin ik er een beetje van te balen dat Lynn nog 96000 keer komt 's nachts ('s avonds en 's nachts opgeteld gerust 10-15 keer soms, vannacht wel 25 keer). En iedere keer is het wel-niet-wel-niet-wel-niet bij haar. Constant loslaten, weer aanhappen voor een halve slok en weer loslaten, met soms ook bijten ook als ik niet snel genoeg ben na loskoppelen (we hebben geen spruw dat ik denk, het is puur sinds de zwangerschap). Dit maakt dat mijn tepels nu compleet stuk zijn bijna, en ik op dit moment eigenlijk niet meer kán voeden van de pijn. Sinds vanmorgen zijn we dus flesjes uit de vriezer aan het geven. Maar daar zijn er ook nog maar 3 van… Ook kolven doet zeer.



Maar goed, hoe moet dit nu verder ? Ik probeer al wat meer bijvoeding te geven (in de vorm van rapley) en wat ander vocht ernaast te geven (water, maar dat vindt ze niet super). Maar op deze manier zie ik nog 8 maanden voeden niet zo zitten. En geloof dat ik tandemen op dit punt ook niet zo zie zitten. :oops:



We slapen overigens samen met Lynn in de co-sleeper en af en toe tussen ons in, maar het lijkt er op dat dat het alleen maar in de hand werkt. Lynn wordt namelijk van ALLES wakker. Elk zuchtje, elk fluisterstemmetje. Ze wordt standaard wakker als wij ook het bed op komen, ook al laten we alle lichten uit en sluipen we op onze sokken. En onszelf omdraaien in bed is letterlijk ook al teveel, wordt ze ook wakker van. En dat dus 25 keer per nacht. We kunnen niet fluisteren, onze deken niet optillen of onze grote teen een halve mm bewegen zonder dat Lynn wakker wordt. Maar in haar eigen bedje op haar eigen kamer is het ook brullen… :frowning:



iemand tips ?

Het is ten eerste een beetje aan jezelf wat je wilt. Wil je kost wat kost die bv blijven handhaven tot een bepaalde leeftijd, of heb je er ook vrede mee als het nu eindigt? (dat laatste proef ik beetje, dat je alleen nog even een zetje wil dat het ok is om te stoppen)



Je zou er ook tussen in kunnen gaan zitten: als je productie over het algemeen zo stabiel is, en lynn zo goed drinkt, trekt ze het misschien ook wel om even minder te drinken en straks weer meer. Ik hoor nl vaak dat de productiedip gedurende de zwangerschap ook weer over kan gaan.





In tijd dat z in de co-sleeper lag, was er overigens hier geen sprake van aantal nachtvoedingen. Was gewoon; ze drinkt af en toe, en af en toe niet. Wat tel jij dan als een seperate voeding?



nou ja, belangrijkste lijjkt me dus om voor jezelf te bepalen hoe graag je nog door wilt voeden. Als je de motivatie hebt om haar nog tot bv 1 jaar aan de borst te willen, dan zijn er vast heel wat dingen die je kunt proberen om door deze dip heen te komen. Bij de buren zijn er vast heel wat ervaringsdeskundigen :wink:



succes!

Nou ja, in eerste instantie wilde ik wel graag langvoeden ja, leek me heel fijn.

Maar op deze manier IS het gewoon niet fijn meer. :oops: Ik verschiet 6 kanten op van de pijn, m’n tepels zijn half stuk en enorm pijnlijk en dat constante hap-los-hap-los-hap-los en dan ineens wat tanden erbij en bijten, 56 keer op een dag, maakt het er ook niet beter op.

Maar halsoverkop stoppen durf ik eigenlijk ook niet, bang dat ik er spijt van krijg, en wilde niet voor niets langvoeden (maar goed, dat was nog niet berekend met een zwangerschap erbij).



's Nachts zijn het overigens niet hele voedingen hoor. Maar ze wordt wel 125 keer per nacht wakker, vannacht was het elke 20 minuten :? En dan ‘stop’ ik er een borst ‘in’ omdat dat het snelst is. Dan draait ze zich ook naar me toe met mond open, maar vervolgens begint het eindeloos aanhappen-loslaten-aanhappen-loslaten, heeft ze hooguit 3 slokken op in 10 minuten (ze drinkt eigenlijk niet écht) en begint ze weer verder te huilen, andere houdingen helpen hierin ook niet. Dus ja, of ze wel echt borst wil ? Of zou ze ook ergens doorhebben dat ik zwanger ben, wat maakt dat ze zo onrustig drinkt ?

Dat zou best kunnen.

Ik kan me wel voorstellen dat je zo verder niet ziet zitten…!



Misschien kun je vast voor jezelf wat regels stellen; geen 56 kleine slokjes per dag maar toch een beetje op schema, vaste(re) tijden. Meer bijvoeding aanbieden zodat ze minder behoefte heeft… Als ze steeds loslaat wil ze blijkbaar toch niet echt drinken dus dan zou je ook de borst kunnen opbergen (deed b gisteravond… En ik ben ongesteld dus trek dat dan ook echt slecht, dan is he gewoon klaar. Tuitbeker lauw water en bij papa hangen maar).



Kan er nog een reden zijn dat je tepels stuk zijn? Gevoelig van zwangerschap oke, maar stuk toch niet normaal gesproken?

Vervelend voor je! Je wilt zelf blijven vast houden aan wat je zelf vindt… maar geef je dochtertje niet heel duidelijk aan dat ze geen bv meer wil of het althans niet meer gaat? Misschien loopt je voeding door de zwangerschap terug, of merkt ze dat het bij jou pijn doet? Bovendien is ze al 9 maanden? Dan eet ze toch fruit, brood en avondeten met toetje? Mijn meisje wil ook steeds minder melk, kv, omdat ze meer ander voedsel krijgt…

En wat betreft slapen… misschien heeft ze toch meer behoefte aan rust? Waarom zou je haar bij je op de kamer houden omdat je het zelf wilt, maar zij zelf wel steeds aangeeft door steeds wakker te worden dat ze niet slaapt? En ja omdat ze het niet gewend is slaapt ze niet op haar kamertje…

zo kan je het ook bekijken ja :lol:

Ten eerste geven baby’s van negen mnd niet an dat ze klaar zijnet de bv… Als dat zo is, dan is er iets aan de hand. Tweede ding; hoe ga je haar op haar kamer laten slapen dan? In principe zou het best kunnen dat het klopt eat je zegt, zo snel wakker worden past niet zo bij samenslapen, maar Selena geeft al aan dat ze gaat huilen in dr eigen bedje.

Ik probeer inderdaad al wat meer bijvoeding te geven, en meestal eerst bijvoeding, dan borst, zodat ze wellicht minder borst-behoefte gaat krijgen. Ze krijgt alsnog 125 keer een slokje per dag (die ze dus eigenlijk niet pakt), dus in die zin leek het me niet echt een probleem.



Wat ze nu ongeveer krijgt op een dag is (buiten BV om):


  • 1 appel
  • wat soepstengels-rijstwafels-cracottes tussendoor (meestal 2 keer per dag)
  • soms 1 sneetje brood
  • 's avonds groenten met soms aardappel



    En sinds deze week ongeveer zijn we met lauw water begonnen maar dat blieft ze nog niet echt. Ze krijgt dat in zowel een flesje, als uit een bekertje, als met een klein rietje, maar er komt erg weinig van binnen. Vandaar dat ik voor het vocht ook weer de borst neig aan te bieden.



    Ik moet ook zeggen dat ik het allemaal wat minder goed kan hebben nu. Ik ben hondsmoe, strontmisselijk en chagrijnig door de zwangerschap, en dat constante gehannes met dat 125 x aanhappen-loslaten (en eigenlijk dus niet willen) en zeer pijnlijke tepels, ben ik dan al gauw zat :oops: :shifty: Alleen 's nachts blieft ze weinig anders dan de borst, daarom dat ik 's nachts zo snel borst aanbied, maar die wil ze dus eigenlijk uiteindelijk ook niet. Een speen voor de zuigbehoefte heeft ze ook al, maar die wil ze ook lang niet altijd.



    Echt stuk tot bloedens toe zijn mijn tepels trouwens niet, maar ze voelen gewoon zwaar overbelast en verschrikkelijk pijnlijk aan. Een zuchtje wind is echt al teveel, en ze zijn ook wel wat geirriteerd nu van buiten. Maar die PIJN… :shifty:

@Lune,Ik denk eigenlijk van wel :oops: Lynn geeft toch duidelijk aan dat er iets is door t loslaten, aanhappen wat ik lees? Dan geeft ze toch aan dat er iets is daarmee? :?



Tsja logisch, ze is niet gewend alleen te liggen, dus huilen! Hier was het ook drama toen we haar na 7 weken naar eigen kamertje verhuisden. Laat staan naar 9 maanden je haar opeens alleen legt! Wij hebben t langzaam opgebouwd, slapend in bed gelegd, later wakker in bed gelegd, en pas weg na ze in slaap was gevallen en na een maand legden we haar wakker in bed, gingen weg en ze sliep meteen, en nog steeds.

Waarom vasthouden aan je eigen principes zoals samen slapen terwijl je kind tig keer per nacht wakker wordt, en geen nachtrust krijgt? Ik snap dat nooit zo goed…

Net als rapley, als je soms hoort dat een kind geen vast voedsel binnen krijgt omdat de ouders perse rapley willen geven… heb je nog geen tanden, krijg je een stuk wortel in je handen gedrukt… maar das een andere discussie denk ik haha :lol:

Kauwen kunnen ze prima zonder tanden hoor, daar had Lynn ook geen probleem mee :wink: En ik ben ook niet van het typ ‘ze moeten perse voeding binnenkrijgen, dus prop ik het erin met prakjes, anders krijgt ze niks binnen’.

En in haar eigen kamertje slapen is ze ook niet ‘niet gewend’. Ze heeft tot 7 maanden in haar kamertje geslapen in haar eigen bedje. Maar omdat ze nog steeds voor nachtvoedingen kwam (steeds vaker) en dat toch wel vermoeide, en het inslapen echt drama was (je kan haar niet goed troosten omdat je niet handig bij haar kan), hebben we besloten tot samenslapen. Haar uren laten huilen in haar eigen bedje omdat ze ‘maar zelf moet leren slapen’ vind ik niet nodig.

Dat doen we nu bijna 2,5 maand.



Vroeger konden we haar inderdaad in haar bedje leggen en zo weglopen.

Vanaf ongeveer 7 maanden gaat dat dus niet meer, en is het brullen, vandaar het samenslapen. We blijven nu naast haar liggen tot ze slaapt, en dan lopen we weg. Anders, valt ze gewoon echt niet meer in slaap en is het krijsen/brullen als je wegloopt (en ja, dat houdt aan net zolang dat ze er zowat in stikt). Een hand op haar leggen bijv. is niet goed genoeg.



Overigens is het niet zo dat ze pertinent geen BV meer drinkt hoor. Ze drinkt ook wel echt een aantal keer per dag. Maar die overige 1264820 keer dat ze wakker wordt is het aanhappen-loslaten-aanhappen-loslaten en niet echt drinken, maar toch naar me toe draaien met mond open, voor de borst. En het doet zo verschrikkelijk zeer…

Je hebt ook geen tanden nodig om te rapleyen en ook voedsel binnenkrijgen is daarvan niet voornaamste het doel :wink: andere discussie dus idd :smiley:



Nee, ik denk niet dat ze daarmee iets aangeeft en al helemaaaal niet dat het tijd is om te stoppen… Da doen baby’svan negen mnd nl niet, natuurlijke speenleeftijd ligt ergens tussen de 2 en 5 (jaar dus :lol: ).

Het loslaten en weer happen kan komen doordat ze snel afgeleid is, wat bij de leeftijd past, of doordat er minder melk is, door zwangerschap.



Waarom denk je dat lynn wel zou slapen als ze alleen slaapt? Ik denk dat ze dan net zo vaak wakker wordt en dat t alleen maar vermoeiender is voor selena omdat ze dan ook nog dr bed uit moet…

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!!!



Ik heb mijn dochter gevoed tot ze 17 maanden was.

En toen ik stopte was ik alweer 25 weken zwanger van ons 2e kindje.

Ik vond mijn tepels in het begin van de zwangerschap ook wat gevoeliger, maar dat trok snel weer weg.

Ook heb ik het idee dat mijn productie wat gedipt heeft, maar dat was ook snel weer over.



Maar er zijn wel belangrijke verschillen in jouw en mijn situatie.

Mijn dochter was bijna 1 toen ik ontdekte dat ik zwanger was.

Ik gaf toen nog 4x BV per dag.

Lynn is natuurlijk wat jonger.



En de BV heb ik daarna al snel teruggebracht naar een ochtend en avondvoeding. (en een evt. nachtvoeding, maar ze begon net door te slapen na haar eerste verjaardag)



Mijn dochter lag vanaf ongeveer 5 maanden al op haar eigen kamer.

Ze paste niet meer in de wieg en we hadden geen ruimte voor haar ledikant op onze slaapkamer. Toen ze bij ons op de kamer lag dronk ze zeker wel 3x 's nachts. Toen ze op haar eigen kamer lag werd het al snel 2x en daarna al gauw 1x.



En bijvoeding was een beetje een combi van Rapley en gepureerd.



Tips die ik nog kan bedenken voor jouw situatie: heb je al tepelhoedjes geprobeerd?

En ik weet dat het soms minder energie kost om haar aan te leggen dan consequent te zijn.

Maar probeer toch 5-6 voedingen te geven per dag.

En haar niet steeds tussendoor slokjes laten drinken.

Dat is voor je tepels niet fijn.

Misschien kan je yoghurt, fruithap of pap introduceren in haar voedingspatroon?

Dan krijgt ze op die manier ook vocht binnen.

Verder kan ik het ook even niet bedenken.



In ieder geval succes! Hopelijk kan je nog een tijdje (met plezier) verder voeden. Maar het is echt geen schande als je besluit om te stoppen.

Heb je er al aan gedacht om haar te laten wennen aan haar eigen kamertje door de middagdut (of een middagdut) in haar eigen kamertje te doen? Zo ‘ontwende’ ik iig Casper het samen slapen. Ik nam het hem niet letterlijk af (hij sliep uiteindelijk wel al de hele nacht door overigens) maar keek hoe het ging in de middag. Dat ging al snel goed (een weekje ongeveer) en daarna zijn we de nachten ook in zijn eigen kamertje gaan doen. Wel natuurlijk met het verschil dat Casper geen behoefte meer had aan nachtvoedingen en ook geen troost zocht. Je borst geeft welgeteld 10 seconden troost in de nacht. Vervangen door je pink? Ipv het stoppen met foppen wordt het beginnen met foppen. De speen wil ze niet, maar als er geen alternatief is accepteert ze hem mss toch tzt. Idem overdag overigens. Ze heeft vast wel door dat er iets is, dat mss je productie iets terugloopt. Je weet wel ongeveer (tjek de flesbabies) hoeveel voedingen een kindje van haar leeftijd nodig heeft. Doe dat desnoods de eerste tijd keer 2 om een soort max te hebben aan het aantal aanlegmomenten. Het is niet fijn dat enkel je dochter het plezier heeft van de BV en jij tenen krom, bloed op de tepels voor elke keer een klein slokje? Als je tepels heel zijn prima maar nu? Even tijd om aan mama te denken! Je tepels behoren trouwens echt ongeacht of je zwanger bent of niet zelfs bij 100 000 keer aanleggen niet stuk te gaan. Bij een zwangerschap ligt spruw wel extra op de loer net zoals je gevoeliger bent voor vaginale infecties het is ook een schimmel (weet niet meer zeker of het zelfs dezelfde is :think: ). Dus misschien toch preventief behandelen?

Het iedere keer zovaak in de nacht wakker worden is zoooo niet tof!

Het enige is, als je idd zover bent dat ze overdag gewend is aan haar eigen kamertje en je de nachten ook gaat oefenen…dealtje maken met papa! Echt dat heb ik hier ook gedaan. De eerste weken als Casper alsnog ergens wakker van werd in de nacht ging papa. Die heeft geen melk en dat heeft hier echt geholpen. En jemig echt wat heb ik die nachten geslapen! :shock: Ik WIST dat hij echt geen nachtvoeding nodig had om te groeien, ik WIST dat papa ging als hij wakker werd en dat was voor het eerst in 7/8 maanden (minus de zwangerschap nog) dat ik een hele nacht heb geslapen zonder stiekem toch te luisteren. :oops: Dus eigen kamertje heeft dat als voordeel, al zou je bv beginnen met de weekenden op haar eigen kamertje en manlief lopen en door de week nog co-sleepen ben je toch 2 nachten slaap rijker nietwaar?

Je wilt heel graag lang voeden, mss zit tandemen er zelfs wel in! Je hebt doorzettingsvermogen nu de zin maar vooral ook het plezier weer terug zien te krijgen. :-* En gefeliciteerd met jullie kersverse baby op komst! :thumbup:

@Lune wrote:



Waarom denk je dat lynn wel zou slapen als ze alleen slaapt? Ik denk dat ze dan net zo vaak wakker wordt en dat t alleen maar vermoeiender is voor selena omdat ze dan ook nog dr bed uit moet…


Omdat ze wakker wordt van geluiden van hen zegt Selena toch? :think:

Nou vanmiddag geprobeerd haar middagdut te laten slapen in haar eigen bedje, in haar eigen kamertje. Er net zo lang bij blijven tot ze rustiger zou worden, ondertussen troosten. Een uur later zat ik er nog, draaaaaaama en ze slaapt er pertinent NIET. Blijkbaar is ze er nog niet klaar voor. Maar zoals het nu bij ons in de kamer gaat, gaat het eigenlijk ook niet. Iedere 20 minuten wakker, wij die letterlijk onze teen niet kunnen bewegen omdat ze daarvan al wakker wordt, we moeten bijna half naakt slapen want een deken heel zachtjes om ons heen leggen is al teveel lawaai. We sluipen het bed op, daar wordt ze wakker van, vervolgens moeten we de rest van de nacht als levend standbeeld doorbrengen, niet fluisteren, niets, zelfs van zij naar rug draaien geeft ook al teveel geluid… En dan vraag ik me echt af wat er blijkbaar misgaat :shifty: :eh: In haar eigen kamer heeft ze die omgevingsgeluiden niet, maar daar slaapt ze gewoon pertinent niet, alleen maar wakker en huilen… En dan ‘doordrukken’ vind ik gewoonweg zielig. En dan nog de borstvoeding dus… het 96000000 keer wakker worden en mijn borsten/tepels die al dat happen-loslaten niet meer trekken. Vandaag bijna alle voedingen via de fles (met moedermelk) gedaan, en gekolfd. Maar ook dat is geen pretje en de productie is ook niet gigantisch. Nou kan het natuurlijk best dat ze minder nodig heeft i.v.m. meer bijvoeding, maar 80 cc uit 2 borsten vind ik toch wel weinig… Aangezien ze een fles van 150 ook zo leegtrekt.



Vanavond met de avondhap voor het allereerst pap geintroduceerd. Was er eigenlijk niet zo heel erg voor i.v.m. rapley en zoetigheid, maar aangezien ze ook nauwelijks water drinkt, ben ik anders echt bang voor vochttekort (ze drinkt nog wel wat voedingen uit de borst hoor, maar omdat ik toch wat minder nu i.v.m. de helse pijnen en dat het enige vocht is…). Pap ging er trouwens in als zoete koek, ze viel het bakje aan en ze vond het heerlijk. Terwijl ik het voor 1 keertje slechts met water had aangemaakt i.p.v. melk (alles in de vriezer is zowat op, nog maar 3 bakjes), en het ook de suiker-loze versie was. Maar ze vond het toch lekker… Zo krijgt ze toch wat vocht binnen…



Maar ik hou m’n hart vast hoe het vannacht zal gaan. We hebben haar nu weer in de cosleeper gelegd, want haar eigen kamertje is gewoon geen optie voor haar… As we speak wordt ze nu alweer voor de 4e keer wakker sinds 19:30… En dan zijn we nog maar 1,5 a 2 uur verder.



En dealtjes maken met papa doe ik ook wel eens. Alleen zit hij in ploegendienst, heeft hij wekelijks ook nachtdiensten en vroege ochtenddiensten waarbij zijn wekker om 03:30 gaat, en dan kan hij er daarbij gewoon ook niet nog eens uit voor Lynn…



Ik ga in ieder geval nu maar proberen om Lynn niet meer voor elke halve slok aan te leggen, maar het echt bij een aantal momenten te houden waarbij ik kan ‘verwachten’ dat ze ook echt efficient gaat drinken. Alhoewel ik het ook sneu vind haar de borst te onthouden… Maar het is denk ik nu gewoon even niet anders. Het doet zo verschrikkelijk zeer. En ik heb geen idee wat ik straks verder in de zwangerschap kan verwachten wat betreft teruglopen v/d productie (tot het misschien zelfs wel stopt)… Is het dan zinvol om haar hoe dan ook meer soorten vocht te leren drinken ? Dat is natuurlijk sowieso mooi meegenomen en iets wat toch ooit ‘moet’. En wie weet zit ik over 1 of 2 maanden wel op het punt dat het sowieso gestopt is, en dan moet ze toch andere dingen drinken. Maar sapjes wil ik niet, te zoet voor een baby. Maar wat mag dan wel ? Lauwe thee ?

Ja, thee of water.

Gaan we dat eens proberen.



Ze is verdorie nu al 8 keer wakker geworden sinds 19:30 en ik begin het eerlijk gezegd spuugzat te raken :frowning: Vannacht heeft ze letterlijk niet geslapen, elke 20 minuten wakker en om 08:00 maar mee naar beneden genomen, enkel van 11:00/13:00 geslapen. En nu ben ik opgebrand, ook al helpt vriendlief mee.

Ben doodmoe, misselijk, chagrijnig door hormonen, slaapgebrek en tiet-pijn en weet ik het en kan het gewoon niet hebben op dit moment… Onze hele dag is naar de knoppen want vanmiddag lagen we met z’n allen bij te tanken tot 17:00. Weg dag…

Waarom wordt ze in hemelsnaam elke 15 minuten jengelend wakker. :wall:

We hebben haar ook al gebadderd en zwitsal slaap zacht opgedaan.

Eerst dachten we tandjes (we hebben echt helnachten de afgelopen weken gekend, dit werd de laatste dagen langzaam iets beter toen bleek dat 1 v/d 2 boventanden ein-de-lijk door was… nu begint het gedoe weer opnieuw).

En ik wil er echt voor haar zijn hoor, ga haar niet in de bijkeuken zetten, maar dit trek ik gewoon niet.

Och jeetje meis :hug: :hug: kan me heel goed voorstellen dat het vermoeiend is. Uitbesteden is niet handig ivm voedingen.



Ik heb mijn Lynn op die leeftijd op gegen moment wel laten huilen, na 5 min heen dan na 10 min enz ze was 2 maand ouder maar ik was toen ook zwanger, moe misselijk en was er helemaal klaar mee.

Ik laat haar liever niet huilen.



Zij doet het namelijk ook niet expres, of om ons te jennen, of omdat ze het zelf zo leuk vindt. Ze heeft het gewoon zichtbaar moeilijk, ook met zichzelf. En dan vind ik dat je er als ouder voor haar moet zijn, je kind ‘niet kan laten barsten’… Want zij vraagt hier ook niet om. Zo schaad je alleen maar haar vertrouwen dat papa/mama er voor haar zijn (zo zie ik het). Maar man wat is dit vermoeiend. En dan de zwangerschap er nog bij…

@Selena wrote:

Ik laat haar liever niet huilen.



Zij doet het namelijk ook niet expres, of om ons te jennen, of omdat ze het zelf zo leuk vindt. Ze heeft het gewoon zichtbaar moeilijk, ook met zichzelf. En dan vind ik dat je er als ouder voor haar moet zijn, je kind ‘niet kan laten barsten’… Want zij vraagt hier ook niet om. Zo schaad je alleen maar haar vertrouwen dat papa/mama er voor haar zijn (zo zie ik het). Maar man wat is dit vermoeiend. En dan de zwangerschap er nog bij…






Nee dat snap, ik wilde dat ook niet maar op dat moment was ik er even klaar mee (en het hielp trouwens helemaal niks hoor) heb vaak mee gejankt uit wanhoop.

Klinkt mss heel bizar maar als je ergens een wekkerradio hebt staan, die je niet zelf gebruikt. Bij haar op haar kamertje zetten en ‘tussen’ 2 radiostations in. Dan krijg je zgn ‘witte ruis’. Wel geluid maar niet iets herkenbaars zoals stemmen ed wat kan afleiden. Heel soms werkt dat ongelofelijk goed voor kleine kinderen om bij in slaap te vallen. Mijn jongste slaapt het lekkerst wanneer hij een tikkende wekker hoort. Sommige kindjes kunnen gewoon niet tegen totale stilte. Mijn oudste valt bv het lekkerst in slaap wanneer ik voor hem een luisterCD met verhaaltjes op heb staan. Staat die niet op is het ‘feest’ in de zin dat hij steeds uit bed komt en zelfs weer gaat spelen op zijn kamertje. :silenced:

En de borst onthouden is niet perse zielig hoor. Het helpt jezelf waardoor het uiteindelijk Lynn ook helpt natuurlijk. Het is veel ellendiger voor haar wanneer uiteindelijk je tepels helemaal aan gort zijn en ze helemaal niet meer bij je kan drinken toch? :hug:

En ik zit me te bedenken…kan het mss zijn dat Lynn ondertussen zo vreselijk moe is dat ze oververmoeid is? Ik weet niet of er iets is waarvan je weet dat ze er super door slaapt? In de auto rijden oid? Kijken of ze daarmee over de ergste vermoeidheid heen raakt. :think: Al die Zwitsalletjes en geurtjes voor in bad…leuk voor de verkoop maar echt werken doet het niet.