BV en antidepressiva

Helaas, ha wilt niet voorschrijven.

Ga vanavond met Paul overleggen wat nu. Second opinion ofzo. :think:

Print de pagina uit… van BV.com met die medicijnenlijst… duw hem die onder zijn neus…

Komt me zooooo bekend voor… hier wilde mijn longarts ook niks anders voorschrijven… :roll: en wat ie wel wilde voorschrijven kon niet icm de BV… misschien wilt de lactatiekundige even bellen met hem…

Zou zeker second opinion vragen…

Succes hoor… :pray:

Hé getver! :thumbdown:

Waar zou je een second opinion voor een ha moeten aanvragen? :think: Geen idee hoe dat werkt.



Maar wat Faizaa zegt, uitprinten en meenemen!



Hé bah, zit hier voor je te balen. Typisch weer een ha die volgens de boekjes uit het jaar 0 iets niet voor wil schrijven uit angst voor claims, onervarenheid met deze materie of wat dan ook. Bah! :hand:

Jouw HA is zeker een ouwe zak of nie Pimp? :mrgreen:

Nee hoor geintje… maarre, erg lullig dit… :frowning:

Trouwens mijn man zegt net dat een eerstelijns psych ook medicijnen kan voorschrijven… en een psych kan beter inschatten bij welk soort anti-depressiva jij baat hebt…

Da’s een goeie Fai.



Ga morgen sowieso het CB bellen. Was vandaag daar voor Sijmen’s eerste prikjes en had gesprek met de verpleegkundige. Die merkte dus al snel wat er aan de hand was en was ook heel begripvol. Ze zou volgende week nog bellen om te vragen hoe het gaat en of zij nog ergens mee kunnen helpen. Dus denk dat ik haar morgen gewoon eens bel en vraag wat zij kunnen doen. Misschien recept via de arts van het CB ?



Onze ha is normaal niet zo van de oude stempel maar wel heel voorzichtig. Neemt nooit risico, kan ook altijd met de kids meteen langskomen enzo. Is echt een hele fijne vent. En ik had 't idee dat het niet zozeer zijn ding was maar meer de aanbeveling van de gyn die de doorslag gaf.



Ik ga iig morgen verder knokken voor hulp en anders ga ik het zonder AD proberen. Paul staat hier ook 100% achter gelukkig. Hij weet ook hoe mijn gevoelens zijn mbt de bv.

En gelukkig heb ik ook jullie nog ! :-*

Ik kan alleen voor mezelf spreken maar ik ben zo blij dat ik er niet aan begonnen ben… nadeel van AD is dat het werkt maar ze weten niet precies HOE het werkt… dat afbouwen is ook best heftig hoor… en ik weet dat er ook andere dingen zijn die je lekkere happy stofjes geven :mrgreen: hardlopen bijvoorbeeld… sporten… BV geven ook happy stofjes… maar goed, er zijn natuurlijk ook mensen die die AD gewoon nodig hebben om het draaglijk te maken allemaal… Als jij denkt dat je het kan, zou je het kunnen proberen… Ik vind dat nogal wat, PPD en meteen aan de AD… AD is heftig spul hoor… :frowning: :frowning: :frowning: (niet naar jou toe he meis… maar in het algemeen)

Ik heb een paar jaar geleden ook al een Burn Out gehad. Toen heb ik ook chemische AD geweigerd tegen het advies van iedereen in. Ik heb toen wel St.Janskruid genomen en therapie bij een psycholoog. Zo ben ik er wel weer bovenop gekomen maar het blijft een zwak plekkie daarboven. :?

St.Janskruid is met BV helemaal geen optie en het liefst wil ik helemaal geen chemische rotzooi maar in het belang van m’n gezin wil ik het wel proberen.

Hoop dat het ook zonder kan. Zal misschien wel zwaarder zijn en langer duren maar dat moet dan maar.

Ik zie morgen wel. Ziet 't er vast anders uit als we eens goed geslapen hebben. (Gelukkig doet paul de nachtvoeding, flesje afgekolfde melk, kan ik even bijkomen.)

Nee klopt St-Jans is idd geen optie… en luister naar je lichaam… als je die oppepper nodig hebt, dan doen!! Hier ook hoor, was 18 jr begon de ellende al… ook AD gekregen, gewoon hoppa… geen controle niks… ging heel heel erg mis… Sinsdien heb ik gezegd: ik wil voelen… en weten wat ik voel… dan maar kud voelen, maar dat is wel echt! Maar goed, das niet vergelijkbaar met jou natuurlijk… en als jij een happy mama bent is ook veel makkelijker voor iedereen… dus hou jezelf goed in de gaten… en wat lief van je man… deed ie van mij ook… geef em maar een dikke Limburgse zoen van mij, petje af voor je mannetje… :thumbup:

Enne, praten met mensen… praat je verdriet weg, ga naar je familie of naar je vriendinnen… ga wandelen… kilometers… deed ik ook… dat heeft mij geholpen joh… 8)



Heel veel succes… :angel:

donna, meis, ik hoop dat je er uit komt mop



hele dikke knuffel voor jullie alle 4!!! :hug:

Volgens mij mag een psychiater medicatie voorschrijven en een psycholoog niet :think:

En aan de cb arts heb je wat medicatie betreft ook niet zoveel, want volgens mij zijn die eerder gestopt in de artsen opleiding dan een ha.



Tóch op zoek naar een second opninion bij een ha in de buurt?



En ik weet natuurlijk niet hoe jij je voelt, maar weet uit ervaring dat ad heel hard nodig kan zijn. Dus als er een keuze komt tussen bv en ad ( ik hoop het zo van niet) denk héél goed na!



:hug:

Hoest nu? :shifty:

Lief dat je het vraagt.



Het gaat met ups en downs maar ik geloof wel een beetje berg op, als ik maar niet teveel probeer te doen.

Ik heb sinds 2 weken toch AD gekregen van de ha. En m’n man heeft net een week vakantie gehad, dus me veel uit handen kunnen nemen. En ik sta op de wachtlijst voor de psycholoog.



Het krijgen van de AD heeft wel nog op zich laten wachten. Het bleef steeds slechter gaan en op advies van de bedrijfsarts ben ik naar de ha gegaan voor een verwijzing naar de psycholoog. De ha vond dit niet echt noodzakelijk en bleef maar op de AD aandringen. Dus ik hem weer verteld dat dit gewoon kan met de bv. En uiteindelijk heeft hij samen met een collega het boek van de RIVM eropnageslagen en kwam hij eindelijk ook tot de conclusie dat het kon. Dus ben ik begonnen met paraxetine.



Ik moet zeggen dat de ‘ontplof’ momenten een stuk beter te handelen lijken. Helaas niet altijd maar met vlagen gaat 't zeker beter.

Paul geeft nog steeds de nachtvoeding dus dat verlicht ook nog steeds.



Overmorgen moet ik op controle bij het UWV. Hoop dat dat goed gaat. Ben echt nog niet toe aan werken. Maar we zien wel. Een stap tegelijk he.



:-*

Precies meis, babysteps :mrgreen:

Maar super dat je je ha hebt kunnen overtuigen van het combineren van bv met ad :clap: Applausje voor jou en het voor jezelf opkomen! En nu nog ‘leren’ ontspannen en genieten. Het komt allemaal vanzelf als je eenmaal de rust in jezelf weer gevonden hebt.



Hoop dat UWV met je meedenkt! :pray:



:hug:

wilde je even een knuffel geven :hug:

fijn dat het iets beter met je gaat!!

:-* :-* :-* :-* voor jou hoor… :hug:

ik zit met een soortgelijk probleem



ik zit met een behoorlijke depressie mijn HA wil me na mijn bevalling pas AD geven maar dan mag ik geen bv geven. toen ik zei dat er mensen zijn die wel bv geven met Ad zei hij dat de keus dan maar zo beperkt is dat hij daar niet aan wil.



hij vind dat ik eerst zonder Ad moet proberen en als dat niet gaat moet ik maar stoppen met bv dan heb ik toch mijn best gedaan.

ik ben het daar niet mee eens eigenlijk.



mijn eerste heeft geen bv gehad en nu wil ik het zo graag proberen en dan zal het niet gaan door die rot depressie.

Charity, laat je niet zo afschepen door de ha! Vraag een verwijsbrief voor een psychiater/psycholoog (deze gaat dan in overleg met de psychiater voor meds).



Ikzelf ben al tijdens de zwangerschap bij de psycholoog terecht gekomen en samen met hem en de ha heb ik een briefje meegekregen waarop staat welke medicatie ik zou mogen hebben icm bhet geven van bv. Ook kan je op de website van bv.com kijken, daar staat een hele lijst met wat je WEL mag hebben. Ook zoals een aantal dames hier in dit topic al schreven, elke ha heeft een boekje met ad’s erin, daarbij staat vermeld of het wel of niet mag tijdens de bv-periode.



Verder vind ik persoonlijk niet kunnen dat een ha GEEN ad wil voorschrijven omdat het maar beperkt is. Maw… hij wil er niet teveel mee bezig zijn en geen moeite doen! Nou daar zakt mijn broek dus echt van af!



Yvonne Z. heeft mij het een en ander uitgelegd en het beste wat je kan doen (als jij je daar goed bij voelt) tijdens een ppd is bv blijven geven. Dit zou beter zijn voor de hechting tussen jou en je kind.



En een ha die zegt dat je maar moet stoppen met bv omdat hij te bedonderd is om onderzoek te doen en energie te steken om uit te zoeken welke med’s je wel mag, daar zou ik al direct bij zijn weggegaan. Ik vind dat echt SO NOT DONE!

ik zit er echt doorheen en heb dus ook geinformeerd of ik nu iets kan krijgen ik heb echt gedachtes waar ik heel verdrietig van word en ook echt niet uit te houden zijn maar ik moet nog ff volhouden volgens hem.



ik ben nu aant denken om te informeren bij de HA van mijn vriend.



ik ga volgende week weer een afspraak maken bij mijn psychotherapeut en daar eens informeren. bij de instelling waar ik 6 weken opgenomen ben geweest miss dat zij met de psychiater van daar kan overleggen. zij kan me ook door verwijzen naar een psychiater . ik weet eigenlijk nu al dat het echt niet zomaar even beter gaat omdat ik ben bevallen de gedachtes die in mijn hoofd zitten soms zijn echt niet alleen van de hormonen was dat maar zo.

Ik snap wat je bedoeld. Ikzelf was ook heel bang dat de depressie na de bevalling zou doorzetten zoals bij Lana het geval was. Gelukkig was ik erg goed voorbereid zoals jij nu ook doet, en dat geeft toch heel veel rust ook al denk je van niet.



Meid je bent op de goede weg. Je probeert iig je best te doen zodat je dalijk na je bevalling de beste hulp krijgt.



Neem hier eens een kijkje --> http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=64653



Dit is mijn topic die ik heb aangemaakt tijdens mijn zwangerschap. Misschien dat je wat tips er uit kan halen.