Hoi,
Ik wil strakkies mijn haar verven want ik heb me een uitgroei… maar kan dat eigenlijk wel als je bv geef? Is dat niet schadelijk voor de melk?
weet ik niet… heb ik eigenljk nooit overnagedacht toen ik mn haar ging verven :?
ik heb er echt nog nooit over nagedacht… :oops:
ik geef al ruim 6 maand bv en heb ook al een paar keer m’n haar geverfd.
ik heb nooit gehoord dat het kwaad kon.
Ik heb het inmiddels gewoon geverfd hoor. Kon er op internet ook niet veel over vinden…
Weet alleen van de zwangerschap dat je je haar dan niet mag verven,
Maar met de bv mag het gewoon hoor
Bij de zwangerschap heb ik het ook een keer gedaan :think:
en pakte de verf?
want de kapper adviseerde om geen verf of permanent te zetten,
want het zou niet pakken, :think:
dus had het maar niet gedaan, 8)
Ik heb mn haar trouwens wel geverft hoor tijdens mn zwangerschap of borstvoeding. Ik weet het even niet meer bij wat. Bij mij pakte het. Mn moeder is kapster. En die vond het geen probleem.
volgens mij mag het wel.
tijdens de zwangerschap kan het door de hormonene anders uitpakker qua kleur, het is volgens mij niet schadelijk voor de baby ofzo :think:
@maantje wrote:
tijdens de zwangerschap kan het door de hormonene anders uitpakker qua kleur, het is volgens mij niet schadelijk voor de baby ofzo :think:
Daar zijn de meningen dus over verdeeld. Ik heb het gevraagd aan kapper en die adviseerde mij het toch maar te laten als het niet perse hoefde. EHb het ook niet gedaan.
Oooh nooit over nagedacht :oops:
Ik verf mijn haren elke 6 weken, tijdens de zwangerschap ook gedaan. En nu nog steeds dus, hahaha. Ik moet ook wel want ik ben keigrijs aan het worden (nou ja grijs, zilverwit)
In haarverf zitten chemicalien die opgenomen worden in je bloed. Bv wordt van bloed gemaakt…
Dus je haren verven als je BV geeft is niet goed voor je baby!
@Wicky wrote:
In haarverf zitten chemicalien die opgenomen worden in je bloed. Bv wordt van bloed gemaakt…
Dus je haren verven als je BV geeft is niet goed voor je baby!
Onzin, dat zou dan betekenen dat je jezelf zowat vergiftigt als je je haar verft.
Tijdens de zwangerschap kan het ook geen kwaad.
Waar je dit nou op baseert…
Ik zeg het heus niet om mensen die wel hun haar verven af te zeiken hoor. Er staat een vraag en ik geef het antwoord wat ik ken.
En inderdaad tijdens de zwangerschap wordt het ook afgeraden om je haar te verven.
En nee ik denk niet dat je jezelf echt vergiftigd, maar jij kan meer hebben dan je hummeltje.
En nee, natuurlijk hoef je niet grijs door het leven, maar het is wel goed om te weten dat het niet heel goed is!
(Kijk anders op de verpakking, daar staat het ook op)
@karin wrote:
Ik heb mn haar trouwens wel geverft hoor tijdens mn zwangerschap of borstvoeding. Ik weet het even niet meer bij wat. Bij mij pakte het. Mn moeder is kapster. En die vond het geen probleem.
Ik heb het ook gewoon gedaan hoor, als het bewezen was dat het gevaarlijk was dan zou het wel verboden zijn of afgeraden worden bij de kapper en dat is ook niet zo.
ik heb nog nooit gehoord dat een baby er wat van heeft gekregen dus ik maak me er niet zo druk om…
ik weet alleen wel dat de kleur anders uit kan pakken of je hoofdhuid gevoeliger kan zijn.
@Wicky wrote:
Ik zeg het heus niet om mensen die wel hun haar verven af te zeiken hoor. Er staat een vraag en ik geef het antwoord wat ik ken.
En inderdaad tijdens de zwangerschap wordt het ook afgeraden om je haar te verven.
En nee ik denk niet dat je jezelf echt vergiftigd, maar jij kan meer hebben dan je hummeltje.
En nee, natuurlijk hoef je niet grijs door het leven, maar het is wel goed om te weten dat het niet heel goed is!
(Kijk anders op de verpakking, daar staat het ook op)
Niemand zegt dat je mensen afzeikt, ik vind wel dat je mensen onnodig bang maakt door gekke dingen te verkondigen.
Ik moet het eerste pak haarverf nog tegenkomen waarop staat dat het slecht is tijdens zwangerschap en bv en ik verf mijn haar al 17 jaar.
Google maar eens op haarkleuring en zwangerschap bijvoorbeeld je krijgt dan resultaten die allemaal aangeven dat het geen kwaad kan maar dat hooguit je huid er tijdens zwangerschap anders op kan reageren.
En het komt al helemaal niet in je borstvoeding terecht.
Nou, mijn kapper en VK raadde het ook af hoor, om tijdens de zwangerschap je haar te verven. Ik verf(de) mijn haar ook al 20 jaar maar heb het tijdens de zwangerschap niet gedaan. Soms kun je maar het beste het zekere voor het onzekere nemen, vind ik. Tijdens de bv heb ik nooit wat van gehoord :think:
En wat een onzin ‘bang maken’. Iemand vraagt of het kwalijk is en daar geeft iedereen het antwoord op dat hij/zij kent. En als het antwoord je niet zint, is het ineens bangmakerij?
Het antwoord me niet zint? Nee, het antwoord is volledig uit de lucht gegrepen en daar zeg ik wat van ja en zéker als iemand gaat roepen dat er op verpakkingen ook voor gewaarschuwd word.
Als je het zelf niet aandurft is dat natuurlijk prima maar er is nog nooit wetenschappelijk aangetoond dat het slecht is voor de vrucht of slecht is middels bv er komt domweg véél te weinig in je bloed terecht.
@TaMa wrote:
Hoi,
Ik wil strakkies mijn haar verven want ik heb me een uitgroei… maar kan dat eigenlijk wel als je bv geef? Is dat niet schadelijk voor de melk?
Dit is wat er in het Handboek Lactatiebegeleiding (LLL, 2002) wordt vermeld:
Er is niet aangetoond dat het gebruik van haarverzorgingsproducten door de lacterende moeder, zoals haarverf en permanent, enig effect hebben op haar baby die borstvoeding krijgt. Als een moeder haarverzorgingsproducten gebruikt, zullen sommige van de chemicaliën via haar huid worden opgenomen. Als haar hoofdhuid gezond en heel is zal er minder worden opgenomen dan wanneer haar hoofdhuid beschadigd is.