Dat ben ik met je eens, maar volledig uit de lucht gegrepen lijkt het me niet, als er toch ook zoveel negatieve adviezen over gegeven worden. Enne, als iets niet wetenschappelijk is aangetoond dan betekent het nog niet dat het niet schadelijk is. Waarschijnlijker lijkt me dat er gewoon nog vrijwel geen onderzoek naar is gedaan. Ik weet wel dat er een onderzoek was even terug waarin werd aangetoond dat haarverven toch wel erg schadelijk was voor het haar, het veranderde de DNA-structuur van het haar en zou ook schadelijk kunnen zijn voor de rest van het lichaam. Echter, meer onderzoek moest nog gedaan worden Dan weet je dus nog niks, maar dan neem ik inderdaad het zekere voor het onzekere.
TaMa:
Ik heb jaren BV gegeven ( 8 jaar in totaal, tot nu toe :mrgreen: ) en ik heb daarbij steeds om de 6 weken mijn haren geverfd. Geen van de kids heeft er iets aan over gehouden. Zo ver ik weet 8)
@Bambi wrote:
Ik weet wel dat er een onderzoek was even terug waarin werd aangetoond dat haarverven toch wel erg schadelijk was voor het haar, het veranderde de DNA-structuur van het haar .
Euhm dna structuur van je haar kun je niet veranderen met verven. Je veranderd in die zin de structuur een beetje. Dat wil zeggen dat verf iets doet met je haarschubben.
En verven kun je gewoon doen tijdens de zwangerschap of tijdens bv.
Tijdens zwangerschap kan het voorkomen (hoeft dus niet!!!) dat de verf niet pakt of dat je hoofdhuid iets heftiger reageerd op de verf.
Ik heb zelf geleerd voor kapster en dit werd ons altijd vertled.
Liefs, Chantal
Ik vroeg het me gewoon af omdat mijn moeder ineens een opmerking maakte van “Krijgt Djanel daar geen last van?”
Ik had hier nog nooit bij stilgestaan :oops:
Maar bedankt voor jullie antwoord :-*