Hallo,
Ik geef borstvoeding maar met dit weer heb ik af en toe weleens zin in een biertje,maar ik weet niet of dat wel samen mag en hoeveel??
iemand tips???
Ik geef al 8 mnd borstvoeding en ik drink ook op zijn tijd lekker een biertje of een wijntje. Ze raden aan om het direct na de voeding te doen. De alcohol schijnt na 2 uur weer grotendeels afgebroken te zijn, dus dan kun je de keer erop weer veilig voeden. Als je een keer echt door wil zakken: afkolven en weggooien ( :think: ) en je voorraadje moedermelk in de diepvries aanspreken.
En anders aan het oud bruin of het alcoholvrij bier!!
Liefs Pinot
Ja ik drink rose bier,erg lekker met die hitte,dus gewoon na een voeding 1 flesje drinken en bij de volgende voeding is de alcohol weg?
Heb helaas geen voorraadje in de vriezer :?
Het schijnt idd ongeveer twee uur te duren. Ik heb nu het voordeel dat Zita meestal rond 20.00 de laatste voeding heeft dan in het allerslechtste geval pas weer om 5.00 komt (meestal pas na 6.30). Dat biedt dus perspectief
Ik heb wel eens in een blad zien staan dat ze in Engeland of de VS van die teststripjes hebben die je in de moedermelk kan stoppen om te checken of het echt alcoholvrij is. Zijn hier helaas nog niet te koop :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Liefs Pinot
Rosebier :drool: :drool: :drool: :drool: Dat staat hier ook hoog op het lijstje van favorieten…
Liefs Pinot
Drink ook af en toe eens een wijntje, meestal dan vlak nadat ik haar gevoed heb…
Borstvoeding geven
Wat is het drinkadvies en waarom?
Gevolgen van alcohol in de moedermelk
* De melkproductie komt moeilijker op gang.
* De hoeveelheid melk die uit de borst komt, vermindert.
* De baby slaapt slechter.
* Als de baby minder melk krijgt, kan dit tot minder tevredenheid leiden en niet goed groeien.
Wilt u er zeker van zijn dat uw baby geen alcohol binnen krijgt, drink dan niet in de periode dat u borstvoeding geeft.
Wilt u toch zo nu en dan een glaasje drinken?
Zorg er dan voor dat u per glas alcohol, minimaal drie uur wacht voor u uw baby voedt (na twee glazen dus zes uur). Dit geld uiteraard ook voor het afkolven voor latere voedingen.
Alle alcohol is in die uren zeker door uw lichaam afgebroken en uit de moedermelk verdwenen. Als de baby toch binnen deze tijd gevoed wordt, drinkt hij aanzienlijk minder moedermelk en slaapt hij slechter.
Weinig melk?
Als u aanwijzingen hebt, dat uw moedermelkproductie aan de krappe kant is, is het beter om niets te drinken. De alcohol kan namelijk zorgen voor nog minder melk.
Is (bruin) bier goed voor de productie van moedermelk?
Het is een fabeltje dat bier, en in het bijzonder donkerbruin bier, goed zou zijn voor de productie van moedermelk. Alle alcoholische dranken en dus ook bier zijn juist slecht voor de productie van moedermelk.
Maakt het uit of mijn baby één week, drie maanden of zeven maanden is als ik borstvoeding geef en soms ook een glaasje alcohol drink?
Het maakt niet uit hoe oud u baby is. Voor een baby van zeven maanden is alcohol ook schadelijk. Wacht daarom, ongeacht de leeftijd van uw kind, altijd per glas minstens drie uur voordat u borstvoeding geeft.
http://www.alcoholinfo.nl/index.cfm?act=esite.tonen&a=2&b=172&c=258
Persoonlijk doe ik het niet, zeker niet omdat ik voedt op verzoek, en ik ga mijn kind geen honger laten lijden omdat ik graag alcohol wil drinken.
@Gerry wrote:
Check, oké, dit doe ik. Soms, 's avonds na de late voeding, weet ik dat ik een uurtje of 4 à 5 heb voor de volgende voeding en neem ik wel eens een biertje. Een glaasje, geen kratZorg er dan voor dat u per glas alcohol, minimaal drie uur wacht voor u uw baby voedt (na twee glazen dus zes uur). Dit geld uiteraard ook voor het afkolven voor latere voedingen.

Ik drink iedere avond een bruin biertje…vanaf dag 1 al…goed voor de bv en alleen onder de bv vind ik het ook lekker…
Gek hé,deed het bij Renzo ook en bij Celiza kreeg ik aan het eind van mijn zwangerschap ineens echt trek in bruin bier :drool:
Dronk hem altijd onder de laatste voeding…nu slaapt ze op tijd en drink ik m 's avonds voor het slapen :thumbup:
Maarre Sas… ik lees net (link van Gerry) dat het juist niet goed is voor de BV… zou zelfs de productie van kunnen dalen…
Ik kopieer het even:
De melkproductie komt moeilijker op gang.
De hoeveelheid melk die uit de borst komt, vermindert.
De baby slaapt slechter.
Als de baby minder melk krijgt, kan dit tot minder tevredenheid leiden en niet goed groeien
Alle alcoholische dranken en dus ook bier zijn juist slecht voor de productie van moedermelk.
Dus denk dat het bruin biertje meer een fabel is…
Nou bij mij ‘‘werkt’’ hij prima!
En ik vind m lekker :drool:
En ik melk zat…grote dikke kinderen en Renzo sliep door met 10 weken en Celiza met 6 maanden dus ik zeg :thumbup: niks mis met mijn bv óf mijn bruin biertje!
(en van de alcohol hebben ze niks er zit altijd minstens 4 uur tussen maar meestal zelfs 8!)
Haha… nee mop, ik kom zeker niet aan je biertje… :-*
Toch heeft het gevolgen voor je melk… hoe dan ook… de hoeveelheid melk word minder… en de productie komt moeilijker op gang… nu heb jij gewoon HEEL VEEL melk dus misschien heb je daar dan niet veel van gemerkt… maar voor iemand die bijvoorbeeld een dip heeft, kan dat een probleem zijn… Ik bedoel, ik heb het niet verzonnen… ik lees dat toch echt op dit site…
De gevolgen die er zijn voor je kindjes gelden in jouw geval niet want je hebt gevoed op het moment dat de alcohol je lichaam al uit was…
Tja wat zal ik zeggen,ik heb ook genoeg melk ( beebje van 6100 gram met 2 maanden dus…),maar kereltje hier wil nog weleens om de 2 uur/2 en half uur komen dan word het krap aan dus :? denk dat ik de biertjes maar ff laat liggen in de ijskast totdat hij wat meer tijd tussen de voedingen wil :roll:
Ja het is een ouderwetse tip…bruin bier is goed voor het zog.
Maar er zit maar 2,5% in hoor dat is niet veel…de tarwe enzo zouden goed zijn voor de bv…
Maar goed er werd vroeger wel meer geroepen en eerlijk gezegt vind ik dat er tegenwoordig ook erg veel over wordt gezegt…
Mijn motto is nog steeds…niet (te veel ) denken gewoon doen!
Je gevoel geeft je vaak wel het goede in…
Maar snap wat je bedoeld hoor Fai…het is misschien niet aan te raden…
maar wel lekker :drool:
Ik heb ook wel trek in een wijntje (lekker Canei :drool: ) maar heb het nog steeds niet gehad. Voor mijn gevoel klopt het gewoon niet, terwijl Leonie de laatste tijd toch echt de nacht door slaapt en het dus gewoon zou kunnen. Maar … ik wacht gewoon nog even tot ik écht gestopt ben met bv, en dan maar hopen dat ik niet direct weer zwanger ben :silenced: :shifty: :lol:
Daarom zeg ik…iedereen moet zijn gevoel volgen!
Dát is het belangrijkste!!
:-*
@renzosmam wrote:
Daarom zeg ik…iedereen moet zijn gevoel volgen!
Dát is het belangrijkste!!
:-*
Tja dat vind ik nou moeilijk omdat Jayden vaak al na 2 uur weer aan de (.) wil,maar aan de andere kant LEKKERRRRRR (Heb het al 9 maanden niet meer gehad) :think: ik vind het nog steeds een moeilijke keuze :?
@renzosmam wrote:
Ja het is een ouderwetse tip…bruin bier is goed voor het zog.
Maar er zit maar 2,5% in hoor dat is niet veel…de tarwe enzo zouden goed zijn voor de bv…
Maar goed er werd vroeger wel meer geroepen en eerlijk gezegt vind ik dat er tegenwoordig ook erg veel over wordt gezegt…
Mijn motto is nog steeds…niet (te veel ) denken gewoon doen!
Je gevoel geeft je vaak wel het goede in…
Maar snap wat je bedoeld hoor Fai…het is misschien niet aan te raden…
maar wel lekker :drool:
Alles wat vroeger goed was is nu slecht en andersom… :? Knoflook is TOCH niet zo gezond als ze denken, melk zou misschien zelfs slecht voor je zijn… Je kan gewoon NIKS meer eten/drinken op vandaag… :think:
Ik denk wel, als ik zoiets lees op een site van alcoholvoorlichting dat je toch serieus moet nemen dat ALS je al een dip hebt, dat het idd niet aan te raden is… En ik heb echt wel eens gehoord op KOK dat een bruin biertje juist goed zou zijn voor de productie… :eh: Dat is dan toch jammer… iemand wil haar productie opkrikken en gaat dan bruin bier drinken…

tarwebrood, tarwebiscuit… ehmmm OOK erg lekker… :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Julia, waarom kolf je van tevoren niet even en dan kan je man hem voeden, kun jij je biertje pakken…
Ik persoonlijk zou niet het risico nemen hem toch te voeden…
Kijk risico, lijkt wel alsof ie ontzettendddd gevaar loopt… dat bedoel ik niet he… maar er zitten toch ook nadelen aan…
@faizaa wrote:
Julia, waarom kolf je van tevoren niet even en dan kan je man hem voeden, kun jij je biertje pakken…
Ik persoonlijk zou niet het risico nemen hem toch te voeden…
Kijk risico, lijkt wel alsof ie ontzettendddd gevaar loopt… dat bedoel ik niet he… maar er zitten toch ook nadelen aan…
:think: zit ook wel iets in dat afkolven,maar ik heb zo’n stomme handkolf dus voordat ik een flesje vol heb,heb ik al geen zin meer in bier :eh: krijg er een lamme hand van :mrgreen: :mrgreen:
Ik kijk wel das misschien een beter idee om af te kolven,dan loop ik minder risico,thanx!!